Μια φορά κι ένα καιρό,σε ένα Νηπιαγωγείο μαγικό,ένα μπαουλάκι μια σταλιά μικρό,έκρυβε μεγάλο θησαυρό.
ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ!!!!!!!!!!!!!
………Και όχι μόνο.Ηταν μαζί με αυτά,οι αναμνήσεις,η μυρωδιά του τζακιού τις κρύες νύχτες του Χειμώνα,η θαλπωρή,η φαντασία και η αγωνία,αλλά και η γλυκιά φωνή της γιαγιάς,να σιγοψιθυρίζει και να μας ταξιδεύει σε κόσμους μαγικούς και ονειρεμένους…
ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ!!!!!!!!!!!!!
Μια φορά και ένα καιρό λοιπόν,κάπου στις 16 Οκτωβρίου,ένα μπαουλάκι έκανε την εμφάνισή του,στη γωνιά της βιβλιοθήκης μας
Απορία,περιέργεια,απόψεις διαφορετικές, μέχρι να καταλήξουμε στην εξερεύνησή του
Όλα τα παραπάνω αντικαταστάθηκαν από χαρά,καθώς αγαπημένα παραμύθια και οι ήρωες τους ξεπήδησαν από μέσα
Τα είδαμε,τα ξεφυλλίσαμε, περιεργαστήκαμε τους ήρωες και τα όμορφα κοστούμια τους και αποφασίσαμε να τα έχουμε συντροφιά μας,σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς μας
Έτσι,σκεφτήκαμε, κάθε Δευτέρα, να ξεκινούμε την εβδομάδα που έρχεται, ταξιδεύοντας με ένα αγαπημένο παραμύθι
Το ταξίδι αρχίζει….
1. Η ΚΟΚΚΙΝΟΣΚΟΥΦΙΤΣΑ
(Τα στιχάκια που χρησιμοποιήθηκαν σε κάθε παραμύθι είναι από το βιβλίο:ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, εκδ. ΑΡΙΩΝ)
Αν σε φοβίζουν οι κακίες,οι αναποδιές και οι δυσκολίες,πάντα εσύ τρόπο να βρίσκεις,τα εμπόδια να ξεπερνάς.Κι αν ο ουρανός σου συννεφιάζει,μπόρα είναι,γρήγορα περνά
1η παραμυθοδιαδρομή
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το μπαουλάκι της γιαγιάς κάνει την εμφάνισή του και μας δίνει αφορμή να ξεκινήσουμε…..
- Παρουσίαση και ανάγνωση του παραμυθιού
- Εντυπώσεις και συναισθήματα,που προκάλεσε η ανάγνωσή του
- Ερωτήσεις πάνω στο περιεχόμενο του παραμυθιού
- Αναπαράσταση της ιστορίας μέσα από…….το σπίτι της Κοκκινοσκουφίτσας, και……
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
- Κουκλοθέατρο: γνωριμία με τους ήρωες – κούκλες του παραμυθιού &
τα παιδιά… ζωντανεύουν το παραμύθι
- Παρακολουθούμε την εκδοχή του παραμυθιού δραματοποιημένη από τα ζουζούνια.
- Δραματοποίηση του παραδοσιακού παιχνιδιού » Λύκε, λύκε είσαι εδώ; «
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
- Ποιον φοβάται η Κοκκινοσκουφίτσα?
-Η ηρωίδα του παραμυθιού μέσα από το δικό της φόβο, μας δίνει την αφορμή να γνωρίσουμε τους φόβους των παιδιών,να συζητήσουμε για αυτούς και να τους…….κλείσουμε στο μπαούλο της γιαγιάς για να τους πάρει μακριά
ΑΝΑΓΝΩΣΗ
-Τα παιδιά βάζουν στη σωστή σειρά τις εικόνες του παραμυθιού και «διαβάζουν» με τη σωστή φορά
και…
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ)
Βοηθήσαμε την κοκκινοσκουφίτσα να φτάσει στο σπίτι της γιαγιάς της, αποφέυγοντας τον λύκο. Αναγνώριση και μέτρηση αριθμών απο το 1 εως το 5.
