«

»

Απρ 13

Σχέδιο δράσης: Αξιοποίηση Αύλειου χώρου, Νηπιαγωγείου Λακκώματος 2023-2024

 

Φόρμα Αποτύπωσης Σχεδίου Δράσης

Σχολική Μονάδα: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΊΟ ΛΑΚΚΩΜΑΤΟΣ – ΣΑΡΒΑΝΕΙΟ – 9490146

Σχολικό Έτος: 2023 – 2024

Ημερομηνία Εξαγωγής: 21/11/2023

 Στόχος Βελτίωσης:

  • Βελτίωση της αυλής του Νηπιαγωγείου, ώστε να γίνει προσιτή, ασφαλής και λειτουργική για τα νήπια
  • Να ενισχυθεί ο χώρος με κατάλληλα παιχνίδια ώστε τα νήπια να χαλαρώνουν και να εκτονώνουν την ενέργεια τους, κατά την ώρα του διαλείμματος.
  • Να δημιουργηθούν επιδαπέδια ομαδικά παιχνίδια, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η μάθηση, η συνεργασία και η αλληλεγγύη,στο χώρο της αυλής, σε ένα περιβάλλον αποσυμπίεσης.
  • Να ενεργοποιηθεί η φαντασία και οι καλλιτεχνικές τους ικανότητες, ζωγραφίζοντας τους τοίχους του Νηπιαγωγείου και να νιώσουν την χαρά της δημιουργίας.
  • Να γίνουν ικανά και υπεύθυνα ώστε να καλλιεργήσουν και να φροντίσουν έναν λαχανόκηπο στην αυλή του σχολείου και να μελετούν τα στάδια ανάπτυξης ενός φυτού.
  • Να έρθουν σε επαφή με τον κόσμο των λουλουδιών και των οπωροφόρων δέντρων και να αποκτήσουν φιλικά αισθήματα προς το περιβάλλον.
  • Να ευαισθητοποιηθούν γονείς και φορείς της τοπικής κοινωνίας και να συμμετέχουν ενεργά στην προσπάθεια της σχολικής μονάδας στο σύνολό της.

Σχέδιο Δράσης: Αξιοποίηση του Αύλειου χώρου

Άξονας: Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Συντονιστής Δράσης: ΠΑΤΣΙΟΥΡΑ ΚΑΛΦΑ ΜΑΡΙΑ

Α. Σχεδιασμός της Δράσης

Αναγκαιότητα – Στόχοι: Οι σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες και η εισαγωγή των καινοτόμων προγραμμάτων στην εκπαίδευση και ειδικότερα των περιβαλλοντικών, έδωσε αξία στον ρόλο που μπορεί να παίξει ο αύλειος χώρος του σχολείου στην μάθηση και στο σχεδιασμό ποικίλων εκπαιδευτικών δράσεων. Και ενώ παλαιότερα ο ρόλος της αυλής είχε υποτιμηθεί και χρησιμοποιόταν μόνο για εκτόνωση και ελεύθερο παιχνίδι, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται εντάσεις, αψιμαχίες και απαγορεύσεις, στην σύγχρονη παιδαγωγική θεωρία, η σχολική αυλή με τον κατάλληλο εξοπλισμό και την ασφαλή οργάνωση, μπορεί να στηρίξει την μάθηση, τον σεβασμό και την συνεργασία, καθώς επίσης, την σωματική και πνευματική ανάπτυξη των παιδιών. Μια καλά διαμορφωμένη αυλή, συνεπάγεται συνεργασία ανάμεσα σε Εκπαιδευτικούς, Γονείς και κηδεμόνες και τοπικούς φορείς. Επίσης απαιτείται σωστός σχεδιασμός και οργάνωση για να επιτευχθούν οι στόχοι που επιθυμούμε να υλοποιηθούν

Ειδικότερα:

  • . Να φυτέψουμε δέντρα και λουλούδια, ώστε να καλλιεργήσουμε φιλική και υπεύθυνη στάση απέναντι στο περιβάλλον.
  • Να προμηθευτούμε κάδους Ανακύκλωσης, έτσι ώστε να μάθουν τα παιδιά, αλλά και οι γονείς, να ενεργούν ως υπεύθυνοι πολίτες
  •  Να εμπλουτίσουμε την αυλή με όμορφες γωνιές για χαλάρωση και συζήτηση. Να τοποθετήσουμε παιχνίδια που να στοχεύουν την γύμναση του σώματος.
  • Να ομορφύνουμε την αυλή, ζωγραφίζοντας επιδαπέδια ομαδικά παιχνίδια, συμβάλλοντας έτσι στην συνεργασία και την κριτική σκέψη τους.

Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης :

Από τις 12 έως 29 Σεπτεμβρίου 2023, ο Σύλλογος Διδασκόντων του Νηπιαγωγείου, αφού διερεύνησε τις ανάγκες της Σχολικής μονάδας, συσκέφθηκε και αποφάσισε να ασχοληθεί με τον άξονα: ΔΙΔΑΣΚΑΛΊΑ – ΜΆΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΌΓΗΣΗ. Πραγματοποίησε σχεδιασμό δράσης με τίτλο: ΑΞΙΟΠΟΊΗΣΗ ΤΟΥ ΑΥΛΕΙΟΥ ΧΏΡΟΥ. Έθεσε τους στόχους της δράσης και ενημέρωσε, τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων, τους τοπικούς φορείς και τον Δήμο. Κατόπιν τούτου, προχώρησε στην σύνταξη χρονοδιαγράμματος.

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ : Προετοιμασία εδάφους, αγορά συστήματος ποτίσματος και φύτεμα εποχιακών φυτών. Εγκατάσταση κάδου Ανακύκλωσης χαρτιού.

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ – ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ:  Δεντροφύτευση οπωροφόρων δέντρων.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ- ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ: Συγκομιδή λαχανικών και δράσεις σε συνεργασία με την εθελοντική ομάδα: ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, για την σωστή διαχείριση της τροφής. ΜΑΡΤΙΟΣ -ΑΠΡΙΛΙΟΣ: Φύτεμα λουλουδιών και λαχανικών. Εγκατάσταση παιδικής χαράς. Συνθέσεις επιδαπέδιων ομαδικών παιχνιδιών, στα πλακίδια της αυλής. Αγορά και εγκατάσταση ξύλινων τραπεζοκαθισμάτων.

