Νοε 11

Το Πολυτεχνείο, Δραστηριότητες

1.Τι είναι Δημοκρατία

1η Δραστηριότητα: Τι είναι Δημοκρατία;

  • Ποιος την ίδρυσε και πότε

κλεισθενης

  • Τι συμβολισμό μπορούμε να της δώσουμε

???????????????????????????????

  • Φανταστείτε, ότι ζούμε στην Αρχαία Ελλάδα. Πως θα λύσουμε το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε; ( Θέτουμε στα παιδιά ένα θέμα και αυτά ψηφίζουν…..Αρχαιοελληνικά)

???????????????????????????????

2η Δραστηριότητα: Η δημοκρατία μέσα από σύμβολα

  • Γράφουμε την Λέξη Δημοκρατία με σύμβολα

???????????????????????????????

συμβολα

Για την μοκετα

Φύλλο εργασίας

φύλλο εργασίας

  • Ευκαιριακά μαθαίνουμε το φώνημα Δ, δ 

(Τα καρεκλάκια σε κύκλο. Πίσω από κάθε καρεκλάκι, η εικόνα μιας λέξης. Τα παιδιά τρέχουν γύρω-γύρω. Όποιο παιδί καθίσει στο καρεκλάκι, η λέξη του οποίου αρχίζει από Δ, δ, θα πρέπει να πει μια λέξη)

???????????????????????????????

???????????????????????????????

Λέξεις από Δ

Λέξεις διάφορες

Φύλλο εργασίας

1

3η Δραστηριότητα: Διαβάζουμε το βιβλίο: Η Κυρά Δημοκρατία και….

???????????????????????????????

2.Τι είναι η Δικτατορία

  • 1η Δραστηριότητα:  Με αφορμή το παραπάνω βιβλίο, γνωρίζουμε την έννοια της Δικτατορίας και τις συνθήκες που επικρατούσαν

-Ομαδοποιούμε εικόνες ανάλογα με το περιεχόμενό τους

Φύλλο εργασίας

???????????????????????????????

το όνειρο της Δικτατορίας

2η Δραστηριότητα: Δημιουργική γραφή με τα ανθρωπάκια του ΓαΪτη

  • Παρουσιάζουμε στα παιδιά τα ανθρωπάκια του ΓαΪτη και τα παιδιά συνθέτουν μια ιστορία

???????????????????????????????

3η Δραστηριότητα: Ακούμε ……

https://youtu.be/2bmm93uINJo?list=OLAK5uy_mQ4ZShQ6nR6pY47n3ptco8IqpHW3LQZf8

3.Επέτειος του Πολυτεχνείου

1η Δραστηριότητα: Παρακολουθούμε το παρακάτω βίντεο

https://youtu.be/vT71KeoA8pk 

2η Δραστηριότητα: Γνωρίζουμε τον Κώστα Περάκη και τον πίνακα του: Οι φοιτητές

  • Φτιάχνουμε τις δικές μας δημιουργίες

???????????????????????????????

4.Θέλω και γω να γίνω ήρωας

1η Δραστηριότητα: Θέλω μα γίνω ήρωας

  • Διαβάζουμε το βιβλίο

Φύλλο εργασίας

Θέλω να γίνω ήρωας

???????????????????????????????

2η Δραστηριότητα: To H, η του ΗΡΩΑ

  • https://youtu.be/SDwQ9OqVCN8 

DSC06737

???????????????????????????????

  • 3η Δραστηριότητα: Ένα τραγούδι για τους ήρωες

https://youtu.be/ATRKi3bPuQc

Νοε 01

Ήρθε το Φθινόπωρο, δραστηριότητες

1.Το τελευταίο φύλλο

1η Δραστηριότητα : – Διαβάζουμε το παραμύθι Το τελευταίο φύλλο και εκφράζουμε τις απόψεις μας

-Συζητάμε τα εξής θέματα :

  • Πως λέγεται το δέντρο που ρίχνει τα φύλλα του και πως αυτό που τα κρατάει
  • Τι χρώμα έχουν τα φύλλα πάνω στο δέντρο και τι xρώμα όταν πέφτουν
  • Πως γεννιέται ένα φύλλο
  • Γιατί πέφτουν τα φύλλα
  • Τι είναι η χλωροφύλλη
  • Γιατί τα φύλλα αλλάζουν χρώμα

-Τα μάθαμε καλά; Ας φτιάξουμε τον έλεγχο προόδου

???????????????????????????????

2η Δραστηριότητα : «Πόσα φύλλα πέρασαν τις…..εξετάσεις;

  • Μαθαίνουμε τον αριθμό 4

…κάπως έτσι

memories

???????????????????????????????

https://youtu.be/HRoIOA_a0jk

3η Δραστηριότητα : Φ όπως ΦΥΛΛΟ

  • Μαθαίνουμε το φώνημα Φ, βοηθώντας τον Φρίξο να βρει τον φίλο του
  • ???????????????????????????????

1

https://youtu.be/pemLj6rusjc

.4η Δραστηριότητα : Ο Φρίξος, το μικρό μας φυλλαράκι αισθανόταν φόβο

  • Ποιος είναι ο Δικός σου φόβος και σε ποιον θα μιλούσες;

Φύλλο εργασίας

???????????????????????????????

???????????????????????????????

  • Διαβάζουμε το Βιβλίο «Φόβος», από τις εκδόσεις: ΦΛΟΥΔΑ

5η Δραστηριότητα : Ο Κύκλος ζωής ενός φύλλου

Φύλλο εργασίας

???????????????????????????????

2.Το Φθινόπωρο είναι μία εποχή

1η Δραστηριότητα : Γνωριμία με το Φθινόπωρο

  • Παρακολουθούμε ένα powerpoint

Το Φθινόπωρο είναι μία εποχή

  • Τι κρύβουν τα χρώματα του Φθινοπώρου

???????????????????????????????

2η Δραστηριότητα : Οι ομπρέλες μας αγαπούν τα σχήματα

  • Φτιάχνουμε μία τόμπολα με ομπρέλες, που πάνω τους έχουν διάφορα σχήματα. Ταυτίζουν τις ίδιες κινητές κάρτες
  • Αφήνουμε στην μοκέτα σχήματα. Ένα παιδί κάθε φορά, παίρνει ένα σχήμα και τρέχει γύρω από την αντίστοιχη κάρτα

Φύλλο εργασίας

Ομπρέλες

???????????????????????????????

???????????????????????????????

3η Δραστηριότητα :Τραγουδάμε…..Φθινοπωρινά

3. Τα παιδιά του Φθινοπώρου

1η Δραστηριότητα: Γνωρίζουμε τους τρεις μήνες του Φθινοπώρου

  • Μέσα από τους πίνακες ζωγραφικής του Γιάννη Τσαρούχη , γνωρίζουμε τους μήνες του Φθινοπώρου. Τα ονόματα τους, γεγονότα που συμβαίνουν σε κάθε έναν χωριστά, τις μέρες που είναι μαζί μας ο κάθε ένας
  • Αφήνουμε στην μοκέτα διάφορες εικόνες και τις τοποθετούν στον σωστό μήνα

???????????????????????????????

???????????????????????????????

Φύλλο εργασίας

Γνωρίζω τους μήνες

2η Δραστηριότητα: Οι μήνες του φθινοπώρου είναι τρεις. Ευκαιρία να μάθουμε τον αριθμό 3

  • Ξεκινάμε παρακολουθώντας το παρακάτω τραγουδάκι

https://youtu.be/pSE9jY2TOOI

  • Βοηθάμε το Φθινόπωρο να βρει τα παιδιά του

???????????????????????????????

Βοηθάω το φθινόπωρο να βρει τα παιδιά του

  • Φτιάχνουμε το παζλ του 3

???????????????????????????????

Φύλλο εργασίας

Ο αριθμός 3

3η Δραστηριότητα: Παροιμίες για τους φθινοπωρινούς μήνες

  • Αφήνουμε στην μοκέτα εικόνες των μηνών .Διαβάζουμε παροιμίες και τα παιδιά προσπαθούν να μαντέψουν τον μήνα

4. Τα φρούτα του Φθινοπώρου

1η Δραστηριότητα: Γνωρίζουμε τα φθινοπωρινά φρούτα, που μας περιμένουν στη γωνιά του φθινοπώρου

  • Μαθαίνουμε τα ονόματα τους
  • Πως αναπαράγεται

https://youtu.be/d2JRVeARdCQ

  • Διαλέγουμε το αγαπημένο φρούτο μας

???????????????????????????????

