Κανείς δε γιεννιέται μισώντας τον πλησίον του, εξαιτίας του χρώματος του δέρματός του ή του παρελθόντος ή της θρησκείας.Οι άνθρωποι πρέπει να μάθουν να μισούν κι αν μάθουν να μισούν, μπορούν να μάθουν και να αγαπούν, γιατί η αγάπη έρχεται πιο φυσικά στην ανθρώπινη καρδιά, από ότι το αντίθετό της (Νέλσον Μαντέλα)
1.Τα παιδιά του κόσμου
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
- Παροτρύνουμε τα παιδιά να παρατηρήσουν τους συμμαθητές τους και αφού περιγράψουν ο ένας τον άλλο, να βρούν μεταξύ τους ομοιότητες και διαφορές
- Ζητάμε να μας δείξουν τον καλύτερο φίλο τους και να αιτιολογήσουν αυτή τη φιλία
- Δείχνουμε εικόνες παιδιών άλλων χωρών και φυλών και ζητάμε να μας πουν αν θα επέλεγαν κάποιο από αυτά για φίλο τους, αφού πρώτα διαβάσουμε το βιβλίο: Όλοι μαζί ένας κόσμος
- Παρατηρούν και περιγράφουν παιδιά από άλλες ηπείρους
- Συζητάμε για τις διαφορές και τις ομοιότητες όλων των παιδιών του κόσμου (Εξωτερικά χαρακτηριστικά,σπίτια,οικογένεια,αγαπημένα παιχνίδια,μόρφωση, συναισθήματα), και κάνουμε μια λίστα με αυτές
- Παρακολουθούμε
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
-Ομαδοποίηση :Ξεκινάμε την δραστηριότητα διαβάζοντας ένα ινδιάνικο μύθο(Καθημερινές δραστηριότητες στο Νηπιαγωγείο” ΕΙΡΗΝΗ ΓΕΝΕΙΑΤΑΚΗ-ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗ)
-Αφού σχολιάσουμε και συζητήσουμε πάνω στο μύθο,ομαδοποιούμε εικόνες παιδιών από διάφορα μέρη του κόσμου, ανάλογα με τη φυλή στην οποία ανήκουν και τα βάζουμε πάνω στο χάρτη
Και το ιστόγραμμα μας…
Και κλείσαμε τη μέρα μας με μια προσευχή……
Μας βγήκε κάπως έτσι….
2.Τα παιδιά της Ευρώπης
ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
-Διαβάζουμε τον μύθο της Ευρώπης
-Εντοπίζουμε την Ευρώπη στον παγκόσμιο χάρτη και την παρουσιάζουμε σαν μια μητέρα που αγκαλιάζει τα παιδιά της και βρίσκουμε την Ελλάδα
-Ετοιμάζουμε ένα powerpoint με χαρακτηριστικές για κάθε χώρα εικόνες και…….
-….μέσα σε όλο αυτό το σκηνικό γνωρίζουμε τα παιδιά της Ευρώπης,τις συνήθειες,τις δραστηριότητες,τις ομοιότητες και τις διαφορές( Ωραίες εικόνες που μας βοηθούν, υπάρχουν στο βιβλίο «Εικόνες του πλανήτη μας» από τις εκδόσεις modern times)
-Και αρχίζουμε να φτιάχνουμε το παζλ……του γήινου κόσμου μας
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ : ΓΡΑΦΗ
-Η Ευρώπη αγκαλιάζει τα παιδιά της Φτιάχνουμε την Ευρώπη-μαμά, όπως την φανταζόμαστε και στην……ποδιά της τις χώρες της
-Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες αναλαμβάνουν να βρουν και να κόψουν τους μικρούς κατοίκους των χωρών και για να μην τους ξεχάσουν ποτέ γράφουν τις λέξεις που αντιστοιχούν στην καταγωγή τους
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
-Παίζουμε μερικά από τα αγαπημένα μας ομαδικά παιχνίδια και εξηγούμε στα παιδιά ότι και σε άλλες χώρες τα παιδιά παίζουν στις αυλές.Και για του λόγου το αληθές……..
