«

Απρ 13

Σχέδιο δράσης: Αξιοποίηση Αύλειου χώρου, Νηπιαγωγείου Λακκώματος 2023-2023

 

Φόρμα Αποτύπωσης Σχεδίου Δράσης

Σχολική Μονάδα: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΊΟ ΛΑΚΚΩΜΑΤΟΣ – ΣΑΡΒΑΝΕΙΟ – 9490146

Σχολικό Έτος: 2023 – 2024

Ημερομηνία Εξαγωγής: 21/11/2023

 Στόχος Βελτίωσης:

  • Βελτίωση της αυλής του Νηπιαγωγείου, ώστε να γίνει προσιτή, ασφαλής και λειτουργική για τα νήπια
  • Να ενισχυθεί ο χώρος με κατάλληλα παιχνίδια ώστε τα νήπια να χαλαρώνουν και να εκτονώνουν την ενέργεια τους, κατά την ώρα του διαλείμματος.
  • Να δημιουργηθούν επιδαπέδια ομαδικά παιχνίδια, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η μάθηση, η συνεργασία και η αλληλεγγύη,στο χώρο της αυλής, σε ένα περιβάλλον αποσυμπίεσης.
  • Να ενεργοποιηθεί η φαντασία και οι καλλιτεχνικές τους ικανότητες, ζωγραφίζοντας τους τοίχους του Νηπιαγωγείου και να νιώσουν την χαρά της δημιουργίας.
  • Να γίνουν ικανά και υπεύθυνα ώστε να καλλιεργήσουν και να φροντίσουν έναν λαχανόκηπο στην αυλή του σχολείου και να μελετούν τα στάδια ανάπτυξης ενός φυτού.
  • Να έρθουν σε επαφή με τον κόσμο των λουλουδιών και των οπωροφόρων δέντρων και να αποκτήσουν φιλικά αισθήματα προς το περιβάλλον.
  • Να ευαισθητοποιηθούν γονείς και φορείς της τοπικής κοινωνίας και να συμμετέχουν ενεργά στην προσπάθεια της σχολικής μονάδας στο σύνολό της.

Σχέδιο Δράσης: Αξιοποίηση του Αύλειου χώρου

Άξονας: Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Συντονιστής Δράσης: ΠΑΤΣΙΟΥΡΑ ΚΑΛΦΑ ΜΑΡΙΑ

Α. Σχεδιασμός της Δράσης

Αναγκαιότητα – Στόχοι: Οι σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες και η εισαγωγή των καινοτόμων προγραμμάτων στην εκπαίδευση και ειδικότερα των περιβαλλοντικών, έδωσε αξία στον ρόλο που μπορεί να παίξει ο αύλειος χώρος του σχολείου στην μάθηση και στο σχεδιασμό ποικίλων εκπαιδευτικών δράσεων. Και ενώ παλαιότερα ο ρόλος της αυλής είχε υποτιμηθεί και χρησιμοποιόταν μόνο για εκτόνωση και ελεύθερο παιχνίδι, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται εντάσεις, αψιμαχίες και απαγορεύσεις, στην σύγχρονη παιδαγωγική θεωρία, η σχολική αυλή με τον κατάλληλο εξοπλισμό και την ασφαλή οργάνωση, μπορεί να στηρίξει την μάθηση, τον σεβασμό και την συνεργασία, καθώς επίσης, την σωματική και πνευματική ανάπτυξη των παιδιών. Μια καλά διαμορφωμένη αυλή, συνεπάγεται συνεργασία ανάμεσα σε Εκπαιδευτικούς, Γονείς και κηδεμόνες και τοπικούς φορείς. Επίσης απαιτείται σωστός σχεδιασμός και οργάνωση για να επιτευχθούν οι στόχοι που επιθυμούμε να υλοποιηθούν. Να φυτέψουμε δέντρα και λουλούδια, ώστε να καλλιεργήσουμε φιλική και υπεύθυνη στάση απέναντι στο περιβάλλον. Να προμηθευτούμε κάδους Ανακύκλωσης, έτσι ώστε να μάθουν τα παιδιά, αλλά και οι γονείς, να ενεργούν ως υπεύθυνοι πολίτες. Να εμπλουτίσουμε την αυλή με όμορφες γωνιές για χαλάρωση και συζήτηση. Να τοποθετήσουμε παιχνίδια που να στοχεύουν την γύμναση του σώματος. Να ομορφύνουμε την αυλή, ζωγραφίζοντας επιδαπέδια ομαδικά παιχνίδια, συμβάλλοντας έτσι στην συνεργασία και την κριτική σκέψη τους.

Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης :

Από τις 12 έως 29 Σεπτεμβρίου 2023, ο Σύλλογος Διδασκόντων του Νηπιαγωγείου, αφού διερεύνησε τις ανάγκες της Σχολικής μονάδας, συσκέφθηκε και αποφάσισε να ασχοληθεί με τον άξονα: ΔΙΔΑΣΚΑΛΊΑ – ΜΆΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΌΓΗΣΗ. Πραγματοποίησε σχεδιασμό δράσης με τίτλο: ΑΞΙΟΠΟΊΗΣΗ ΤΟΥ ΑΥΛΕΙΟΥ ΧΏΡΟΥ. Έθεσε τους στόχους της δράσης και ενημέρωσε, τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων, τους τοπικούς φορείς και τον Δήμο. Κατόπιν τούτου, προχώρησε στην σύνταξη χρονοδιαγράμματος.

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ : Προετοιμασία εδάφους, αγορά συστήματος ποτίσματος και φύτεμα εποχιακών φυτών. Εγκατάσταση κάδου Ανακύκλωσης χαρτιού.

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ – ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ:  Δεντροφύτευση οπωροφόρων δέντρων.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ- ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ: Συγκομιδή λαχανικών και δράσεις σε συνεργασία με την εθελοντική ομάδα: ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, για την σωστή διαχείριση της τροφής. ΜΑΡΤΙΟΣ -ΑΠΡΙΛΙΟΣ: Φύτεμα λουλουδιών και λαχανικών. Εγκατάσταση παιδικής χαράς. Συνθέσεις επιδαπέδιων ομαδικών παιχνιδιών, στα πλακίδια της αυλής. Αγορά και εγκατάσταση ξύλινων τραπεζοκαθισμάτων.

ΜΑΙΟΣ – ΙΟΥΝΙΟΣ: Ζωγραφική στην εξωτερική τοιχοποιία του κτιρίου.

Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία :

Για να υλοποιηθεί το παραπάνω σχέδιο δράσης, αποφασίστηκε να ζητηθεί η συνδρομή του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, του τοπικού συμβουλίου και του Δήμου στον οποίο ανήκει το Νηπιαγωγείο. Επίσης αποφασίστηκε να γίνει δεκτή κάθε είδους δωρεά από ιδιώτες και εργοστάσια, καθώς το Νηπιαγωγείο βρίσκεται σε βιομηχανική ζώνη. Για την υλοποίηση του σχεδίου δράσης θα υπάρχει ενημέρωση από γεωπόνους, αγρότες και από την εξιδεικευμένη ομάδα τη οργάνωσης ΜΠΟΡΟΎΜΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.

Κριτήρια επιτυχίας της Δράσης:

Τα κριτήρια για την επιτυχημένη υλοποίηση της Δράσης περιλαμβάνουν: Τον καταμερισμό ευθυνών και την συνεργασία, ανάμεσα στο εκπαιδευτικό προσωπικό  Την συχνή ενημέρωση των γονέων και την υλοποίηση κοινών δράσεων. Συνεργασία με την ΣΕΕ. Την σωστή διαχείριση των πόρων . Την επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών και την υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων που αναδύονται μέσα από το αρχικό Σχέδιο δράσης. Την αξιοποίηση νέων τρόπων διδασκαλίας που θα προκύψουν από την αξιοποίηση της αυλής. Την συνεχή ενθάρρυνση των παιδιών, έτσι ώστε να παίρνουν πρωτοβουλίες και να δίνουν λύσεις και ιδέες.

Διαδικασίες αξιολόγησης της Δράσης :

Στο τέλος κάθε διδακτικής μέρας, θα καταγράφονται οι δράσεις στο βιβλίο σχολικής ζωής. Θα αξιολογούνται και θα τροποποιούνται οι δραστηριότητες, αν και εφόσον κρίνεται απαραίτητο για την επίτευξη των στόχων. Θα ανοιχτεί ατομικός φάκελος για κάθε μαθητή, όπου θα εμπλουτίζεται με τα φύλλα αξιολόγησης και τις εντυπώσεις που θα αποκομίζει από τι δραστηριότητες. Θα συνταχθεί ερωτηματολόγιο για κάθε μαθητή και θα συμπληρώνεται, έτσι ώστε να γίνεται συστηματική παρακολούθηση της εξέλιξης των νηπίων

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>