Το αγαπημένο μου φθινοπωρινό φρούτο

  • Παραμύθι: Φθινοπωρινή φρουτοσαλάτα

https://youtu.be/67XYnfZluf4

2η Δραστηριότητα: Οι μουσικές συλλαβές

  • Τοποθετούμε στον πίνακα κάρτες με τα ονόματα των φρούτων, απομονώνοντας τα αρχικά γράμματα. Διαβάζουμε

???????????????????????????????

  • Κάθε παιδί,…. ντύνεται με ένα αρχικό γράμμα ( σύμφωνα) και ένα παιδί παίρνει το Α και γίνεται το επίκεντρο του ενδιαφέροντος, αφού φωνάζει πιο δυνατά από όλα

Παιδιά-γράμματα

  • Το Α στη μέση και τα υπόλοιπα παιδιά-γράμματα σε κύκλο, χορεύουν
  • Η μουσική σταματάει και όποιο γράμμα σταθεί μπροστά στο Α, κάνουν ζευγάρι και δημιουργούν μια συλλαβή

???????????????????????????????

???????????????????????????????

Μουσικές συλλαβές

  • Φύλλο εργασίας

Συλλαβές

3η Δραστηριότητα: Τα δώρα του Φθινοπώρου

Τα δώρα του φθινοπώρου

5. Βρέχει…..

1η Δραστηριότητα: Διαβάζουμε το παραμύθι: Ο Χωρικός και η βροχή

  • Σχολιάζουμε
  • Συζητάμε για τις ωφέλειες, αλλά και την επικινδυνότητα της βροχής
  • Βρίσκουμε τρόπους να προστατευτούμε από την βροχή

???????????????????????????????

???????????????????????????????

1

2

2η Δραστηριότητα: Πως σχηματίζεται η βροχή

  • Πείραμα βροχής
  • Μαθαίνουμε την λέξη Βροχή …….κάπως έτσι

- Σε ένα πλημμυρισμένο ποτάμι βρίσκουμε πέτρες που γράφουν, ΒΡΟΧΗ και προσπαθούμε να το περάσουμε για να μην πέσουμε στο νερό

???????????????????????????????

πέτρες

Φύλλο εργασίας

Βροχή

3η Δραστηριότητα: Ομαδικό παιχνίδι

«Ο Γιάννης τρέχει στο νερό»

6. Τα αποδημητικά πουλιά

1η Δραστηριότητα: Γνωρίζουμε τα αποδημητικά πουλιά και τις συνήθειες τους

  • Παρακολουθούμε το παρακάτω βίντεο

https://youtu.be/3lO1QUAdo-U

Φύλλο εργασίας

Τι βλέπει το χελιδόνι στο ταξίδι του;

Τι βλέπει το χελιδόνι στο ταξίδι του;

2η Δραστηριότητα: Τα πουλιά με δύο μόνο πόδια και δύο φτερά, ταξιδεύουν πολύ μακριά

  • Ευκαιριακά μαθαίνουμε τον αριθμό 2, κάπως έτσι…

- https://youtu.be/MesDFsD2vq4 

  • Επινοούμε τρόπους να φτιάξουμε το 2 με υλικά της τάξης μας

???????????????????????????????

  • Τοποθετούμε πάνω στην μακέτα μας διάφορες εικόνες που μέσα τους κρύβουν το 2 και βάζουμε σε αυτή κάτι διακριτικό

???????????????????????????????

???????????????????????????????

???????????????????????????????

Φύλλο εργασίας

Που κρύβεται ο αριθμός 2;

Που κρύβεται ο αριθμός 2;

3η Δραστηριότητα:  Που πάνε τα πουλιά όταν φεύγουν;

???????????????????????????????

Οκτ 19

28η Οκτωβρίου 1940 – Νηπιαγωγείο Λακκώματος

1. Παρέα με τον ΑΛΕΚΟ ΦΑΣΙΑΝΟ

1η Δραστηριότητα: – Παρουσιάζουμε στα παιδιά, τον  πίνακα του Αλέκου Φασιανού: ΝΕΟΣ ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΟΣ

  • Ποια χρώματα κυριαρχούν
  • Ποιο συναίσθημα
  • Ποιο το προφίλ του παλικαριού
  • Ποιος άραγε ο τίτλος

lapbook

???????????????????????????????

- Ζωντανεύουμε τον πίνακα

Φύλλο εργασίας

Ζωγραφίζω και ζωντανεύω

???????????????????????????????

2η Δραστηριότητα: Δίνουμε ένα τίτλο στον πίνακα και συνθέτουμε μια ιστορία

???????????????????????????????

3η Δραστηριότητα: τραγουδάμε…..

https://youtu.be/NYOFJ2kJgOI

2. Σημαία Ελληνική

1η Δραστηριότητα: Παρουσιάζουμε την Ελληνική Σημαία και την περιγράφουμε

  • Συζητάμε για την σκοπιμότητα και την ιερότητα της Σημαίας
  • Ετοιμάζουμε σχετικές κάρτες, για αναπαραγωγή μοτίβου

Αναπαραγωγή μοτίβο

Φύλλο εργασίας

Αναπαραγωγή μοτίβο.2

???????????????????????????????

2η Δραστηριότητα: Με αφορμή το ποίημα: «Της Πατρίδας η Σημαία»…..

???????????????????????????????

3η Δραστηριότητα:…..ας κρεμάσουμε την ομάδα του Σ, σ

???????????????????????????????

3.Πατρίδα μου Ελλάδα

1η Δραστηριότητα: Γνωρίζουμε την πατρίδα μας, μέσα από τον Χάρτη

  • Την βρίσκουμε στους χάρτες της Ευρώπης και της Γης

???????????????????????????????

???????????????????????????????

  • Μαθαίνουμε, την Πρωτεύουσα, το ψηλότερο βουνό, μεγαλύτερα ποτάμια, λίμνες, λιμάνια
  • Φτιάχνουμε το παζλ της Ελλάδας

???????????????????????????????

2η Δραστηριότητα: Τι σας έρχεται στο μυαλό, όταν ακούτε την λέξη: ΕΛΛΑΔΑ

Φύλλο εργασίας

28η Οκτωβρίου 1940

3η Δραστηριότητα: Με αφορμή το ποίημα του Ιωάννη Πολέμη:Τι είναι πατρίδα μας..

…..την στεφανώνουμε, κάπως έτσι..

???????????????????????????????

4. Κάποτε στην 28η Οκτωβρίου 1940

1η Δραστηριότητα: Μαθαίνουμε τα γεγονότα της επετείου

https://youtu.be/WF0-Wpur3V0

Φύλλο εργασίας

Πως θα ζούσε το παιδί, σε περίοδο Ειρήνης;

2η Δραστηριότητα: Μαθαίνουμε την λέξη «Πόλεμος»,μέσα από πίνακες ζωγραφικής και σύμβολα

???????????????????????????????

Πίνακες ζωγραφικής

3η Δραστηριότητα: Τραγούδια επετειακά

Σεπ 28

Οικογένεια, είναι……Αγκαλιά και Αγάπη- Νηπιαγωγείο Λακκώματος

1. Η Κοκό, ζει ένα θαύμα, τρομερό

1η Δραστηριότητα

  • Διαβάζουμε το παραμύθι της Σοφίας Παράσχου: Η Κοκό. Συζητάμε, σχολιάζουμε και ζωγραφίζουμε τις εικόνες που μας άρεσαν

Ζωγράφισε μια εικόνα που σου άρεσε από το παραμύθι

2η Δραστηριότητα

-Μαθαίνουμε το φώνημα Κ και τη λέξη ΚΌΤΑ, παρακολουθώντας…

  • https://youtu.be/ARdr1Oy0R0Y

και κάνοντας διάφορες ασκήσεις, κάπως έτσι….

DSC06561

DSC06564

DSC06563

3η Δραστηριότητα

  • Μαθαίνουμε τα στάδια εξέλιξης μιας κότας

Σιάδια εξέλιξης

4η Δραστηριότητα

  • Συνθέτουμε μια μικρή ιστορία, με τίτλο: «Το χαμένο αυγό»

5η Δραστηριότητα

» Ψάχνω – ψάχνω για βρω, το χαμένο το αυγό.

Να το δώσω στην Κοκό, να χει και αυτή ένα μωρό»

  • Σκορπάμε στην τάξη μας, αυγά. Πάνω στο κάθε ένα, γράφουμε έναν αριθμό…..μεταμορφωμένο. Ένα παιδί κάθε φορά ψάχνει να βρει το αυγό με το κρυμμένο 1, για να το δώσει στην Κοκό

DSC06568

Οικογένεια.

