«

»

Μαρ 23

25η Μαρτίου , Δραστηριότητες

25March1

 

1ο Μέρος «ΗΡΩΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ»

 

-Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το βιβλίο«Η πρώτη μου ιστορία:Θεόδωρος Κολοκοτρώνης»του Φίλιππου Μανδηλαρά

  • Παίρνουμε αφορμή για να κάνουμε μια ιστορική αναδρομή και να βάλουμε τα παιδιά στο κλίμα της εποχής
  • Εξηγούμε άγνωστες λέξεις,πλουτίζοντας το λεξιλόγιο των παιδιών
  • Παρατηρούμε την ενδυμασία της εποχής
  • Γνωρίζουμε την Φιλική εταιρεία
  • Μαθαίνουμε και άλλους ήρωες και τα κατορθώματά τους
  • Εστιάζουμε την προσοχή μας σε σημαντικά γεγονότα που σημάδεψαν την πορεία του αγώνα των Ελλήνων ( ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ)
*

-Μετά από αυτά που μάθαμε για τους ήρωες και τα κατορθώματά τους,δεν γινόταν παρά να τους στεφανώσουμε ( ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ)

DSC03924

*

-Αρχίζουμε την δραστηριότητα,ρωτώντας τα παιδιά :»Τι κάνουμε σήμερα για να τιμήσουμε όλους αυτούς τους ήρωες?»

-Στη συνέχεια απλώνουμε στη μοκέτα τις φιγούρες πέντε παιδιών τα οποία όμως έχουν διαφορετικό χρώμα στα μπλουζάκια τους

-Τα παιδιά αυτά μαζεύτηκαν……στο ηρώο για να καταθέσουν στεφάνια στους ήρωες,αλλά ξέχασαν την σειρά τους.Τα νήπια βοηθούν τα παιδιά, βάζοντας τα  στη σειρά σύμφωνα με τις οδηγίες π.χ.το πρώτο παιδί φοράει κόκκινο μπλουζάκι, το δεύτερο φοράει κίτρινο κ.λ.π

-Δίνουμε και τα στεφάνια με τη σωστή σειρά και είμαστε έτοιμοι για την κατάθεση

DSC03927

-Τέλος,δίνουμε ένα φύλλο εργασίας για να δούμε αν κατανόησαν τα τακτικά αριθμητικά ( ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ)

 

2ο Μέρος:»Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ»

 

-Διαβάζουμε το ποίημα του Κλαύδιου Μαρκίνου «Γαλανόλευκη Σημαία»  και αφού το επεξεργαστήκαμε και ακούσαμε εντυπώσεις

  • Ζητάμε να περιγράψουν την Σημαία μας και να της δώσουν…..επίθετα (ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ)

-Συνεχίζουμε…..

-Η περιγραφή της σημαίας μας, έκανε γνωστό στα παιδιά ότι έχει 9 οριζόντιες γραμμές

-Ρωτάμε τα παιδιά να μας πουν γιατί είναι τόσες και ακούμε τις απαντήσεις τους

-Εξηγούμε γιατί είναι τόσες και μαθαίνουμε το σύνθημα της Ελληνικής Επανάστασης

-Απλώνουμε στη μοκέτα μια σημαία και δίνοντας στα παιδιά τις συλλαβές σε κινητά καρτελάκια,τις τοποθετούν σε κάθε λωρίδα της σημαίας και διαβάζουν (ΑΝΑΓΝΩΣΗ)

DSC03933

*

 

-Εκτός από τις 9 λωρίδες,περιγράψαμε και τον σταυρό

  • Ζητάμε από τα παιδιά να φτιάξουν σε χαρτί ένα σταυρό και να μας πουν με πόσες γραμμές τον έφτιαξαν και αν αυτές κάπου …….τέμνονται
  • Απλώνουμε στη μοκέτα κορδέλες έτσι ώστε να τέμνονται και τα παιδιά βρίσκουν το σημείο τομής και βάζουν ένα σημαδάκι

DSC03934

  • Σε χαρτί μέτρου τα ίδια τα παιδιά τραβούν γραμμές και σημειώνουν με χρωματιστό μαρκαδόρο το σημείο τομής ( ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ)

DSC03935

*

ΜΟΥΣΙΚΗ

-Τραγούδι «Ο Θούριος «

3ο Μέρος :ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ

 

-Παρουσιάζουμε τη φιγούρα ενός τσολιά και παρατηρούμε την φορεσιά του

-Γνωρίζουμε ένα -ένα τα κομμάτια της στολής του και αποφασίζουμε να ντύσουμε τον……..μικρό Μανωλάκη τσολιά για να κάνει παρέλαση

