«

»

Μάι 31

Το χωριό μου, δραστηριότητες

 halkidiki-map-of-wines-fix

 

Το Λάκκωμα είναι μεγάλος ημιορεινός οικισμός και ομώνυμο Δημοτικό διαμέρισμα του Δήμου Καλλικράτειας στο νομό Χαλκιδικής. Σύμφωνα με τη νεότερη απογραφή του 2001 έχει 1.311 κατοίκους. Η θέση του είναι πάνω από τη γέφυρα της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών. Οι κάτοικοι ασχολούνται με τη βιομηχανία και τη γεωργία. Στην περιοχή λειτουργεί Βιοτεχνικό Οικολογικό Πάρκο με σκοπό την παραγωγή βιοκαυσίμου. Δραστηριοποιείται πολιτιστικός σύλλογος με χορευτικό συγκρότημα. Υπάρχει επίσης Σύλλογος Ποντίων[1]και σύλλογος Ανατολικοθρακιωτών.  Στον οικισμό λειτουργεί νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο. Στο Λάκκωμα εδρεύει και η τοπική ποδοσφαιρική ομάδα Διγενής, που αγωνίζεται στην Α΄ ερασιτεχνική κατηγορία του πρωταθλήματος της Ε.Π.Σ. Χαλκιδικής και ιδρύθηκε το 1958.Επίσης το 2010 ιδρύθηκε ο Α.Σ ΣΟΤΟΚΑΝ ΚΑΡΑΤΕ ΛΑΚΚΩΜΑΤΟΣ με δάσκαλο τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή Παπαδόπουλο Κώστα και Πρόεδρο του Συλλόγου τον Στέργιο Τζίλια.

 Το ταξίδι μας αρχίζει…..

με αφορμή εικόνες και φωτογραφίες, όμορφων τοπίων του χωριού μας

   1.Λίγη γεωγραφία

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

-Αφού βρήκαμε το χωριό μας στο χάρτη…..

DSC05824

  • Με ποια άλλα χωριά συνορεύει;
  • Ποια η κοντινότερη πόλη;
  • Σε ποιο νομό βρίσκεται;
  • Είναι παραθαλάσσιο ή όχι;
  • Με τι ασχολούνται οι κάτοικοι;
  • Πως είναι τα σπίτια του, μονοκατοικίες ή πολυκατοικίες;
  • Που μπορούμε να πάμε όταν θέλουμε να βγούμε βόλτα;
  • Υπάρχουν μαγαζιά και Δημόσιες υπηρεσίες;

-Ζωγραφίστε κάτι από το χωριό που σας αρέσει πιο πολύ

 

DSC05826

*

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Με τη βοήθεια του υπολογιστή μας είδαμε το χωριό μας, με τα γύρω χωριά και το ανάγλυφό τους

-Φτιάξαμε το χωριό με τον δικό μας τρόπο

DSC03165

*

ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

 …….και αφού ακούσαμε το τραγούδι και το σιγοψιθυρίσαμε, ταξιδέξαμε σε παλιές γειτονιές της πατρίδας μας και τις συγκρίναμε με τις δικές μας

Μένω σε κάποια γειτονιά

Καταγραφή

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

-Διαβάσαμε το παραμύθι : Η κοιμισμένη πολιτεία ( Ειρήνης Γενειατάκη-Αρβανιτίδη) και με. αφορμή αυτό έφτιαξε ο καθένας μια αφίσα με τίτλο:

«Το όνειρο του χωριού μου»

DSC05862

*

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ : ΑΝΑΓΝΩΣΗ

Άραγε γιατί το χωριό μας ονομάστηκε έτσι; (Καταγράφουμε τις απαντήσεις)

DSC05864

-Βρήκαμε στο χάρτη της Ελλάδας και άλλα χωριά με το ίδιο όνομα

DSC05865

-Μάθαμε πως γράφεται και παίξαμε με κινητά γράμματα

 

DSC05868

*

ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Στο χωριό μας παίζουμε πολλά παιχνίδια, έξω στις αυλές και στα πάρκα

- Εμείς επιλέξαμε να παίξουμε : Περνά- περνά η μέλισσα

DSC05874

Καταγραφή

 ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Ο χάρτης της πανέμορφης Χαλκιδικής, μας βοήθησε να ταξιδέψουμε λίγο

-Αφήσαμε στη μοκέτα τον χάρτη της Ελλάδας και αφού συζητήσαμε για την σκοπιμότητα όλων των χαρτών :

  • Εντοπίσαμε την Χαλκιδική

DSC03243

  • Βρήκαμε το χωριό μας
  • Φανταστήκαμε ότι καθώς επιστρέφαμε από ένα ταξίδι πέσαμε σε κακοκαιρία και χαθήκαμε. Πως θα βρούμε την Χαλκιδική;Πως θα βρούμε το χωριό μας;

-Ζητήσαμε την βοήθεια της πυξίδας και…..