Αυγά

2. Η Υιοθεσία, άγγιγμα ψυχής

6η δραστηριότητα 

  • Ξαναδιαβάζουμε το παραμύθι και εστιάζουμε στην ερώτηση :Τι θα γινόταν το αυγό, αν η Κοκο δεν το έπαιρνε τελικά μαζί της;

Φύλλο αξιολόγησης 

DSC06569

Η Υιοθεσία.

7η δραστηριότητα 

  •   Παρατηρούμε και σχολιάζουμε τις παρακάτω εικόνες 

Οικογένεια, σημαίνει, Αγάπη και αγκαλιά

  • Μαθαίνουμε την σημασία της λέξης, υιοθεσία
  • Καταγράφουμε τις απαντήσεις των παιδιών στην ερώτηση:
  • «Τι πρέπει να διαθέτει μια οικογένεια για να υιοθετήσει ένα παιδί;»

Φύλλο αξιολόγησης -Ομαδικό

Τι πρέπει να έχει μια οικογένεια, για να υιοθετήσει ένα παιδί

DSC06571

8η δραστηριότητα 

  • Το ΓΙΑΤΙ και το ΕΠΕΙΔΗ, Το ΑΝ και το ΤΟΤΕ, Το ΠΟΤΕ και το ΟΤΑΝ

Τα παιδιά προβληματίζονται , σκέφτονται και απαντούν

ΑΝ

DSC06572

9η δραστηριότητα 

  • Ξαναγυρίζουμε στην Κοκό μας, γιατί το πουλάκι που γεννήθηκε, θέλει παρέα. Την βοηθάμε λοιπόν να κάνει μια μεγάλη οικογένεια…..υιοθετώντας και άλλα αυγά

..κάπως έτσι

Φύλλο αξιολόγησης

Οικογένεια

???????????????????????????????

???????????????????????????????

10η δραστηριότητα 

  • Προσπαθήσαμε να φτιάξουμε ένα ποιηματάκι με τίτλο: Ένα παιδί μονάχο

???????????????????????????????

3. Η δική μου οικογένεια

11η δραστηριότητα 

  • Με αφορμή το κατάλληλο εποπτικό, το κάθε παιδί μιλάει για την δική του οικογένεια και….

-Μένουν στο ίδιο σπίτι;

-Πως δημιουργείται μια οικογένεια

https://youtu.be/Llq87LDi9f0

-Πως περνά η μέρα μιας οικογένειας

-Ποιοι γονείς εργάζονται και πως νιώθουν τα παιδιά

-Τι κάνουν τα Σαββατοκύριακα

-Για ποιους λόγους χρειάζεται η οικογένεια

  • Τα παροτρύνουμε να θυμηθούν γεγονότα οικογενειακά που τους έδωσαν χαρά, αλλά και λύπη

Φύλλο αξιολόγησης

Οικογενειακά-γεγονότα

12η δραστηριότητα 

  • Διαβάζουμε το ποίημα της Μαρίας Γουμενοπούλου: Η γελαστή οικογένεια και κάνουμε ερωτήσεις για την καλύτερη κατανόηση του
  • Σκηνές από το ποίημα που μου άρεσαν, με τη βοήθεια ενός εικονόλεξου

Φύλλο αξιολόγησης

σκηνές από το ποίημα

13η δραστηριότητα 

  • Τραγουδάμε το παρακάτω τραγούδι

https://youtu.be/6RgQZE7aEOE

και ….

Τι μπαίνει ανάμεσα σε μένα και στην οικογένεια μου

ΜΕ ΑΦΟΡΜΉ ΈΝΑ ΤΡΑΓΟΎΔΙ

14η δραστηριότητα 

  • Ο Ρομποτάκος μας, μας βοηθάει να βρούμε την οικογένειά μας

DSC06580

4. Οικογένειες του κόσμου

  • Παρακολουθούμε και σχολιάζουμε τις εικόνες στο παρακάτω powerpoint

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

  • Φτιάχνουμε ένα πολυτροπικό κείμενο

DSC06583

15η δραστηριότητα 

  • Προσφέρουμε ένα σπίτι και μια οικογένεια σε δυστυχισμένα παιδιά

DSC06584

Αυγ 21

Εγώ, οι άλλοι και η Κυρία Συνεργασία – Νηπιαγωγείο Λακκώματος

Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ

1η Δραστηριότητα

  • Καταγράφουμε τις απαντήσεις των παιδιών στην ερώτηση:

«Τι σου έρχεται στο μυαλό, όταν ακούς την λέξη: Εαυτός;»

  • Το κάθε παιδί μπροστά στον καθρέφτη του, (Ζητάμε από τους γονείς να φέρουν από ένα καθρεφτάκι) περιγράφει τον εαυτό του
  • Στη συνέχεια, πάντα με την βοήθεια του καθρέφτη, φτιάχνει το πορτραίτο του

Φύλλο εργασίας

2η Δραστηριότητα

  • Ένα παιδί κάθε φορά, παρουσιάζει το όνομα του στους άλλους
  • Ο καθένας συνθέτει το δικό του
  • Βρίσκουν ίδια ονόματα, ίδια αρχικά , ίσο αριθμό, γραμμάτων, ίδια γράμματα
  • Ομαδοποιούμε τα ονόματα, ανάλογα με το αρχικό τους

DSC06536

Φύλλο εργασίας

3η Δραστηριότητα

  • Χαλαρώνουμε με το τραγούδι:

https://youtu.be/kHPxgSLras0

«Εγώ είμαι εγώ»

4η Δραστηριότητα

  • Διαβάζουμε το βιβλίο: Ο Θυμός και η Υπομονή και σχολιάζουμε
  • Το κάθε παιδί παίρνει τις ανάλογες εκφράσεις και τα υπόλοιπα απαντούν στην ερώτηση:

«Με τι μοιάζει ο συμμαθητής σας, όταν θυμώνει ή όταν κάνει υπομονή;» (Ομαδική εργασία)

DSC06552

Φύλλο εργασίας

«Τι μπορώ να κάνω για να διώξω τον Θυμό μου, μακριά;¨»

5η Δραστηριότητα

-Με αφορμή το βιβλίο του Πίτερ Ρέινολντς: Να είσαι ο εαυτός σου

  • Παροτρύνουμε τα παιδιά να κλείσουν τα μάτια τους, βάζουμε χαλαρωτική μουσική και όταν σταματήσει…

Φύλλο εργασίας

«Για να είσαι ο εαυτός σου, πρέπει να γίνεις….»

6η Δραστηριότητα

-Μια έντονη, ζωηρή μουσική, μας βοηθάει να εκτονωθούμε και να εκφραστούμε

  • Με το άκουσμα της μουσικής τα παιδιά χορεύουν. Στο σταμάτημα μένουν ακίνητα και προσπαθούν να εξωτερικεύσουν το συναίσθημα που βίωσαν την συγκεκριμένη μέρα
Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ ΜΟΥ

7η Δραστηριότητα

  • Στην μοκέτα, ένας πίνακας αναφοράς με τα ονόματα και κάρτες. Τα διαβάζουμε
  • Ένα παιδί κάθε φορά, βγαίνει από την τάξη, ενώ ένα δεύτερο κρύβεται κάτω από ένα πανί. Το πρώτο παιδί, επιστρέφει και προσπαθεί να αναγνωρίσει τον συμμαθητή του και να βρει το όνομά του, από την φωνή του

DSC06555

8η Δραστηριότητα

  • Βγαίνουμε φωτογραφίες, τις προσαρμόζουμε ,ώστε να γίνουν παζλ και τα παιδιά φτιάχνουν το παζλ της τάξης

DSC06556

9η Δραστηριότητα

-Παίζουμε το ομαδικό παιχνίδι :Οι φωλιές , λίγο διαφορετικά

  • Φτιάχνουμε στην αυλή μας φωλιές. Τα παιδιά γίνονται πουλιά και πετούν γύρω, ακούγοντας μουσική. Όταν αυτή σταματήσει, ψάχνουν ένα ταίρι και μπαίνουν σε μία φωλιά
  • Υιοθετούμε έναν χαιρετισμό και τα πουλιά τον εκτελούν μέσα στις φωλιές τους, ενώ ταυτόχρονα λένε το όνομά τους

( Αυτόν τον χαιρετισμό τον χρησιμοποιούμε κάθε μέρα μπαίνοντας στην τάξη)

ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ ΜΟΥ

10η Δραστηριότητα

  • Επινοούμε μια ιστορία με τίτλο: Το παράπονο ενός δέντρου και την διηγούμαστε στα παιδιά
  • Το δέντρο μας συστήθηκε σαν: Σεβασμός και το παράπονό του ήταν ότι δεν είχε φύλλα και λουλούδια
  • Βοηθάμε λοιπόν το δέντρο μας να ζωντανέψει, καταγράφοντας λέξεις που δηλώνουν σεβασμό ( Ομαδική εργασία)

11η Δραστηριότητα

  • Ομαδοποιούμε εικόνες ανάλογα με το περιεχόμενό τους ( Σεβασμός- Ασέβεια)
  • Δραματοποιούμε ανάλογες καταστάσεις μέσα στην τάξη

Φύλλο εργασίας

«Πότε δείχνω σεβασμό και πότε ασέβεια σε κάποιον συνάνθρωπό μου;»

SKM_C3350220926094600

12η Δραστηριότητα

  • Παρουσιάζουμε στα παιδιά τον παρακάτω πίνακα ζωγραφικής και ….

