«

»

Σεπ 23

Tο Νηπιαγωγείο μου, Δραστηριότητες

 «Το σχολείο των πουλιών»

Μια όμορφη ιστορία για ένα δεντρο…..σχολείο, για μια κουκουβαγιο….δασκάλα και για πολλά πουλάκια-μαθητές, που θα μας βοηθήσει να στήσουμε, να οργανώσουμε και να αγαπήσουμε, το δικό μας σχολείο ( Ιστορίες για παιδιά” Ρούλα Παπανικολάου)

owl sitting on sign in front of school clipart

Και έτσι…….

-Διαβάσαμε την ιστορία και τα παιδιά εξέφρασαν τις εντυπώσεις τους

  • Απάντησαν στην ερώτηση:

«Γιατί το περιστεράκι έκλαιγε;»

  • Συζητήσαμε για την αναγκαιότητα του σχολείου
  • Ζωγράφισαν όπως φαντάστηκαν το σχολείο των πουλιών ( ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ)

DSC03120

*

-Πολλά είδη πουλιών στο δεντρο….σχολείο. Τα αναγνώρισαν και τα ομαδοποίησαν

DSC05774

Τα παιδιά έγιναν πουλιά και το σχολείο μας, δεντρο….νηπιαγωγείο

  • Το κάθε παιδί επέλεξε ένα πουλί και κόλλησε τη φωτογραφία του
  • Ομαδοποίησαν τα πουλιά-μαθητές ως προς:
  1. Κορίτσια – αγόρια
  2. Νήπια – Προνήπια ( ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ)

DSC03123

*

ΜΟΥΣΙΚΗ

owl sitting on sign in front of school clipart

 Ας γνωριστούμε…..

-Το κάθε παιδί πήρε το πουλί που επέλεξε και έγραψε πάνω το όνομά του

  • Παρουσιάστηκε στους συμμαθητές του, λέγοντας όνομα και επίθετο, δείχνοντας ταυτόχρονα το όνομά του

 

DSC03126

  • Δυο με τρία παιδιά κάθε φορά, σύγκριναν τα ονόματά τους,ανάλογα με τον αριθμό των γραμμάτων
  • Και έκαναν ομαδούλες με τα ονόματα που αρχίζουν από το ίδιο γράμμα ( ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ / ΓΡΑΦΗ)

DSC03128

Έτοιμο το παρουσιολόγιό μας

DSC03140

*

-Τα μικρά πουλάκια έπαιζαν στο διάλλειμα και ανεβοκατέβαιναν το δέντρο. Όταν όμως η δασκάλα τους, η Κυρία κουκουβάγια φώναζε όλα ήταν στη θέση τους

Έτσι και μεις…….

  • Στήσαμε το δέντρο μας και τα παιδιά πήραν τα πουλιά τους
  • Έβαζαν τα πουλιά στο δέντρο, σύμφωνα με τις εντολές της κυρίας

( Πάνω-κάτω, Ψηλά-χαμηλά, Μακρυά- κοντά, Πίσω-μπροστά)

(ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ)

DSC03139

*

 Και για να γνωριστούμε, ακόμα καλύτερα…..

-Παίξαμε το παιχνίδι γνωριμίας:

«Η αραχνούλα» ( Γιώτα Κούγιαλη¨ ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ)

DSC03144

owl sitting on sign in front of school clipart

Γνωρίζουμε το σχολείο μας

Η κουκουβάγια, μας ετοίμασε μια έκπληξη. Ένα όμορφο, πολύχρωμο χάρτη. Κάτι θέλει να εξερευνήσουμε…..

-Απλώσαμε το χάρτη της κυρίας Κουκουβάγιας στη μοκέτα και διαπιστώσαμε ότι έδειχνε την αίθουσα του Νηπιαγωγείου μας και τις γωνιές μας, με εικόνες και γράμματα

DSC05798

  • Τα παιδιά προσπάθησαν πρώτα να αντιστοιχίσουν τις εικόνες του χάρτη με την τάξη μας

DSC03146

  • Στη συνέχεια μάντεψαν τι έγραφαν οι λεξούλες κάτω από την εικόνα
  • Μετά αποσύραμε τις εικόνες και δίνοντας εντολές, τα παιδιά διέσχιζαν κρατώντας τις λέξεις, το χάρτη και φτάνοντας στο σωστό σημείο-γωνιά, τοποθετούσαν τη σωστή λέξη (ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ:ΑΝΑΓΝΩΣΗ)

*

Όμως και μεις δεν μείναμε με……τα χέρια σταυρωμένα. Αποδείξαμε στην Κουκουβάγια, ότι ξέρουμε και μεις να παίζουμε και να εξερευνάμε

-Βάλαμε την κάθε εικόνα του χάρτη στις σωστές γωνιές

  • Γνωρίσαμε την κάθε γωνιά και πως θα λειτουργούμε σε αυτή

και……..

