«Το φθινόπωρο είναι μια δεύτερη άνοιξη,όπου το κάθε φύλλο είναι ένα λουλούδι»
Παρέα με τον Βαν Γκόγκ
1η μέρα με…..οδηγό την τέχνη
ταξιδεύουμε στο φθινόπωρο….
Εικαστική αγωγή
-Επιλέχτηκαν οι παρακάτω πίνακες…..
……και ξεκινήσαμε
-Παρατήρησαν και εξέφρασαν εντυπώσεις
-Αναγνώρισαν τα χρώματα που κυριαρχούν
-Ξεχώρισαν τους πίνακες,στους οποίους υπάρχουν πρόσωπα
-Εντόπισαν ομοιότητες και διαφορές
-Αναγνώρισαν την εποχή
-Μάθαμε για τη ζωή και το έργο του ζωγράφου
-Συζητήσαμε για το Φθινόπωρο
- Την αλλαγή της φύσης
- Τα πρωτοβρόχια
- Τις δουλειές των γεωργών
- Την προετοιμασία των ζώων,να υποδεχτούν το χειμώνα
- Μήνες,καιρικές συνθήκες,γιορτές
-Τέλος….
Τι βλέπεις έξω από το παράθυρό σου; Κλείσε τα μάτια άκου, φαντάσου και ζωγράφισε
(Ακούμε το ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ του Σπανουδάκη)
*
Μαθηματικά
-Ανασύνθεσαν τους πίνακες,αφού πρώτα κόψαμε και πλαστικοποιήσαμε τα κομμάτια τους
*
Λογοτεχνία
-Διαβάσαμε το ποίημα της Μάρως Λοϊζου
Δε μ΄ακούς;
και τα παιδιά ζωγράφισαν :
- Αν ταξίδευες με ένα ιπτάμενο φύλλο τι νομίζεις ότι θα έβλεπες από εκεί ψηλά;
Φυσικό περιβάλλον
-Κατά την παρατήρηση του παραπάνω πίνακα,τα παιδιά εντόπισαν την γυναίκα με την ομπρέλα
-Πήραμε αφορμή να μιλήσουμε για τα πρωτοβρόχια και τη σημασία της βροχής στην αναγέννηση της φύσης
-Κάναμε το πείραμα της βροχής
και…. είδαμε ένα πολύ παραστατικό βίντεο για τον «κύκλο του νερού»
Ο κύκλος του νερού – YouTube
-Σφραγίσαμε αυτά που μάθαμε για τη βροχή,με το παραμύθι :
Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα
Και….
-Δραματοποιήσαμε τον κύκλο του νερού
*
Προφορική επικοινωνία
-Δώσαμε στα παιδιά τον τίτλο :
Η γυναίκα με την ομπρέλα
και τα παιδιά έφτιαξαν το δικό τους ποίημα
*
Μουσική αγωγή
Η βροχή υπάρχει και στη…..μουσική
-Γνωρίσαμε τα φθογγόσημα και τους χρόνους τους
-Τα χτυπήσαμε στα ταμπουρίνο μας
-Δώσαμε με την βοήθεια τους ένταση στη βροχή
.
3η μέρα με οδηγό την τέχνη
Ανθρωπογενές περιβάλλον
-Αφού παρατηρήσαμε και σχολιάσαμε τον παραπάνω πίνακα …
- Συζητήσαμε για τον αγρότη και την δουλειά του
- Εστιάσαμε στις φθινοπωρινές του εργασίες
- Δώσαμε στον αγρότη του πίνακά μας,τα κατάλληλα γεωργικά εργαλεία,για να κάνουμε τη δουλειά του ευκολότερη
- Ζωντανεύοντας τον πίνακα,γίναμε αγρότες και φυτέψαμε σπόρους
- -Παρακολουθήσαμε ενα βιντεάκι για να δούμε πως όργωναν και έσπερναν σε παλιότερα χρόνια
- Αποδώσαμε τον πίνακα με ένα δικό μας τρόπο
*
Μαθηματικά
- Χρονική ακολουθία Δώσαμε κάρτες που απεικονίζουν τα στάδια εξέλιξης της σποράς και του οργώματος στο πέρασμα του χρόνου και τα παιδιά τα έβαλαν στη σωστή σειρά
*
Θεατρική αγωγή
-Κουκλοθέατρο: Το φύλλο που έπεσε
4η μέρα με οδηγό την τέχνη
-Κατά την περιγραφή του πίνακα,τα παιδιά παρατήρησαν,ότι από τα τέσσερα δέντρα,μόνο τα 3 έχουν φύλλα.Έτσι,πήραμε αφορμή να γνωρίσουμε τον αριθμό και να παίξουμε μαζί του.
- Ανακαλύψαμε τον αριθμό 3 μέσα στην τάξη μας
- Φτιάξαμε ομάδες απο 3 ίδια πράγματα
- Ταΐσαμε το τερατάκι μας
-Τέλος παίξαμε ένα παιχνίδι ταχύτητας:
Φτιάξαμε ένα φθινοπωρινό δέντρο, πάνω στο οποίο βάλαμε φύλλα με αριθμούς. Στο άκουσμα της μουσικής ( Το φθινόπωρο” Vivaldi), τρία παιδιά που υποδυόταν τον άνεμο ……φυσούσαν και χόρευαν. Μόλις η μουσική σταματούσε…..ο άνεμος έριχνε από το δέντρο μόνο τα φύλλα με τον αριθμό 3
*
Προφορική επικοινωνία
-Μέσα στο….φθινοπωρινό τοπίο του πίνακα,μια μαυροντυμένη γυναίκα κάτι ψάχνει.
Μια καλή ευκαιρία για τη σύνθεση ενός παραμυθιού,από τα παιδιά
*
Παιδί και γλώσσα: Γραφή
-Κάναμε στα παιδιά τις εξής ερωτήσεις :
Άραγε τι δέντρα να είναι αυτά?Τι χρώμα λουλούδια θα βγάλουν την Άνοιξη?Τι καρπούς θα δώσουν το Καλοκαίρι?
-Το κάθε παιδί ζωγράφισε το δικό του δέντρο και έγραψε την ανάλογη εποχή
Ο Βαν Γκογκ μας κράτησε συντροφιά όλες τις παραπάνω μέρες. Ήρθε η ώρα να μας αποχαιρετήσει.Πριν φύγει όμως έπαιξε μαζί μας με τα χρώματα του Φθινοπώρου και χόρεψε και μας έμαθε επίσης και ένα αίνιγμα. Μας γνώρισε και ακόμα έναν πίνακα του για να μάθουμε τα φρούτα του ΦΙΝΟΠΩΡΟΥ Μετά από όλα αυτά,είναι δυνατόν να τον ξεχάσουμε?
-Αφού ακούσαμε και είδαμε το παραπάνω video, φτιάξαμε τον Φθινοπωρούλη μας
-Μάθαμε το αίνιγμα για το φύλλο και το δραματοποιήσαμε
-Παίξαμε με τα χρώματα του φθινοπώρου
Κάπως έτσι…
1 σχόλιο
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΑΝΘΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
29 Σεπτεμβρίου 2018 στις 19:49 (UTC 0) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Πολύ όμορφη και ολοκληρωμένη προσέγγιση!