-Τον περιγράφουμε

-Μετράμε τους ανθρώπους και τους χωρίζουμε ανάλογα με το φύλλο και την ηλικία τους

-Δίνουμε ο καθένας τον δικό του τίτλο

«Πρωινό Σεπτεμβρίου στο Artek Ilya Mashkov 1926″

  • Εντοπίζουμε στοιχεία σεβασμού ή ασέβειας

Φύλλο εργασίας

«Φαντάσου και ζωγράφισε, πως θα έμοιαζε ο πίνακας, αν υπήρχαν στοιχεία ασέβειας»

SKM_C3350220926094900

ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣ ΕΜΕΝΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ

13η Δραστηριότητα

  • Παρακολουθούμε το παρακάτω βίντεο και σχολιάζουμε

Σχολική Βία «το παιχνίδι με τα μήλα»

  • Δραματοποιούμε την ιστοριούλα, με πρωταγωνιστές δύο παιδιά. Σχολιάζει το καθένα τα συναισθήματά του

Φύλλο εργασίας

«Φαντάσου ότι οι συμμαθητές σου, σου συμπεριφέρονται άσχημα. Πως θα είναι η καρδιά σου;»

14η Δραστηριότητα 

  • Τι μπορώ να κάνω για αντιμετωπίσω κάποιον που με εκφοβίζει;

Οδηγίες αποφυγής εκφοβισμού

15η Δραστηριότητα 

https://youtu.be/PVkbBFDzvwU

  • Ακούμε το παραπάνω τραγούδι και το δραματοποιούμε

https://youtu.be/PVkbBFDzvwU

Η Κυρία Συνεργασία, επισκέπτεται το Νηπιαγωγείο μας

16η Δραστηριότητα 

  • Διαβάζουμε το παραμύθι της  Γιολάντα Τσορώνη-Γεωργιάδη: Η Σκάλα της Αγάπης
  • Παίζουμε με το παραμύθι…κάπως έτσι..

-Συνθέτουμε τον τίτλο του παραμυθιού

Τίτλος

-Βρίσκουμε το σωστό και λάθος σε μια εικόνα του

Σωστό και λάθος

-Παίζουμε παιχνίδι μνήμης με τους ήρωες του παραμυθιού

παιχνίδι μνήμης

παιχνίδι μνήμης.2

17η Δραστηριότητα 

  • Με αφορμή το παραμύθι, συζητάμε για την Συνεργασία και πως την πετυχαίνουμε
  • Φανταζόμαστε την Συνεργασία, σαν ένα χταπόδι με πολλά πλοκάμια και σε κάθε πλοκάμι, γράφουμε τους οπαδούς της

DSC06559

18η Δραστηριότητα  

  • Κλείσαμε το πρόγραμμά μας με ένα συνεργατικό παιχνίδι

Ιουλ 09

Σχέδιο Δράσης: Ένα βιβλίο γεννιέται

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

ΑΞΟΝΑΣ : Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Τίτλος: Ένα βιβλίο γεννιέται

 Στόχοι Βελτίωσης:

1. Να μάθουν την διαδικασία κατασκευής ενός βιβλίου και τα επαγγέλματα που λαμβάνουν χώρα

2.Να συνειδητοποιήσουν τον, κόπο, χρόνο και τα έξοδα μιας τέτοιας κατασκευής

3.Να αναπτυχθούν κατάλληλες συνθήκες μέσα στις οποίες θα καλλιεργηθούν η αλληλοεκτίμηση, η αλληλοεπίδραση και η επικοινωνία, έτσι ώστε όλοι οι μαθητές να συμμετέχουν στην υλοποίηση του σχεδίου δράσης

4.Να αγαπήσουν το βιβλίο και να κατανοήσουν την αξία του, μέσα από δραστηριότητες φιλαναγνωσίας

5. Να το σέβονται και να το προστατεύουν σαν έναν ζωντανό οργανισμό

Σχέδιο Δράσης:

 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ ( Από 1/2/2023 έως 28/2/2023): 
ΤΟ ΒΙΒΛΊΟ
  •  Θα ξεκινήσουμε την προετοιμασία για το σχέδιο δράσης, καταγράφοντας τις γνώσεις των παιδιών γύρω από το βιβλίο, την κατασκευή και την σκοπιμότητα του. .
  • Θα ομαδοποιήσουμε τα βιβλία, ανάλογα με το περιεχόμενό τους
  • Θα μάθουμε ένα τραγούδι για το βιβλίο, για να μας συντροφεύει κατά την υλοποίηση του σχεδίου

https://youtu.be/m30KIrRtc4k

  • Θα  μάθουμε πληροφορίες για το χαρτί και την σκοπιμότητα του. ( Από το δέντρο στο βιβλίο)
  • Και θα βάλουμε στην σωστή χρονική σειρά τα στάδια ανακύκλωσης του χαρτιού

Φύλλο αξιολόγησης

  • Θα ανακυκλώσουμε χαρτί
  • Θα φτιάξουμε συνθήματα για την προστασία του χαρτιού, γιατί έτσι θα έχουμε βιβλία, αλλά και δάση
  • Μέσα από το βιβλίο: Πως να φτιάξεις ένα βιβλίο, των Becky Davies – Patricia Hu, μαθαίνουμε την διαδικασία έκδοσης ενός βιβλίου
  • Παροτρύνουμε τα παιδιά να ζωγραφίσουν ποιο επάγγελμα τους έκανε εντύπωση

Φύλλο αξιολόγησης

  • Παρουσιάζουμε τον πίνακα :Το όνειρο της ημέρας του Dante Gabriel Rossetti, τον παρατηρούμε, τον σχολιάζουμε και….

Φύλλο αξιολόγησης

(Τι έγραφε το βιβλίο; Τι ονειρεύεται η αναγνώστρια;)

  • Φτιάχνουμε το..μονοπάτι του βιβλίου, για να το οδηγήσουμε στην τελειοποίηση του.
  • Χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες, συγγραφείς, εικονογράφους κ. ά. Αποφασίζουμε το περιεχόμενο του βιβλίου μας και ξεκινάμε την γέννηση του
  • Φτιάχνουμε τον εκδοτικό μας οίκο και παρουσιάζουμε το βιβλίο στους γονείς μας

  ΜΑΡΤΙΟΣ ( Από 7/3/23 έως 27/3/2023): 

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ

- Υλοποιούμε δραστηριότητες φιλαναγνωσίας, καλώντας τα παιδιά να διαλέξουν από την βιβλιοθήκη μας, παραμύθια που ξεχώρισαν

*

  • Διαβάσαμε το παραμύθι: Ο σπόρος της Ειρήνης

- Γνωρίσαμε τους ήρωες

- Συζητάμε για τον λόγο για τον οποίο φιλονίκησαν

- Προσπαθούμε να μαντέψουμε τι συμβολίζει ο σπόρος της Ειρήνης

- Καταγράφουμε τις ιδέες των παιδιών στην ερώτηση:

Τι θα μπορούσαν να κάνουν τα σκαθάρια και οι σκαραβαίοι, έτσι ώστε να μην φτάσουν στον πόλεμο; Ποια λύση μπορούσαν να βρουν;

- Ζωγραφίζουν εικόνες που τους έκαναν εντύπωση

Φύλλο αξιολόγησης

  • Παίζουμε με τον τίτλο του παραμυθιού
  • Βρίσκουμε τον τίτλο, ανάμεσα σε πολλούς άλλους
  • Αν φυτεύαμε δύο σπόρους, τι νομίζεται ότι θα γεννιόταν;

 Φύλλο αξιολόγησης

  • Προσπαθούμε να βοηθήσουμε τους ήρωες του παραμυθιού, να φτιάξουν μία χώρα χωρίς πολέμους
  • Φυτεύουμε και μεις έναν σπόρο .Αν του δείξουμε αγάπη, τι θα γίνει άραγε;

*

  • Διαβάζουμε το παραμύθι: Τα πρέπει και τα θέλω στου σκιάχτρου το καπέλο της Ναντίνας Κυριαζή