ΜΑΙΟΣ – ΙΟΥΝΙΟΣ: Ζωγραφική στην εξωτερική τοιχοποιία του κτιρίου.

Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία :

Για να υλοποιηθεί το παραπάνω σχέδιο δράσης, αποφασίστηκε να ζητηθεί η συνδρομή του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, του τοπικού συμβουλίου και του Δήμου στον οποίο ανήκει το Νηπιαγωγείο. Επίσης αποφασίστηκε να γίνει δεκτή κάθε είδους δωρεά από ιδιώτες και εργοστάσια, καθώς το Νηπιαγωγείο βρίσκεται σε βιομηχανική ζώνη. Για την υλοποίηση του σχεδίου δράσης θα υπάρχει ενημέρωση από γεωπόνους, αγρότες και από την εξιδεικευμένη ομάδα τη οργάνωσης ΜΠΟΡΟΎΜΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.

Κριτήρια επιτυχίας της Δράσης:

Τα κριτήρια για την επιτυχημένη υλοποίηση της Δράσης περιλαμβάνουν: Τον καταμερισμό ευθυνών και την συνεργασία, ανάμεσα στο εκπαιδευτικό προσωπικό  Την συχνή ενημέρωση των γονέων και την υλοποίηση κοινών δράσεων. Συνεργασία με την ΣΕΕ. Την σωστή διαχείριση των πόρων . Την επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών και την υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων που αναδύονται μέσα από το αρχικό Σχέδιο δράσης. Την αξιοποίηση νέων τρόπων διδασκαλίας που θα προκύψουν από την αξιοποίηση της αυλής. Την συνεχή ενθάρρυνση των παιδιών, έτσι ώστε να παίρνουν πρωτοβουλίες και να δίνουν λύσεις και ιδέες.

Διαδικασίες αξιολόγησης της Δράσης :

Στο τέλος κάθε διδακτικής μέρας, θα καταγράφονται οι δράσεις στο βιβλίο σχολικής ζωής. Θα αξιολογούνται και θα τροποποιούνται οι δραστηριότητες, αν και εφόσον κρίνεται απαραίτητο για την επίτευξη των στόχων. Θα ανοιχτεί ατομικός φάκελος για κάθε μαθητή, όπου θα εμπλουτίζεται με τα φύλλα αξιολόγησης και τις εντυπώσεις που θα αποκομίζει από τι δραστηριότητες. Θα συνταχθεί ερωτηματολόγιο για κάθε μαθητή και θα συμπληρώνεται, έτσι ώστε να γίνεται συστηματική παρακολούθηση της εξέλιξης των νηπίων

Β. Υλοποίηση της Δράσης

Περιγραφή
Αρχικά, ενημερώθηκαν οι γονείς, για το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου μας και στη συνέχεια για το Σχέδιο δράσης της σχολικής μας μονάδας. Επίσης, με μία  σύντομη παρουσίαση, ενημερώθηκαν σχετικά με την επίδραση του Αύλειου χώρου στην ανάπτυξη των παιδιών. Κατόπι, μετά από συζήτηση του συλλόγου Διδασκόντων, καταγράφηκαν ιδέες και προτάσεις, που θα μπορούσαν να υλοποιηθούν στο προαύλιο του Νηπιαγωγείου μας. Ακολούθησε ο σχεδιασμός της Δράσης και ανατέθηκαν αρμοδιότητες, τόσο στις Εκπαιδευτικούς, όσο και στους γονείς. Επίσης, προσδιορίστηκαν οι φορείς που θα μπορούσαν να εμπλακούν και υπολογίστηκαν οι απαιτούμενοι πόροι. Οι χορηγοί που συνέβαλαν στην υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης ήταν οι εξής: Δήμος Νέας Προποντίδας, Υπηρεσία Πρασίνου, Πρόεδρος και μέλη του Τοπικού συμβουλίου, Ιδιοκτήτης φυτώριου της περιοχής , ο οποίος μας παρείχε δωρεάν, φυτά και λουλούδια, καθώς και συμβουλές για την διαμόρφωση του κήπου, Σύλλογος γονέων και Κηδεμόνων, ο οποίος ανέλαβε την αγορά και φύτευση 4 οπωροφόρων δέντρων, Ιδιώτες. Στη συνέχεια και μετά από συζήτηση στην τάξη με την ολομέλεια των νηπίων και την βοήθεια των ΤΠΕ, όπου αντλήσαμε πληροφορίες για τα φυτά και τα λαχανικά τη αυλής μας, ανατέθηκαν  δραστηριότητες στα νήπια, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητες τους, που αφορούσαν στην φροντίδα και τον καλλωπισμό της αυλής. Οι  γονείς, μετά από συνεννόηση με το Εκπαιδευτικό προσωπικό και ανάλογα με το εργασιακό τους προγραμματισμό, χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, α) την ομάδα του Λαχανόκηπου και β)την ομάδα του Ανθόκηπου, και ανέλαβαν αρμοδιότητες που αφορούσαν στην περιποίηση και συντήρηση του κήπου και ανέλαβαν την παροχή εργαλείων και μέσων τα οποία θα διευκόλυναν την ενασχόληση με αυτόν. Σε τακτά χρονικά διαστήματα, οι γονείς μέσω email, ενημερώνονταν για τυχόν αλλαγές ή θέματα που προέκυπταν. Για την τρέχουσα σχολική χρονιά και μετά από τον παραπάνω σχεδιασμό υλοποιήθηκαν τα εξής; Δεντροφύτευση πεύκων και οπωροφόρων δέντρων, δημιουργία ανθόκηπου και λαχανόκηπου και συγκομιδή λαχανικών, ανάλογα με την εποχή, εγκατάσταση ξύλινης γέφυρας στο χώρο που ορίστηκε για παιδική χαρά, τοποθέτηση ξύλινων τραπεζοκαθισμάτων πικ-νικ. Τέλος, καθ” όλη την διάρκεια της δράσης , πραγματοποιήθηκαν 3 σύλλογοι Διδασκόντων, με θέμα συζήτησης,  την πορεία της δράσης, την επίλυση τυχόν προβλημάτων και την αξιολόγηση των εμπειριών και των συναισθημάτων που βίωσαν τα παιδιά κατά την διάρκεια της δράσης μας. Στο τέλος του Σχεδίου Δράσης, διοργανώθηκε πικ-νικ στην αυλή του Νηπιαγωγείου και με τη συμμετοχή των γονέων, με ομαδικά παιχνίδια και χορό, αφού πρώτα ετοιμάστηκε ένα πλούσιο πρωινό με λαχανικά από τον κήπο μας….

