«

»

Ιουλ 09

Σχέδιο Δράσης: Ένα βιβλίο γεννιέται

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

ΑΞΟΝΑΣ : Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Τίτλος: Ένα βιβλίο γεννιέται

 Στόχοι Βελτίωσης:

1. Να μάθουν την διαδικασία κατασκευής ενός βιβλίου και τα επαγγέλματα που λαμβάνουν χώρα

2.Να συνειδητοποιήσουν τον, κόπο, χρόνο και τα έξοδα μιας τέτοιας κατασκευής

3.Να αναπτυχθούν κατάλληλες συνθήκες μέσα στις οποίες θα καλλιεργηθούν η αλληλοεκτίμηση, η αλληλοεπίδραση και η επικοινωνία, έτσι ώστε όλοι οι μαθητές να συμμετέχουν στην υλοποίηση του σχεδίου δράσης

4.Να αγαπήσουν το βιβλίο και να κατανοήσουν την αξία του, μέσα από δραστηριότητες φιλαναγνωσίας

5. Να το σέβονται και να το προστατεύουν σαν έναν ζωντανό οργανισμό

Σχέδιο Δράσης:

 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ ( Από 1/2/2023 έως 28/2/2023): 
ΤΟ ΒΙΒΛΊΟ
  •  Θα ξεκινήσουμε την προετοιμασία για το σχέδιο δράσης, καταγράφοντας τις γνώσεις των παιδιών γύρω από το βιβλίο, την κατασκευή και την σκοπιμότητα του. .
  • Θα ομαδοποιήσουμε τα βιβλία, ανάλογα με το περιεχόμενό τους
  • Θα μάθουμε ένα τραγούδι για το βιβλίο, για να μας συντροφεύει κατά την υλοποίηση του σχεδίου

https://youtu.be/m30KIrRtc4k

  • Θα  μάθουμε πληροφορίες για το χαρτί και την σκοπιμότητα του. ( Από το δέντρο στο βιβλίο)
  • Και θα βάλουμε στην σωστή χρονική σειρά τα στάδια ανακύκλωσης του χαρτιού

Φύλλο αξιολόγησης

  • Θα ανακυκλώσουμε χαρτί
  • Θα φτιάξουμε συνθήματα για την προστασία του χαρτιού, γιατί έτσι θα έχουμε βιβλία, αλλά και δάση
  • Μέσα από το βιβλίο: Πως να φτιάξεις ένα βιβλίο, των Becky Davies – Patricia Hu, μαθαίνουμε την διαδικασία έκδοσης ενός βιβλίου
  • Παροτρύνουμε τα παιδιά να ζωγραφίσουν ποιο επάγγελμα τους έκανε εντύπωση

Φύλλο αξιολόγησης

  • Παρουσιάζουμε τον πίνακα :Το όνειρο της ημέρας του Dante Gabriel Rossetti, τον παρατηρούμε, τον σχολιάζουμε και….

Φύλλο αξιολόγησης

(Τι έγραφε το βιβλίο; Τι ονειρεύεται η αναγνώστρια;)

  • Φτιάχνουμε το..μονοπάτι του βιβλίου, για να το οδηγήσουμε στην τελειοποίηση του.
  • Χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες, συγγραφείς, εικονογράφους κ. ά. Αποφασίζουμε το περιεχόμενο του βιβλίου μας και ξεκινάμε την γέννηση του
  • Φτιάχνουμε τον εκδοτικό μας οίκο και παρουσιάζουμε το βιβλίο στους γονείς μας

  ΜΑΡΤΙΟΣ ( Από 7/3/23 έως 27/3/2023): 

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ

- Υλοποιούμε δραστηριότητες φιλαναγνωσίας, καλώντας τα παιδιά να διαλέξουν από την βιβλιοθήκη μας, παραμύθια που ξεχώρισαν

*

  • Διαβάσαμε το παραμύθι: Ο σπόρος της Ειρήνης

- Γνωρίσαμε τους ήρωες

- Συζητάμε για τον λόγο για τον οποίο φιλονίκησαν

- Προσπαθούμε να μαντέψουμε τι συμβολίζει ο σπόρος της Ειρήνης

- Καταγράφουμε τις ιδέες των παιδιών στην ερώτηση:

Τι θα μπορούσαν να κάνουν τα σκαθάρια και οι σκαραβαίοι, έτσι ώστε να μην φτάσουν στον πόλεμο; Ποια λύση μπορούσαν να βρουν;

- Ζωγραφίζουν εικόνες που τους έκαναν εντύπωση

Φύλλο αξιολόγησης

  • Παίζουμε με τον τίτλο του παραμυθιού
  • Βρίσκουμε τον τίτλο, ανάμεσα σε πολλούς άλλους
  • Αν φυτεύαμε δύο σπόρους, τι νομίζεται ότι θα γεννιόταν;