-Φτιάξαμε σε μικρές ομάδες το παζλ της κοκκινοσκουφίτσας
2η παραμυθοδιαδρομή
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
-Φτιάχνουμε μια τράπουλα με χρώματα και ρωτάμε τα παιδιά,γιατί την ηρωίδα μας την λένε Κοκκινοσκουφίτσα
-Τα παιδιά τραβάν στην τύχη ένα φύλλο,παρουσιάζουν το χρώμα που τους έτυχε και δίνουν όνομα στην ηρωίδα σύμφωνα με αυτό.Π.χ Πρασινοσκουφίτσα
-Τέλος,το κάθε παιδί παίρνει την ηρωίδα του,τη βάφει με το χρώμα που έτυχε και βάζει στο καλάθι της τρόφιμα με το ίδιο χρώμα
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ :ΓΡΑΦΗ
-Με την τεχνική του φωτοκολλάζ,τα παιδιά φτιάχνουν μια εικόνα από το παραμύθι
-Μια ομάδα αναλαμβάνει να γράψει τα ονόματα των ηρώων
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-Διαβάζουμε το παραμύθι»Η Κοκκινοσκουφίτσα και ο τελευταίος λύκος»
-Αφού ακούσουμε τις απόψεις των παιδιών…….
- Ακούμε την άποψη του λύκου
- Απαντούν στην ερώτηση»Tι νομίζετε ότι θα γινόταν αν η Κοκκινοσκουφίτσα δεν φοβόταν το λύκο και του μιλούσε»
2. Η ΧΙΟΝΑΤΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΤΑ ΝΑΝΟΙ
Στο δάσος γύριζα χαμένη,μα πάντα,μια ελπίδα μένει.Ότι θα πάνε όλα καλά.Και να που βρήκα τελικά ,στων νάνων το μικρό σπιτάκι,τη ζεστασιά και την αγάπη.
1η παραμυθοδιαδρομή
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
-Ανάγνωση,εντυπώσεις και συναισθήματα που προκλήθηκαν από την ανάγνωση του παραμυθιού
-Ερωτήσεις που ξεπηδούν από το παραμύθι
- Τι σημαίνει μητριά
- Γιατί μισούσε την Χιονάτη
- Γιατί δεν ζήτησε τη βοήθεια του μπαμπά της
- Τι θα γινόταν αν η μητριά αγαπούσε τη Χιονάτη
-Τέλος,κάνουμε στα παιδιά την εξής ερώτηση
Αν είχατε ένα μαγικό καθρέφτη,τι θα του ζητούσατε?
και καταγράφουμε τις απαντήσεις
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
-Αντιστοιχία 1:1 Είχαν όλοι οι νάνοι το δικό τους κρεβάτι?
-Παίζουμε παιχνίδια αντιστοίχισης,χρησιμοποιώντας εικόνες από το παραμύθι
ΜΟΥΣΙΚΗ
Το τραγούδι των νάνων
ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (ΟΛΟΗΜΕΡΟ)
-Διαβάσαμε ακόμη μια φορά το παραμύθι και επκεντρωθήκαμε στη σκηνή με το μήλο, όπου και συζητήσαμε, με αφορμή το πάθημα της Χιονάτης, ότι δεν μιλάμε ούτε δεχόμαστε δώρα από ξένους χωρίς την έγκριση των γονιών μας.
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (ΟΛΟΗΜΕΡΟ)
Ζωντανέψαμε το παραμύθι με ήρωες τα ίδια τα παιδιά
Η Χιονάτη τρώει το μήλο
Ο πρίγκηπας συναντά τους νάνους με την Χιονάτη
2η παραμυθοδιαδρομή
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
- Αριθμός 7 - Πόσοι ήταν οι νάνοι?
