«

»

Οκτ 26

«Το κανόνι της Ειρήνης», Δραστηριότητες

 

Δεν αναζητάμε την ειρήνη για να βρισκόμαστε σε πόλεμο, αλλά πολεμάμε για να έχουμε ειρήνη. Γι” αυτό, να είστε φιλειρηνικοί ακόμα κι όταν πολεμάτε, ώστε να νικήσετε τους αντιπάλους και να τους προσφέρετε την ευημερία της ειρήνης Άγιος Αυγουστίνος

tumblr_lkihmixyuG1qjd7ino1_500_large

Μια πολύ καλή ευκαιρία για να βάλουμε τα παιδιά στο κλίμα της 28ης Οκτωβρίου και να μάθουν όχι μόνο τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν, αλλά και να συζητήσουν για το υψηλότερο ίσως ιδανικό, αυτό της ΕΙΡΗΝΗΣ

Παραθέτουμε εδώ τις ιδέες μας και ελπίζουμε να σας βοηθήσουν

1η Ιδέα

Προφορική επικοινωνία

-Αφού διαβάσουμε το παραμύθι και ακούσουμε σχόλια και εντυπώσεις…

  • Κάνουμε ερωτήσεις για την καλύτερη κατανόηση του κειμένου, όπως:
  1. Ποιοι οι ήρωες του παραμυθιού;
  2. Ποιες οι ομοιότητες και οι διαφορές τους; Ποιος διαφέρει  περισσότερο;
  3. Σε τι περιβάλλον διαδραματίζεται η ιστορία;
  4. Πως βρέθηκε εκεί το κανόνι; Ποιος το άφησε;
  5. Το παραμύθι αναφέρεται στον πόλεμο ή στην ειρήνη;
  6. Ποια τα συναισθήματα των ηρώων;

DSC04427

3

  • Απλώνουμε στη μοκέτα τις εικόνες των ηρώων και τα παιδιά τις ομαδοποιούν σε….ειρήνη και πόλεμο

DSC04428

  • Τέλος, κάνουμε την ερώτηση:

Που νομίζετε ότι βρισκόταν το κανόνι κατά τη διάρκεια του πολέμου;

DSC04429

3

*

Μαθηματικά

-Φτιάχνουμε ένα πίνακα με αριθμούς από το 1 ως το 10 ( οριζόντια) και τα ονόματα των παιδιών( κάθετα). Ένα παιδί κάθε φορά υποδύεται το κανόνι που ρίχνει τις βόμβες του και ξεκινάει με το σύνθημά μας. Με το σταμάτημα, μετράει τις βόμβες του και βάζει ένα Χ στον αντίστοιχο αριθμό του πίνακα

DSC04430

DSC04431

-Παρατηρούν τον πίνακα και βλέπουν ποια….κανόνια έριξαν τις περισσότερες και ποια τις λιγότερες βόμβες

3

*

Λογοτεχνία

-Ακούμε τον Γιάννη Ρίτσο να απαγγέλλει το ποίημα του: ΕΙΡΗΝΗ

-Τα παιδιά δουλεύοντας ομαδικά, φτιάχνουν ένα…..αλλιώτικο πάπλωμα που  αγκαλιάζει και ζεσταίνει όλο τον κόσμο

Το πάπλωμα της Ειρήνης

DSC04432

Καταγραφή

 

2η Ιδέα

Παιδί και γλώσσα:Ανάγνωση

-Γράφουμε σε κινητά χαρτονάκια τον τίτλο του παραμυθιού και….

  • Διαβάζουμε μία-μία λέξη

DSC04435

  • Μετράμε τις λέξεις της πρότασης
  • Μπερδεύουμε τις λέξεις και τα παιδιά διορθώνουν
  • Κρύβουμε μία λέξη και προσπαθούν να βρουν ποια είναι

-Τέλος,δίνουμε ένα φύλλο εργασίας, κάπως έτσι….

3

Παιδί και γλώσσα

-Ο τίτλος του παραμυθιού μια καλή ευκαιρία για αντίθετες λέξεις. Το κανόνι της Ειρήνης, γίνεται…..κανόνι του πολέμου και συνεχίζουμε με…..

  • Η Μαργαρίτα είναι χαρούμενη
  • Ο Ήλιος γελάει
  • Το σύννεφο είναι βροχερό
  • Το αστέρι είναι λαμπερό
  • Το πουλί πετάει ψηλά
  • Στο λιβάδι έχει πολλά λουλούδια
  • Το φεγγάρι ανεβαίνει στον ουρανό

-Γράφουμε τις προτάσεις σε μεγάλο χαρτόνι  Αφού τις διαβάσουμε, παροτρύνουμε τα παιδιά να δώσουν τις αντίθετες λέξεις

Κάπως έτσι….

DSC04437

DSC04438

*

Μουσική

-Μαθαίνουμε…..