Γ. Αποτίμηση της Δράσης

Προτάσεις για συνέχιση της Δράσης/ για νέες Δράσεις το επόμενο έτος

Το Σχέδιο Δράσης της σχολικής μας μονάδας, με θέμα: «Αξιοποίηση του Αύλειου χώρου», θα συνεχιστεί και την επόμενη Σχολική χρονιά, καθώς κάποιες προτάσεις που κατατέθηκαν, δεν υλοποιήθηκαν, λόγω έλλειψης χρόνου. Επίσης, κατά την υλοποίηση του συγκεκριμένου Σχεδίου Δράσης, προέκυψαν νέες ιδέες που θα συμβάλλουν εξίσου σημαντικά στην επίτευξη των αρχικών στόχων του Σχεδίου. Ειδικότερα, όσο αφορά στις αρχικές προτάσεις, δεν υλοποιήθηκαν τα εξής: α) Συνθέσεις επιδαπέδιων ομαδικών παιχνιδιών, στα πλακίδια της αυλής β) Προμήθεια κάδου Ανακύκλωσης χαρτιού, γ) Ζωγραφική στην εξωτερική τοιχοποιία του Νηπιαγωγείου. Οι νέες ιδέες που προέκυψαν, είναι οι εξής: α)Διακόσμηση πλαστικών αντικειμένων και αντικειμένων από λευκοσίδηρο, που θα στολίσουν την αυλή και θα τονώσουν το σεβασμό προς το περιβάλλον. β) Αξιοποίηση και ζωγραφική σε παλιές πόρτες, που βρίσκονται στον αποθηκευτικό χώρο του Νηπιαγωγείου ώστε να γίνουν πίνακες που θα στολίσουν τους εξωτερικούς τοίχους του κτηρίου, εγείροντας έτσι την φαντασία και  ενισχύοντας τις καλλιτεχνικές ανησυχίες των παιδιών. γ) Δημιουργία υπαίθριας βιβλιοθήκης. δ) Αγορά κάδου κομποστοποίησης, για την λίπανση του κήπου μας. ε) Δεντροφύτευση ελαιόδεντρων…

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις στο πλαίσιο της δράσης

Διοργάνωση επιμόρφωσης για την αξία του παιχνιδιού στην αυλή του σχολείου, σαν μέσο ανάπαυλας, κινητικής εκτόνωσης ,συλλογικής μάθησης και ενίσχυσης της  οικολογικής συνείδησης, καθώς επίσης και την συμβολή του στην διαμόρφωση των μαθητών σε ενεργούς πολίτες…

Προτάσεις για αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης

Προτείνεται, η κοινοποίηση και διάχυση του Σχεδίου Δράσης και των αποτελεσμάτων, σε όμορα Νηπιαγωγεία με στόχο την ανάπτυξη συνεργασίας μεταξύ των Εκπαιδευτικών, μέσω email και ιστοσελίδας. Επίσης, προτείνεται η διάχυση του Σχεδίου Δράσης και των αποτελεσμάτων, σε ένα πιο διευρυμένο επιμορφωτικό πλαίσιο, με την διοργάνωση ημερίδων από την σχολική μονάδα που εκπονεί ανάλογα Σχέδια ή από την Σύμβουλο του Εκπαιδευτικού έργου.

Επιμορφώσεις που τυχόν υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης

Στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης υλοποιήθηκαν οι εξής επιμορφωτικές συναντήσεις :

Α) Επιμορφωτική συνάντηση γονέων με θέμα:» Το Αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του Νηπιαγωγείου», όπου έγινε αναφορά στους σκοπούς και στους στόχους του Νηπιαγωγείου, στους οποίους εντάσσεται και το συγκεκριμένο Σχέδιο Δράσης.

Β) Επιμορφωτική συνάντηση γονέων με θέμα:» Σχέδιο Δράσης- Αξιοποίηση του Αύλειου χώρου», όπου αναφέρθηκαν τα οφέλη της σχολικής αυλής στην ολόπλευρη ανάπτυξη των Νηπίων….

Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε

Υλικό που αξιοποιήθηκε:

«natural play in schools» youtube «Προστασία φυτών στον σχολικό κήπο» Το πράσινο σχολείο. «Τι προσφέρει ο σχολικός κήπος» Αειφόρο Ελληνικά σχολεία. «Ημερολόγιο σποράς, φύτευσης και συγκομιδής» Τα μυστικά του κήπου.

Υλικό που παρήχθη:

  • Έντυπα συμμετοχής γονέων.
  • Ερωτηματολόγια αξιολόγησης γονέων για το σχέδιο δράσης.
  • Φύλλα εργασίας των παιδιών για την Αυλή του Νηπιαγωγείου,, γενικότερα.
  • Φύλλα εργασίας για τα στάδια ανάπτυξης ενός φυτού ή δέντρου….

 Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

  • Φόρτος εργασίας των γονέων.
  • Καταστροφή μικρού μέρους νεαρών φυτών, λόγω καιρικών συνθηκών….

Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων

  • Συνεργασία μεταξύ γονέων και Εκπαιδευτικών.
  • Συνεργασία μεταξύ Εκπαιδευτικών με τοπικούς και Δημόσιους φορείς, καθώς και ιδιώτες
  • Συνεχής ενημέρωση των γονέων για την πορεία του Σχεδίου Δράσης, καθ” όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
  • Το κλίμα σεβασμού μεταξύ των Εκπαιδευτικών.
  • Το ενδιαφέρον των παιδιών.
  • Η εμπειρία των Εκπαιδευτικών σε περιβαλλοντικά προγράμματα και προγράμματα Αγωγή Υγείας. …
Βαθμός επίτευξης των στόχων που είχαν τεθεί
 : 3
Αποτελέσματα της Δράσης
Τα αποτελέσματα της Δράσης ήταν θετικά, καθώς επιτεύχθηκαν οι περισσότεροι από τους  στόχους που είχαν τεθεί. Όσο αφορά την ασφάλεια, τη μάθηση και την αισθητική, σημειώθηκε αύξηση της αισθητικής,(παρτέρια, καθαρισμός χώρου,  περίφραξη),αύξηση των περιοχών παιχνιδιού,(συντήρηση επιδαπέδιων ομαδικών παιχνιδιών, εγκατάσταση ξύλινης γέφυρας, τσουλήθρας, τραμπάλας), δημιουργία φυσικών οικοσυστημάτων και χώρων πρασίνου,( Δεντροφύτευση πεύκων, πλατανομουριών και οπωροφόρων δέντρων, δημιουργία λαχανόκηπου και ανθόκηπου, ποτιστικό σύστημα), βελτίωση του χώρου χαλάρωσης ( παγκάκια, τραπεζάκια πικ-νικ). Επίσης, η αυλή του σχολείου μας, συνδέθηκε με το ΑΠΣ καθώς συμπεριλάβαμε στις καθημερινές ρουτίνες την φροντίδα και περιποίηση του κήπου, τα ημερολόγια παρατήρησης και τα φύλλα εργασίας. Επίσης, παρατηρήθηκε αύξηση στα ενδιαφέροντα των γονέων, βλέποντας τους στόχους να υλοποιούνται και να αυξάνεται το ενδιαφέρον των παιδιών. Μέσα από τον Λαχανόκηπο, ενισχύθηκε η σημαντικότητα της Μεσογειακής Διατροφής. Τέλος, ενισχύθηκε η πεποίθηση ότι, η Αυλή του σχολείου μας μπορεί να γίνει χώρος, μάθησης, σύμπραξης και συνεργασίας γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών και τοπικών φορέων. Το σχέδιο Δράσης, αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του Νηπιαγωγείου μας και μετά την επεξεργασία φωτογραφικού και άλλου υλικού θα κοινοποιηθεί σε όμορα Νηπιαγωγεία του Νομού μας…
Αλλαγές σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό (εφόσον υπήρξαν)
Δεν υπήρξαν αλλαγές σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό….

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Το Νηπιαγωγείο Λακκώματος βρίσκεται σε μια ημιορεινή περιοχή του Δήμου Ν.Προποντίδας, 30 χιλιόμετρα από Ν.Μουδανιά και 30 χιλιόμετρα από Θεσσαλονίκη, δίπλα στο Δημοτικό σχολείο Λακκώματος. Λειτουργεί από το 1980, ύστερα από δωρεά του ζεύγους Σαρβανίδη και περιλαμβάνει, κουζίνα, γραφείο, αίθουσα διδασκαλίας, αίθουσα βιβλιοθήκης, τουαλέτες και μία αίθουσα προκάτ, η οποία χρησιμοποιείται σαν χώρος ύπνου και χαλάρωσης. Επίσης, περιλαμβάνει τουαλέτα και ράμπα που διευκολύνει την πρόσβαση ΑΜΕΑ στο Νηπιαγωγείο. Στο Νηπιαγωγείο, λειτουργούν, 1 τμήμα Πρωινής ζώνης,1 τμήμα Υποχρεωτικού πρωινού τμήματος, 1 τμήμα Προαιρετικού ολοήμερου τμήματος και 1 τμήμα Αγγλικών. Το μαθητικό δυναμικό του Νηπιαγωγείου, ήταν 11 μαθητές, με 2 μόνιμες Νηπιαγωγούς και 1 μόνιμη καθηγήτρια Αγγλικών. Μετά από αναστοχασμό και επανεξετάζοντας την σχολική χρονιά στο σύνολό της, προσδιορίστηκαν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της σχολικής μας μονάδας, ως εξής:

Πλεονεκτήματα

1. Μεγάλο σχολείο με πλούσιο εποπτικό υλικό και μεγάλη αυλή, η οποία προσφέρεται για ποικίλες δράσεις.

2. Προϊσταμένη με διδακτική εμπειρία 22 χρόνων στο Νηπιαγωγείο Λακκώματος και με καθήκοντα προϊσταμένης από το 2011. Υπάρχει άψογη συνεργασία με τις συναδέλφους, διάθεση για καινοτόμες δράσεις και αγάπη για τα παιδιά.

3.Υπάρχει καλή συνεργασία με τους γονείς ως προς την παιδαγωγική διαδικασία

4. Καλή συνεργασία με την Σύμβουλο Εκπαιδευτικού έργου, την Προϊσταμένη των Εκπαιδευτικών θεμάτων και την Διευθύντρια και το Εκπαιδευτικό προσωπικό του Δημοτικού σχολείου Λακκώματος.

5. Στο Λάκκωμα υπάρχει βιομηχανική ζώνη, γεγονός που ανεβάζει το οικονομικό και βιωτικό επίπεδο του χωριού και των κατοίκων. Το Νηπιαγωγείο μας δέχτηκε  δωρεές από τους οικονομικούς συμβούλους αρκετών εργοστασίων, με αποτέλεσμα την ανακαίνιση του εσωτερικού χώρου του Νηπιαγωγείου και τον εξοπλισμό του με βιντεοπροβολέα και διαδραστικό πίνακα.

6.  Στο Λάκκωμα λειτουργούν, Ποντιακός, Θρακιώτικος και Πολιτιστικός σύλλογος, γεγονός που εξυπηρετεί τις δράσεις μας.

7. Το μόνιμο Εκπαιδευτικό προσωπικό.

8. Καλή συνεργασία με τοπικούς φορείς και την σχολική επιτροπή του Δήμου, η βοήθεια των οποίων συντέλεσε στην αξιοποιήση του αύλειου χώρου ( Δεντροφύτευση, Λαχανόκηπος, παιδική χαρά)

Μειονεκτήματα

1. Το απαιτητικό εργασιακό ωράριο των γονέων, το οποίο δυσχέρανε τις συναντήσεις μας.