- Είχε ο καθένας τα δικά του πράγματα?
-Άρα πόσα κρεβάτια υπήρχαν?Πόσες καρέκλες?Πιάτα?…..
-Στη συνέχεια κάνουμε μια αναπαράσταση.Τα παιδιά μοιράζονται ρόλους και…..
- Η Χιονάτη στρώνει το τραπέζι
- Κάθονται οι 7 νάνοι
- Τους δίνει 7 πιάτα,7 πιρούνια, 7 ποτήρια ……
και καλή όρεξη
-Τέλος παρακολουθούμε το παρακάτω βιντεάκι
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
-Επιλέγουν τους αγαπημένους τους πρωταγωνιστές και φτιάχνουν την δική τους κούκλα
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ : ΑΝΑΓΝΩΣΗ
-Παίζουμε με τους ήρωες του παραμυθιού
? Παιχνίδια μνήμης & παρατηρητικότητας
Κανόνες: Ο κάθε παίχτης έχει ένα λεπτό (που μετράμε με μια κλεψύδρα) για να παρατηρήσει την εικόνα . Έπειτα κρύβουμε την εικόνα από τον παίχτη, οποίος πρέπει να απαντήσει σε κάποιες ερωτήσεις που σχετίζονται με την εικόνα του παραμυθιού.Ένα άλλο παιδί γίνεται ελεγχτής και επιβεβαιώνει τις σωστές και λάθος απαντήσεις του παίχτη.
3. Ο Λαγός και η Χελώνα
Αν στη ζωή σου επιμένεις και αν μπορείς να περιμένεις,τότε στο λέω να το ξέρεις πάρα πολλά θα καταφέρεις
1η Παραμυθοδιαδρομή
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
-Ανάγνωση παραμυθιού και εντυπώσεις
-Περιέγραψαν τους ήρωες με κατάλληλα επίθετα
-Ζωγράφισαν τον ήρωα της προτιμήσεως τους
-Εντόπισαν τα συναισθήματα της χελώνας
ΓΛΩΣΣΑ
«Γράμμα από το λαγό που έχασε από μία χελώνα»,
του Β. Ηλιόπουλου (Παράθυρο στην Εκπ/ση του παιδιού,τευχ.40,2006)
Λαμβάνουμε στο νηπιαγωγείο ένα γράμμα από το λαγό που έχασε από μία χελώνα και θέλει να αποκαταστήσει την αλήθεια.
-Διαβάσαμε το βιβλίο
-Έφτιαξαν λίστα με….λέξεις γλυκές που δεν πικραίνουν τους άλλους
Τραγούδι: «ο λαγός και η χελώνα» , ( από το CD » τι λέει η αλεπού «, Ε. Ρεμπούτσικα)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
-Χρονικές έννοιες : Αργά-γρήγορα -Μέσα από παιχνίδια ταχύτητας,κατανόησαν τις έννοιες,αργά-γρήγορα και έφτιαξαν την δική τους λίστα
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
-Συζητήσαμε πάνω στο ηθικό δίδαγμα του παραμυθιού
-Το κάθε παιδί απάντησε στην ερώτηση:
Σε τι νομίζεις ότι είσαι δυνατός?Σε τι είσαι αδύναμος?
-Ζωγράφισαν τις απαντήσεις τους
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ :ΑΝΑΓΝΩΣΗ
-Δίνουμε στα παιδιά την εικόνα από το εξώφυλλο του παραμυθιού και αφήνουμε να το περιγράψουν
-Στη συνέχεια παρουσιάζουμε δύο εικόνες κάπως έτσι…..
και ζητάμε να μας πουν τι λείπει
-Ψάχνουν στις σκόρπιες κάρτες και εντοπίζουν τις λέξεις Λαγός και χελώνα και τις τοποθετούν στις εικόνες
-Φτιάχνουν προτάσεις με τις παραπάνω λέξεις και αφού διαλέξουμε δύο,μία για κάθε ήρωα,παίζουμε το παιχνίδι της ξεχασμένης λέξης
………………………………………………………………………………………………………………………..
