«

»

Μάι 31

Ψωμί και Δημητριακά

proionta-olikis-alesews«Οι νιες ζυμώνουνε ψωμί κι οι γριές το φούρνο πολεμάνε
κι όλοι αρχινούν τραγούδια της δουλειάς το μόχθο ν” αλαφρώσουν».
(Ν. Καζαντζάκης)

 

Αρχίζουμε γνωρίζοντας το ΨΩΜΙ

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

-Ξεκινάμε διαβάζοντας το παραμύθι: Ο Σταρένιος και η Ψωμούλα

-Μετά τα σχόλια και τις αντιδράσεις , δίνουμε εικόνες και τα παιδιά τις βάζουν στη σειρά αναδιηγώντας την ιστορία

-Βλέπουμε το παρακάτω powerpoint

 Η ιστορία του ψωμιού

*

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ

-Μαθαίνουμε τη λέξη Ψωμί, κάπως έτσι….

Οι νοικοκυρές βγαίνουν στην αγορά να αγοράσουν το ψωμί τους Πολλά μαγαζιά στο χωριό Όμως δεν θα βρουν ψωμί σε όλα Έτσι ψάχνουν μαγαζιά που στις ταμπέλες τους υπάρχει η λέξη ΨΩΜΙ 

-Όταν βρουν το σωστό μαγαζί αγοράζουν την…..φρατζόλα τους

*

ΜΟΥΣΙΚΗ

-Μαθαίνουμε να τραγουδάμε και να χορεύουμε το παραδοσιακό τραγούδι

ΕΚΑΤΣΑ ΝΑ ΦΑΩ ΨΩΜΙ ~ Καλαματιανό – YouTube

 

https://www.youtube.com › watch
Συνεχίζουμε γνωρίζοντας τον ΘΕΡΙΣΜΟ και το ΑΛΏΝΙΣΜΑ

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

-Ξεκινάμε με την παροιμία:

Το τραγούδι του Θεριστή, η χαρά του Αλωνιστή

  • Την μαθαίνουμε
  • Την εξηγούμε
  • Μαθαίνουμε ποιος είναι ο Θεριστής, ποιος ο Αλωνιστής και ποια η δουλειά τους
  • Βγαίνουν κάθε μέρα για δουλειά ή κάποιους συγκεκριμένους μήνες;

-Στην συνέχεια γνωρίζουμε τον Ιούνιο και τον Ιούλιο και τις ονομασίες που τους έδωσαν οι παλιοί άνθρωποι

-Τέλος δίνουμε στα παιδιά ένα φύλλο εργασία χωρισμένο στη μέση να ζωγραφίζουν τον θερισμό και το αλώνισμα

Το τραγούδι του Θεριστή

*

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ

Οι μήνες έχουν τα επίθετα τους

-Έτσι βρήκαμε την ευκαιρία να μάθουμε το επίθετα

  • Βάζουμε στο καβαλέτο έναν πίνακα με τους 12 μήνες και θυμόμαστε τι συμβαίνει στον καθένα
  • Τα παιδιά προσπαθούν να βάλουν ένα επίθετο δίπλα σε κάθε μήνα

Π. Χ Ιούνιος θεριστής, Φεβρουάριος Χιονισμένος

  • Στη συνέχεια, επιλέγουν ένα μήνα του δίνουν το επίθετο του και τον ζωγραφίζουν ανάλογα Δηλαδή θα του βάλουν χειμωνιάτικα ρούχα και θα φτιάξουν γύρω του το ανάλογο περιβάλλον

ΠΟΡΤΡΕΤΟ

*

Παιδι και ΤΠΕ

-Παρακολουθούμε το θέρισμα και το αλώνισμα…..ΠΑΛΙΑ

ΘΕΡΙΣΜΟΣ ΑΛΩΝΙΣΜΟΣ – YouTube

https://www.youtube.com › watch
-Παρακολουθούμε το θέρισμα και το αλώνισμα….ΣΗΜΕΡΑ

Wheat Harvest 2017 Greece

 -Τελειώνουμε το σημερινό μας πρόγραμμα χορεύοντας:
«Ο χορός των δρεπανιών
Μια άλλη μέρα γνωρίσαμε τον φίλο μας τον ΜΥΛΩΝΑ

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

-Διαβάζουμε το παραδοσιακό παραμύθι: Η σουσουράδα και η γριούλα

-Αφού σχολιάσουμε πάνω στο παραμύθι

  • Με τη βοήθεια ενός πίνακα αναφοράς , βάζουμε στη σειρά τους ήρωες του παραμυθιού και εξηγούμε ποιος είναι ο ρόλος του καθενός
  • Φτιάχνουμε τον κύκλο του ψωμιού και τα παιδιά τοποθετούν με τη σωστή σειρά τους ήρωες

Κάπως έτσι..

