Η συγκεκριμένη θεματική προσέγγιση προέκυψε, όταν ένα νήπιο έφερε στο Νηπιαγωγείο μας μια βαμβακιά.Οι……..κεραίες μας άρχισαν να εκπέμπουν.Αρχίσαμε να επεξεργαζόμαστε το φυτό μας , να κάνουμε ερωτήσεις και να παίρνουμε απαντήσεις και αφού είδαμε τόσο ενδιαφέρον και περιέργεια συνεχίσαμε κάπως έτσι:
1. Η Βαμβακιά
Προφορική επικοινωνία
-Γνωριμία με το φυτό βαμβακιά:
1.Τι είναι η βαμβακιά
2.Από τι αποτελείται
3.Πως αναπαράγεται
4.Τι χρειάζεται για να μεγαλώσει
5.Από τι κινδυνεύει
6.Τι μας δίνει
7.Πότε και πως μαζεύεται το βαμβάκι
-Και αφού απαντήθηκαν όλες η παραπάνω ερωτήσεις πήγαμε στο…. δικό μας Βαμβακοχώραφο
*
Μαθηματικά
-Με τη βοήθεια εικόνων μάθαμε πως αναπαράγεται η βαμβακιά και βάλαμε αυτές στην σωστή χρονική σειρά
Η Ιστορία ενός σπόρου Βαμβακιού
*
Παιδί και πληροφορική
Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο σχετικά με την συλλογή βαμβακιού και την φόρτωσή του
-Οπτική εξοικείωση με τη λέξη «βαμβάκι»
-Βρίσκουμε λέξεις που αρχίζουν από «Β»
-Παίζουμε σκυταλοδρομία
- Χωρίζουμε τα παιδιά σε δύο ομάδες. Πάνω στις σκυτάλες υπάρχει το γράμμα μας.Τα παιδιά σε δύο μονές σειρές περνούν το ξύλο από το ένα στο άλλο Προκειμένου να γίνει η μεταβίβαση το κάθε παιδί οφείλει να πει μια λέξη που αρχίζει από «Β».Νικήτρια ομάδα αυτή που θα περάσει τη σκυτάλη στον τελευταίο βρίσκοντας τις περισσότερες λέξεις»
*
Ανθρωπογενές περιβάλλον
-Παρατηρούμε τον χάρτη της Ελλάδας
- Βρίσκουμε τις πεδιάδες της, με την βοήθεια του πράσινου χρώματος
- Μαθαίνουμε πως λέγεται η μεγαλύτερη πεδιάδα της Ελλάδας και από ποιους νομούς αποτελείται
Και…….
*
Μουσική
Τραγούδι: Κάτω στο γιαλό
-Αφού το μάθουμε, το δραματοποιούμε
Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση
- Δίνουμε στα παιδιά την πρόταση: Η Βαμβακιά είναι φυτό
- Την διαβάζουμε
( Οι λέξεις μπαίνουν σε βαγονάκια , έτσι μετράμε τις λέξεις-βαγονάκια από τα οποία αποτελείται)
- Διαβάζουμε ένα-ένα βαγονάκι
- Μπερδεύουμε τις λέξεις στην πρόταση και τα παιδιά, διαβάζουν και διορθώνουν
- Παίζουμε το παιχνίδι της «Ξεχασμένης λέξης «
-Παροτρύνουμε τα παιδιά να δώσουν δικές τους προτάσεις και εμπλουτίζουμε την γωνιά της Κυρα-Γραμματικής
*
Παιδί και γλώσσα
Ο γεωργός, η βαμβακιά, το βαμβάκι. Όλα τα άρθρα σε…..ένα χωράφι. Τα φέραμε και στην τάξη μας
-Απλώνουμε τις αντίστοιχες εικόνες στη μοκέτα και τις διαβάζουμε
-Βοηθούμε τα άρθρα να μαζέψουν τα παιδιά τους που ξεχάστηκαν με το παιχνίδι και γρήγορα τα….στέλνουμε στο σπίτι
-Βρίσκουμε και άλλες λέξεις που συνοδεύονται από τα παραπάνω άρθρα Έτσι οι οικογένειες μεγαλώνουν
*
Και αφού μάθαμε τόσα για το βαμβάκι του……φτιάξαμε και ένα όμορφο ποιηματάκι
Διαβάστε το!!!!!
2. Ο άνθρωπος και τα ρούχα του
Το βαμβάκι μας δίνει αρκετά πράματα και μέσα σε αυτά και τα ρούχα μας. Ξεκινήσαμε λοιπόν μέσα από διάφορες δραστηριότητες να τα γνωρίζουμε
Προφορική επικοινωνία
-Αφού τα παιδιά περιέγραψαν τα ρούχα τους….