…και η ιστορία αλλιώς…
«χελώνα εναντίον λαγού»
4.Το Ασχημόπαπο
Αν όλοι σε περιφρονούν,για άσχημο αν σε περνούν,άσε να λάμψει από την καρδιά σου μοναδικά η ομορφιά σου.Μονάχα αυτή μένει κι αξίζει,όταν η εξωτερική ξεφτίζει
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
-Ανάγνωση και σχόλια ως προς την ιστορία του παραμυθιού
-Συζήτηση για τα αισθήματα του ήρωά μας
-Ρωτήσαμε τα παιδιά γιατί όλοι έδιωχναν το παπάκι από κοντά τους
-Καταγράψαμε τις απαντήσεις των παιδιών,στην ερώτηση:
«Φανταστείτε ότι,ειίστε ο ήρωας του παραμυθιού.Πως θα νιώθατε αν όλοι σας έδιωχναν?
-Έκαναν το συναίσθημά τους, ζωγραφιά
-Αναδιήγηση του παραμυθιού μέσα από εικόνες
* οι καρτέλες για την αναδιήγηση του παραμυθιού
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
-Λαβύρινθος Φτιάξαμε στο πάτωμα ένα λαβύρινθο και τα παιδιά μέσα από την σωστή διαδρομή,οδήγησαν το παπάκι να φτάσει στην λίμνη των κύκνων
ΜΟΥΣΙΚΗ
-Τα παιδιά καθισμένα σε κύκλο, κρατώντας μπροστά τους ένα φύλλο εργασίας, το οποίο έχουμε φτιάξει για την συγκεκριμένη δραστηριότητα και χρώματα, γίνονται ζωγράφοι.
-Ξεκινώντας η μουσική, ζητάμε από τα παιδιά να κλείσουν τα μάτια και να ακούσουν πολύ προσεκτικά.Μόλις σταματήσουμε τη μουσική, τα παροτρύνουμε να μας πουν ποιο χρώμα τους ήρθε στο μυαλό και το προσθέτουν στο φύλλο εργασίας
-Φτιάχνουν τον δικό τους πίνακα ζωγραφικής, εμπνευσμένο από το παραπάνω κλασσικό κομμάτι, με τίτλο :Τα κύματα της λίμνης κάτω από τον ήλιο
Και μερικά φύλλα εργασίας…….
5.Η Σταχτοπούτα
Δίχως το μαγικό ραβδί ή τη νεράιδα την καλή,μια μεταμόρφωση αρκεί μες στην καρδιά και την ψυχή μας,για να αλλάξει η ζωή μας
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
-Εντυπώσεις και συναισθήματα που προκάλεσε η ανάγνωση του παραμυθιού
-Ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στη Σταχτοπούτα και τη Χιονάτη
-Ερωτήσεις στα παιδιά :
-Σε τι μεταμορφώθηκαν τα ποντικάκια?
-Η κολοκύθα τι έγινε?
-Ποιοι έγιναν υπηρέτες?
-Ο αγαπημένος σκύλος της ηρωίδας μας?
-Στη συνέχεια,κάναμε την παρακάτω ερώτηση και τα παιδιά απάντησαν με ζωγραφιά
Αν είχες ένα μαγικό ραβδάκι,τι θα ήθελες να αλλάξεις γύρω σου?
ΑΝΑΓΝΩΣΗ
-Φτιάξαμε πίνακα αναφοράς με τα……αξεσουάρ της μάγισσας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
- «Η Σταχτοπούτα έχασε το γοβάκι της.Για να το βρεις πρέπει να τακτοποιήσεις τα υπόλοιπα γοβάκια σε ζευγάρια»
Αυτή την οδηγία δώσαμε στα παιδιά και απλώσαμε στο πάτωμα γοβάκια σε διάφορα χρώματα
-Όταν όλα τα γοβάκια μπήκαν σε ζευγάρια,φανερώθηκε το όμορφο γοβάκι της Σταχτοπούτας
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
-Η καλή νεράιδα μεταμορφώνει…..