-Στο τέλος κάνουμε έναν πίνακα αναφοράς για να μην ξεχάσουμε όσα μάθαμε (ΓΡΑΦΗ)

DSC03938

*

 

-Μέσα απο εποπτικό υλικό και από το διαδίκτυο,γνωρίζουμε τις παραδοσιακές φορεσιές της Ελλάδας

-Τις παρατηρούμε,τις περιγράφουμε και στη συνέχεια τις τοποθετούμε στο χάρτη,γνωρίζοντας τα διαμερίσματα της Ελλάδας (ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ)

DSC03939-Φτιάξαμε και τις δικές μας φορεσιές

DSC03940

και δοκιμάσαμε τσαρούχια

DSCN4610

*

 

 -Ομαδοποιούμε τις φορεσιές σε παραδοσιακές και σύγχρονες (ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ)

 DSC03941

*

 

-Οπτική εξοικείωση με τη λέξη «τσολιάς«

-Βρίσκουμε λέξεις που αρχίζουν από ΤΣ

-Το συνδέουμε με τα φωνήεντα που μάθαμε και φτιάχνουμε καινούριες συλλαβές

-Τέλος,βοηθάμε τον τσολιά να βγει από τον λαβύρινθο για να βρει το φέσι του.Ο οδηγός του είναι το τσ (ΑΝΑΓΝΩΣΗ)

DSC03943

τσολιας

4ο Μέρος:Παραδοσιακοί χοροί

-Επεξεργαζόμαστε  τον πίνακα ζωγραφικής του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ: «Χορευτές της Αγιάσου στην Καρίνη»

- Ντυνόμαστε……παραδοσιακά και στήνουμε τον δικό μας χορό( ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ)

DSC03945

*

-Πολυτροπική διασύνδεση εικόνας-κειμένου Τραγουδάμε διάφορα παραδοσιακά τραγούδια

-Τα παιδιά επιλέγουν το τραγούδι που τους άρεσε και…..

-Χωρίζουμε ένα φύλλο εργασίας σε τόσα κομμάτια, όσες οι στροφές των τραγουδιών και τα παιδιά συνδέουν το κείμενο με την εικόνα,ζωγραφίζοντας ( ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ)

DSC03946

*

Μουσική ακρόαση : διαφορετικά ακούσματα παραδοσιακής μουσικής από διαφορετικές περιοχές της πατρίδας μας. Συζήτηση και περιγραφή της μουσικής /εντοπισμός κάποιων χαρακτηριστικών( π.χ στον ρυθμό) / αναγνώριση κάποιων μουσικών οργάνων

- Κολάζ – μικτή τεχνική ορχήστρα παραδοσιακών μουσικών οργάνων ( ΜΟΥΣΙΚΗ)

DSC03947

5ο Μέρος :Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

-Μέσα από το παρακάτω video, μαθαίνουμε για τον ευαγγελισμό της Θεοτόκου και τη σημασία του γεγονότος αυτού ( ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ)

ΚΑΙ………φτιάχνουμε μια όμορφη κατασκευή

DSC03948

https://edonipiagogeio.blogspot.gr/

*

 

-Δραματοποιούμε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου ( ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ)

DSC03950

*

ΜΟΥΣΙΚΗ

Μουσική Ακρόαση : Ψαλμοί – «Απολυτίκιο για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου»

Ταύτιση & συμπλήρωση των φωνημάτων που λείπουν στη φράση

ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ

6ο Μέρος

Αφιέρωμα στον Διονύσιο Σολωμό και στον «Ύμνο εις την Ελευθερία»

Κλείσαμε το πρόγραμμά μας με ένα αφιέρωμα στον Διονύσιο Σολωμό, κάπως έτσι….

-Μάθαμε λίγες πληροφορίες για τη ζωή του

-Διαβάσαμε τον Εθνικό ύμνο και συζητήσαμε πάνω στις συνθήκες μέσα στις οποίες γράφτηκε

-Φτιάξαμε μια όμορφη εργασία προς τιμήν του

DSC03952

Και το ολοήμερο τμήμα μας…..

«Τα νήπια τιμούν τους ήρωες»
DSCN4615

Αναπαράσταση σε μακέτα, κατάθεσης στεφάνου στο ηρώο

 

1 σχόλιο

  1. Μαίρη

    Πολύ καλοί και ο Μήτσος με τη Βασίλω, αλλά και ο Στέργιος με τη Μήτσαινα .Μπράβο σε σας αλλά και στους γονείς με τα παιδιά

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>