-Ντύνουμε το σκιάχτρο

-Βρίσκουμε το άτακτο γράμμα, στην λέξη : Σκιάχτρο

Φύλλο αξιολόγησης

-Δίνουμε σε κάθε πουλί ένα τσαμπί σταφύλι

  • Παροτρύνουμε τα παιδιά να γίνουν σκιάχτρα και να βάλουν τα θέλω τους μέσα στο καπέλο τους και στο σχόλασμα η κάθε μαμά, ψάχνει να βρει το καπέλο του παιδιού της στον κήπο μας
  • Δουλεύουμε ομαδικά και φτιάχνουμε ένα σκιάχτρο για τον κήπο μας

*

  • Διαβάζουμε το παραμύθι: Το ρομπότ με το αληθινό διαμάντι της Ειρήνης Καμαράτου-Γιαλούση

-Αντιστοιχίζουμε το ρομπότ με την καρδιά του, ανάλογα με το χρώμα

-Βάζουμε τα κομμάτια στη σειρά, ανάλογα με τους αριθμούς, για να σχηματίσουμε ένα ρομπότ

  • Τι κρύβει το ρομπότ, στην καρδιά του;

Φύλλο αξιολόγησης

  • Σκορπάμε στην μοκέτα γράμματα και βρίσκουμε που κρύβεται η λέξη ρομπότ
  • Φτιάχνουμε ένα ρομπότ, για να θυμόμαστε το παραμύθι μας

 ΑΠΡΙΛΙΟΣ:( 24/4/2023)

  • Προσκαλούμε μια συγγραφέα, μας παρουσιάζει το βιβλίο της και παίζει μαζί μας.
  • Της χαρίζουμε την παραμυθοσαλάτα μας, από τα παραμύθια που επεξεργαστήκαμε

ΜΑΊΟΣ :( Από 2/5/2023 έως 6/6/2023)

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

  • Μαθαίνουμε από τι αποτελείται ένα βιβλίο
  • Καταγράφουμε ποιους κανόνες θα ακολουθήσουμε σαν υπεύθυνοι αναγνώστες
  • Παροτρύνουμε τα παιδιά να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, όταν διαβάζουν ένα παραμύθι

Φύλλο αξιολόγησης

  • Τακτοποιούμε τα βιβλία της βιβλιοθήκης μας, ανάλογα με το περιεχόμενο και τα μηνύματα τους
  • Φωτοτυπούμε τα εξώφυλλα των παραμυθιών μας και βάζουμε τους τίτλους στην βιβλιοθήκη μας
  • Τοποθετούμε στο τραπέζι της βιβλιοθήκης το μπαουλάκι του μικρού αναγνώστη. Βάζουμε μέσα ένα βιβλίο, ένα φάκελο με δραστηριότητες και ένα όνομα. Τα παιδιά ψάχνουν στο μπαούλο. Το παιδί που θα δει το όνομα του, ασχολείται με το περιεχόμενο
  • Αποφασίζουμε που θα μπορούσαμε να στήσουμε μια δανειστική βιβλιοθήκη για τους γονείς μας , πως θα την οργανώσουμε, ποια θα είναι η μέρα δανεισμού
  • Καλούμε τους γονείς στο σχολείο μας, για την……..επίσημη έναρξη της βιβλιοθήκης τους

ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΒΙΒΛΙΑ

  • Διαβάζουμε το βιβλίο: Ο Μικρός ζωγράφος των βράχων και σχολιάζουμε

- Μέσα από το παρακάτω powerpoint, μαθαίνουμε την ιστορία της γραφής

Πριν-την-ανακάλυψη-των-της-γραφής-και-των-βιβλίων

  • Παίζουμε ένα παιχνίδι ερωτήσεων
  • Φτιάχνουμε την δική μας βραχογραφία

Φύλλο αξιολόγησης

  • Μέσα από σχετικά video’s , μαθαίνουμε πληροφορίες για το πρώτο τυπογραφείο

 https://youtu.be/gkYEDWAK564

  • Αποφασίζουμε να γράψουμε μία λέξη, με τον τρόπο του Γουτεμβέργιου, φτιάχνοντας το δικό μας τυπογραφείο

Φύλλο αξιολόγησης

  • Φτιάχνουμε ένα μουσείο βιβλίου
  • Καλούμε τους γονείς να καμαρώσουν τα έργα μας

Ιουλ 03

Διαφορετικότητα-Αλληλοσεβασμός

3ος  Θεματικός κύκλος: «Ενεργώ και ενδιαφέρομαι»

Υποθεματική: Διαφορετικότητα-αλληλοσεβασμός

Τίτλος: «Θέλω μόνο να παίξω μαζί σου»

Εργαστήριο 1ο: Ένας καινούριος φίλος

1η Δραστηριότητα: Ποιος είναι άραγε ο καινούριος φίλος μας;

  • Στην τάξη μας, μας περιμένει ένας καινούριος φίλος. Τα παιδιά προσπαθούν να φτιάξουν το προφίλ του και να τον περιγράψουν
  • Που ήταν πριν ο φίλος μας, που είναι τώρα και που θα πάει μετά;

Φύλλο αξιολόγησης

2η Δραστηριότητα: Ο Φίλος μας μας διηγείται την ιστορία του 

  • Διαβάζουμε το βιβλίο του Μερκούριου Αυτζή: Θέλω μόνο να παίξω μαζί σου και ο φίλος μας παίρνει……σάρκα και οστά
  • Ζωγραφίζουμε ότι μας άρεσε από το βιβλίο

Φύλλο αξιολόγησης

3η Δραστηριότητα: Ένα δώρο για το Μάνο

  • Φτιάχνει το κάθε παιδί ένα δώρο για να το χαρίσει στον Μάνο

Εργαστήριο 2ο: Θέλω να παίξω μαζί σου

1η Δραστηριότητα: Ας δούμε , μπορούμε μαζί να παίξουμε

  • Τα παιδιά φτιάχνουν ένα πίνακα, στον οποίο ζωγραφίζουν, ποιες δραστηριότητες μπορούν να κάνουν
  • Ο Μάνος με τη σειρά του, δείχνει στα παιδιά, ποιες δραστηριότητες μπορεί αυτός να κάνει

manos

  • Παρατηρούμε και βρίσκουμε ομοιότητες και διαφορές

Φύλλο αξιολόγησης

(Ποια δραστηριότητα θα κάνατε, παρέα με τον Μάνο;

2η Δραστηριότητα: Όλοι είμαστε ίδιοι και όλοι διαφορετικοί

  • Δύο ομόκεντροι κύκλοι, μας δίνουν να καταλάβουμε ότι, τελικά δεν είμαστε τόσο διαφορετικοί

3η Δραστηριότητα: Το ΄όνομα του Μάνου, κρύβει γλυκές λέξεις

  • Ακροστιχίδα με τα γράμματα, που συνθέτουν το όνομα του Μάνου

Εργαστήριο 3ο: Ο Μάνος μας γνωρίζει και άλλους φίλους

Ο Μάνος καλεί στην τάξη μας μία άλλη φίλη . Μας είπε ότι, τις επόμενες μέρες θα κάνουμε πολλούς φίλους και μάλιστα θα προσπαθήσουμε να τους γνωρίσουμε από κοντά. Θα μας βοηθήσει η Μόζα σε αυτό

1η Δραστηριότητα: Ένας κόσμος για όλους

  • Παρακολουθούμε το παρακάτω powerpoint και σχολιάζουμε

ΠΑΙΔΙΑ-ΜΕ-ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ

  • Παροτρύνουμε τα παιδιά να βρουν λύσεις , για να κάνουμε τον κόσμο καλύτερο για τους φίλους του Μάνου

2η Δραστηριότητα: Ώρα για προβληματισμό

  • Στην τάξη μας φτάνει λοιπόν μια γάτα, η Μόζα που είναι τυφλή και μαζί της έχει ένα βιβλίο
  • Διαβάζουμε το βιβλίο: Η Μάγισσα Αμπουλίνα ,( Αναφέρετε σε παιδιά με προβλήματα κινητικά) ,της Ιωάννας Σταματοπούλου, για να μάθουμε και να προβληματιστούμε
  • Δίνουμε στα παιδιά ένα ερωτηματολόγιο και μας δίνουν τις απαντήσεις τους

Φύλλο αξιολόγησης

3η Δραστηριότητα: Πες τα με ένα τραγούδι

https://youtu.be/3n3FepwTdd0

Εργαστήριο 4ο: Η γάτα μας η Μόζα, μας διηγείται την δική της ιστορία

1η Δραστηριότητα: Κάνω ότι κάνει

  • Διαβάζουμε το βιβλίο: Μια μαγική νύχτα και συζητάμε για τις δυσκολίες των παιδιών με προβλήματα όρασης
  • Παίζουμε την τυφλόμυγα
  • Εντοπίζουμε ήχους
  • Προσπαθούμε να …….αποφύγουμε εμπόδια