-Δύο παιδιά κάθε φορά,το ένα μάγισσα και το άλλο το……θύμα της μεταμόρφωσης
-Τα δυο παιδιά συνεργάζονται,η μάγισσα ακουμπάει με το ραβδί της το παιδί,ενώ τα υπόλοιπα προσπαθούν να μαντέψουν σε τι το μεταμόρφωσε
……..και
- Ο κρυμμένος θησαυρός με το γοβάκι της Σταχτοπούτας (ομαδικό παιχνίδι)
Φύλλα εργασίας
6.Η Τοσοδούλα
Ακόμα και οι πιο μικροί έχουν αξία στη ζωή,τα έντομα,τα ζουζουνάκια,τα χόρτα και τα λουλουδάκια.Σκύψε και δες την ομορφιά τους,τα σχήματα,τα χρώματά τους
1η Παραμυθοδιαδρομή
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
-Διαβάσαμε το παραμύθι και αφού ακούσαμε τις εντυπώσεις τους,ζητήσαμε από τα παιδιά να το παρουσιάσουν.Εδειξαν,ξεφύλλισαν και «διάβασαν» το παραμύθι με το δικό τους τρόπο
-Στη συνέχεια,εστιάσαμε την προσοχή μας στην εικόνα,όπου η Τοσοδούλα ξεπροβάλλει από το τριαντάφυλλο και ρωτήσαμε τα παιδιά:
«Αν είχατε στον κήπο σας μια τριανταφυλλιά,τι θα θέλατε να ξεπηδήσει από μέσα?»
-Και να οι απαντήσεις τους……
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ : ANΑΓΝΩΣΗ
-Μια εικόνα που άρεσε την πλειοψηφία των παιδιών ήταν,όταν η ηρωίδα μας αποκοιμήθηκε στο νούφαρο και οι μικροί φίλοι της την πρόσεχαν
Έτσι,αρπάξαμε την ευκαιρία να συνθέσουμε ένα δικό μας νανούρισμα.Το στολίσαμε με…..μουσική και με περηφάνια το τραγουδήσαμε
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ……ΦΑΝΤΑΣΙΑ
- Δούλεψαν ομαδικά και έφτιαξαν τον δικό τους πίνακα ζωγραφικής με τίτλο «Ταξίδι στα φτερά ενός χελιδονιού»
και φτιάξαμε και την δική μας Τοσοδούλα
……………………………………………………………………….
Παραδοσιακό παιχνίδι
«Πουν” τη, πουν” τη η Τοσοδούλα», η Τοσοδούλα κρύβεται στα χέρια των παιδιών κι εμείς την ψάχνουμε! (παραλλαγή του παιχνιδιού: » πουν” το , πούν” το το δαχτυλίδι» )
Παιχνίδι μνήμης & παρατηρητικότητας
2η Παραμυθοδιαδρομή
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ:ΓΡΑΦΗ
-Ο Κόσμος της Τοσοδούλας :Νούφαρα,ζουζούνια και άλλες ομορφιές, συνθέτουν τον μαγικό κόσμο της Τοσοδούλας .Τον αποθανατίσαμε…….
………..αφού παίξαμε πρώτα με τις λέξεις
ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ
– Aντίθετα :«Η Τοσοδούλα περπατώντας μέσα στο δάσος βρήκε τα μαγεμένα βατόμουρα. Ήταν τόσο μυρωδάτα και λαχταριστά που δεν μπόρεσε ν” αντισταθεί και τα δοκίμασε…! Τότε όμως συναίβει κάτι αναπάντεχο !!! Η Τοσοδούλα βρέθηκε αμέσως στη χώρα με τα αντίθετα, ξέρετε εκεί που τα μικρά γίνονται μεγάλα και τα μεγάλα μικρά, τα κοντά – ψηλά και τα φαρδιά στενά!!!! Έτσι και η φίλη μας η Τοσοδούλα από τόσο δα μικρούλα έγινε…..»