*

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

-Μέσα από κατάλληλο εποπτικό υλικό μαθαίνουμε πως άλεθαν το σιτάρι τα παλιά χρόνια

-Παρακολουθούμε το παρακάτω βιντεάκι

-Προσπαθούμε να αλέσουμε το δικό μας σιτάρι με…..αυτοσχέδιες μυλόπετρες

-Τέλος, μαθαίνουμε και άλλα επαγγέλματα που έχουν εξαφανιστεί

*

ΜΟΥΣΙΚΗ

Μύθοι του Αισώπου | Ο Μυλωνάς και ο Γάτος του

γνωρίσαμε τον φίλο μας τον ΦΟΥΡΝΑΡΗ
ψωμί

Μέγα αρτοποιείον ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΧΑΤΖΗΜΙΧΑΗΛ

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Αφού παρατήρησαν και σχολίασαν το θέμα του πίνακα, κρύψαμε τον πίνακα και κάναμε ερωτήσεις

  • Τι φορά ο φούρναρης;
  • Τι φοράν οι γυναίκες;
  • Τι σχήμα έχουν τα ψωμιά;
  • Τι κάνουν οι δυο άντρες στο βάθος;
  • Τι υπάρχει πίσω από το φούρναρη;
  • Ο φούρνος είναι ηλεκτρικός;
  • Πως λέγεται το μαγαζί που πουλάει ψωμί
  • Ποιος κάνει αυτό το επάγγελμα

-Στη συνέχεια, συζητάμε για την χρησιμότητα του ψωμιού

ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΨΩΜΙΟΥ

-Τέλος, μέσα από το παραπάνω βιντεάκι , ταξιδεύουμε στο χρόνο και γνωρίζουμε την ιστορία του

*

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

-Τα ράφια του αρτοποιείου  Τα παιδιά παρατήρησαν τον πίνακα του Θεόφιλου και μέτρησαν τα ψωμιά στα ράφια

-Σε ένα δεύτερο πίνακα, διαπίστωσαν ότι, τα ράφια ήταν άδεια. Τι να έγινε άραγε; Ισως ο φούρναρης δεν πρόλαβε να τοποθετήσει τα ψωμιά στη θέση τους Όπως και να έχει εμείς βοηθήσαμε με τον δικό μας τρόπο και τον πιο…..εύκολο. Αντί για ψωμιά γράψαμε τον αντίστοιχο αριθμό

DSC02984

Έγγραφο1

*

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ / ΑΝΑΓΝΩΣΗ

-Φτιάξαμε ένα πίνακα αναφοράς με λέξεις και εικόνες που αφορούν τις ενέργειες που εκτελεί ο φούρναρης Π. χ ζυμώνω, ψήνω, φουρνίζω …….και τον διαβάσαμε

- Παρουσιάσαμε έναν κύβο. Στην κάθε πλευρά του υπήρχε μία από τις παραπάνω λέξεις. Τα παιδιά έριχναν τον κύβο, αναγνώριζαν τη λέξη και…..απαντούσαν με παντομίμα

DSC02978DSC02979

*

ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Επηρεασμένοι από όλα τα παραπάνω παίξαμε το παιχνίδι «Ο καρβελάς»

Συνεχίσαμε διασκεδάζοντας με ένα παραμύθι…

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

     -Διαβάσαμε το παραμύθι «Η ιστορία ενός καλοψημένου τηγανόψωμου» των Ασμπγιόρνσεν  και Μόε και διασκεδάσαμε με διάφορα παιχνίδια

Scan

Scan

Scan

Scan

Scan

*

ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ

Προσπαθήσαμε να φτιάξουμε κι εμείς ομοιοκατάληκτους προσδιορισμούς με τα ονόματά μας για να δούμε από ποιον ακόμα ξέφυγε το τηγανόψωμο, π.χ.  …  θα ξεφύγω από τον Βαγγέλη – παστέλι;( Δανεικό από το Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο) 

???????????????????????????????

*

 ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Δραματοποιήσαμε το παραμύθι » Ο Φραντζολάκης»( Βλ. Κατηγορίες «Διασκευές και αυτοσχεδιασμοί παραμυθιών)

DSC02985DSC02988

*

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

-Μετά από όλα αυτά,θέλαμε να επισκεφτούμε ένα φούρνο. Πήγαμε λοιπόν στο φούρνο του χωριού και αφού είδαμε πως γίνεται το ψωμί, εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές, ανάμεσα στο φούρνο του Χατζημιχαήλ και το φούρνο του Κυρίου Σταύρου

DSC02962DSC02967

Φρέσκα φραντζολάκια... που μοσχοβολούν!!!

Φρέσκα φραντζολάκια… που μοσχοβολούν!!!

γνωρίσαμε τους φίλους του Σιταρούλη ….τα ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στην τάξη μας εμφανίζεται μία όμορφη κοπέλα Τόσο όμορφη που μοιάζει με θεά  Είναι η Θεά Δήμητρα και ήρθε να μας διηγηθεί την ιστορία της

-Η Θεά Δήμητρα μας αφηγείται την ιστορία της και…

  • Εμφανίζεται ξαφνικά ο σιταρούλης με τα αδέλφια του, τα άλλα δημητριακά και η θεά αρχίζει να μας τα γνωρίζει
  • Στη συνέχεια, συζητάμε για την καλλιέργεια και την φροντίδα τους

-Τέλος, βάζουμε την Δήμητρα στο βασίλειο της Το κάθε παιδί φτιάχνει το δικό του χωράφι με το δικό του δημητριακό Μετά τα ενώνουμε όλα μαζί, φτιάχνοντας έτσι ένα μεγαλύτερο χωράφι με δημητριακά

Κάπως έτσι…

*

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΏΣΣΑ- ΑΝΑΓΝΩΣΗ

-Διαβάζουμε έναν πίνακα με τα δημητριακά και σκορπάμε στη μοκέτα λέξεις αυτών που όμως λείπει το αρχικό τους γράμμα

  • Τις βρίσκουν και τις βάζουν στη θέση τους
  • Βρίσκουν και άλλες λέξεις που αρχίζουν από τις…….χαμένες λέξεις

Και κλείνουμε το πρόγραμμα μας, παίζοντας ένα…

sudoku

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>