και αφήνουμε τα παιδιά να δώσουν την δική τους ερμηνεία για την ΕΙΡΗΝΗ

DSC04436

και να της δώσουν…….σάρκα και οστά

DSC04445

3η Ιδέα

Παιδί και γλώσσα : Γραφή

-Απλώνουμε στη μοκέτα τις εικόνες των ηρώων του παραμυθιού, καθώς και τα αρχικά τους γράμματα και καλούμε τα παιδιά να αντιστοιχίσουν την κάθε εικόνα με το αντίστοιχο γράμμα

DSC04440

DSC04441

3

Μαθηματικά

Πολλή σκέψη και πολλές ιδέες, όλες αυτές τις μέρες, για το στήσιμο του σκηνικού μας, αφού οι μέρες για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου και την γιορτή μας, πλησιάζουν 

-Κάναμε λοιπόν μια…..μικρογραφία του σκηνικού μας, έτσι για να είμαστε έτοιμοι, αλλά ταυτόχρονα μας βγήκε και ένα παιχνίδι χωρικών εννοιών

Το κανόνι στη μέση και γύρω-γύρω τα λουλούδια, η μαργαρίτα πάνω στο κανόνι, ο ήλιος ψηλά στον ουρανό κ. λ.π

Κάπως έτσι….

DSC04442

DSC04443

*

Φυσική αγωγή

-Παίζουμε το ομαδικό παιχνίδι: Το κανόνι

Ένα παιδί είναι η Μαργαρίτα και ένα άλλο το Κανόνι που τη φρουρεί. Μια ομάδα παιδιών-λουλουδιών, πλησιάζει και προσπαθεί να πάρει τη Μαργαρίτα από τα χέρια του κανονιού Το κανόνι χωρίς να κουνηθεί προσπαθεί να πιάσει ένα λουλούδι και ταυτόχρονα να φυλάξει τη Μαργαρίτα να μη του την πάρουν Αν πιάσει κάποιο παιδί, τότε εκείνο γίνεται κανόνι

ΚΑΙ…….

Φαντάσου ότι βρίσκεσαι σε ένα περιβάλλον πολέμου. Ποια τα συναισθήματά σου;

DSC04439

4η Ιδέα

Ανθρωπογενές περιβάλλον

Και ήρθε η ώρα, το κανόνι να μας διηγηθεί την……ιστορία του

-Πως άρχισε ο πόλεμος, ποιοι ήταν οι πρωταγωνιστές, ποιοι και με ποιους πολεμούσαν

Σαν σήμερα

*

Μαθηματικά

Το κανόνι με τους στρατιώτες ανεβοκατέβαινε τα βουνά της Πίνδου και απελευθέρωνε πόλεις και υψώματα. Μπορείτε να φανταστείτε τι διαδρομή έκανε;

-Απλώνουμε στη μοκέτα χαρτί του μέτρου και πάνω τοποθετούμε κάποιες από τις πόλεις που οι Έλληνες απελευθέρωσαν. Δείτε ποια διαδρομή εμφανίζεται….

DSC04446

DSC04448

3

*

Παιδί και Πληροφορική

-Αφού παρακολουθήσουμε το παραπάνω video, φτιάχνουμε την  παρακάτω ομαδική εργασία προς τιμή αυτών των γυναικών

DSC04449

5η Ιδέα

Ανθρωπογενές περιβάλλον

 Το κανόνι συνεχίζει τη διήγηση του και φτάνει στην κατοχή της Ελλάδας από τους Γερμανούς

-Δείχνουμε εικόνες και παίρνουμε αφορμή να συζητήσουμε την ζωή των Ελλήνων στα χρόνια της κατοχής

 Η Γερμανική κατοχή

-Δείχνουμε την παρακάτω εικόνα και κάνουμε στα παιδιά την εξής ερώτηση:

Πως αισθάνεται το παιδί της εικόνας; Γιατί; Τι θα του έδινες να φάει για να είναι χαρούμενο;

 DSC04450

*

Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση

-Μαθαίνουμε πως γράφεται η λέξη Κανόνι και την κάνουμε…. οδηγό στο τραινάκι του Κυρίου Κ

*

Και τελειώνει το πρόγραμμά μας φτιάχνοντας

….. μια αφίσα με αντιπολεμικό περιεχόμενο, με τίτλο:

Για να δώσουμε χαρά σε όλου του κόσμου τα παιδιά

DSC04451

Έφτασε η μέρα που θα παρουσιάσουμε στους γονείς 

ΤΟ ΚΑΝΟΝΙ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ

με αγωνία μαζί και περηφάνια, κλείνοντας έτσι το πρόγραμμά μας για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου

ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΜΕ ΥΓΕΙΑ!!!!!!

1 σχόλιο

  1. Χ''Λεοντίου Δέσποινα

    Μπράβο κορίτσια!!!
    Τα μαλλιά της ΕΙΡΗΝΗΣ από τι υλικό τα φτιάξατε;
    Φιλιά, Δέσποινα

Γράψτε απάντηση στο Χ''Λεοντίου Δέσποινα Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>