«

»

Σεπ 22

Το πρώτο μου Σχολείο, δραστηριότητες

-14-638Μια καινούργια σχολική χρονιά αρχίζει με…..λίγα κλάματα,ναζάκια,μικρά παραπονάκια και πολλή διάθεση,αφού ο ήλιος του καλοκαιριού και η θάλασσα,μας γέμισαν ενέργεια και φρέσκες ιδέες.

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ!!!!!!

Πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο και…..ολοταχώς για να οργανωθούμε,να γνωρίσουμε τους χώρους,να βάλουμε κανόνες και όρους,αλλά και να γνωριστούμε,έτσι ώστε να έχουμε μια καλή και δημιουργική χρονιά

Και ποιος ο καλύτερος τρόπος να γίνουν όλα αυτά?

Ένα πανέμορφο παραμύθι το οποίο δανειστήκαμε από την ιστοσελίδα (ΠΑΙΔΙΑ ΣΕ ΔΡΑΣΗ http://pappanna.wordpress.com) ,με τίτλο «Μια φορά κι ένα καιρό σε ένα δάσος μαγικό» και μας βοήθησε να ταξιδέψουμε στα μονοπάτια του και να φτιάξουμε το δικό μας μαγικό…..Νηπιαγωγείο

 ……και το ταξίδι άρχισε κάπως έτσι…..

1ο μονοπάτι :Ας γνωρίσουμε το δάσος

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

-Διαβάζουμε το παραπάνω παραμύθι

-Ακούμε σχόλια και εντυπώσεις

-Ζητάμε να μας πουν εικόνες που τους άρεσαν

-Συζητάμε και γνωρίζουμε τους κατοίκους του παραμυθιού

DSC05946

-Ζωγραφίζουν σκηνές που τους έκαναν εντύπωση

DSC05947

Ζωγράφισε ότι σου άρεσε από το παραμύθι

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ 

-Μετά την σχετική ερώτηση που κάναμε στα παιδιά, συμφώνησαν να γίνει το Νηπιαγωγείο μας ένα μικρό μαγικό δάσος

-Έτσι,τα νήπια ταυτίστηκαν με τους ήρωες του παραμυθιού,έγιναν μικρά ξωτικά του δάσους , έβαλαν και τις φωτογραφίες τους και τα μικρά όμορφα δεντροσπιτάκια του, τα υιοθετήσαμε για να φτιάξουμε το παρουσιολόγιό μας

δεντροσπιτα

-Κάθε νήπιο πήρε το δικό του ξωτικό ,και αφού βρήκε  από τον πίνακα αναφοράς που είχαμε ετοιμάσει, το όνομα του…..μπήκε στο σπιτάκι του

DSC05948

(Δανειστήκαμε την δραστηριότητα από https://www.popi-it.gr/ με μια μικρή παραλλαγή

Γινόμαστε ξωτικά και προσπαθούμε να βρούμε στο δάσος τα δεντρόσπιτα με το όνομα  μας . 
Σε ένα πανί τοποθετούμε τα ξωτικά  και από πάνω ρίχνουμε  χώμα. Δίνουμε στα παιδιά μία τσουγκράνα  και τους ζητάμε να σκάψουν για να ανακαλύψουν το δικό τους ξωτικό και στη συνέχεια με τη βοήθεια του πίνακα βρίσκουν το σπιτάκι τους )
DSC05949

-Όσο για το δέντρο, τον μεγάλο Πούμπα αυτό ταυτίστηκε με το Νηπιαγωγείο μας,που αγκαλιάζει και προστατεύει όλους τους…..μικρούς κατοίκους τους

ΜΟΥΣΙΚΗ

Τραγούδι: Καλημέρα τι κάνεις;

-Οι μικροί μας ήρωες πιάνονται σε κύκλο και χορεύοντας στο ρυθμό του παραπάνω

τραγουδιού,καλημερίζουν τον Πούμπα και ο Πούμπα καλημερίζει εμάς

DSC05950

DSC05958

2o μονοπάτι :  Οι…..ήρωες του μαγικού δάσους-Νηπιαγωγείου

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

-Ομαδοποιήσεις ως προς το χρώμα Επιστρέφουμε στις σελίδες του παραμυθιού και παρατηρούμε τα ρούχα των κατοίκων του δάσους

-Αναγνωρίζουμε τα χρώματά τους

-Βοηθάμε τους μικρούς μας φίλους να βρουν την ομάδα τους γιατί σε μια στιγμή απροσεξίας χάθηκαν

Κάπως έτσι….