  • Τι είναι η πυξίδα και πως λειτουργεί
  • Είδαμε στην υδρόγειο τον Βόρειο και Νότιο πόλο

DSC03245

  • Τοποθετήσαμε τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα στο…..σώμα μας

DSC03244

  • Βρήκαμε τη γεωγραφική θέση της Χαλκιδικής και του χωριού μας

DSC03246

*

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Ποια διαδρομή ακολουθώ για να έρθω στο σχολείο; Τι βλέπω κάθε μέρα;

-Τα παιδιά κλήθηκαν να θυμηθούν και να περιγράψουν την διαδρομή που κάνουν καθημερινά, από το σπίτι στο σχολείο και….

  • Φτιάξαμε έναν πίνακα διπλής εισόδου, που στην κάθετη σειρά γράψαμε τα ονόματα των παιδιών και στην οριζόντια κάποια μέρη του χωριού Π. χ

Εκκλησία, φούρνος, σούπερ μάρκετ, κοινότητα, σπίτι

  • Τα παιδιά σημείωσαν στα  αντίστοιχα τετράγωνα, ανάλογα με τα μέρη που συναντούν καθώς έρχονται κάθε μέρα στο σχολείο

DSC03248

-Τέλος, έβγαλαν τα συμπεράσματά τους

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

-Διαβάσαμε το παραμύθι: Το βρωμοχώρι

*βοηθητικό φύλλο για την ανάλυση του παραμυθιού

img004DSC03250

2.Βόλτα στους δρόμους του χωριού μου

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

- Τι πιο ενδιαφέρον,από το να γνωρίσουμε το χωριό μας, κάνοντας μια βόλτα ,παρατηρώντας τα πάντα γύρω μας . Μαζί μας πήραμε χαρτί και μολύβι και την φωτογραφική μας μηχανή. Γυρίσαμε πίσω με σημειώσεις και αρκετές φωτογραφίες

DSC04064

*

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ : ΓΡΑΦΗ

- Μέσα στην τάξη, τα παιδιά ανέλαβαν να φτιάξουν ένα πίνακα αναφοράς με όλα αυτά που είδαμε, έτσι ώστε όταν εμφανιστούν οι φωτογραφίες μας να είμαστε έτοιμοι για την  δραστηριότητα της επόμενης μέρας

DSC03428

- Παίξαμε με κινητές κάρτες για να είναι ευχαριστημένοι οι……κάτοικοι με όλα αυτά που έχουμε στο χωριό μας

DSC03431

*

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Τελειώνοντας και για να χαλαρώσουμε λίγο παίξαμε στο Κουκλοθέατρο:

Ο Ποντικός του χωριού και ο ποντικός της πόλης

DSC03433

Καταγραφή

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Στην βόλτα που κάναμε τραβήξαμε αρκετές φωτογραφίες. Ήρθε η ώρα να ασχοληθούμε με αυτές

-Απλώσαμε τις φωτογραφίες στη μοκέτα και τα παιδιά έκαναν ομάδες….

  • Μαγαζιά
  • Δημόσιες υπηρεσίες
  • Σπίτια
  • Χώροι αναψυχής

DSC03459

*

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ : ΑΝΑΓΝΩΣΗ

Τα μαγαζιά του χωριού μας μας προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και κάνουν τη ζωή μας πιο εύκολη. Ας τα γνωρίσουμε

  • Στη μοκέτα ετοιμάσαμε τα……μαγαζιά και τα δημόσια κτίρια του χωριού μας σαν πίνακα αναφοράς για…..να μη μπερδευτούμε

- Δίναμε στα παιδιά οδηγίες, όπως: Όταν κρέας λιγουρευτούμε σε αυτό το μαγαζί θα το βρούμε

Τα παιδιά με τη βοήθεια του πίνακα και των οδηγιών πήγαιναν στο ανάλογο μαγαζί

DSC03460

  • Στο τέλος, βγάλαμε τις επιγραφές από τα οικήματα και τοποθετήσαμε κάποια εικονίδια, όπως: Αρτοποιείο – καρβέλι

Αναγνώριζαν το μαγαζί, το ονόμαζαν και έβρισκαν την σωστή επιγραφή

DSC03463

*

ΓΛΩΣΣΑ

Σε όλα αυτά τα οικήματα δουλεύουν άνθρωποι που αξίζει να τους γνωρίσουμε και να σεβαστούμε τις υπηρεσίες τους. Έτσι λοιπόν…..