-Αφού συζητήσαμε πάνω στο παραμύθι και βρήκαμε μέσα σε αυτό τις αντίθετες έννοιες……
-Τέλος, παίξαμε με κάρτες(dreamskindergarten.blogspot.com)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
-Διατάξεις: «Από το πιο μικρό ως το πιο μεγάλο και από το μεγάλο στο μικρό, η Τοσοδούλα μας ζούσε σε ένα κόσμο μαγικό»
Φύλλα εργασίας
7.Ο Γενναίος Ραφτάκος
Σας δίνω μία συμβουλή,όταν πιστέψετε πολύ σ’αυτό που θέλετε να γίνει,τότε εμπόδιο δε θα μείνει.Να έχετε πίστη στον εαυτό σας για να πετύχει ο σκοπός σας
1η Παραμυθοδιαδρομή
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
-Διαβάζοντας το παραμύθι και ακούγοντας εντυπώσεις και σχόλια,συνεχίσαμε ως εξής :
- Εξηγήσαμε τι σημαίνει η λέξη γενναίος και ζητήσαμε από τα παιδιά να μας πουν μια γενναία πράξη που θα ήθελαν να κάνουν.Την ζωγραφίζουν
- Αφηγήθηκαν τις επικίνδυνες δουλειές που ανέθεσε ο βασιλιάς στον ραφτάκο και παραλληλίσαμε τις γενναίες πράξεις του ραφτάκου με τους άθλους του Ηρακλή
- Διαβάσαμε
και βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές,μεταξύ των δύο ηρώων
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
-Πίνακας διπλής εισόδου Φτιάξαμε ένα πίνακα διπλής εισόδου,όπου στην κάθετη στήλη βάλαμε τις εικόνες του Ραφτάκου και του Ηρακλή,ενώ στις οριζόντιες στήλες,εικόνες από τους άθλους τους.Τα παιδιά ένωναν τον ήρωα με τον άθλο του και στο τέλος,βρήκαν,ποιος είχε τους περισσότερους,ποιος τους λιγότερους και ποιους άθλους είχαν κοινούς
………………………………………………………………………………….
- «Μ” ένα χτύπημα 7» ορίζοντας με μια κλεψύδρα το χρόνο τα παιδιά προσπαθούν να μαζέψουν όσες περισσότερες μύγες μπορούν με μια μυγοσκοτώστρα
ΜΟΥΣΙΚΗ
-Αφού κάναμε μια λίστα με γενναίους ήρωες παραμυθιών που μας πρότειναν τα παιδιά…..
