«

»

Φεβ 19

ΤΟ ΒΑΜΒΑΚΙ: Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΡΟΥΧΑ ΤΟΥ

Η συγκεκριμένη θεματική προσέγγιση προέκυψε, όταν ένα νήπιο έφερε στο Νηπιαγωγείο μας μια βαμβακιά.Οι……..κεραίες μας άρχισαν να εκπέμπουν.Αρχίσαμε να επεξεργαζόμαστε το φυτό μας , να κάνουμε ερωτήσεις και να παίρνουμε απαντήσεις και αφού είδαμε τόσο ενδιαφέρον και περιέργεια συνεχίσαμε κάπως έτσι:

F57617F69BAD2AFBEF9FC5CBAD03EE22

1. Η Βαμβακιά

Προφορική επικοινωνία

-Γνωριμία με το φυτό βαμβακιά:

1.Τι είναι η βαμβακιά

2.Από τι αποτελείται

3.Πως αναπαράγεται

4.Τι χρειάζεται για να μεγαλώσει

5.Από τι κινδυνεύει

6.Τι μας δίνει

7.Πότε και πως μαζεύεται το βαμβάκι

-Και αφού απαντήθηκαν όλες η παραπάνω ερωτήσεις πήγαμε στο…. δικό μας Βαμβακοχώραφο

DSC05997

*

Μαθηματικά

-Με τη βοήθεια εικόνων μάθαμε πως αναπαράγεται η βαμβακιά και βάλαμε αυτές στην σωστή χρονική σειρά

Η Ιστορία ενός σπόρου Βαμβακιού

*

Παιδί και πληροφορική

Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο σχετικά με την συλλογή βαμβακιού και την φόρτωσή του

14061944311999082423Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση

-Οπτική εξοικείωση με τη λέξη «βαμβάκι»

DSC05999

DSC06000

-Βρίσκουμε λέξεις που αρχίζουν από «Β»

-Παίζουμε σκυταλοδρομία

  • Χωρίζουμε τα παιδιά σε δύο ομάδες. Πάνω στις σκυτάλες υπάρχει το γράμμα μας.Τα παιδιά σε δύο μονές σειρές περνούν το ξύλο από το ένα στο άλλο Προκειμένου να γίνει η μεταβίβαση το κάθε παιδί οφείλει να πει μια λέξη που αρχίζει από «Β».Νικήτρια ομάδα αυτή που θα περάσει τη σκυτάλη στον τελευταίο βρίσκοντας τις περισσότερες λέξεις»

DSC04360

*

Ανθρωπογενές περιβάλλον

-Παρατηρούμε τον χάρτη της Ελλάδας

  • Βρίσκουμε τις πεδιάδες της, με την βοήθεια του πράσινου χρώματος
  • Μαθαίνουμε πως λέγεται η μεγαλύτερη πεδιάδα της Ελλάδας και από ποιους νομούς αποτελείται

DSC04362

Και…….

DSC06001

*

Μουσική

Τραγούδι: Κάτω στο γιαλό

-Αφού το μάθουμε, το δραματοποιούμε

DSC06007

DSC06008

14061944311999082423

Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση

Δίνουμε στα παιδιά την πρόταση: Η Βαμβακιά είναι φυτό 

  • Την διαβάζουμε

( Οι λέξεις μπαίνουν σε βαγονάκια , έτσι μετράμε τις λέξεις-βαγονάκια από τα οποία αποτελείται)

DSC04363

  • Διαβάζουμε ένα-ένα βαγονάκι
  • Μπερδεύουμε τις λέξεις στην πρόταση και τα παιδιά, διαβάζουν και διορθώνουν
  • Παίζουμε το παιχνίδι της «Ξεχασμένης λέξης «

-Παροτρύνουμε τα παιδιά να δώσουν δικές τους προτάσεις και εμπλουτίζουμε την γωνιά της Κυρα-Γραμματικής

*

Παιδί και γλώσσα

Ο γεωργός, η βαμβακιά, το βαμβάκι. Όλα τα άρθρα σε…..ένα χωράφι. Τα φέραμε και στην τάξη μας

-Απλώνουμε τις αντίστοιχες εικόνες στη μοκέτα και τις διαβάζουμε

DSC04367

-Βοηθούμε τα άρθρα να μαζέψουν τα παιδιά τους που ξεχάστηκαν με το παιχνίδι και γρήγορα τα….στέλνουμε στο σπίτι

DSC04365

DSC04366

-Βρίσκουμε και άλλες λέξεις που συνοδεύονται από τα παραπάνω άρθρα  Έτσι οι οικογένειες μεγαλώνουν

*

Και αφού μάθαμε τόσα για το βαμβάκι του……φτιάξαμε και ένα όμορφο ποιηματάκι

Διαβάστε το!!!!!

DSC06020

2. Ο άνθρωπος και τα ρούχα του

Το βαμβάκι μας δίνει αρκετά πράματα και μέσα σε αυτά και τα ρούχα μας. Ξεκινήσαμε λοιπόν μέσα από διάφορες δραστηριότητες να τα γνωρίζουμε

Προφορική επικοινωνία

-Αφού τα παιδιά περιέγραψαν τα ρούχα τους….