 -Παίξαμε λεκτικά παιχνίδια, όπως:

Για να αγοράσουμε ψωμί πάμε….

Μας πουλάει κρέας ο…..

-Στη συνέχεια, επιλέξαμε μια πρόταση και θυμηθήκαμε την καταφατική πρόταση, προηγούμενων δραστηριοτήτων

και με τη βοήθεια του….

 Λύκου  Ερωτησούλη που επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο  μάθαμε  να κάνουμε πολλές ερωτήσεις.

DSC03464 κάθε παιδί διάλεξε μια ερωτηματική αντωνυμία ή επίρρημα που θα το βοηθούσε να  σχηματίσει  μια ερώτηση.

DSC03468

-

3. Η Γειτονιά μου

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

-Συζητήσαμε ως προς:

  • Τι είναι η γειτονιά
  • Πως είναι η γειτονιά του κάθε παιδιού
  • Πως πρέπει να είναι οι σχέσεις μεταξύ των γειτόνων

-Βγήκαμε στην αυλή , βρήκαμε…..τους γείτονες του Νηπιαγωγείου μας και φτιάξαμε τον  σχετικό χάρτη

DSC03500

DSC03501

-Είδαμε στο χάρτη τους γειτονικούς μας νομούς

DSC03499

-Τέλος, είδαμε την γειτονιά του σχολείου μας μέσω δορυφόρου και χαράξαμε την διαδρομή

DSC03502

 *

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

-Χωρίσαμε ένα μεγάλο χαρτόνι σε ίσα μέρη. Στο κέντρο το κάθε παιδί έβαζε το σπίτι του

«Τι θα ήθελες να έχεις αριστερά και δεξιά από το σπίτι σου;

-Τοποθετούν τα ανάλογα….κτίρια

DSC03504

*

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Φανταστείτε ότι στη γειτονιά σας υπάρχουν και άλλα παιδιά και θέλετε να παίξετε μαζί τους. Πως μπορείτε να μπείτε στην παρέα τους;

Καταγράφουμε τις απαντήσεις τους

DSC03505

Καταγραφή

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Βοήθαμε να σε βοηθώ, να ανεβούμε στο βουνό. Με αυτή την παροιμία ξεκινήσαμε τη συζήτησή μας, για την αναγκαιότητα της καλής γειτνίασης και της ομαδικότητας

-Δείξαμε στα παιδιά εικόνες ( Εμείς και ο κόσμος,Β” Δημοτικού) και μέσα από αυτές σηζητήσαμε:

  • Πως θα ένιωθες αν ζούσες μόνο σου σε ένα σπίτι;
  • Ποιες δυσκολίες θα είχες εσύ και η οικογένειά σου αν ζούσατε σε ένα μέρος χωρίς άλλους ανθρώπους;
  • Γιατί οι άνθρωποι έχτισαν τα σπίτια τους κοντά-κοντά;Ποιες ευκολίες έχουν τώρα;

«Ζωγράφισε μια πυκνοκατοικημένη και μια αραιοκατοικημένη γειτονιά και βάλε τον εαυτό σου όπου επιθυμείς»

 

*

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ο ένας για τον άλλο

-Στην μοκέτα απλώσαμε εικόνες που έδειχναν την εξέλιξη ενός μικροατυχήματος. Τα παιδιά διηγήθηκαν  την ιστορία. Ποιοι βοήθησαν το παιδί να γίνει καλά;

-Στη συνέχεια, δώσαμε τις λέξεις: παιδιά, λεωφορείο, εκδρομή,ερημιά, τηλέφωνο, άλλο αυτοκίνητο, τεχνίτης και έφτιαξαν τη δική τους ιστορία