DSC05962

Βοήθησε τα ξωτικά να βρουν το ταίρι τους

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ

-Όμως… κατοίκους έχει και το δικό μας μαγικό…..Νηπιαγωγείο Ας τους γνωρίσουμε, γιατί έτσι θα γίνουμε φίλοι

  • Διαβάζουμε τον πίνακα αναφοράς με τα ονόματα των παιδιών αρκετές φορές αφού είναι αρχή της χρονιάς και έχουμε καινούριους μαθητές και στη συνέχεια το κάθε παιδί διαβάζει μόνο του

DSC05965

  • Παρατηρούμε τα ονόματα, μετράμε τα γράμματα, βρίσκουμε ίδια ονόματα, ξεχωρίζουμε τα ονόματα με τα περισσότερα γράμματα, βρίσκουμε ίδια αρχικά
  • Στη συνέχεια, τραβάμε στην τύχη ένα όνομα και τα παιδιά με την βοήθεια του πίνακα το δίνουν στο αντίστοιχο παιδί
  • Τέλος, αποφασίζουμε να τελειοποιήσουμε το παρουσιολόγιο μας Ποια παιδιά έχουν όνομα με περισσότερα γράμματα; Βάζουν το δεντρόσπιτο τους στα ψηλά κλαδιά (Βοηθάμε δείχνοντας αριθμοκάρτες )

DSC05966

DSC05967

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Για να λειτουργήσει σωστά το μαγικό Νηπιαγωγείο μας δεν φτάνει να μάθουμε μόνο τα ονόματα μας Έτσι….

  • Φτιάχνουμε έναν απλό πίνακα διπλής εισόδου  Στην κάθετη πλευρά γράφουμε τα ονόματα και στην οριζόντια ερωτήσεις που θα μας βοηθήσουν να γνωριστούμε μεταξύ μας και να αποφεύγουμε τις συγκρούσεις Π. χ

Τι σε κάνει να χαίρεσαι

Τι σε κάνει να λυπάσαι

Τι σε φοβίζει

Ποιο το αγαπημένο σου παιχνίδι κ.α

  •  Παροτρύνουμε τα παιδιά να βρουν με ποιον συμμαθητή τους έχουν τα ίδια….γούστα

DSC05973

3ο μονοπάτι: Ένας χώρος για…..συμβούλια και..παιχνίδια

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

-Οι κάτοικοι του δάσους συγκεντρώνονται σε ένα σημείο του για συμβούλια.Ετσι λοιπόν και μεις θα δημιουργήσουμε τους δικούς μας χώρους για να παίρνουμε αποφάσεις και να δημιουργούμε

  • Οργανώνουμε και γνωρίζουμε τις γωνιές μας και βάζουμε κανόνες και όρους για να λειτουργούμε σωστά και να παίρνουμε σωστές αποφάσεις.Ο Πούμπα θα μας βοηθήσει
  • Κάθε πρωί με την βοήθεια του Πούμπα τα παιδιά επιλέγουν τη γωνιά στην οποία θέλουν να παίξουν, αφού πρώτα…..τους δώσει ο Πούμπα ένα φύλλο με το όνομα τους

Τα φύλλα του Πούμπα

DSC05987

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

-Κάθε οργάνωση όμως θέλει και τον κατάλληλο εξοπλισμό

Φτιάχνουμε λοιπόν όμορφες μολυβοθήκες για να καταγράφουμε…….τα πεπραγμένα,βάζοντας σε τάξη τα μολύβια μας

DSC01694

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Ο Πούμπα, τον οποίο υποδύεται κάθε φορά ένα παιδί…..αυτοσχεδιάζει στο κουκλοθέατρο και μας μιλάει για τα όνειρα που έχει για μια οργανωμένη και….υγιή τάξη

