«

»

Οκτ 11

Γνωρίζω το χωριό μου, Δραστηριότητες

map_chalkidiki

Κάλλιο να “χω στον τόπο μου ελιές και παξιμάδι παρά στα ξένα ζάχαρη και να μ” ορίζουν άλλοι 

Και επειδή ο τόπος μας είναι το δεύτερο σπίτι μας, ας τον γνωρίσουμε καλύτερα για να τον αγαπήσουμε περισσότερο

1. Το χωριό μου στον χάρτη

Ανθρωπογενές περιβάλλον

-Αφού βρήκαμε το χωριό μας στον χάρτη….

DSC05272

  • Ποια η κοντινότερη πόλη;
  • Σε ποιο νομό ανήκει;
  • Σε ποια περιφέρεια;
  • Σε ποια χώρα;

DSC05273

  • Είναι παραθαλάσσιο ή όχι;
  • Τι δουλειά κάνουν οι κάτοικοί του;
  • Πως είναι τα σπίτια του;
  • Που μπορούμε να πάμε όταν θέλουμε να βγούμε βόλτα;
  • Υπάρχουν μαγαζιά και υπηρεσίες;

-Αφήνουμε τα παιδιά να ζωγραφίσουν κάτι από το χωριό τους που τους αρέσει πολύ

DSC05274

*

Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση

Άραγε γιατί το χωριό μας ονομάστηκε έτσι;

-Καταγράφουμε τις απαντήσεις των παιδιών

-Μάθαμε πως γράφεται, το συλλαβίσαμε, το συνθέσαμε

DSC05275

-Γνωρίσαμε το γράμμα Λ και μαζί του ταξιδέψαμε σε…..όλη την Ελλάδα

DSC05276

DSC05277

-Τέλος…..φτάσαμε στο χωριό μας ακολουθώντας τη διαδρομή Λ

3

*

Λογοτεχνία

-Διαβάσαμε το παραμύθι: Το βρωμοχώρι και φτιάξαμε μια αφίσα με τίτλο:

«Το όνειρο του χωριού μου»

DSC05278

2. Βόλτα στους δρόμους του χωριού μου

Παιδί και γλώσσα

-Μετά από μια βόλτα στο χωριό….

  • Φτιάξαμε ένα πίνακα αναφοράς με όλα αυτά που ανακαλύψαμε στο δρόμο μας

DSC05279

  • Και για εμπέδωση και…..περηφάνια για όλα αυτά που διαθέτει το χωριό μας, παίξαμε με κινητές κάρτες

DSC05282

*

Μαθηματικά

-Ομαδοποιήσαμε, χρησιμοποιώντας φωτογραφίες του χωριού μας….

  • Μαγαζιά
  • Δημόσιες υπηρεσίες
  • Σπίτια
  • Χώρους αναψυχής

DSC05283

*

 Θεατρική αγωγή

-Ώρα για κουκλοθέατρο

«Ο ποντικός του χωριού και ο ποντικός της πόλης»

DSC03433

3.Η Γειτονιά μου

 Προφορική επικοινωνία

-Αφού ακούσαμε το τραγούδι: Μένω σε κάποια γειτονιά και το σχολιάσαμε, συζητήσαμε για….

  • Τι είναι η γειτονιά
  • Πως είναι η γειτονιά του κάθε παιδιού και τι θα ήθελε να είχε γύρω του

DSC05284

  • Πως πρέπει να είναι οι σχέσεις μεταξύ των γειτόνων

-Στη συνέχεια, μάθαμε τα γειτονικά μας χωριά και φτιάξαμε ένα…..χάρτη

DSC05285

-Και τέλος, βγήκαμε στην αυλή για να δούμε με ποιους γειτονεύει το Νηπιαγωγείο μας

*

 Ανθρωπογενές περιβάλλον

«Κράτα με να σε κρατώ, να ανεβούμε το βουνό»

-Μάθαμε την παροιμία και την σχολιάσαμε

-Μέσα από ανάλογο εποπτικό υλικό, συζητήσαμε…

  • Πως θα ένιωθες αν έμενες μόνο σου σε ένα σπίτι;
  • Ποιες δυσκολίες θα είχες εσύ και η οικογένειά σου;
  • Γιατί οι άνθρωποι χτίζουν τα σπίτια τους κοντά το ένα με το άλλο;

-Τέλος ζωγραφίζουν μια πυκνοκατοικημένη και μια αραιοκατοικημένη γειτονιά

DSC05287

*

 Συναισθηματική αγωγή

-Για να τονώσουμε το αίσθημα αλληλεγγύης των παιδιών, παίζουμε με το…ΑΝ και το ΤΟΤΕ

DSC05288

-Κάνουμε διάφορες ερωτήσεις και καταγράφουμε τις απαντήσεις τους

DSC05291

4.Το χωριό μας……παραδοσιακά

 Ανθρωπογενές περιβάλλον

-Μαθαίνουμε την ιστορία του χωριού μας

  • Από που ήρθαν οι πρώτοι κάτοικοι
  • Κάτω από ποιες συνθήκες έφτασαν ως εδώ
  • Ποιες δυσκολίες αντιμετώπισαν
  • Ποιο ήταν το πρώτο όνομα του χωριού μας

-Παρακολουθούμε το παρακάτω video και συζητάμε για τους πρόσφυγες

https://youtu.be/WQjhuAfVTqo

DSC05290

*

 Μουσική αγωγή

-Επιλέγουμε τραγούδια θρακιώτικα και ποντιακά και αφού τα ακούσουμε….

https://youtu.be/yia_OqRAlRs
https://youtu.be/teNIiYIvFxw
https://youtu.be/6lBGH9oebI4
https://youtu.be/Qnq1Nq9Zfkc
https://youtu.be/eYComABvBmk
https://youtu.be/EeCOl8gn-1A
  • Δίνουμε στα παιδιά φιγούρες Θρακιωτών και Ποντίων και κάθε φορά που ακούν ένα τραγούδι το αναγνωρίζουν ενώ ταυτόχρονα σηκώνουν την ανάλογη φιγούρα

DSC05292

  • Στη συνέχεια, γνωρίζουμε τα παραδοσιακά μουσικά όργανα που ακούγονται στα παραπάνω τραγούδια και τα χωρίζουμε ανάλογα με την κατηγορία τους σε πνευστά, κρουστά και έγχορδα

DSC05293

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΜΟΥ

*

 Φυσική αγωγή

 -Παίζουμε το παραδοσιακό παιχνίδι : Οι φωλιές

Και τελειώσαμε…

-Δίνοντας δύο ίδιες εικόνες οι οποίες έχουν 5 διαφορές

Τα παιδιά καλούνται να βρουν τα λάθη

DSC05294

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>