*

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ : ΑΝΑΓΝΩΣΗ

Και επειδή αγαπάμε πολύ το χωριό μας……

- Τα παιδιά εντόπισαν κάποια προβλήματα σε αυτό και έγραψαν ένα γράμμα στον πρόεδρο της κοινότητας, προτείνοντας λύσεις.  Κλείσαμε ένα ραντεβού και μας υποδέχτηκε στο γραφείο του

Ευκαιρία να γνωρίσουμε το γραφείο της κοινότητας από κοντά

4. Η εκκλησία του χωριού μου

Η Παναγία προστατεύει το χωριό μας

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

-Πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στην εκκλησία του χωριού μας και κάναμε τις ερωτήσεις μας στον ιερέα μας

-Διαβάσαμε από την βίβλο για την Κοίμηση της Θεοτόκου, αφού η εκκλησία μας είναι αφιερωμένη σε αυτό το γεγονός

DSC03728

*

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

-Διαβάσαμε το ποίημα του Άγγελου Βλάχου : Το εκκλησάκι και με μεικτή τεχνική φτιάξαμε εικόνες που μας άρεσαν

DSC03729

*

ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Ακούσαμε ήχους καμπάνας και……

  • Αντιστοιχίσαμε τον ήχο με τους μουσικούς φθόγγους
  • Φτιάξαμε τις δικές μας καμπάνες και τις δώσαμε τον ήχο που θέλαμε

DSC03733

 5.Μια φωτογραφία διηγείται….

Κατά την επίσκεψή μας στην κοινότητα του χωριού εντοπίσαμε παλιές φωτογραφίες από την ζωή και τις καθημερινές ασχολίες των κατοίκων. Τις δανειστήκαμε και το ταξίδι μας πίσω στο χρόνο ξεκίνησε, κάπως έτσι…..

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝ

-Τα παιδιά παρατήρησαν τις φωτογραφίες, σχολίασαν τις λεπτομέρειες και…..

  • Ποια πρόσωπα απεικονίζονται;
  • Ποια είναι η οικογενειακή τους κατάσταση;
  • Σε ποιο μέρος ζουν;
  • Πως είναι τα ρούχα τους;
  • Τι εργαλεία κρατούν και ποια δουλειά κάνουν;

-Κάναμε μια αναδρομή στο παρελθόν και γνωρίσαμε πως δημιουργήθηκε το χωριό μας και από που ήρθαν οι πρώτοι κάτοικοι

DSC03744

*

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ : ΓΡΑΦΗ

-Σκανάραμε τις φωτογραφίες και τα παιδιά αφού τις κόλλησαν σε μεγάλο χαρτόνι, έγραψαν λεζάντες στην κάθε μία, ανάλογα με το περιεχόμενο τους

DSC03745

*

ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Ακούσαμε …..

  • Δω στα λιανοχορταρούδια
  • Να έμνε ένα πετούμενον

 

6.Παραδοσιακή κουζίνα του χωριού μας

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

- Ετοιμάσαμε ένα power point με παραδοσιακά ποντιακά εδέσματα και τα παιδιά εξέφρασαν τις…..γευστικές τους εμπειρίες

ΠΟΝΤΙΑΚΑ ΕΔΕΣΜΑΤΑ

-Καλέσαμε τις μαμάδες μας και όλοι μαζί φτιάξαμε νόστιμα παραδοσιακά πιροσκί

DSC03765

*

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ: ΓΡΑΦΗ / ΑΝΑΓΝΩΣΗ

-Αφού δοκιμάσαμε τα πιροσκί και ευχαριστήσαμε τις μαμάδες φτιάξαμε και τη συνταγή, έτσι για να την θυμόμαστε

DSC03769Καταγραφή

Και για να μη μείνουν παραπονεμένοι οι Θρακιώτες του χωριού μας….

-Γνωρίσαμε παραδοσιακά Θρακιώτικα εδέσματα

ΘΡΑΚΙΩΤΙΚΑ ΕΔΕΣΜΑΤΑ

-Τα ομαδοποιήσαμε ως προς τον τόπο προέλευσής τους ,φτιάξαμε ένα πίνακα αναφοράς

DSC03831

Και δοκιμάσαμε από……τα ίδια μας τα χέρια….