 Φύλλο αξιολόγησης

  • Προσπαθούμε να βοηθήσουμε τους ήρωες του παραμυθιού, να φτιάξουν μία χώρα χωρίς πολέμους
  • Φυτεύουμε και μεις έναν σπόρο .Αν του δείξουμε αγάπη, τι θα γίνει άραγε;

*

  • Διαβάζουμε το παραμύθι: Τα πρέπει και τα θέλω στου σκιάχτρου το καπέλο της Ναντίνας Κυριαζή

-Ντύνουμε το σκιάχτρο

-Βρίσκουμε το άτακτο γράμμα, στην λέξη : Σκιάχτρο

Φύλλο αξιολόγησης

-Δίνουμε σε κάθε πουλί ένα τσαμπί σταφύλι

  • Παροτρύνουμε τα παιδιά να γίνουν σκιάχτρα και να βάλουν τα θέλω τους μέσα στο καπέλο τους και στο σχόλασμα η κάθε μαμά, ψάχνει να βρει το καπέλο του παιδιού της στον κήπο μας
  • Δουλεύουμε ομαδικά και φτιάχνουμε ένα σκιάχτρο για τον κήπο μας

*

  • Διαβάζουμε το παραμύθι: Το ρομπότ με το αληθινό διαμάντι της Ειρήνης Καμαράτου-Γιαλούση

-Αντιστοιχίζουμε το ρομπότ με την καρδιά του, ανάλογα με το χρώμα

-Βάζουμε τα κομμάτια στη σειρά, ανάλογα με τους αριθμούς, για να σχηματίσουμε ένα ρομπότ

  • Τι κρύβει το ρομπότ, στην καρδιά του;

Φύλλο αξιολόγησης

  • Σκορπάμε στην μοκέτα γράμματα και βρίσκουμε που κρύβεται η λέξη ρομπότ
  • Φτιάχνουμε ένα ρομπότ, για να θυμόμαστε το παραμύθι μας

 ΑΠΡΙΛΙΟΣ:( 24/4/2023)

  • Προσκαλούμε μια συγγραφέα, μας παρουσιάζει το βιβλίο της και παίζει μαζί μας.
  • Της χαρίζουμε την παραμυθοσαλάτα μας, από τα παραμύθια που επεξεργαστήκαμε

ΜΑΊΟΣ :( Από 2/5/2023 έως 6/6/2023)

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

  • Μαθαίνουμε από τι αποτελείται ένα βιβλίο
  • Καταγράφουμε ποιους κανόνες θα ακολουθήσουμε σαν υπεύθυνοι αναγνώστες
  • Παροτρύνουμε τα παιδιά να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, όταν διαβάζουν ένα παραμύθι

Φύλλο αξιολόγησης

  • Τακτοποιούμε τα βιβλία της βιβλιοθήκης μας, ανάλογα με το περιεχόμενο και τα μηνύματα τους
  • Φωτοτυπούμε τα εξώφυλλα των παραμυθιών μας και βάζουμε τους τίτλους στην βιβλιοθήκη μας
  • Τοποθετούμε στο τραπέζι της βιβλιοθήκης το μπαουλάκι του μικρού αναγνώστη. Βάζουμε μέσα ένα βιβλίο, ένα φάκελο με δραστηριότητες και ένα όνομα. Τα παιδιά ψάχνουν στο μπαούλο. Το παιδί που θα δει το όνομα του, ασχολείται με το περιεχόμενο
  • Αποφασίζουμε που θα μπορούσαμε να στήσουμε μια δανειστική βιβλιοθήκη για τους γονείς μας , πως θα την οργανώσουμε, ποια θα είναι η μέρα δανεισμού
  • Καλούμε τους γονείς στο σχολείο μας, για την……..επίσημη έναρξη της βιβλιοθήκης τους

ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΒΙΒΛΙΑ

  • Διαβάζουμε το βιβλίο: Ο Μικρός ζωγράφος των βράχων και σχολιάζουμε

- Μέσα από το παρακάτω powerpoint, μαθαίνουμε την ιστορία της γραφής

Πριν-την-ανακάλυψη-των-της-γραφής-και-των-βιβλίων

  • Παίζουμε ένα παιχνίδι ερωτήσεων
  • Φτιάχνουμε την δική μας βραχογραφία

Φύλλο αξιολόγησης

  • Μέσα από σχετικά video’s , μαθαίνουμε πληροφορίες για το πρώτο τυπογραφείο

 https://youtu.be/gkYEDWAK564

  • Αποφασίζουμε να γράψουμε μία λέξη, με τον τρόπο του Γουτεμβέργιου, φτιάχνοντας το δικό μας τυπογραφείο

Φύλλο αξιολόγησης

  • Φτιάχνουμε ένα μουσείο βιβλίου
  • Καλούμε τους γονείς να καμαρώσουν τα έργα μας

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>