«

»

Σεπ 20

Το σχολείο μου, Δραστηριότητες

54086

» Η αρκουδίτσα Κατερίνα – Κατίνα από το τσίρκο στο σχολείο»

Με αυτό το όμορφο παραμύθι και με την συμπαθητική αρκουδίτσα, αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε την καινούρια μας σχολική χρονιά. Πιστεύουμε ότι είναι ο καλύτερος τρόπος μέσα από ένα παραμύθι να περάσουμε αξίες, όρους, κανόνες, αλλά και συναισθήματα και επιθυμίες

Και η θεματική μας προσέγγιση εξελίχθηκε κάπως έτσι…..

1. Με αφορμή το παραμύθι

Προφορική επικοινωνία

-Διαβάσαμε το παραμύθι και εκφράσαμε τις εντυπώσεις μας

- Συζητήσαμε για το Νηπιαγωγείο και την σκοπιμότητά του, με αφορμή την ερώτηση:

Γιατί η αρκουδίτσα ήθελε να πάει στο σχολείο;

καθώς και για τις άλλες βαθμίδες εκπαίδευσης, με αφορμή τον τίτλο του παραμυθιού

-Τέλος, ρωτήσαμε τα παιδιά:

Τι θέλετε να μάθετε εσείς στο το Νηπιαγωγείο;

και καταγράψαμε τις απαντήσεις τους

DSC04274

*

Συναισθηματική αγωγή

 Η αρκουδίτσα μας ήταν πολύ χαρούμενη που πήγε στο σχολείο

-Αποφασίσαμε λοιπόν να δούμε πως αισθάνονται και οι μικροί μαθητές μας, τώρα που έγιναν μέλη της ομάδας του Νηπιαγωγείου και τους παροτρύναμε να εκφράσουν, επιθυμίες, φόβους, ανασφάλειες

DSC04275

*

Μουσική

- Τραγουδήσαμε το τραγούδι:

Εδώ Νηπιαγωγείο

2. Τα ονόματα των συμμαθητών μας

Παιδί και γλώσσα

 Το όνομα της αρκουδίτσας μας, Κατερίνα- Κατίνα

- Έτσι και μεις σκεφτήκαμε να βρούμε τα χαϊδευτικά – υποκοριστικά ονόματα των συμμαθητών μας

  • Στην αρχή κάθε παιδί σηκωνόταν και παρουσιαζόταν στην υπόλοιπη ομάδα…..παρέα με την ΚΑΤΕΡΊΝΑ-ΚΑΤΙΝΑ
  • DSC04276
  • Στη συνέχεια έλεγε μόνο το όνομά του και τα υπόλοιπα παιδιά προσπαθούσαν να βρουν το χαϊδευτικό – υποκοριστικό του

- Σκεφτήκαμε να διασκεδάσουμε ακόμα περισσότερο, βρίσκοντας και τα μεγεθυντικά των ονομάτων τους. Έτσι με πολύ διασκεδαστικό τρόπο γνωριστήκαμε μεταξύ μας

- Επεκτείναμε την δραστηριότητα μας και φτιάξαμε τέσσερις λίστες με υποκοριστικά σε -ούλης, -ίτσα, -άκι, -ούλα. Μας βοήθησε σε αυτό η φίλη μας η αρκουδίτσα

Κάπως έτσι….

DSC04278

*

Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση

 Η αρκουδίτσα μας ήταν πολύ περήφανη για το όνομά της. Έτσι αφού μας το έγραψε με μεγάααααααλα γράμματα και μας το διάβασε, μας βοήθησε να μάθουμε να διαβάζουμε και τα δικά μας

-Αφήσαμε στο καβαλέτο της ανάγνωσης έναν πίνακα με τα ονόματα και τις φωτογραφίες των παιδιών και τα παιδιά τον διάβασαν

-Η αρκουδίτσα μας κάλεσε στο τσίρκο της και ……μας ανέβασε στο carusel. Ήταν όμως λίγο αυστηρή μαζί μας. Ήθελε να κρατήσουμε μια τάξη και μια σειρά

-Έτσι λοιπόν φροντίσαμε να γράψουμε τα ονόματα των παιδιών σε κάθε αλογάκι. Τα παιδιά με τη βοήθεια του πίνακα, έβρισκαν το αλογάκι με το όνομά τους και ……ανέβαιναν στη θέση τους

DSC04280

ΈΤΟΙΜΟΙ ΓΙΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ!!!!!!