2. Αυξημένος αριθμός αλλοδαπών μαθητών με δυσκολία στην κατανόηση της Ελληνικής γλώσσας.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση (Αξιολόγηση: 4)

Ξεκινώντας με την εξερεύνηση και την ανακάλυψη των αναγκών των μαθητών  και έχοντας στόχο την ολόπλευρη, σωματική, συναισθηματική,νοητική και κοινωνική ανάπτυξή τους, εφαρμόστηκαν στο Νηπιαγωγείο μας μια σειρά από δράσεις, θεματικές προσεγγίσεις , σχέδιο εργασίας και ποικίλες δραστηριότητες συνδεδεμένες με το ΔΕΠΠΣ. Η γνώση για το πως μαθαίνουν και αναπτύσσονται τα παιδιά, το ενδιαφέρον τους να γνωρίσουν τον κόσμο, το τι είναι σημαντικό να μάθουν και πότε, με βάση την ηλικία τους, τις ιδιαιτερότητες τους, τον σεβασμό στην ατομικότητα κάθε παιδιού , τα ενδιαφέροντα και οι ανάγκες τους, οι κοινωνικές αξίες και τα προϊόντα του πολιτισμού μας,αλλά κυρίως οι ανάγκες των παιδιών να αναπτύξουν βαθμιαία τα απαραίτητα εφόδια , γνώσεις, δεξιότητες, αξίες και στάσεις, ώστε να μπορέσουν να γίνουν ενεργοί πολίτες, ικανοί να συνεργάζονται, να καινοτομούν, να παίρνουν πρωτοβουλίες, να έχουν κριτική σκέψη, βρέθηκαν στο επίκεντρο του σχεδιασμού στην αρχή της σχολικής χρονιάς, διαμορφώνοντας τον ετήσιο προγραμματισμό και τον προγραμματισμό και απολογισμό του κάθε τριμήνου χωριστά. Για να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι, εφαρμόστηκε η ενεργητική, βιωματική και ομαδοσυνεργατική μέθοδος και έγιναν τα πρώτα πειραματικά βήματα της Διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Μέσα σε ένα ασφαλές και πλούσιο σε ερεθίσματα περιβάλλον, εξερεύνησαν, δημιούργησαν και οικοδόμησαν τη γνώση, συνεργατικά και με βάση τις προϋπάρχουσες γνώσεις και εμπειρίες τους, αλληλεπίδρασαν κοινωνικά, υποστηρίχθηκαν στην ανάπτυξη και καλλιέργεια δεξιοτήτων, στάσεων και αξιών, ενθαρρύνθηκαν στις προσπάθειές τους να εκφράσουν ιδέες και συναισθήματα. Με βάση το ΔΕΠΠΣ, προσδιορίσαμε τις κατευθύνσεις των προγραμμάτων σχεδιασμού και ανάπτυξης δραστηριοτήτων στη Γλώσσα, στα Μαθηματικά, στη Μουσική, στα Εικαστικά, στο Περιβάλλον, στη Ρομποτική και στη Θεατρική τέχνη

Σχολική διαρροή – φοίτηση (Αξιολόγηση: 4)

Σύμφωνα με την Υπουργική απόφαση που αφορούσε στη λειτουργία των σχολείων κατά το έτος 2022-2023 και την υπ. αριθμ. φ7/109162/Δ1/8-9-2022 εγκύκλιο, δόθηκε έμφαση στην συναισθηματική υποστήριξη των παιδιών και στην άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων.Στην ίδια εγκύκλιο τονιζόταν επίσης η ικανοποίηση των μαθησιακών αναγκών κατά την διάρκεια της φοίτησης.  Με γνώμονα την παραπάνω εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ, συντάχτηκε, εγκρίθηκε και αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του Νηπιαγωγείου,ο Εσωτερικός κανονισμός του σχολείου μας, από τις εγγραφές μέχρι τη λήξη της σχολικής χρονιάς.Ο εσωτερικός κανονισμός συντάχτηκε, διαβάστηκε και υπογράφτηκε και στο πρακτικό Σχολικού συμβουλίου,από την Προϊσταμένη,την Νηπιαγωγό, την καθηγήτρια Αγγλικών,τον πρόεδρο του τοπικού συμβουλίου και τον πρόεδρο γονέων και κηδεμόνων. Σε όλη την διάρκεια της σχολικής χρονιάς παρακολουθούνταν καθημερινά η τακτική φοίτηση των μαθητών. Καταγράφονταν οι απουσίες των μαθητών σε έντυπο παρουσιολόγιο από τις Νηπιαγωγούς του κάθε τμήματος και η Προϊσταμένη ενημέρωνε το myschool. Σε περιπτώσεις απουσιών, οι γονείς τηλεφωνικά ενημέρωναν για το λόγο της απουσίας. Απουσίες μαθητών πάνω από μία εβδομάδα, συνοδεύονταν από βεβαίωση γιατρού ή υπεύθυνη δήλωση των γονέων. Σε περιπτώσεις πρόωρης αποχώρησης, οι γονείς συμπλήρωναν και υπέγραφαν υπεύθυνη δήλωση. Ωστόσο, το ποσοστό απουσιών ήταν μικρό σε όλη την διάρκεια της σχολικής χρονιάς, καθώς δεν εκδηλώθηκαν σοβαρές και μακροχρόνιες ιώσεις αφενός και αφετέρου, οι εργασιακές υποχρεώσεις των γονέων συνέβαλε στην τακτική φοίτηση των νηπίων. Ως εκ τούτου, στο Νηπιαγωγείο Λακκώματος δεν τέθηκε θέμα σχολικής διαρροής.

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών (Αξιολόγηση: 4)

Από την αρχή της σχολικής χρονιάς, δημιουργήθηκε ένα πλαίσιο με κανόνες, όπως διατυπώθηκαν στον Εσωτερικό κανονισμό του Νηπιαγωγείου.Κατά την φετινή χρονιά στο Νηπιαγωγείο φοιτούσαν αρκετοί αλλοδαποί μαθητές με δυσκολίες στην Ελληνική γλώσσα. Λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των νηπίων, την προσωπικότητα και τις ανάγκες του κάθε νηπίου,συμφωνήθηκε από κοινού και συντάχθηκε το συμβόλαιο της τάξης, για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του κάθε μέλους. Τα νήπια χωρίστηκαν σε μεικτές ομάδες εργασίας, ανάλογα με τις δυνατότητες και τις αδυναμίες τους. Τυχόν εντάσεις, αντιμετωπίζονταν στην ολομέλεια, όπου δινόταν λύσεις. Μέσα από, δράσεις, θεματικές προσεγγίσεις, αναγνώσματα και ομαδικά παιχνίδια, εντός και εκτός τάξης,δημιουργήθηκε ένα κλίμα εμπιστοσύνης, σεβασμού και δημιουργήθηκε ένα τμήμα συμπαγές. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς και μετά από ανασκόπηση , διαπιστώθηκαν τα εξής:

1. Αποδοχή των αλλοδαπών μαθητών, από την ολομέλεια.

2. Αρμονική συνεργασία στις ομάδες εργασίας.

3.Προστατευτική στάση των νηπίων προς τα προνήπια.

