«

»

Οκτ 15

Το Φθινόπωρο, Δραστηριότητες

«Το φθινόπωρο είναι μια δεύτερη άνοιξη,όπου το κάθε φύλλο είναι ένα λουλούδι»

 Παρέα με τον Βαν Γκόγκ

1η μέρα με…..οδηγό την τέχνη

ταξιδεύουμε στο φθινόπωρο….

Εικαστική αγωγή

-Επιλέχτηκαν οι παρακάτω πίνακες…..

display_image-65099

Καταγραφή

newego_LARGE_t_1101_54502214

VanGogh, Les Alychamps, Autumn b 1888vangogh-pic0006-a_4

……και ξεκινήσαμε

-Παρατήρησαν και εξέφρασαν εντυπώσεις

-Αναγνώρισαν τα χρώματα που κυριαρχούν

-Ξεχώρισαν τους πίνακες,στους οποίους υπάρχουν πρόσωπα

-Εντόπισαν ομοιότητες και διαφορές

-Αναγνώρισαν την εποχή

-Μάθαμε για τη ζωή και το έργο του ζωγράφου

-Συζητήσαμε για το Φθινόπωρο

  • Την αλλαγή της φύσης
  • Τα πρωτοβρόχια
  • Τις δουλειές των γεωργών
  • Την προετοιμασία των ζώων,να υποδεχτούν το χειμώνα
  • Μήνες,καιρικές συνθήκες,γιορτές

-Τέλος….

Τι βλέπεις έξω από το παράθυρό σου; Κλείσε τα μάτια άκου, φαντάσου και ζωγράφισε

(Ακούμε το ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ του Σπανουδάκη)

DSC06049

*

Μαθηματικά

-Ανασύνθεσαν τους πίνακες,αφού πρώτα κόψαμε και πλαστικοποιήσαμε τα κομμάτια τους

DSC04469

*

Λογοτεχνία

-Διαβάσαμε το ποίημα της Μάρως Λοϊζου

Δε μ΄ακούς;

 και τα παιδιά ζωγράφισαν :

  • Αν ταξίδευες με ένα ιπτάμενο φύλλο τι νομίζεις ότι θα έβλεπες από εκεί ψηλά;

DSC06050

depositphotos_125095090-stock-photo-hand-painted-watercolor-mockup-clipart

 2η μέρα με οδηγό την τέχνη

Φυσικό περιβάλλον

newego_LARGE_t_1101_54502214-Κατά την παρατήρηση του παραπάνω πίνακα,τα παιδιά εντόπισαν την γυναίκα με την ομπρέλα

-Πήραμε αφορμή να μιλήσουμε για τα πρωτοβρόχια και τη σημασία της βροχής στην αναγέννηση της φύσης

-Κάναμε το πείραμα της βροχής

DSC01806

και…. είδαμε ένα πολύ παραστατικό βίντεο για τον «κύκλο του νερού»

Ο κύκλος του νερού – YouTube

https://www.youtube.com › watch

-Σφραγίσαμε αυτά που μάθαμε για τη βροχή,με το παραμύθι :

Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα 

Και….

-Δραματοποιήσαμε τον κύκλο του νερού

DSC04471

DSC04473

*

Προφορική επικοινωνία

-Δώσαμε στα παιδιά τον τίτλο :

Η γυναίκα με την ομπρέλα

 και τα παιδιά έφτιαξαν το δικό τους ποίημα

DSC06051

*

Μουσική αγωγή

Η βροχή υπάρχει και στη…..μουσική

-Γνωρίσαμε τα φθογγόσημα και τους χρόνους τους

-Τα χτυπήσαμε στα ταμπουρίνο μας

-Δώσαμε με την βοήθεια τους ένταση στη βροχή

DSC04475

DSC04476

DSC04477

.

depositphotos_125095090-stock-photo-hand-painted-watercolor-mockup-clipart

3η μέρα με οδηγό την τέχνη

Καταγραφή

Ανθρωπογενές περιβάλλον

-Αφού παρατηρήσαμε και σχολιάσαμε τον παραπάνω πίνακα …

  • Συζητήσαμε για τον αγρότη και την δουλειά του
  • Εστιάσαμε στις φθινοπωρινές του εργασίες
  • Δώσαμε στον αγρότη του πίνακά μας,τα κατάλληλα γεωργικά εργαλεία,για να κάνουμε τη δουλειά του ευκολότερη

???????????????????????????????