Νόστιμη Θρακιώτικη τυρόπιτα

DSC03833

7. Παραδοσιακά τραγούδια και χοροί

Ο Πόντος και η Θράκη, έχουν μια απίστευτη συλλογή τραγουδιών εμπνευσμένα από την καθημερινή ζωή και την πορεία των ανθρώπων μέσα στο χρόνο

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ

-Επιλέξαμε δύο τραγούδια:

  • 12 Ευζωνάκια ( Θρακιώτικο)
  • Η Τρυγόνα ( Ποντιακό)

-Αφού τα ακούσαμε , χωρίσαμε τα παιδιά σε δύο ομάδες και η κάθε μια έφτιαξε από το τραγούδι που επέλεξε, ένα παραμύθι

-Το εικονογράφησαν και η μία ομάδα παρουσίασε την ιστορία της στην άλλη

DSC03834*

ΜΟΥΣΙΚΗ

- Είδαμε με την βοήθεια του υπολογιστή μας διάφορα τραγούδια και χορούς και τα παιδιά ψήφισαν αυτό που τους άρεσε περισσότερο

DSC03835

Νικητής…….

 Η ΤΡΥΓΌΝΑ

8. Γλυπτά και μνημεία του χωριού μου

Στο χωριό μας δεσπόζουν δύο πανέμορφα γλυπτά Το πρώτο αφιερωμένο στους ξεριζωμένους Πόντιους και στις παλιές πατρίδες. Το δεύτερο, αφιερωμένο στον εθελοντισμό μέσα από το πρόσωπο μιας γυναίκας της Κυρα- μαμής

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

-Επισκεφθήκαμε τα μνημεία του χωριού μας τα παρατηρήσαμε και συζητήσαμε

DSC04003DSC03998

-Και αφού το μνημείο των Ποντίων μας ήταν γνωστό από προηγούμενες δραστηριότητες, εστιάσαμε την προσοχή μας στην Κυρά-μαμή

  • Την παρατηρήσαμε και περιγράψαμε την εξωτερική της εμφάνιση
  • Εντοπίσαμε τα συναισθήματα από την έκφραση του προσώπου της
  • -Και……αφού την πήραμε μαζί μας στο Νηπιαγωγείο μας, συνομιλήσαμε μαζί της για να την γνωρίσουμε καλύτερα

DSC04007

*

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ

-Αφού παρατηρήσαμε το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένα τα γλυπτά μας, παρακολουθήσαμε ένα powerpoint

ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΥΛΙΚΑ

-Φτιάξαμε ένα πίνακα στον οποίο από την μια μεριά, κολλήσαμε τις εικόνες των γλυπτών, στη μέση τα παιδιά έγραψαν το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένο( υπήρχαν στην μοκέτα σκόρπια υλικά) και από την αριστερή πλευρά εμείς καταγράφαμε το επίθετο που προέκυπτε

κάπως έτσι……

DSC04009

*

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

-Συγκρίναμε τα δύο μνημεία του χωριού μας και εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές

-Φτιάξαμε παζλ με τις φωτογραφίες των μνημείων και τα παιδιά τις συναρμολογούσαν, αφού πρώτα εντόπιζαν τα κομμάτια που αντιστοιχούσαν στην σωστή εικόνα ( Τα δώσαμε μπερδεμένα)

DSC04011

Καταγραφή

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Φτιάξαμε το δικό μας γλυπτό κάπως έτσι….

DSC04045

*

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Η κυρα-Μαμή πρόσφερε ένα τεράστιο κοινωνικό έργο στον τόπο μας και δίδαξε την αξία του εθελοντισμού και της προσφοράς. Γι” αυτό και μεις….

-Διαβάσαμε διάφορα αποφθέγματα που κάνουν την Κυρα-Μαμή χαρούμενη

Τι δεν πρέπει να κάνουμε για να είναι πάντα έτσι χαρούμενη και περήφανη;

-Τα παιδιά κατέγραψαν τις απόψεις τους και έβαλαν στην κυρα-μαμή τα αντίστοιχα χαρακτηριστικά στο πρόσωπό της

DSC04044

*

ΘΕΑΤΡΙΚΗ  ΑΓΩΓΗ

- Κλασικός Ελληνικός Κινηματογράφος : » Η κυρά μας η μαμή»

 

10.Ποντιακός σύλλογος

Και έφτασε η μέρα που επισκεφτήκαμε  τον Ποντιακό Σύλλογο Είδαμε πολλά και ενδιαφέροντα και…..