- Έκαναν ομάδες ανάλογα με το χρώμα, το είδος και το ύφασμα
-Στη συνέχεια αρχίσαμε συζήτηση ως προς:
- Γιατί ντυνόμαστε
- Πως χωρίζονται τα ρούχα
- Τι φοράμε στις διάφορες εποχές
- Τι στις διάφορες ώρες της μέρας
- Ποια τα ρούχα επαγγελματιών
- Από που αγοράζουμε τα ρούχα μας
- Από τι είναι φτιαγμένα
- Ποιος τα φτιάχνει
-Τέλος τα παιδιά……ντύθηκαν με το αγαπημένο ρούχο τους
*
Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση
-Αφού φτιάξαμε ένα πίνακα αναφοράς με ρούχα και τα παιδιά τον διαβάσουν, βοηθήσαμε τη μαμά στη μπουγάδα της
- Τα παιδιά έπαιρναν από τη λεκάνη της μαμάς ρούχα και τα άπλωναν στο σχοινί.Εμείς τοποθετούσαμε τις αντίστοιχες λέξεις. Τα παιδιά διάβαζαν
- Μαζέψαμε τα ρούχα και αφήσαμε μόνο τις κάρτες. Ξαναδιάβαζαν
- Τέλος, μπερδέψαμε τις κάρτες αλλάζοντας σειρά. Καλούσαμε τα παιδιά να διαβάσουν και να βάλουν στο……σχοινί τα σωστά ρούχα
*
Λογοτεχνία
-Διαβάσαμε: Τα καινούρια ρούχα του αυτοκράτορα
Μαθηματικά
-Απλώσαμε στο πάτωμα χάρτινες ντουλάπες με διαφορετικό χρώμα στα χερούλια τους και ρούχα σε διάφορα χρώματα
-Τα παιδιά τακτοποίησαν τα ρούχα στις ντουλάπες αντιστοιχίζοντας το χρώμα τους με το χρώμα στα χερούλια
-Τέλος,τα παροτρύναμε να κάνουν συνδυασμούς π.χ.άσπρο παντελόνι με κόκκινη μπλούζα
*
Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση
-Αφού γνωρίσαμε τις διαφημίσεις και την σκοπιμότητά τους και μαντέψαμε το περιεχόμενο μερικών…
- Σχηματίσαμε ομάδες παιδιών και τα παροτρύναμε να κόψουν εικόνες ρούχων, να τις κολλήσουν και να φτιάξουν διαφημιστικές αφίσες
*
Φυσική αγωγή
-Παιχνίδι ταχύτητας:Ποιος θα βάλει πρώτος τη ζακέτα του ;
Μαθηματικά
-Χωρίσαμε τα ρούχα ανάλογα με τις εποχές, με τη βοήθεια εικόνων, ρούχων και εποχών
*
Ανθρωπογενές περιβάλλον
-Δείχνουμε στα παιδιά τον παγκόσμιο χάρτη, καθώς και εικόνες διαφόρων λαών
- Παρατηρούν και σχολιάζουν
- Συζητάμε για την σχέση ενδυμασίας και περιβάλλοντος
- Τοποθετούμε στον χάρτη τις εικόνες και γνωρίζουμε τις χώρες
- Συγκρίνουν τις δικές μας φορεσιές με αυτές άλλων λαών
*
Θεατρική αγωγή
-Δραματοποιήσαμε το παραμύθι: Τα τρία άχυρα
Μαθηματικά
-Αφού ακούσαμε τις απόψεις των παιδιών σχετικά με την κατασκευή των ρούχων…
- Δώσαμε σχετικές εικόνες που δείχνουν την διαδικασία κατασκευής «Από το βαμβάκι στο παντελόνι»
- Τοποθέτησαν τις εικόνες στη σωστή σειρά
*
Παιδί και γλώσσα: Γραφή
- Έκαναν μια λίστα με τα ρούχα που θέλουν να έχουν στην ντουλάπα τους
*
Φυσικό περιβάλλον
-Γνωρίσαμε τα υφάσματα και την προέλευσή τους
- Τα έπιασαν και τα περιέγραψαν
- Βάλαμε τα υφάσματα σε σακούλι και τα παιδιά με μάτια κλειστά, προσπάθησαν να καταλάβουν από τι υλικό είναι φτιαγμένα
- Φτιάξαμε ένα πίνακα και τα παιδιά ομαδοποίησαν τα υφάσματα ανάλογα με το υλικό από το οποίο ήταν φτιαγμένα
Ανθρωπογενές περιβάλλον
- Μέσα από εικόνες,τα παιδιά γνώρισαν την εξέλιξη της ενδυμασίας,από τον άνθρωπο των σπηλαίων ως τον σύγχρονο
Και……
-Ντύσαμε τους προϊστορικούς ανθρώπους με δέρματα ζώων
*
Μαθηματικά
-Κάναμε συγκρίσεις μεγεθών
Στενό-φαρδύ
*
Εικαστικά
Ένα βαμβακερό ύφασμα…..στα δημιουργικά χέρια μας
και…..
Μοδίστρες και ράφτες σε…..οίστρο
Πρόσφατα σχόλια