«

»

Οκτ 08

Η Οικογένεια, Δραστηριότητες

1109

Η Μητρική αγάπη είναι το καύσιμο που ωθεί ένα συνηθισμένο άτομο, να καταφέρει το ακατόρθωτο(Μάριον Γκάρετι)

 

 

 

Ο Γιώργος Ιακωβίδης με τον πανέμορφο πίνακά του, είναι ο καλεσμένος μας.Μέσα από τους πίνακες του θα μας οδηγήσει και θα μας δώσει ιδέες για να μιλήσουμε για την οικογένεια μας

Η Πρώτη του ιδέα

Εικαστική αγωγή

-Παρουσιάζουμε στα παιδιά τους πίνακες του Ιακωβίδη και ξεκινάμε επινοώντας ένα ποιηματάκι

Είμαι μικρό μικρούτσικο,

στρουμπουλό και παχουλούτσικο

Ήρθα στον κόσμο τώρα

με δύναμη και φόρα

Ακόμα δεν μπορώ να παίξω

ούτε στο σπίτι μου να τρέξω

Η μαμά μου με ταϊζει

και γλυκά με νανουρίζει

-Ακούγοντας τα παιδιά το ποιηματάκι,προσπαθούν να καταλάβουν σε ποιον πίνακα αντιστοιχεί

DSC04397

(Η Μητρική στοργή)

-Εστιάζουμε την προσοχή τους στα χρώματα και ζητάμε να τα αναγνωρίσουν

-Μετράμε πρόσωπα και αντικείμενα του πίνακα

-Παρατηρούμε το πρόσωπο της μητέρας και αναγνωρίζουμε το συναίσθημα

-Γνωρίζουμε τον ζωγράφο και δίνουμε κάποια βιογραφικά του στοιχεία

-Παρεμβαίνουμε……εικαστικά και βάφουμε στοιχεία του πίνακα που μας έκαναν εντύπωση

DSC04398

-Παρατηρούμε και  τους άλλους πίνακές του και συγκρίνουν,χρώματα και θεματολογία

*

Προφορική επικοινωνία

-Ξαναγυρίζουμε στη θεματολογία του πίνακα και ζητάμε από τα παιδιά να  μας πουν ένα τίτλο για όλους τους παραπάνω πίνακες

DSC06023

-Έτσι αρχίζουμε τη συζήτηση για την οικογένεια και τα μέλη της,για τους δεσμούς που υπάρχουν μέσα σε αυτή,για τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα του κάθε μέλους

Και…..

DSC06024

*

Μουσική

-Ακούμε το: Νανούρισμα (Ελεονόρα Ζουγανέλη)

ΚΑΙ…..

- Η μαμά νανουρίζει το μωρό της. Τι νομίζετε ότι προσεύχεται η μαμά στον πίνακα του Ιακωβίδη, για το δικό της μωρό;

DSC06025

Η δεύτερη  ιδέα…

Μαθηματικά

-Μετράμε χωριστά τα πρόσωπα του πίνακα.Πόσες οι μαμάδες,πόσα τα μωρά?

-Μαθαίνουμε  τον αριθμό 1, μέσα από ένα παιχνίδι:

Η Προίκα του μωρού Το νεογέννητο μωρό χρειάζεται τα προικιά του. Βοηθάμε λοιπόν τη μαμά να τα αγοράσει. Φτιάχνουμε ένα μπαουλάκι και βάζουμε μέσα τα πράγματά του

1 μπιμπερό, 1 πιπίλα, 1 κουδουνίστρα  κ.ά

DSC04401

- Στη συνέχεια, κάνουμε ομαδούλες με ένα και μοναδικό πράγμα, μέσα από την τάξη μας

DSC04403

- Και τέλος ταΐζουμε το μικρό μας τερατάκι με ένα πράγμα κάθε φορά

DSC04404

*

Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση

Τα άτακτα γράμματα: Κάποια γράμματα ξέφυγαν από τη θέση τους και μια αναστάτωση προκλήθηκε στην οικογένεια Έτσι ο παππούς, έγινε…..αππούς, η μαμά…..αμά και πάει λέγοντας .Συμφορά μεγάλη Πιάσαμε δουλειά και προσπαθήσαμε να διορθώσουμε τα πράματα και να ξαναμπεί σε τάξη η οικογένεια

Δείτε τι κάναμε…

-Τοποθετήσαμε στη μοκέτα τις φιγούρες μιας οικογένειας και τις……ακέφαλες λέξεις τους

-Σκορπίσαμε τα γράμματα της αλφαβήτας και μια ομάδα παιδιών ανέλαβε να βρει και να τοποθετήσει τα άτακτα γράμματα στη θέση τους

DSC04406

-Η οικογένεια του παππού Μήτσου για να μας ευχαριστήσει μας έκανε δωράκια Τα παιδιά   έψαχναν τα δώρα τους με προσοχή, γιατί ο όρος του παππού ήταν να αρχίζουν από  τα άτακτα γράμματα

DSC06026

*

Φυσική αγωγή

-Επηρεασμένοι από τον πίνακα «Κου-κου», παίζουμε κρυφτό

Η τρίτη ιδέα…….του Ιακωβίδη

Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση

Η μητρική στοργή διάχυτη στον πίνακα του Ιακωβίδη.Πως αλλιώς δείχνει η μαμά τη στοργή και τη φροντίδα της ?