  • Έκαναν ομάδες ανάλογα με το χρώμα, το είδος και το ύφασμα

-Στη συνέχεια αρχίσαμε συζήτηση ως προς:

  • Γιατί ντυνόμαστε
  • Πως χωρίζονται τα ρούχα
  • Τι φοράμε στις διάφορες εποχές
  • Τι στις διάφορες ώρες της μέρας
  • Ποια τα ρούχα επαγγελματιών
  • Από που αγοράζουμε τα ρούχα μας
  • Από τι είναι φτιαγμένα
  • Ποιος τα φτιάχνει

-Τέλος τα παιδιά……ντύθηκαν με το αγαπημένο ρούχο τους

DSC06021

*

Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση

-Αφού φτιάξαμε ένα πίνακα αναφοράς με ρούχα και τα παιδιά τον διαβάσουν, βοηθήσαμε τη μαμά στη μπουγάδα της

DSC04370

  • Τα παιδιά έπαιρναν από τη λεκάνη της μαμάς ρούχα και τα άπλωναν στο σχοινί.Εμείς τοποθετούσαμε τις αντίστοιχες λέξεις. Τα παιδιά διάβαζαν

DSC04372

  • Μαζέψαμε τα ρούχα και αφήσαμε μόνο τις κάρτες. Ξαναδιάβαζαν
  • Τέλος, μπερδέψαμε τις κάρτες αλλάζοντας σειρά. Καλούσαμε τα παιδιά να διαβάσουν και να βάλουν στο……σχοινί  τα σωστά ρούχα

DSC04373

*

Λογοτεχνία

-Διαβάσαμε: Τα καινούρια ρούχα του αυτοκράτορα

14061944311999082423

Μαθηματικά

-Απλώσαμε στο πάτωμα χάρτινες ντουλάπες με διαφορετικό χρώμα στα χερούλια τους και ρούχα σε διάφορα χρώματα

-Τα παιδιά τακτοποίησαν τα ρούχα στις ντουλάπες αντιστοιχίζοντας το χρώμα τους με το χρώμα στα χερούλια

DSC04378

-Τέλος,τα παροτρύναμε να κάνουν συνδυασμούς π.χ.άσπρο παντελόνι με κόκκινη μπλούζα

DSC04376

*

Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση

-Αφού γνωρίσαμε τις διαφημίσεις και την σκοπιμότητά τους και μαντέψαμε το περιεχόμενο μερικών…

  • Σχηματίσαμε ομάδες παιδιών και τα παροτρύναμε να κόψουν εικόνες ρούχων, να τις κολλήσουν και να φτιάξουν διαφημιστικές αφίσες

DSC04379

*

Φυσική αγωγή

-Παιχνίδι ταχύτητας:Ποιος θα βάλει πρώτος τη ζακέτα του ;

14061944311999082423

Μαθηματικά

-Χωρίσαμε τα ρούχα ανάλογα με τις εποχές, με τη βοήθεια εικόνων, ρούχων και εποχών

DSC04380

*

Ανθρωπογενές περιβάλλον

-Δείχνουμε στα παιδιά τον παγκόσμιο χάρτη, καθώς και εικόνες διαφόρων λαών

  • Παρατηρούν και σχολιάζουν
  • Συζητάμε για την σχέση ενδυμασίας και περιβάλλοντος
  • Τοποθετούμε στον χάρτη τις εικόνες και γνωρίζουμε τις χώρες

DSC04382

  • Συγκρίνουν τις δικές μας φορεσιές με αυτές άλλων λαών

*

Θεατρική αγωγή

-Δραματοποιήσαμε  το παραμύθι: Τα τρία άχυρα 

14061944311999082423

Μαθηματικά

-Αφού ακούσαμε τις απόψεις των παιδιών σχετικά με την κατασκευή των ρούχων…

  • Δώσαμε σχετικές εικόνες που δείχνουν την διαδικασία κατασκευής «Από το βαμβάκι στο παντελόνι»
  • Τοποθέτησαν τις εικόνες στη σωστή σειρά

DSC04384

*

Παιδί και γλώσσα: Γραφή

- Έκαναν μια λίστα με τα ρούχα που θέλουν να έχουν στην ντουλάπα τους

DSC04383

*

Φυσικό περιβάλλον

-Γνωρίσαμε τα υφάσματα και την προέλευσή τους

  • Τα έπιασαν και τα περιέγραψαν
  • Βάλαμε τα υφάσματα σε σακούλι και τα παιδιά με μάτια κλειστά, προσπάθησαν να καταλάβουν από τι υλικό είναι φτιαγμένα

DSC04386

  • Φτιάξαμε ένα πίνακα και τα παιδιά ομαδοποίησαν τα υφάσματα ανάλογα με το υλικό από το οποίο ήταν φτιαγμένα

DSC04385

14061944311999082423

Ανθρωπογενές περιβάλλον

Μέσα από εικόνες,τα παιδιά γνώρισαν την εξέλιξη της ενδυμασίας,από τον άνθρωπο των σπηλαίων ως τον σύγχρονο

DSC04395

Και……

-Ντύσαμε τους προϊστορικούς ανθρώπους με δέρματα ζώων

DSC04396

*

Μαθηματικά

-Κάναμε συγκρίσεις μεγεθών

Στενό-φαρδύ 

DSC04394

*

Εικαστικά

Ένα βαμβακερό ύφασμα…..στα δημιουργικά χέρια μας

DSC04390

και…..

Μοδίστρες και ράφτες σε…..οίστρο

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>