  • Ζωντανεύοντας τον πίνακα,γίναμε αγρότες και φυτέψαμε σπόρους

DSC06054

  • -Παρακολουθήσαμε ενα βιντεάκι για να δούμε πως όργωναν και έσπερναν σε παλιότερα χρόνια
  • Αποδώσαμε τον πίνακα με ένα δικό μας τρόπο

DSC06055

*

Μαθηματικά

- Χρονική ακολουθία Δώσαμε κάρτες που απεικονίζουν τα στάδια εξέλιξης της σποράς και του οργώματος στο πέρασμα του χρόνου και τα παιδιά τα έβαλαν στη σωστή σειρά

DSC01816

*

Θεατρική αγωγή

-Κουκλοθέατρο: Το φύλλο που έπεσε

DSC04482

depositphotos_125095090-stock-photo-hand-painted-watercolor-mockup-clipart

4η μέρα με οδηγό την τέχνη

vangogh-pic0006-a_4Μαθηματικά

-Κατά την περιγραφή του πίνακα,τα παιδιά παρατήρησαν,ότι από τα τέσσερα δέντρα,μόνο τα 3 έχουν φύλλα.Έτσι,πήραμε αφορμή να γνωρίσουμε τον αριθμό και να παίξουμε μαζί του.

  • Ανακαλύψαμε τον αριθμό 3 μέσα στην τάξη μας
  • Φτιάξαμε ομάδες απο 3 ίδια πράγματα
  •  Ταΐσαμε το τερατάκι μας

-Τέλος παίξαμε ένα παιχνίδι ταχύτητας:

Φτιάξαμε ένα φθινοπωρινό δέντρο, πάνω στο οποίο βάλαμε φύλλα με αριθμούς. Στο άκουσμα της μουσικής ( Το φθινόπωρο” Vivaldi), τρία παιδιά που υποδυόταν τον άνεμο ……φυσούσαν και χόρευαν. Μόλις η μουσική σταματούσε…..ο άνεμος έριχνε από το δέντρο μόνο τα φύλλα με τον αριθμό 3

DSC06070

DSC06071

*

Προφορική επικοινωνία

-Μέσα στο….φθινοπωρινό τοπίο του πίνακα,μια μαυροντυμένη γυναίκα κάτι ψάχνει.

Μια καλή ευκαιρία για τη σύνθεση ενός παραμυθιού,από τα παιδιά

DSC06067

*

Παιδί και γλώσσα: Γραφή

-Κάναμε στα παιδιά τις εξής ερωτήσεις :

Άραγε τι δέντρα να είναι αυτά?Τι χρώμα λουλούδια θα βγάλουν την Άνοιξη?Τι καρπούς θα δώσουν το Καλοκαίρι?

-Το κάθε παιδί ζωγράφισε το δικό του δέντρο και έγραψε την ανάλογη εποχή

DSC06066

depositphotos_125095090-stock-photo-hand-painted-watercolor-mockup-clipart

Ο Βαν Γκογκ μας κράτησε συντροφιά όλες τις παραπάνω μέρες. Ήρθε η ώρα να μας αποχαιρετήσει.Πριν φύγει όμως έπαιξε μαζί μας με τα χρώματα του Φθινοπώρου και χόρεψε και μας έμαθε επίσης και ένα αίνιγμα. Μας γνώρισε και ακόμα έναν πίνακα του για να μάθουμε τα φρούτα του ΦΙΝΟΠΩΡΟΥ Μετά από όλα αυτά,είναι δυνατόν να τον ξεχάσουμε?

-Αφού ακούσαμε και είδαμε το παραπάνω video, φτιάξαμε τον Φθινοπωρούλη μας

???????????????????????????????

-Μάθαμε το αίνιγμα για το φύλλο και το δραματοποιήσαμε

DSC06074

DSC04498

DSC04499

-Παίξαμε με τα χρώματα του φθινοπώρου

Κάπως έτσι…

DSC06075

1 σχόλιο

  1. ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΑΝΘΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

    Πολύ όμορφη και ολοκληρωμένη προσέγγιση!

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>