DSC04089

DSC04087

  • Ζωγραφίσαμε ότι μας έκανε εντύπωση
  • Φτιάξαμε και παίξαμε ένα κουίζ ερωτήσεων με αντικείμενα του συλλόγου
  • DSC04095Αφήσαμε την φαντασία μας ελεύθερη και βάλαμε τα αντικείμενα στον περιβάλλοντα χώρο τους
  • DSC04096
  • Διαβάσαμε το παραμύθι:»Ο Χαμαιλετάρς και ο πάρδον»

&

παίξαμε παιχνίδια παρατηρητικότητας

DSC04099

Βρήκαν ομοιότητες και διαφορές σε μια εικόνα του παραμυθιού

DSC04100

Έκαναν παζλ

11. Θρακιώτικος σύλλογος

Το μονοπάτι στο διάβα του χρόνου μας οδήγησε στον Θρακιώτικο σύλλογο

-Αφού ξεναγηθήκαμε από τον κύριο Ανθό και εκφράσαμε τις εντυπώσεις μας…..

DSC04131

  • Φτιάξαμε μια λίστα με αντικείμενα που υπήρχαν και στους δύο συλλόγους και θυμηθήκαμε τα ονόματα τους

DSC04141

  • Είδαμε ένα βίντεο από την εκπομπή της ΕΤ 3 του Γ.Μελίκη  «Ο Τόπος και το Τραγούδι του»  με τον παραδοσιακό θρακιώτικο γάμο

Θρακιώτικος Γάμος

  • Παίξαμε με τις σχετικές εικόνες και….χαράξαμε την διαδρομή από τις προετοιμασίες του γάμου ως την τελετή

DSC04148

Καταγραφή

Και στις δύο επισκέψεις μας στους συλλόγους, ήταν έντονη η…..μυρωδιά της προσφυγιάς Φωτογραφίες των παππούδων μας από τις παλιές πατρίδες, μας συγκίνησαν και μας έδωσαν αφορμή να αγγίξουμε αυτό το θέμα. Έτσι λοιπόν…..

-Είδαμε σχετικές εικόνες και συζητήσαμε ως προς:

  • Τι σημαίνει πρόσφυγας;
  • Από που φεύγουν;
  • Που πηγαίνουν και τι ψάχνουν να βρουν;
  • Ποια τα συναισθήματά τους;
  • Τι κουβαλούν μαζί τους;

DSC04142

Αν ήσουν εσύ ένα προσφυγόπουλο τι θα έπαιρνες από την πατρίδα σου για να τη θυμάσαι πάντα;

DSC04143

-Τέλος είδαμε

«Ειρήνη» – Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα

Αν συναντούσες την Ειρήνη στο δρόμο σου, τι θα της έλεγες;

DSC04144

12. Ομαδικά παιχνίδια στις γειτονιές του χωριού

 Κλείσαμε το πρόγραμμά μας αφήνοντας στο τέλος την πιο διασκεδαστική ενότητα: ΤΑ ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

-Ξεκινήσαμε την δραστηριότητά μας παρακολουθώντας ένα powerpoint..

ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

και κάναμε ομαδοποίηση με τίτλο:

Παραδοσιακά και σύγχρονα παιχνίδια

*

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ  ΑΓΩΓΗ

- Παρατηρήσαμε τον πίνακα ζωγραφικής του Πίτερ Μπρίγκελ :Ομαδικά παιχνίδια

και συζητήσαμε ως προς το περιεχόμενο του πίνακα

  • Δείξαμε μερικές εικόνες παιχνιδιών και τα παιδιά τις εντόπισαν στον πίνακα
  • Φτιάξαμε μια λίστα με γνωστά παιχνίδια που εντοπίσαμε σε αυτόν,αλλά και με αυτά  που μας ήταν άγνωστα και θέλαμε να μάθουμε

DSC04167

*

ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Τέλος, ζωγράφισαν το αγαπημένο ομαδικό παιχνίδι…..κάτω από τους ήχους

DSCN4646

Το Παιχνίδι

 

 Και κλείσαμε το πρόγραμμά μας με ομαδικά παιχνίδια στην αυλή του σχολείου μας, από παιδιά και μαμάδες

DSC04174

Η ΟΥΡΑ ΤΟΥ ΓΑΪΔΑΡΟΥ

DSC04175

ΣΑΡΑΡΙΜ

DSC04176

ΤΟ ΜΑΝΤΗΛΑΚΙ

 

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>