4. Βοήθεια των Ελληνόφωνων νηπίων προς τους αλλοδαπούς συμμαθητές τους ως προς την εκμάθηση της Ελληνικής γλώσσας.

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών (Αξιολόγηση: 4)

Από την αρχή της σχολικής χρονιάς, ο βασικότερος στόχος των Νηπιαγωγών ήταν η πρόληψη και η τήρηση των κανόνων της τάξης . Ειδικότερα, οι Νηπιαγωγοί:

1. Αφιέρωναν χρόνο να ακούσουν τα προβλήματα των νηπίων και να προτείνουν λύσεις.

2. Δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στα συναισθήματα που εκδήλωναν τα νήπια, κατά την διάρκεια της μέρας και οι Νηπιαγωγοί φρόντιζαν για την αποφόρτιση τους.

3.Φρόντιζαν έτσι ώστε να γνωρίζουν από την αρχή της χρονιάς τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις φοβίες που εκδήλωνε το κάθε παιδί.

4. Οι Νηπιαγωγοί παρότρυναν τα νήπια να εκφράζουν τα συναισθήματα και τους προβληματισμούς τους στην ολομέλεια επιβραβεύοντας την προσπάθεια τους.

Κατόπι όλων αυτών και με την ολόπλευρη και ισότιμη υποστήριξη των νηπίων, δημιουργήθηκε ένα κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών και Εκπαιδευτικών.

Σχέσεις σχολείου – οικογένειας (Αξιολόγηση: 4)

Η υποστήριξη και ενίσχυση της συνεργασίας σχολείου και οικογένειας βρισκόταν στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας καθ” όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Γονείς και Νηπιαγωγοί επικοινωνούσαν στην ιδιωτική ομάδα που δημιουργήθηκε και στο messenger. Για απουσίες και ενημερώσεις που αφορούσαν την λειτουργία της σχολικής μονάδας, η επικοινωνία γινόταν μέσω email στο myschool. Ενημερώνονταν σε τακτικές και έκτακτες συναντήσεις για την πρόοδο και εξέλιξη των παιδιών τους. Οι γονείς επικοινωνούσαν με τις Νηπιαγωγούς για θέματα που τους απασχολούσαν και χρειαζόταν καθοδήγηση. Συμμετείχαν ενεργά στο σχέδιο δράσης που υλοποιήθηκε την φετινή χρονιά, μετά από την ενημέρωση που είχαν στην αρχή της σχολικής χρονιάς. Μέσα από την τακτική επαφή γονέων και Νηπιαγωγών, δημιουργήθηκε μία σχέση εμπιστοσύνης και αλληλοβοήθειας, καθώς το μέλημα και των δύο πλευρών ήταν το παιδί και η διαπαιδαγώγηση του.

 Θετικά σημεία

Στα θετικά της σχολικής χρονιάς 2023-2024, περιλαμβάνονται τα εξής: Εσωτερικός χώρος Νηπιαγωγείου :Αλλαγή πατώματος και αντικατάσταση του ,με λαμινέιτ. Αλλαγή φωτιστικών σε LED. Αλλαγή κουφωμάτων. Αλλαγή ειδών υγιεινής και δημιουργία τουαλέτας και ράμπας ΑΜΕΑ. Αγορά Η/Υ στο γραφείο της Προϊσταμένης. Τοποθέτηση Διαδραστικού πίνακα και βιντεοπροβολέα. Αύλειος χώρος :Ελαιοχρωματισμός και διακόσμηση της εξωτερικής τοιχοποιοίας. Δεντροφύτευση πεύκων και οπωροφόρων δέντρων. Δημιουργία λαχανόκηπου και ανθόκηπου. Δημιουργία παιδικής χαράς. Δημιουργία γωνιάς πικ-νικ Εγκατάσταση προστατευτικού κιγκλιδώματος σε επικίνδυνο σημείο της αυλής.

Όλες οι παραπάνω δράσεις τόσο στον εσωτερικό, όσο και στον εξωτερικό χώρο του Νηπιαγωγείου μας, δημιούργησαν ένα κλίμα, άνεσης,  ασφάλειας και ενθουσιασμού και στις Νηπιαγωγούς, αλλά και στα νήπια. Μέσα στο ανανεωμένο και εμπλουτισμένο περιβάλλον η μαθησιακή διαδικασία έγινε πιο ενδιαφέρουσα και ελκυστική. Αξια λόγου είναι η εμπλοκή των γονέων, του τοπικού συμβουλίου, του Δήμου και των κατοίκων του Λακκώματος που βοήθησαν στην υλοποίηση των δράσεων μας. Η ενασχόληση των παιδιών με τα δέντρα και τα φυτά της αυλής, δημιούργησε ένα κλίμα ελευθερίας και χαράς. Τα νήπια, βιωματικά, απέκτησαν γνώσεις, ενδιαφέροντα και σεβασμό προς τη φύση και όλα αυτά μέσα σε ένα κλίμα ασφάλειας. Τέλος, τα σχέδια δράσης, και τα εργαστήρια δεξιοτήτων, έθεσαν τις βάσεις για μία διαφοροποιημένη μάθηση και διδασκαλία, ενώ η καθημερινή αξιολόγηση, έδινε μια άμεση ανατροφοδότηση που στόχο είχε να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον των νηπίων.

Σημεία προς βελτίωση

Σε γενικές γραμμές το Νηπιαγωγείο Λακκώματος πληροί τις προϋποθέσεις για μία εύρυθμη λειτουργία. Η φετινή χρονιά μας έδειξε ότι, το Νηπιαγωγείο μπορεί να ανοιχτεί στην κοινωνία και να στηριχτεί στην βοήθεια γονέων, τοπικής και δημοτικής αρχής. Το σημείο που μας απασχολεί και χρήζει βελτίωσης, είναι η μετακίνηση των Νηπίων στην έδρα του Δήμου μας, για τη συμμετοχή μας σε διάφορες, ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις, καθώς οι γονείς αδυνατούν να εμπλακούν λόγω δύσκαμπτου εργασιακού ωραρίου.