2η Δραστηριότητα: Μαθαίνω να διαβάζω στα……τυφλά

  • Είδαμε εικόνες με τυφλά παιδιά να διαβάζουν και προσπαθήσαμε να κάνουμε το ίδιο
  • Το αλφάβητο κατά τη braille         http://www.braillebricks.com.br/

  • Δώσαμε ένα μήνυμα στους τυφλούς φίλους μας και για να το διαβάσουν εύκολα το στέλνουμε με το αλφάβητο braille  

Φύλλο αξιολόγησης

3η Δραστηριότητα: Μια μπάλα για όλους

  • Μέσα από τον Υπολογιστή μας, μαθαίνουμε πως είναι φτιαγμένη η μπάλα των τυφλών παιδιών και φτιάχνουμε μία
  • Κάνουμε μια προσομοίωση. Παίζουμε μπάλα στα…..τυφλά

Εργαστήριο 5ο: Να ακούσω δεν μπορώ, αλλά βλέπω και αγαπώ

1η Δραστηριότητα: Ένας διαφορετικός τρόπος επικοινωνίας

  • Παρακολουθούμε το παρακάτω video, (Δελτίο ειδήσεων στη νοηματική γλώσσα), σχολιάζουμε και γνωρίζουμε τα παιδιά με προβλήματα ακοής

https://youtu.be/NpSfsUea8Vk

  • Πως αισθάνθηκες γνωρίζοντας τα παιδιά αυτά;

Φύλλο αξιολόγησης

2η Δραστηριότητα: Θέλω να επικοινωνήσω μαζί σου

  •  Γνωρίσαμε το αλφάβητο των κωφάλαλων παιδιών και τα παιδιά προσπάθησαν να δείξουν με το χέρι τους, το αρχικό του ονόματός τους
  • Στη συνέχεια, γράψαμε το όνομα μας , χρησιμοποιώντας το αλφάβητο των κωφάλαλων

Φύλλο αξιολόγησης

3η Δραστηριότητα: Με ένα βιβλίο μαθαίνω, καταλαβαίνω και ενεργώ

  • Διαβάζουμε το βιβλίο: Η Λευκή Μόλι και προσπαθούμε να βρούμε τρόπους να ενεργήσουμε, έτσι ώστε να μάθει ο κόσμος την δύναμη αυτών των παιδιών και μεις να τα γνωρίσουμε από κοντά

Εργαστήριο 6ο: Από μένα και από σένα, ο κόσμος θα σωθεί

 Δραστηριότητα: Ώρα για δράση

  • Καλούμε τους γονείς στο Νηπιαγωγείο μας για να παρουσιάσουμε τις δραστηριότητες των παιδιών για τον 3ο  Θεματικό κύκλο
  • Παρουσιάζουμε στους γονείς το παρακάτω video

https://youtu.be/5v6LoRS98oA

  • Μετά από έγκαιρο προγραμματισμό, καλούμε παιδιά από κοντινό μας ειδικό σχολείο, για να παίξουμε και να γνωριστούμε

Μάι 01

Ο γαλάζιος πλανήτης, δραστηριότητες

1. Γνωρίζω τον πλανήτη μου

1Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Περιγράφω τον πλανήτη μου

- Ξεκινάμε, διαβάζοντας το βιβλίο: ΤΑ 4 ΣΤΟΙΧΕΙΑ- ΓΗ

-Αφήνουμε τα παιδιά να ζωγραφίσουν, ότι φαντάζονται για τη Γη

DSC06479

-Αρχίζουμε τη συζήτηση ως προς…

  • Τ ι είναι η Γη
  • Τι σχήμα έχει;
  • Πως δημιουργήθηκε
  • Που βρίσκεται
  • Τι υπάρχει πάνω στη γη
  • Πως ήταν η Γη, πριν πολλά χρόνια
  • Από την Παγγαία στην σημερινή γη
  • DSC06480

2Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Ένας προστατευτικός μανδύας

- Μετά από παρατήρηση εικόνων, γνωρίζουμε την Ατμόσφαιρα και την προστασία που παρέχει στη γη

-Παρακολουθούμε το παρακάτω βίντεο για παραπάνω πληροφορίες

https://youtu.be/CMZVymACs-g

-Δραματοποιούμε ,βάζοντας σε μια σειρά τα στρώματα της ατμόσφαιρας

DSC06483

-Φύλλο εργασίας

DSC06484

3Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Το τραγούδι της γης

-Ακούμε το παρακάτω τραγούδι

https://youtu.be/xPaTqRYHz-k

-Γινόμαστε χορογράφοι

4Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Το μήλο του Νεύτωνα

-Βλέπουμε την ιστορία του Νεύτωνα

-Γνωρίζουμε την Βαρύτητα και πειραματιζόμαστε με διάφορα υλικά

-Βγάζουμε τα συμπεράσματά μας, ομαδοποιώντας τα αντικείμενα  που πέφτουν αργά και αυτά που πέφτουν γρήγορα

DSC06487

5Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Το κλίμα της γης

-Παρακολουθούμε το παρακάτω poverpoint

ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΤΗΣ ΓΗΣ

-Εξηγούμε στα παιδιά τι είναι το κλίμα και από που επηρεάζεται και ποια τα χαρακτηριστικά του

-Με τη βοήθεια του παγκόσμιου χάρτη και ανάλογες εικόνες, βοηθάμε τα ζώα να φτάσουν στο κλίμα που μπορούν να επιβιώσουν

DSC06488

-Φύλλο εργασίας

DSC06490

6Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Στεριά και θάλασσα

-Τα παιδιά σε κύκλο. Εμείς στη μέση κρατώντας μία μπάλα. Πετάμε την μπάλα σε ένα παιδί κάθε φορά φωνάζοντας: Στεριά ή Θάλασσα Το παιδί που θα πιάσει την μπάλα θα πρέπει να πει κάτι που ανήκει στην Στεριά ή στην Θάλασσα, ανάλογα

7Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Τι κρύβει μέσα της η γη;

-Κάνουμε την παραπάνω ερώτηση στα παιδιά και καταγράφουμε τις απαντήσεις τους

-Μέσα από ανάλογο εποπτικό υλικό, γνωρίζουμε το εσωτερικό της

https://youtu.be/6WBHHco0MK8

-Με τη βοήθεια του παραπάνω τραγουδιού, παροτρύνουμε τα παιδιά να …..εισχωρήσουν στο εσωτερικό της γης

κάπως έτσι…

DSC06492

-Φύλλο εργασίας

DSC06493

8Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Σφαίρα είναι και γυρίζει

-Με τι μοιάζει η Γη μας;

-Ποια η διαφορά της με τον κύκλο;

-Ποια η διαφορά των σχημάτων και των στερεών σωμάτων;

-Aς  γνωρίσουμε τα στερεά σώματα, μέσα από ένα ποίημα (melerino.gr)

Σφαίρα η Γη, σαν μπάλα γυρίζει,

ευτυχώς πάει αργά και δεν μας ζαλίζει!

Κώνος το καπελάκι για το πάρτυ,

σ’εκείνα τα γενέθλια το Μάρτη.

Έξι τετράγωνα έχει παρέα,

ναι, για τον κύβο, η ζωή είναι ωραία!

Κύλινδρος το ντενεκεδάκι που κρατάς,

στον κάδο ανακύκλωσης πάντα να το πετάς!

Μυτερή η πυραμίδα!

Μην μου πεις μετά, δεν είδα!