DSC04281

 

Και ένα φύλλο εργασίας

3

*

Φυσική αγωγή

Η αρκουδίτσα μας δε φοβόταν το γατάκι αλλά τον αρκουδιάρη

-Έτσι παίξαμε μια παραλλαγή του παιχνιδιού: Φύγε- φύγε ποντικάκι ,κάπως έτσι:

Φύγε- φύγε αρκουδάκι
Μη σε πιάσει ο αρκουδιάρης
Και αν σε πιάσει αγριεμένος
Θα σε δέσει, βρε καημένο!!!

(Είμαστε σε κύκλο όρθιοι και πιασμένοι χέρι- χέρι. Όλοι μαζί τραγουδάμε το τετράστιχο και γυρνάμε γύρω- γύρω. Στη μέση του κύκλου είναι ένα παιδί- αρκουδάκι ενώ έξω από τον κύκλο είναι ένα παιδί- αρκουδιάρης Τα παιδιά του κύκλου συνεννοούνται και σηκώνουν όλα μαζί τα χέρια τους για να βγει έξω το αρκουδάκι . Ο αρκουδιάρης κυνηγά το αρκουδάκι. Όταν ο κύκλος αποφασίζει να σηκώνει τα χέρια του ψηλά το αρκουδάκι και ο αρκουδιάρης μπορούν να μπαίνοβγαίνουν μέσα στον κύκλο και να κυνηγιούνται . Όταν τα χέρια κατεβαίνουν τότε κυνηγιούνται έξω από τον κύκλο ή μέσα αν είναι και οι δύο μέσα. Αν ο αρκουδιάρης πιάσει το αρκουδάκι χάνει και γίνεται εκείνο αρκουδιάρης.)

3. Το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου μας

Μαθηματικά

Στην αρκουδίτσα άρεσε πολύ ο προγραμματισμός γι” αυτό πέτυχε αυτό που ήθελε. Ακούστε!!!!!

Δείξαμε μια εικόνα της αρκουδίτσας στο τσίρκο

  • Που είναι τώρα η αρκουδίτσα;( Στο τσίρκο)
  • Που ήταν πριν; (Στο δάσος)
  • Που θα πάει μετά; ( Σχολείο)

Να βάλουμε και μεις ένα πρόγραμμα στο σχολείο μας; Έτσι θα λειτουργούμε πιο καλά και όλοι θα είμαστε ευχαριστημένοι

-Δείξαμε στα παιδιά εικόνες και μέσα από αυτές συζητήσαμε και μάθαμε το…..ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου μας ( Τις εικόνες τις δανειστήκαμε από την Ζήση Ανθή)

DSC04284

- Για να κάνουμε τη δραστηριότητα πιο ενδιαφέρουσα, μπερδέψαμε την σειρά των εικόνων και ζητήσαμε την βοήθεια των παιδιών να βάλουν μία τάξη και να αιτιολογήσουν τις κινήσεις τους

(Προσθέσαμε ρολογάκια με την σωστή ώρα για να μην ξεχνιόμαστε)

*

Παιδί και γλώσσα: Γραφή

Ποιοι συμμαθητές μένουν στο πρωινό και ποιοι στο απογευματινό τμήμα; Ας το μάθουμε και ας βρούμε έναν τρόπο να τους αποχαιρετάμε

-Φτιάξαμε λοιπόν δύο λίστες και το κάθε παιδί έγραφε το όνομά του στην σωστή

DSC04285

  • Διαβάσαμε τα ονόματα της κάθε λίστας και τα μετρήσαμε

-Ψάχνοντας τρόπους για να αποχαιρετάμε τους……πρωινούς συμμαθητές μας, συνθέσαμε ένα ποιηματάκι:

Φίλοι μας αγαπημένοι ώρα σας καλή

αύριο με υγεία, ξανά από την αρχή

Θα παίξουμε, θα τρέξουμε, θα μάθουμε πολλά

στου Νηπιαγωγείου μας τη ζεστή φωλιά

*

Θεατρική αγωγή

-Για να χαλαρώσουμε παίξαμε το κουκλοθέατρο:

Η Δασκάλα ( Τασούλας Τσιλιμένη)

4. Οι γωνιές μας 

Προφορική επικοινωνία

Η Αρκουδίτσα μας, ξεθεωμένη από την κούραση της μέρας, ξάπλωνε στο στρώμα της, στην δική της….. γωνιά. Και μεις στο Νηπιαγωγείο μας έχουμε γωνιές και κει κάνουμε πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα. Ας τις γνωρίσουμε

-Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το ποίημα του Μανώλη Φιλιππάκη : Η πλαστελίνη

  • Ακούσαμε εντυπώσεις και σχόλια
  • Έφτιαξε ο καθένας το δικό του γλυπτό

DSC04287

  • Οργανώσαμε την γωνιά της πλαστικής και βάλαμε όρους και κανόνες

*

Μαθηματικά

Το Νηπιαγωγείο μας έχει και άλλες γωνιές. Θέλετε να τις γνωρίσουμε; Προσοχή!!!! Θα πρέπει να μας επιτραπεί η είσοδος σε αυτές τις γωνιές. Δεν μπορεί να μπει ο οποιοσδήποτε!!!!!

- Παρουσιάσαμε λοιπόν στα παιδιά σπιτάκια…..διπλοκλειδωμένα. Ωραία!!!!! Πως θα τα ανοίξουμε για να δούμε σε ποια γωνιά πρέπει να μπούμε; Η αρκουδίτσα ήρθε να μας σώσει Μας έδωσε κλειδιά. Έτσι βρίσκοντας και ενώνοντας κλειδί με κλειδαριά, θα βρούμε τη σωστή γωνιά ( Στόχος : Μαθαίνω τα χρώματα)

DSC04288

- Αφού τα παιδιά κάνουν την σωστή αντιστοίχιση, ανοίγουν την πορτούλα και όλοι μαζί διαβάζουμε αυτά που γράφει και βάζουμε το σπιτάκι στη σωστή γωνιά

DSC04290

- Τέλος, θέτουμε στα παιδιά τον προβληματισμό :

Τι θα γίνει αν δεν τηρήσουμε αυτά που γράφει το κάθε σπιτάκι;

-Ζητήσαμε από την αρκουδίτσα…..μολύβι και χαρτί και καταγράψαμε αυτά που μας είπαν τα παιδιά. Τα βάλαμε στις γωνιές μας για να θυμόμαστε πως πρέπει να συμπεριφερόμαστε όλοι τη χρονιά

DSC04292

 

5. Το παρεάκι μου

Κοινωνικοσυναισθηματική αγωγή

Ο αγαπημένος φίλος της αρκουδίτσας είναι ο Τατατίτο. Όλοι όμως στο τσίρκο έκαναν παρέα και ήταν αγαπημένοι Για να δούμε εμείς θα τα καταφέρουμε;

Φανταστείτε λοιπόν ότι το Νηπιαγωγείο μας μεταμορφώνετε σε τσίρκο. Τι λέτε πάμε να ανεβούμε στις βαρκούλες;

- Βάλαμε μουσική ανάλογη και μόλις ξεκίνησε, το κάθε παιδί πήρε το ταίρι του, μπήκαν στην βάρκα και άρχισαν να…..κουνιούνται ( Είχαμε φτιάξει μερικές στην παρεούλα μας)

- Στη συνέχεια παροτρύναμε το κάθε ζευγαράκι να βρει ένα άλλο ζευγαράκι και θα γίνουν μια ωραία παρεούλα, μέσα στη χρωματιστή βαρκούλα

- Η δραστηριότητα συνεχίστηκε κάπως έτσι…..