Διοικητική λειτουργία Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας (Αξιολόγηση: 4)

Κατά το σχολικό έτος 2023-2024 και με την έναρξη της σχολικής χρονιάς δόθηκε προτεραιότητα στην ισότιμη προσέλευση και διασφάλιση της υγείας όλων των παιδιών, αλλά και όλων των εμπλεκόμενων στην εκπαιδευτική και λειτουργική διαδικασία του Νηπιαγωγείου μας σύμφωνα με τα μέτρα κατά της διασποράς διαφόρων ιώσεων.  Τα μέτρα υγιεινής και προστασίας ,τηρήθηκαν και εφαρμόστηκαν απαρέγκλειτα. Δόθηκε ιδιαίτερη βάση στην καθαριότητα της σχολικής τάξης και υγιεινής με άριστη συνεργασία με το προσωπικό καθαριότητας του Νηπιαγωγείου μας.  Ο εσωτερικός σχολικός κανονισμός αποτυπώθηκε, υπογράφηκε από τους εκπαιδευτικούς, την τοπική κοινότητα και αντιπρόσωπο του Δήμου, απεστάλλει, εγκρίθηκε και εφαρμόστηκε σε όλους τους τομείς του.  Το εκπαιδευτικό προσωπικό αξιοποιήθηκε σε κατάλληλους τομείς ανάλογα με γνώσεις και τις κλίσεις του.  Οι οικονομικοί πόροι διαχειρίστηκαν με τον καλύτερο τρόπο ώστε να διασφαλιστεί η υλική, γραφική και τεχνολογική υποδομή, αλλά και η θέρμανση του Νηπιαγωγείου μας.  Οι σχολικοί χώροι προστατεύτηκαν, αξιοποιήθηκαν σε όσες περιπτώσεις κρίνονταν απαραίτητο αλλά και εκσυγχρονίστηκαν. Η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων μετετράπει σε αίθουσα ύπνου και χαλάρωσης για τη λειτουργία του ολοήμερου τμήματος, γεγονός που ενθουσίασε τα παιδιά κατά τη χρήση του. Μια ξεχωριστή αίθουσα ηρεμίας μας περίμενε κάθε μέρα με στρώματα τοποθετημένα σταθερά χωρίς να χρειάζεται το καθημερινό στήσιμό τους στην αίθουσα διδασκαλίας μας.  Ο αύλειος χώρος αξιοποιήθηκε με τη δημιουργία λαχανόκηπου,ανθόκηπου οπωρώνα, παιδικής χαράς και γωνιάς πικ-νικ ,σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.  Η ενασχόληση με τα φυτά πέρα από την παρατήρηση και την διαδικασία της καθημερινής φροντίδας μας έδινε κάθε μέρα τη χαρά της ομορφιάς και την αίσθηση του ωραίου.

Με βάση τη διοικητική στοχοθεσία τα παιδιά απόλαυσαν υλικά, παιχνίδια, παραμύθια, βιβλία και μέσα διδασκαλίας με την σωστή οικονομική διαχείριση των πόρων. αισθάνθηκαν ασφαλή στο χώρο του Νηπιαγωγείου. έμαθαν μέσα από τη βιωματική μάθηση. αλληλεπίδρασαν μεταξύ τους με σεβασμό στο χώρο και την περιουσία του σχολείου. χρησιμοποίησαν προς όφελος τους την αίθουσα του ύπνου- χαλάρωσης.

Οι γονείς:δέχτηκαν την αμέριστη και έμπρακτη συμπαράσταση των Νηπιαγωγών. ενημερώνονταν τακτικά  και έγκαιρα μέσω των email από το myschool για οτιδήποτε τους αφορούσε. ένιωθαν ασφαλής με την τήρηση των μέτρων κατά της διασποράς των ιώσεων. ένιωθαν την διοίκηση της σχολικής μονάδας ως συμπαραστάτη του παιδιού και της οικογένειάς του σε οτιδήποτε προέκυπτε και τους απασχολούσε, σε οποιαδήποτε δυσκολία και αν προέκυπτε.

Σχολείο και κοινότητα (Αξιολόγηση: 4)

Καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους ενισχύθηκαν οι σχέσεις και οι συνεργασίες μεταξύ μαθητών, Εκπαιδευτικών, Δήμου, Συμβούλου Εκπαιδευτικού έργου και τοπικής κοινωνίας. Συγκεκριμένα: – Η καλή συνεργασία και ο σεβασμός ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας. – Η τήρηση του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας από όλα τα μέλη . – Η καλή συνεργασία με το Δήμο και ιδιαίτερα με την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου για θέματα σχετικά με την υλικοτεχνική υποδομή, την ασφάλεια και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. -Η καλή συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και με τους γονείς των μαθητών, οι οποίοι καθ” όλη την διάρκεια της σχολικής χρονιάς στήριξαν το έργο μας. -Η απουσία ζημιών ή καταστροφών στο σχολικό κτήριο και στον αύλειο χώρο του από εξωσχολικούς επισκέπτες. – Η καλή συνεργασία με τη Διεύθυνση και το Εκπαιδευτικό προσωπικό του  Δημοτικού Σχολείου .

Θετικά σημεία Το μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό του Νηπιαγωγείου. Η άψογη συνεργασία των εκπαιδευτικών και των γονέων. Η προσπάθεια των εκπαιδευτικών να ανταποκριθούν στα καθήκοντά τους και να κρατήσουν ζωντανή την εκπαιδευτική διαδικασία . Η προσπάθεια των εκπαιδευτικών, να εξασφαλίσουν πόρους για την σωστή λειτουργία του Νηπιαγωγείου. Η σωστή διαχείριση των οικονομικών πόρων του Νηπιαγωγείου προς όφελος των παιδιών Η άριστη σχέση με το προσωπικό καθαριότητας  Η άριστη σχέση με το Δημοτικό Σχολέιο, την τοπική κοινότητα, αντιπροσώπους του Δήμου και λοιπούς φορείς Η άψογη τήρηση των κανόνων υγιεινής από το προσωπικό καθαριότητας

Σημεία προς βελτίωση -Συμμετοχή σε προγράμματα που στοχεύουν στην ενίσχυση της φοίτησης αλλοδαπών μαθητών. -Η μέριμνα για την ολοκλήρωση περαιτέρω εργασιών κτιριακής υποδομής και αύλειου χώρου

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις (Αξιολόγηση: 3)

Το Εκπαιδευτικό προσωπικό του Νηπιαγωγείου Λακκώματος, μετά από ανεπίσημη συζήτηση, συμμετείχε στα παρακάτω:

  • Ενδοσχολική επιμόρφωση με εισηγήτρια την Σύμβουλο Εκπαιδευτικού έργου, με θέμα: Στρατηγικές και τεχνικές της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας στο Νηπιαγωγείο.
  • Παρακολούθηση της επιμορφωτικής ημερίδας, την οποία διοργάνωσε η Σύμβουλος Εκπαιδευτικού έργου σε συνεργασία με τη ΔΠΕ Χαλκιδικής, τη Σύμβουλο ΕΑΕΕ Χαλκιδικής-Λέσβου και το ΚΕΔΑΣΥ Πολυγύρου, με θέμα:  Δίαυλοι επικοινωνίας γενικής και ειδικής αγωγής στο Νέο Πρόγραμμα σπουδών για την προσχολική εκπαίδευση
  • Βιωματικό εργαστήρι που υλοποίησε το Κέντρο πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας «ΠΝΟΗ», στο Νηπιαγωγείο Λακκώματος, μετά από απόφαση της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου, με θέμα:  Η Απώλεια στη ζωή μας
  • Παρακολούθηση επιμορφωτικής ημερίδας την οποία οργάνωσε η Σύμβουλος Εκπαιδευτικού έργου με θέμα: Netiquette και δημιουργία μικρού προγράμματος/σεναρίου για την ασφάλεια στο διαδίκτυο
  • Βιωματικό εργαστήρι που υλοποιήθηκε από την Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου Λακκώματος με θέμα: Κοινωνική Ενσυναίσθηση και Φιλαναγνωσία και είχε αποδέκτες, όμορα Νηπιαγωγεία.

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα (Αξιολόγηση: 3)

Οι διοικητικές, οργανωτικές και γραφειοκρατικές προϋποθέσεις για τη συμμετοχή των Νηπιαγωγείων σε ευρωπαϊκά και εθνικά προγράμματα είναι εξαιρετικά μεγάλες και χρονοβόρες και απαιτείται ανάλογο επίπεδο μαθητικού δυναμικού. Κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά, το Νηπιαγωγείο Λακκώματος είχε 11 μαθητές , εκ των οποίων, τα 5 ήταν Νήπια και τα 6 Προνήπια,στην πλειοψηφία τους αλλοδαπά και αλλόφωνα.  Ωστόσο, κατανοούμε ότι η έξοδος των μαθητών και η συνάντηση με άλλα πολιτισμικά, κοινωνικά και εκπαιδευτικά πλαίσια κινητοποιούν τις διεργασίες μάθησης και ανοίγουν νέους ορίζοντες. Ως εκ τούτου το Νηπιαγωγείο Λακκώματος, σύμφωνα με το μαθητικό δυναμικό της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, συμμετείχε :

  • Ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα με το σύνολο των μαθητών και με θέμα:1,2,3,4 ιστορίες θα σας πω

Θετικά σημεία

Η ευελιξία και προθυμία των εκπαιδευτικών για ανάπτυξη και ευημερία της σχολικής μονάδας Η αξιοποίηση της εμπειρίας και των ικανοτήτων των εκπαιδευτικών. Ο συνεχής διάλογος μεταξύ των εκπαιδευτικών για θέματα παιδαγωγικών και διδακτικών πρακτικών, η ελεύθερη ανταλλαγή εκπαιδευτικού υλικού από το εκπαιδευτικό προσωπικό Η συστηματική επιμόρφωση μέσα από τις επιμορφωτικές δράσεις του Υπουργείου δια των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου καθώς και τις ενδοσχολικές επιμορφώσεις που υλοποιήθηκαν και οργανώθηκαν από την Προϊσταμένη της σχολικής μονάδας με βάση τις επιμορφωτικές ανάγκες του συνόλου των εκπαιδευτικών. Η αξιοποίηση σύγχρονων οπτικοακουστικών μέσων Η υψηλή ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών για ευρύτερα κοινωνικά ζητήματα

Σημεία προς βελτίωση

Οικοδόμηση σχέσεων συνεργασίας με άλλα σχολεία, εκπαιδευτικούς και άλλους φορείς. Υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, για τον εμπλουτισμό του προγράμματος σπουδών Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Λειτουργία: Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 1

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις ) Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Λειτουργία Διοικητική λειτουργία Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 0

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις –

Λειτουργία Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 0

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

Παρατηρήσεις / Σχόλια

Κάνοντας μια αποτίμηση της σχολικής χρονιάς 2023-2024, θεωρούμε ότι, οι δράσεις και οι στόχοι του Νηπιαγωγείου μας επιτεύχθηκαν σε μεγάλο βαθμό, όσο αφορά στον συγκεκριμένο άξονα. Οι δράσεις θα συνεχιστούν και την επόμενη χρονιά, στα πλαίσια του σχεδίου δράσης του Νηπιαγωγείου Λακκώματος, θέτοντας νέους στόχους, καθώς πιστεύουμε ότι, η ενασχόληση με τον συγκεκριμένο άξονα, είναι μέσα στις καθημερινές μας ρουτίνες.

Βαθμός επίτευξης των στόχων που είχαν τεθεί 3 = Σε μεγάλο βαθμό

Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων

Αναπτύχθηκε εξαιρετική συνεργασία μεταξύ των εμπλεκομένων.

Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά και με ενθουσιασμό καθ” όλη τη διάρκεια.

Οι γονείς, ενεπλάκησαν ενεργά κάνοντας και δήλωσαν ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα. Αναρτήθηκαν δραστηριότητες του νηπιαγωγείου μας, με πλούσιο συνοδευτικό υλικό στην ιστοσελίδα του Νηπιαγωγείου μας, η οποία παρουσιάζει μεγάλη επισκεψιμότητα.

Οι μαθητές έχουν αναπτύξει δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας .

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Οι δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε ήταν: – Οι αυξημένες εργασιακές απαιτήσεις των γονέων, που μας ανάγκαζαν να τροποποιήσουμε το πρόγραμμά μας, έτσι ώστε να πετύχουμε την ενεργή εμπλοκή τους στις δραστηριότητές μας.-  Οι καιρικές συνθήκες που καθυστέρησαν σε κάποια σημεία τον προγραμματισμό μας.

Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά). Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις Θέμα 1 Άξονας Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση Ειδικότερο Θέμα :Πρόταση επιμόρφωσης αρχάριων Εκπαιδευτικών για e-twining

436598478_1497318324543670_2018551572645422109_n

441146719_1385727242088495_8474068922102352752_n
441924878_387518577619695_3205243968510311262_n
440589586_462367439798286_670896288144934913_n
448160948_345399621915849_1466278205876125886_n

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>