 -Στο σύμπαν υπάρχουν άλλα σώματα εκτός από σφαίρες;

-Φανταστείτε ένα σύμπαν με πλανήτες διαφόρων στερεών σωμάτων .Ποιοι θα ζούσαν εκεί;

DSC06494

9Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Η Γη, μια μεγάλη χορεύτρια

-Με την βοήθεια μουσικής, δραματοποιούμε τον…..χορό της γης, γύρω από τον εαυτό της και γύρω από τον ήλιο

1. Η Στεριά

1Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Ήπειροι, η στεριά της γης

-Ξεκινάμε, με την βοήθεια της υδρογείου σφαίρας, να γνωρίσουμε τι είναι η στεριά και σε τι χωρίζεται

- Παρακολουθούμε το παρακάτω βιντεάκι και βρίσκουμε τις ηπείρους στο χάρτη

https://youtu.be/rmzWF6aKNxg

DSC06496

-Παίζουμε με κάρτες μνήμης

DSC06497

-Φτιάχνουμε το παζλ της γης

2Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Οι ήπειροι, μια ακροστιχίδα

-Αναγνωρίζουμε  τα αρχικά των ηπείρων και τα απομονώνουμε

-Φτιάχνουμε μια ακροστιχίδα με τίτλο: Τι έχουν ανάγκη οι ήπειροι;

DSC06498

3Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Με ένα μαντηλάκι ταξιδεύω

-Παίζουμε το παραδοσιακό παιχνίδι, Το μαντηλάκι 

1α . Η Στεριά

  • (Ποτάμια)

1Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Από που είσαι ποταμάκι;

-Ξεκινάμε ακούγοντας το τραγούδι: Από που είσαι ποταμάκι

https://youtu.be/iTy8SarU1qM

-Μέσα από ανάλογο εποπτικό συζητάμε:

  • Τι είναι το ποτάμι;
  • Πως δημιουργείτε;
  • Από που ξεκινάει και που καταλήγει
  • Υπάρχει ζωή στα ποτάμια;
  • Ποια η χρησιμότητα τους

-Μια μακέτα από τους μικρούς δημιουργούς μας

DSC06499

2Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Τα ποτάμια στον κόσμο της τέχνης

-Βλέπουμε διάφορους πίνακες ζωγραφικής με θέμα τα ποτάμια

  • Σχολιάζουμε και παρατηρούμε
  • Ψάχνουμε…..άτακτα κομμάτια που βγήκαν από τους πίνακες

-Φύλλο εργασίας

DSC06501

3Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Ένα τραγούδι, μια ζωγραφιά

-Αφήνουμε τα παιδιά να εικονογραφήσουν το παραπάνω τραγούδι

DSC06500

1β . Η Στεριά

  • (Λίμνες)
  • 1Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Μια λιμνούλα

-Διαβάζουμε το παραμύθι:

 «Μια Σταγονοπαρέα στη Λίμνη μας»του ΚΠΕ Καστοριάς.

 και….

  • Τι είναι η λίμνη;
  • Πως δημιουργείτε;
  • Από που ξεκινάει και που καταλήγει
  • Υπάρχει ζωή στις λίμνες;
  • Ποια η χρησιμότητα τους

2Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Τα Ζώα της λίμνης..έχουν φωνή

-Παιχνίδι φωνολογικής επίγνωσης

DSC06502

-Φύλλο εργασίας

DSC06503

3Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Μια λιμνούλα στην αυλή μας

-Φτιάχνουμε μια τεχνητή λίμνη στην αυλή μας

1γ. Η Στεριά

(Βουνά)

1Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Κίνησε μια μέρα το βουνό

-Με την βοήθεια εποπτικού υλικού αρχίζουμε την συζήτηση ως προς:

  • Πως δημιουργούνται τα βουνά. Πότε μεγαλώνουν και πότε μικραίνουν
  • Από ποια μέρη αποτελούνται

-Φύλλο εργασίας

DSC06506

  • Ποιες οι καιρικές συνθήκες και πως ζουν οι άνθρωποι εκεί
  • Πως μπορούμε να διασκεδάσουμε σε ένα βουνό

2Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Γραμμές καμπύλες στην σειρά, φτιάχνουν μια οροσειρά

-Πειραματιζόμαστε με χαρτιά κάνσον για να δείξουμε πως δημιουργείται ένα βουνό

κάπως έτσι…

DSC06508

-Το κάθε παιδί, με την βοήθεια της καμπύλης γραμμής και με υλικά που θα επιλέξουν, φτιάχνουν μια οροσειρά

DSC06507

 3Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Ελάτε να γίνουμε …νησιά

-Ακούμε το τραγούδι του Σωκράτη Μάλαμα: Το βουνό

-Δραματοποίηση τραγουδιού

1δ. Η Στεριά

(Ηφαίστεια)

1Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Με αφορμή ένα παραμύθι

-Διαβάζουμε το παραμύθι: Το συναχωμένο ηφαίστειο

-Γνωρίζουμε  τι είναι το ηφαίστειο

https://youtu.be/r5BzvpMzGrY

-Παρακολουθούμε σχετικά βίντεο

2Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Το ηφαίστειο στις 4 εποχές

-Με αφορμή τις εικόνες του παραμυθιού….

Το ηφαίστειο στις 4 εποχές

???????????????????????????????

???????????????????????????????

3Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Όταν η γη τρέμει

-Ο μύθος του Εγκέλαδου

-Άσκηση ετοιμότητας για προστασία από τους σεισμούς

4Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Πειραματισμοί

-Πως θα φτιάξουμε ένα ηφαίστειο στο σχολείο μας

2. Η Θάλασσα

 1Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Ωκεανοί και θάλασσες

-Μέσα από ανάλογο εποπτικό υλικό, γνωρίζουμε τους Ωκεανούς

-Βρίσκουμε τις διαφορές και τις ομοιότητες μεταξύ τους

-Γνωρίζουμε τα πελάγη της Ελλάδας και τους ανάλογους μύθους

2Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Βαθύ- Ρηχό

-Μέσα από δραματοποιήσεις και χρήση διαφόρων υλικών, μαθαίνουμε το Βαθύ και το Ρηχό

3Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Ζώα του βυθού 

-Γνωρίζουμε τον βυθό και ομαδοποιούμε τα ζώα της θάλασσας, ανάλογα με τα νερά στα οποία ζουν

Και τελειώνουμε με την ρύπανση και την προστασία της γης

Απρ 07

Μνημεία της Ελλάδας

 Εργαστήριο Δεξιοτήτων. Δ΄” Θεματικός κύκλος:

«Δημιουργώ και Καινοτομώ»

Ομάδα δράσης: Μνημεία της Ελλάδας

1ο Εργαστήριο: Όλη η Ελλάδα, ένα μνημείο

1η Δραστηριότητα:  Η μικρή χελωνίτσα μας ,μας επισκέπτεται και μας φέρνει εικόνες από μια άλλη εποχή. Μας δίνει έτσι αφορμή να αρχίσουμε μια συζήτηση ως προς:

  • Περιγράφουν τις εικόνες και λένε τις εντυπώσεις τους
  • Ζητάμε πληροφορίες μέσα από τον υπολογιστή μας για τα μνημεία και μαθαίνουμε τα ονόματα τους
  • Εξηγούμε την λέξη μνημείο

Φύλλο αξιολόγησης

DSC06476

2η Δραστηριότητα:  Τα παιδιά χωρίζονται σε 3 ομάδες και…..χτίζουν το μνημείο που τους άρεσε

DSC06473

DSC06477

DSC06474

Εργαστήριο Δεξιοτήτων. Δ΄” Θεματικός κύκλος:

«Δημιουργώ και Καινοτομώ»

Ομάδα δράσης: Μνημεία της Ελλάδας

2ο Εργαστήριο: Όλη η Ελλάδα, ένα μνημείο

1η Δραστηριότητα:  Παρέα με την χελωνίτσα μας και έναν πίνακα αναφοράς, ταξιδέψαμε στα μνημεία της Ελλάδας

281276614_1194062214730246_5594920190828636852_n

Φύλλο αξιολόγησης

280923315_5417385388293321_7834191653940048385_n

2η Δραστηριότητα:  Κάθε μνημείο και ένα αίνιγμα

-Παροτρύνουμε τα παιδιά να φτιάξουν αινίγματα για τα μνημεία που επιλέξαμε

Φεβ 13

Ανθρώπινα Δικαιώματα: «Τα δικαιώματα των παιδιών»

Εργαστήριο Δεξιοτήτων. Γ” Θεματικός κύκλος:

«Ενδιαφέρομαι και ενεργώ»

Ομάδα δράσης: Τα Δικαιώματα των παιδιών

1ο Εργαστήριο: «Όλα τα παιδιά είναι ίσα»

1η Δραστηριότητα: Μελαμψός αυτός, λευκός εγώ, κάνουμε την πιο νόστιμη σοκολάτα γάλακτος

-Διαβάζουμε την πρώτη ιστορία από το βιβλίο της Σταυρούλας Βενιέρη,τα δικαιώματα των παιδιών, εκδόσεις, Κούρος και…

  • Ακούμε εντυπώσεις και προβληματισμούς
  • Παίζουμε με γεμιστά σοκολατένια μπισκότα και βγάζουμε συμπεράσματα

272901639_682119822959282_1105605910977206726_n - Αντίγραφο

  • Φύλλο αξιολόγησης

272950848_306012574838405_6432517077621829566_n - Αντίγραφο

2η Δραστηριότητα: Ένα αναπάντεχο δώρο

-Ένα χαρτόκουτο φτάνει στο Νηπιαγωγείο μας. Ποιος μας το στέλνει; Το ανοίγουμε και από μέσα ξεπετάγεται ένα μαυρούλικο, γελαστό παιδάκι