-……ακούσαμε το παρακάτω πολύ όμορφο τραγούδι,για το θάρρος,τη γνώση και την αξία
Φύλλα εργασίας
8.Ο Πινόκιο
Ξύλινο το κορμάκι μου, μα όχι κι η καρδιά μου
Γιατί χτυπάει δυνατά και αγαπάει πραγματικά
Τόσο που κάνει αληθινά, τα πάντα ολόγυρά μου
1η Παραμυθοδιαδρομή
Μέσα από το μπαούλο της γιαγιάς ξεπήδησαν τα κομμάτια ενός παζλ, πιο παραμύθι να σχηματίζεται…;
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
-Εντυπώσεις των παιδιών από την ανάγνωση του παραμυθιού
- Ποιοι είναι οι ήρωες του παραμυθιού;
- Πόσα ψέματα είπε ο Πινόκιο;
-Ποια ήταν η πιο θαρραλέα πράξη που έκανε;
- Ποια από τα πρόσωπα ήταν κακά και πονηρά και ποια αγαπούσαν πραγματικά τον Πινόκιο;
-Ψάχνουμε το όνομα του Πινόκιο, μέσα σε ένα κρυπτόλεξο
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ : ΑΝΑΓΝΩΣΗ
-Αφήνουμε στη μοκέτα εικόνες με τα πρόσωπα του παραμυθιού και τα ονόματά τους και ζητάμε από τα παιδιά να διαβάσουν
-Στη συνέχεια, παρουσιάζουμε ένα φάκελο στον οποίο υπάρχουν οι ήρωες. Το κάθε παιδί τραβάει μια φιγούρα, την οποία όμως δεν πρέπει να δει. Για να ανακαλύψει τον ήρωα που του έτυχε του δίνουμε βοήθεια, όπως:
«Ο ήρωας σου αρχίζει από Λ και τελειώνει σε Ο «
2η Παραμυθοδιαδρομή
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
-Μέσα από τις περιπέτειες του Πινόκιο, μαθαίνουμε την Τεθλασμένη γραμμή
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
-Φτιάχνουμε την Προσωπογραφία του ήρωά μας
ΜΟΥΣΙΚΗ
-Αφού ακούσουμε το τραγούδι, το κάθε παιδί μας αναφέρει τα ψεματάκια που είπε και εκφράζουν το συναίσθημα που ένιωσαν από το ψέμα αυτό
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Μακρύ – Κοντό
«ΑΛΗΘΕΙΑ Ή ΨΕΜΜΑΤΑ»
Λέμε αλήθειες ή ψέμματα και αντίστοιχα μακραίνει ή κονταίνει η μύτη του Πινόκιο
…………………………………………………………………………………………………………
ΓΛΩΣΣΑ : ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ
Δραστηριότητα Αφηγηματικού λόγου : « Ιδέες των παιδιών για τους ήρωες των παραμυθιών »
Διερευνούμε τις ιδέες των παιδιών για τον ήρωα του παραμυθιού , τις καταγράφουμε και δημιουργεί το κάθε παιδί το δικό του προφίλ για τον ήρωα Πινόκιο.
Μερικές ιδέες……….
9 Τα καινούρια ρούχα του Αυτοκράτορα
Δική σου γνώμη αν δεν έχεις, μόνο τους άλλους αν προσέχεις, τότε δε θα” σαι ο εαυτός σου κι αυτό δε θα” ναι για καλό σου. Αόρατα ρούχα σου πουλούν, με ψέματα σε ξεγελούν
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-Αφού διαβάσουμε το παραμύθι….
- Ζωγραφίζουν την εικόνα που τους άρεσε
- Χαρακτηρίζουν τον Βασιλιά
- Συζητάμε πάνω στο ηθικό δίδαγμα του παραμυθιού
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ / ΑΝΑΓΝΩΣΗ
-Φτιάχνουμε την ντουλάπα με τα ρούχα του αυτοκάτορα
…………………………………………………………………………………………………….
ΓΛΩΣΣΑ : ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ
? Παιχνίδι λόγου , μνήμης & παρατηρητικότητας
Κανόνες: Ο κάθε παίχτης έχει ένα λεπτό (που μετράμε με μια κλεψύδρα) για να παρατηρήσει την εικόνα . Έπειτα κρύβουμε την εικόνα από τον παίχτη, οποίος πρέπει να απαντήσει σε κάποιες ερωτήσεις που σχετίζονται με την εικόνα του παραμυθιού.Ένα άλλο παιδί γίνεται ελεγχτής και επιβεβαιώνει τις σωστές και λάθος απαντήσεις του παίχτη.