Σε ένα φακελάκι μαγικό

ποιηματάκι κρύβεται μικρό

αν τη λύση του εσύ την πεις

παιχνιδάκι μέσα του θα βρεις

DSC03147

-Ενα παιδί κάθε φορά, έβγαζε από το φακελάκι μια καρτούλα, πάνω στην οποία έγραφε ένα αίνιγμα.Το διαβάζαμε και προσπαθούσαν να μαντέψουν τη λύση

Διαπίστωσαν στο τέλος ότι τα αινίγματα μας παρέπεμπαν σε υλικά των γωνιών ( Μαρκαδόρος, ψαλίδι, Πλαστελίνη, βιβλίο, κούκλα, παζλ)

DSC03149

-Μέσα στο φακελάκι όμως, έμεινε ένα παιχνίδι μόνο του. Ήταν ένα τουβλάκι. Δεν το αφήσαμε παραπονεμένο!!!!!! Φτιάξαμε εμείς ένα αίνιγμα γι” αυτό ( ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ)

DSC05809

*

Η κυρία Κουκουβάγια, αυστηρή και σοφή, με δυνατή φωνή μας ,υπενθύμισε κάτι πολύ σημαντικό

-Διαβάσαμε την πολύ όμορφη ιστορία Το παιχνιδοπωλείο της Άντζελα ( εκδόσεις Άγκυρα) και….

  •  Συζητήσαμε για τον σεβασμό που πρέπει να δείχνουμε σε όλα τα υλικά και τα παιχνίδια του σχολείου μας ( ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ)
  • Καταγράψαμε τις απαντήσεις των παιδιών στην ερώτηση:

Αν τα παιχνίδια της τάξης μας μιλούσαν, τι νομίζεις ότι θα έλεγαν;

 

DSC03151

owl sitting on sign in front of school clipart

 Βάζουμε όρους και κανόνες

Η Κυρία Κουκουβάγια, βάζει όρους και κανόνες για μια όμορφη και αγαπημένη τάξη

-Με αφορμή εικόνες, τα παιδιά παρατηρούν, σχολιάζουν και ομαδοποιούν την σωστή και λάθος συμπεριφορά στο σχολείο ( ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ)

DSC03153

*

Και αφού καταλάβαμε ότι, είναι ωραίο να λειτουργείς σε ένα οργανωμένο και αγαπημένο σχολείο…….

- Καταγράψαμε τους δικούς μας κανόνες και η Κουκουβάγια με τους……μαθητές της μας βοήθησαν να τους αναρτήσουμε στις γωνιές μας( ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ)

DSC05810

*

Και αφού οι κανόνες και οι όροι τελείωσαν……προς το παρόν….

-Διαβάσαμε ένα όμορφο ποίημα του Στέλιου Σπεράντζα

«Το μικρό σχολειό μας» ( ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ)

owl sitting on sign in front of school clipart

Σεβόμαστε ο ένας τον άλλο

Κλείσαμε τη θεματική μας προσέγγιση, τυπικά τουλάχιστον,ασχολούμενοι με τον σεβασμό και στο έμψυχο υλικό του Νηπιαγωγείου μας

-Διαβάσαμε το παραμύθι:

«Ένας αρκούδος στο σχολείο»

0001071_195

και……

  • Πως αισθανόταν ο αρκούδος σε μια τάξη χωρίς φίλους;
  • Πως θα αισθανόσασταν εσείς αν κανείς δεν σας έκανε παρέα;
  • Γιατί οι συμμαθητές του αρκούδου δεν ήθελαν την παρέα του;
  • Σε τι ήταν διαφορετικός;
  • Σε τι ήταν όμοιος με τους άλλους;
  • Κατάφερε τελικά να γίνει μέλος της ομάδας; Γιατί;
  • Εσείς είστε ίδιοι μεταξύ σας; Σε τι διαφέρετε και σε τι είστε ίδιοι;

και…..

  • Ζητήσαμε από τα παιδιά να απαντήσουν σε διάφορες ερωτήσεις.

-Ποιο το αγαπημένο σου παιχνίδι;

-Το αγαπημένο σου χρώμα;

- Ποιο το αγαπημένο σου φαγητό………….

  • Τις καταγράψαμε σε μεγάλο χαρτόνι και διαπίστωσαν ότι είχαν πολλές ομοιότητες μεταξύ τους

DSC03155

γι” αυτό…..

-Καλέσαμε την Νεράϊδα των Συναισθημάτων, καλή φίλη της Κυρίας κουκουβάγιας και μαζί της συζητήσαμε για τον σεβασμό προς τους συμμαθητές και τις κυρίες.

- Αυτό στάθηκε αφορμή να κηρύξουμε την έναρξη της γωνιάς της ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ και μαζί με την νεράϊδα να ταξιδέψουμε στον κόσμο των συναισθημάτων

DSC03157

Να και οι σελιδοδείχτες μας. Μας τις έκανε δώρο η κυρία Κουκουβάγια γιατί ακούσαμε όλες τις συμβουλές της

DSC03129

 Μάθαμε και την λέξη ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ, αλλά και το γραμματάκι ( Ν )

DSC05818

DSC03163

1 σχόλιο

  1. Μαίρη

    Μετά τον Πούμπα και η κουκουβάγια . Πολύ ωραίες ιδέες για την επεξεργασία παραμυθιών

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>