  • Πιάσαμε την συζήτηση και μάθαμε το όνομά του
  • Μας μίλησε για την πατρίδα του και τις συνθήκες ζωής εκεί
  • Μας μίλησε για πράγματα που του αρέσουν και διαπιστώσαμε ότι πολλά κοινά μας ενώνουν
  • Μας έκανε δώρο το περιεχόμενο του κουτιού

-Τέλος, αποφασίσαμε να του φτιάξουμε ένα πολύχρωμο χαλάκι για να το στρώσει η μαμά του στο σπίτι

273517822_1003875943572592_6961345316437803135_n - Αντίγραφο

3η Δραστηριότητα: Ένα παιχνίδι μας ενώνει

«Μουσικές καρέκλες» Ένα παιχνίδι που ήταν γνωστό σχεδόν σε όλες τις χώρες από τις οποίες προέρχονταν τα παιδιά ήταν οι «μουσικές καρέκλες». Αρχικά τις παίζουμε στην  παραδοσιακή τους μορφή, όπου οι συμμετέχοντες πρέπει να τρέχουν γύρω από ένα κύκλο από καρέκλες, ενώ παίζει μουσική και να βρουν μια καρέκλα να καθίσουν όταν η μουσική σταματά. Παραδοσιακά, αφαιρούμε μία καρέκλα σε κάθε γύρο, ώστε οι μαθητές που δεν μπορούσαν να βρουν μια καρέκλα αρκετά γρήγορα αποκλείονταν από το παιχνίδι μέχρι να απομείνει μόνο ένας, ο νικητής. Αμέσως μετά το πρώτο παιχνίδι,  τους έδειξε μια παραλλαγή, χωρίς αποκλεισμούς. Αυτή τη φορά, καθώς οι καρέκλες απομακρύνονταν, οι μαθητές έπρεπε να βρουν μια καρέκλα και να τη μοιραστούν με κάποιον άλλον, έως ότου όλοι έπρεπε να συνεργαστούν και να βρουν έναν τρόπο να χωρέσουν μόνο σε δύο καρέκλες. Αμέσως μετά τα δύο παιχνίδια, η εκπαιδευτικός ενέπλεξε τους μαθητές σε μια διαλογική συζήτηση όπου τα παιδιά είχαν το χρόνο να προβληματιστούν και να αναστοχαστούν πάνω στην εμπειρία των δύο εκδοχών του παιχνιδιού, κουβεντιάζοντας τα πλεονεκτήματα των ομαδοσυνεργατικών παιχνιδιών.

Πηγή: Μαθαίνοντας να Ζούμε Μαζί .Δημιουργήθηκε σε συνεργασία και υπό την αιγίδα των UNESCO και UNICEF

Εργαστήριο Δεξιοτήτων. Γ” Θεματικός κύκλος:

«Ενδιαφέρομαι και ενεργώ»

Ομάδα δράσης: Τα Δικαιώματα των παιδιών

2ο Εργαστήριο: Ένα σχολείο διαφορετικό από τα άλλα

1η Δραστηριότητα:  Πριν διαβάσουμε την δεύτερη ιστορία  από το παραπάνω βιβλίο ζητάμε τα παιδιά:

  • Να περιγράψουν τον ιδανικό δάσκαλο
  • Να περιγράψουν το σχολείο που ονειρεύονται

Φύλλο αξιολόγησης

274777108_662080495036184_8017846939090779651_n

2η Δραστηριότητα: Διαβάζουμε την ιστορία και συζητάμε ως προς:

  • Μοιάζει ο δάσκαλος της ιστορίας με αυτόν που εσείς φανταστήκατε;
  • Συμφωνείτε ή διαφωνείτε με όσα έκανε ο δάσκαλος της ιστορίας;

-Φτιάχνουμε την δική μας πυξίδα και οργανώνουμε την τάξη μας όπως μας αρέσει

273919774_696211454873407_8510675781546623724_n - Αντίγραφο

3η Δραστηριότητα: Παροτρύνουμε τα παιδιά να χωριστούν σε μικρές ομάδες και να αναλάβει η καθεμιά να φτιάξει κάτι στην γωνιά που θα επιλέξει και στο τέλος η μία ομάδα θα παρουσιάσει το έργο της στην άλλη

273628590_1350802005332739_4027225946812570566_n - Αντίγραφο 273738304_463779232147848_4301079782256031567_n - Αντίγραφο 273746462_932753294105487_2921602561165776954_n - Αντίγραφο

Έτσι θα μας δοθεί η ευκαιρία να συζητήσουμε για τα πλεονεκτήματα της ομαδικής συνεργασίας

Εργαστήριο Δεξιοτήτων. Γ” Θεματικός κύκλος:

«Ενδιαφέρομαι και ενεργώ»

Ομάδα δράσης: Τα Δικαιώματα των παιδιών

3ο Εργαστήριο: Η αξία της Ειρήνης

1η Δραστηριότητα: Πριν διαβάσουμε την τρίτη ιστορία από το παραπάνω βιβλίο, ζητάμε από τα παιδιά να εκφράσουν τις απόψεις τους για το τι είναι ο Πόλεμος και τι η Ειρήνη. Στη συνέχεια…

  • Διαβάζουμε την ιστορία και ακούμε τις εντυπώσεις και τις παρατηρήσεις τους
  • Φτιάχνουμε τα πορτραίτα του Πολέμου και της Ειρήνης

Φύλλο αξιολόγησης

274981835_557320711915106_2414365788597417805_n

2η Δραστηριότητα:Ταυτίζουμε την Ειρήνη και τον Πόλεμο με τις 5 αισθήσεις μας

274884165_911949736141288_8359667606990790759_n274885733_858373324998989_7501803084307115512_n

Ομαδοποιούμε εικόνες ανάλογα με το θέμα Πόλεμος- Ειρήνη

274875257_832587234802606_5500712643696720845_n

Φύλλο εργασίας

274928245_1121749895280294_8735146933913829875_n

3η Δραστηριότητα: Φτιάχνουμε το σύμβολο της Ειρήνης. Θα γίνει σύμβολο της τάξης μας

275016618_1011506476453664_1887538193097796165_n

Εργαστήριο Δεξιοτήτων. Γ” Θεματικός κύκλος:

«Ενδιαφέρομαι και ενεργώ»

Ομάδα δράσης: Τα Δικαιώματα των παιδιών

4ο Εργαστήριο: Μιλάω και εκφράζομαι ελεύθερα

1η Δραστηριότητα: Διαβάζουμε την ιστορία με τον ομώνυμο τίτλο και…

  • Ακούμε τις απόψεις τους και τις εμπειρίες τους από την καθημερινότητά τους
  • Φύλλο αξιολόγησης
  • σφρς 2η Δραστηριότητα: Στην τάξη δημιουργούνται διάφορα θέματα που προκαλούν εντάσεις. Πρέπει να δίνουμε λύσεις εκφράζοντας την άποψή μας ελεύθερα και να κάνουμε διάλογο
  • Χωρίζουμε τα παιδιά σε 4 ομάδες.
  • Σε κάθε μία, παρουσιάζουμε ένα…πρόβλημα που πρέπει να λυθεί

Κάπως έτσι..

xdfgsg

3η Δραστηριότητα: Τι δεν ταιριάζει στον Διάλογο;

  • Φύλλο αξιολόγησης
  • sdgg

Εργαστήριο Δεξιοτήτων. Γ” Θεματικός κύκλος:

«Ενδιαφέρομαι και ενεργώ»

Ομάδα δράσης: Τα Δικαιώματα των παιδιών

5ο Εργαστήριο: Το πείραμα των πέντε δακτύλων

1η Δραστηριότητα: Διαβάζουμε από το παραπάνω βιβλίο, την ιστορία με τον ομώνυμο τίτλο και….

  • Σχολιάζουμε και θυμόμαστε τυχόν δικές μας εμπειρίες
  • Φτιάχνουμε το πείραμα των πέντε δακτύλων στη….δική μας παλάμη

Φύλλο αξιολόγησης

???????????????????????????????

2η Δραστηριότητα: Παρακολουθούμε την ιστορία:

Το Μυστικό της Νίκης – Ιστορία κινουμένων σχεδίων
και…
???????????????????????????????

Εργαστήριο Δεξιοτήτων. Γ” Θεματικός κύκλος:

«Ενδιαφέρομαι και ενεργώ»

Ομάδα δράσης: Τα Δικαιώματα των παιδιών

6ο Εργαστήριο: 

1η Δραστηριότητα: Για ένα σχολείο δημιουργικό, πρέπει…

??????????????????????????????? ???????????????????????????????

Παλαιότερα άρθρα «