4ο μονοπάτι :Το δέντρο….Νηπιαγωγείο μας

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

-Στο παραπάνω παραμύθι ο Πούμπα,το μεγάλο δέντρο, αρρώστησε γιατί οι κάτοικοί του δεν τηρούσαν κάποιους όρους Αφού ξαναδιαβάσουμε το συγκεκριμένο κομμάτι για να το θυμηθούμε …

-Δίνουμε στα παιδιά μια εικόνα με το νηπιαγωγείο μας και τα παροτρύνουμε να σκεφτούν καταστάσεις – μικρόβια που θα έκαναν το σχολειό μας να αρρωστήσει

-Κάθε φορά που τα παιδιά κάνουν κάτι άσχημο τσαλακώνουμε την εικόνα Εδώ με παντομίμα δίνουμε τις διάφορες άσχημες συμπεριφορές Π.χ Δύο παιδιά πετάνε τουβλάκια το ένα στο άλλο

DSC05969

Παλεύουμε

DSC05968

Τσακωνόμαστε για τον πλάστη

-Στη συνέχεια, αποφασίζουμε να.γιατρέψουμε το σχολειό μας Τι πρέπει να κάνουμε; Τα παιδιά σκέφτονται σωστές συμπεριφορές και σιγά- σιγά τα σχολειό μας ξετσαλακώνεται, σημάδι ότι γιατρεύεται

DSC05971

-Τέλος δίνουμε στα παιδιά ένα φύλλο εργασίας

DSC05970

Ζωγράφισε μία άσχημη συμπεριφορά που σε στεναχωρεί Ζωγράφισε μία όμορφη συμπεριφορά που σε χαροποιεί

ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ

-Συζητάμε για το Νηπιαγωγείο σαν βαθμίδα εκπαίδευσης και όπως στο παραμύθι,πολλοί άνθρωποι μαζί ζουν και εργάζονται σε αυτό για να λειτουργεί σωστά

-Η συζήτηση διεξάγεται κάπως έτσι:

  • Ποιοι συνυπάρχουν στο σχολείο μας
  • Ποιο το ωρολόγιο πρόγραμμά μας

DSC05972

  • Ποιους χώρους έχει και σε τι χρησιμεύουν
  • Πως μπορούμε να το διατηρούμε πάντα καθαρό
  • Ποια η συμπεριφορά μας στο χώρο της τουαλέτας

-Τέλος, γιατί ερχόμαστε στο Νηπιαγωγείο και ποιες οι προσδοκίες μας

Έγγραφο1

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ :ΑΝΑΓΝΩΣΗ

-Το κοριτσάκι βοήθησε τους γέροντες να βρουν λύση για να γιατρέψουν τον Πούμπα

-Φτιάξαμε και μεις τα δικά μας….. φάρμακα για να δίνουμε στο δεντρονηπιαγωγείο μας….όταν αρρωσταίνει

DSC05974

5ο μονοπάτι :Παιχνίδια στο δεντρονηπιαγωγείο μας

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ: ΑΝΑΓΝΩΣΗ

-Το σπίτι του Πούμπα ήταν το μαγικό δάσος το δικό μας είναι το….μαγικό νηπιαγωγείο.Ας μάθουμε και πως γράφεται

  • Φτιάξαμε μια……γραμματοφασολάδα και τρώγαμε μόνο τα φασόλια που συνέθεταν την λέξη ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

DSC05975

  • Βρήκαμε λέξεις από Ν και αρχίσαμε να φτιάχνουμε το…μουσείο της Αλφαβήτα

(Ιδέα κάποιας συναδέλφου, δεν θυμάμαι το όνομα της)

DSC05976

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ:ΓΡΑΦΗ

-Μαθαίνουμε πως γράφεται και το δικό μας όνομα, έτσι για να αισθάνεται περήφανος ο Πούμπα για μας

DSC05978

ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Παιχνίδι γνωριμίας: Ένα παιδί κρύβεται πίσω από τον Πούμπα, ενώ ένα άλλο προσπαθεί να μαντέψει ποιο είναι, ακούγοντας μόνο τη φωνή του


Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>