  • Το κάθε παιδί στην βαρκούλα, μίλησε για τον εαυτό του, το αγαπημένο του παιχνίδι, χρώμα, φαγητό
  • Στη συνέχεια, ορίσαμε έναν….καπετάνιο σε κάθε βάρκα ο οποίος παρουσίασε τους συνεπιβάτες του

DSC04294

  • Τέλος, αφού γνωριστήκαμε σε…..βάθος, τόσο μεταξύ μας, όσο και με τις άλλες ομάδες  δώσαμε ονόματα στις βάρκες μας

*

Παιδί και γλώσσα: Γραφή

Εμείς βέβαια δεν είμαστε στο τσίρκο και οι χάρτινες βαρκούλες μας δεν θα αντέξουν ως το τέλος της χρονιάς. Τι μπορούμε να κάνουμε;

-Τα τραπεζάκια μας έγιναν…..βάρκες και επειδή πολύ μας άρεσε το παρεάκι της χρωματιστής βαρκούλας, το συνεχίσαμε όλη την χρονιά, μόνο που αντί να καθόμαστε στις βάρκες, καθόμασταν στα τραπεζάκια μας

-Και για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις….βάλαμε στο κάθε τραπέζι- βάρκα…..

DSC04295

*

Ανθρωπογενές περιβάλλον

- Και αφού ασχολούμαστε με το σχολείο μας δεν υπήρχε περίπτωση να μην ασχοληθούμε με την Αθηνά, την θεά της σοφίας

6. Οι κυρίες μου

Προφορική επικοινωνία

- Πως ήταν η δασκάλα της μικρής αρκουδίτσας; Μπορείτε να την περιγράψετε;

- Περιγράψτε τώρα την δική σας κυρία.Έχει ομοιότητες ή διαφορές με την δασκάλα της Κατερίνας;

DSC04298

Φαντάσου ότι η αρκουδίτσα είσαι εσύ και η δασκάλα με την χοντρή φωνή και τα χοντρά γυαλιά είναι η κυρία σου. Τι θα ήθελες να της πεις;

3

*

Ανθρωπογενές περιβάλλον

 Η δασκάλα της αρκουδίτσας μας ήταν πολύ αυστηρή. Πως το καταλαβαίνουμε; Γιατί πολλές φορές οι κυρίες μας είναι αυστηρές;

-Τι πρέπει να κάνουμε έτσι ώστε η κυρία να μην χρειάζεται να είναι αυστηρή, ούτε να βάζει τιμωρίες όπως η δασκάλα με τα χοντρά γυαλιά και την χοντρή φωνή;

DSC04299

και…..

ποιες  νομίζετε εσείς ότι πρέπει  να είναι οι συνέπειες για αυτόν που δεν συμμορφώνεται με τους κανόνες της τάξης;

*

Συναισθηματική αγωγή

Κλείσαμε την μέρα μας βάζοντας ένα γενικό κανόνα που ήταν το σήμα κατατεθέν του νηπιαγωγείου μας όλη την χρονιά 

Κάπως έτσι…..

DSC04300

7. Αποχαιρετάμε την αρκουδίτσα

Και ήρθε η ώρα να αποχαιρετήσουμε τη φίλη μας Πριν το κάνουμε όμως, θυμηθήκαμε…..το γράμμα. Από αυτό δεν ξεκίνησαν όλα; Αυτό το γράμμα στάθηκε η αφορμή να αλλάξει η ζωή της αρκουδίτσας. Σκεφτήκαμε λοιπόν να αλλάξουμε και μεις λίγο…..τη ζωή στο Νηπιαγωγείο και δείτε τι κάναμε….

  • Γράψαμε ένα γράμμα στους γονείς μας για το πως περνάμε και τι κάνουμε στο νηπιαγωγείο μας
  • Ετοιμάσαμε ένα ερωτηματολόγιο και το μοιράσαμε στους γονείς, περιμένοντας απαντήσεις
  • Βάλαμε τους δικούς μας όρους και κανόνες, με αποδέκτες τους…..γονείς, για να ξέρουν τι και πως πρέπει και αυτοί να συμπεριφέρονται
  • DSC04301

ΚΑΙ…….

Το απουσιολόγιο μας

DSC04251

Το παρουσιολόγιό μας

DSC04296

Οι μολυβοθήκες μας

DSC04293

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>