Φύλλα εργασίας
10.Ο Παπουτσωμένος γάτος
Από όλα το πιο δυνατό, θα είναι πάντα το μυαλό. Εκεί υπάρχει η δύναμή μας και όχι μονάχα στο κορμί μας
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ / ΓΡΑΦΗ
-Αφού διαβάσουμε το παραμύθι και ακούσουμε τις εντυπώσεις των παιδιών……
- …..λύνουμε ομαδικά ένα σταυρόλεξο, με τη βοήθεια εικόνων και ορισμών
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ
-Παίζουμε με τα άρθρα, με τη βοήθεια των εικόνων του παραμυθιού και τις σοφές κουκουβάγιες
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
-Δημιουργούμε παρέα με τα παπούτσια και τη φαντασία μας
Φύλλα εργασίας
(Πίνακας αναφοράς για το σταυρόλεξο)
( Εικόνες για παιχνίδι με τα άρθρα)
11. Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων
Για δες τριγύρω σου καλά κοίταξε πιο προσεκτικά, τα μάτια σου μη ξανακλείσεις στην ομορφιά όλης της φύσης. Πίσω από τον κόσμο των πραγμάτων θα βρεις τη χώρα των θαυμάτων
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-Αφού διαβάσουμε το παραμύθι και συζητήσουμε πάνω σε αυτό…….
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΦΑΝΤΑΣΙΑ
-Φτιάχνουν τον δικό τους πίνακα, με αφορμή την ερώτηση :
«Αν πέφτατε σε μια λαγότρυπα όπως η Αλίκη,τι πράγματα θα βλέπατε στον πίνακα;»
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ / ΑΝΑΓΝΩΣΗ
-Το αλφαβητάρι της Αλίκης Φτιάχνουμε ένα πίνακα με την αλφαβήτα και παροτρύνουμε τα παιδιά να διαβάσουν
-Στη μοκέτα αφήνουμε εικόνες από το παραμύθι και αφού τις αναγνωρίσουν και βρουν την αρχική φωνούλα, την τοποθετούν στον πίνακα και στο σωστό γράμμα
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
-Λαβύρινθος Τα παιδιά βοηθούν την Αλίκη να διασχίσει τον λαβύρινθο για να γλιτώσει από τους στρατιώτες
-Αφού σχηματίσουμε ένα λαβύρινθο στην παρεούλα,δίνουν οδηγίες στην ηρωίδα μας
- Περπάτα στο δρόμο που βρίσκεται δεξιά σου
- Στρίψε αριστερά και μπες στο δρομάκι
και συνεχίζουν………
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
-Χρώματα και αριθμοί μέσα από μια παρτίδα…….ξερή
…………………………………………………………………………………………………..
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
12. και κάτι σαν……..επίλογος
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
-Η Καλή μας η γιαγιά που μας κράτησε συντροφιά όλο αυτό το διάστημα με τα όμορφα παραμύθια της,παίζει μαζί μας με παραμυθο……αινίγματα και μεις για να την ευχαριστήσουμε στολίζουμε το εργόχειρό της
ΑΝΑΓΝΩΣΗ
- Ποια παραμύθια μας έφερε η γιαγιά μέσα στο μπαούλο της;
Προσπαθούμε να αναγνωρίσουμε τους τίτλους των παραμυθιών και να τους διαβάσουμε.
………………………………………………………..
Ιδέες των παιδιών για τα παραμύθια
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
-Στατιστική Το μπαουλάκι της γιαγιάς άδειασε. Μας διάβασε όλα τα παραμύθια και μας ζήτησε να ψηφίσουμε τον αγαπημένο ήρωα
-Αφού έγινε η ψηφοφορία φτιάξαμε και ένα στατιστικό πίνακα
- και αποχαιρετήσαμε γιαγιά και παραμύθια με μια αφίσα με……..χρήσιμες συμβουλές
2 σχόλια
Ολυμπια
16 Μαΐου 2016 στις 14:17 (UTC 0) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
11ο Νηπιαγωγείο Ξάνθης
3 Ιουνίου 2016 στις 05:04 (UTC 0) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Μπράβο κορίτσια! Πολύ καλή δουλειά, όπως πάντα!! Ωραία ιδέα για την επόμενη χρονιά! Γεια σας από Ξάνθη