-Αφήνουμε τα παιδιά να μιλήσουν για τις εμπειρίες τους και για τις φροντίδες της δικής τους οικογένειας

-Στη συνέχεια,δίνουμε εικόνες που απεικονίζουν τα στάδια στο μπάνιο ενός μωρού

-Βάζουμε τις εικόνες στη σωστή σειρά και τα παιδιά……διαβάζουν με τη σωστή φορά

DSC04413

*

Μαθηματικά

Η φροντίδα της οικογένειας και η μητρική στοργή συμβάλουν ώστε το μωρό να……γίνει παππούς

-Δίνουμε λοιπόν στα παιδιά εικόνες να τις βάλουν σε σωστή χρονολογική σειρά:

Aπό το μωρό ως τον παππού

DSC04410

-Το δραματοποιήσαμε και είδαμε το παρακάτω video

DSC01760

*

Λογοτεχνία

-Παραμύθι:Να με λέτε Λαρίτσα

και…..μια εικόνα από το παραμύθι

DSC06027

Τέταρτη ιδέα……

Παιδί και γλώσσα: Γραφή

-Παρατηρώντας τον πίνακα υποβάλαμε στα παιδιά τις εξής ερωτήσεις:

Η μαμά έχει άραγε άλλα παιδιά?,Το μωρό έχει άλλα αδέρφια? Ποια άλλα μέλη υπάρχουν στην οικογένειά τους?

- Αφού ακούσουμε τις απόψεις των παιδιών,αποφασίζουμε να φτιάξουμε ένα γενεαλογικό δέντρο, όπου τα παιδιά θα κόψουν εικόνες μελών και στη συνέχεια θα γράψουν τις αντίστοιχες λέξεις

DSC06028

*

Θεατρική αγωγή

-  Δραματοποιήσαμε: Ο γάμος της ποντικούλας

DSCN4285

*

Ανθρωπογενές περιβάλλον

-Η Θεά Ήρα ,προστάτιδα της οικογένειας

  • Διαβάσαμε ένα εικονόλεξο για να εμπεδώσουμε αυτά που μάθαμε

DSC04414

  • Προσθέσαμε αυτά…. που ξέχασε να κάνει ο ζωγράφος

DSC04416

  • Βρήκαμε την Ήρα…..ψηλά στον Όλυμπο

DSC04412

Πέμπτη ιδέα

Ανθρωπογενές περιβάλλον

-Διαβάζουμε: Θα σε θυμάμαι πάντα

και παίρνουμε αφορμή να μιλήσουμε για το πένθος, κάπως έτσι:

  • Ποια είναι η γενική εντύπωση που σου άφησε η ανάγνωση;
  • Ποια είναι τα κύρια νοήματα του βιβλίου που διάβασες;
  • Περιέγραψε προφορικά κάτι που σου άρεσε.
  • Τα πρόσωπα που συμμετέχουν.
  • Ενέργειες ή παθήματα ηρώων.
  • Ποια τα συναισθήματα του ήρωα του παραμυθιού

DSC04421

*

Παιδί και γλώσσα

-Η οικογένεια, η μαμά, η γιαγιά και η θεία, μας βοήθησαν να……μάθουμε το άρθρο Η

DSC04418

Ξεχωρίσαμε τα θηλυκά μέλη της οικογένειας

DSC04419

Ψάξαμε θηλυκά αντικείμενα στην τάξη

DSC04420

*

Συναισθηματική αγωγή

-Τελειώνοντας το πρόγραμμά μας,κάνουμε μια…..ανασκόπηση όλων όσων αποκομίσαμε

-Παροτρύνουμε λοιπόν τα παιδιά να μας πουν:

Γιατί αγαπούν την οικογένειά τους

DSC04409

Το πρόγραμμα για την οικογένεια συνέπεσε με την παγκόσμια ημέρα των ηλικιωμένων .Έτσι είχαμε την ευκαιρία να καλωσορίσουμε στο νηπιαγωγείο μας τους παππούδες των παιδιών και…….. 

 

  • Τα παιδιά σύστησαν τους παππούδες τους στους συμμαθητές τους και απάντησαν στην ερώτηση γιατί τους αγαπούν
  • Μέσα από ένα καλαθάκι το κάθε παιδί έπαιρνε ένα χαρτάκι που περιείχε μια ερώτηση.Οι παππούδες απαντούσαν και έτσι μάθαμε πολλά πράγματα για την ζωή τους και την παιδική τους ηλικία
  • Μας αφηγήθηκαν παραμύθια,αινίγματα και παροιμίες
  • Μας έδειξαν φωτογραφίες από τα παιδικά τους χρόνια και έτσι τα παιδιά κατανόησαν καλύτερα τον κύκλο της ζωής του κάθε ανθρώπου
  • Τραγούδησαν και χόρεψαν μαζί μας το» Παππουδογιαγιάδες» του Μ. Μητσιά
  • Τέλος, αφού τους κεράσαμε και τους χαρίσαμε μια όμορφη καρδούλα, τους αποχαιρετήσαμε πολύ ευχαριστημένοι

DSC01763

 DSC01762

1 σχόλιο

  1. Μαίρη

    Τ ωραία δουλειά!!!!!!

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>