-…..παίζουμε ένα ομαδικό παιχνίδι της Γερμανίας, » Η λιμνούλα του Βάτραχου»
3.Τα παιδιά της Αμερικής
ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
-Μέσα από εικόνες και video’s, μαθαίνουμε πληροφορίες για την Αμερική
-Την χωρίζουμε σε βόρεια, νότια και κεντρική και ταξινομούμε τους κατοίκους της σε φυλές
-Γνωρίζουμε τα παιδιά της Αμερικής και τις συνθήκες μέσα στις οποίες ζουν
-Μαθαίνουμε για τις συνθήκες ανακάλυψης της και τους πρώτους κατοίκους
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ: ΑΝΑΓΝΩΣΗ
-Μάντεψε ποιος κρύβεται:Ένα παιδί βγαίνει από τον κύκλο έτσι ώστε να μη βλέπει τι γίνεται στην παρεούλα Στο κέντρο του κύκλου κρύβουμε την φιγούρα ενός παιδιού της Αμερικής, π.χ ενός Εσκιμώου.Το παιδί επιστρέφει στην παρεούλα και προσπαθεί να καταλάβει ποιος κρύβεται κάτω από το ύφασμα.Για να βοηθήσουμε και να πετύχουμε το στόχο μας, ετοιμάζουμε πίνακα αναφοράς με τις λέξεις που αντιστοιχούν στους μικρούς κατοίκους και έχουμε αφήσει στην μοκέτα όλες τις φιγούρες. Το νήπιο ψάχνει και αν δυσκολευτεί του δίνουμε πληροφορίες, όπως:Πηγαίνουν στο σχολείο με έλκηθρο και τους αρέσει το ψάρεμα και το κυνήγι (Εμπνευσμένο από τις δραστηριότητες για την ανάγνωση και τη γραφή της ΤΑΣΟΥΛΑΣ ΤΣΙΛΙΜΕΝΗ)
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
-Ινδιάνικος χορός της βροχής
Και κλείσαμε τη μέρα μας φτιάχνοντας ένα όμορφο κολιέ για τον μικρό μας Ινδιάνο με…..αναπαραγωγή μοτίβου
4. Τα παιδιά της Ασίας
Αρχίζουμε την δραστηριότητα μας ακούγοντας το παραπάνω γιαπωνέζικο τραγούδι
- Σε τι γλώσσα είναι αυτό το τραγούδι;
- Πως λέγεται η χώρα;
- Σε ποια ήπειρο βρίσκεται;
ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
-Μαθαίνουμε την Ασία σαν ήπειρο, μέσα από εποπτικό υλικό και γνωρίζουμε τους μικρούς κατοίκους και την καθημερινότητά τους
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ: ΑΝΑΓΝΩΣΗ
-Ξεκινάμε την δραστηριότητά μας διαβάζοντας το παραμύθι: «O μικρός Ινδός»
- Αφού ολοκληρωθούν οι εντυπώσεις και τα σχόλια……
-Ένα δώρο από την Ινδία Παρουσιάζουμε ένα πακέτο στα παιδιά. Είναι από την Ινδία, δώρο για μας.Το ανοίγουμε και ανακαλύπτουμε δύο όμορφους χαρταετούς,έναν πίνακα με πολλά χρώματα και ένα γράμμα.Ο μικρός Ινδός φίλος μας, ζητάει από μας να τους…..χρωματίσουμε.Για να μας βοηθήσει, πάνω σε αυτούς έχει βάλει λέξεις.Τις διαβάζουμε και βάζουμε χρώματα. Οι χαρταετοί είναι έτοιμοι
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
-Γυμναστική στις όχθες του καναλιού (Στη χώρα των Κινέζων’Εκδόσεις Κέδρος)
-Βλέπουμε και συζητάμε για την σημασία που δίνουν οι Κινέζοι στην κίνηση και την άσκηση
-Προσπαθούμε να τους μιμηθούμε
-Αυτοσχεδιάζοντας, δίνουμε τα δικά μας μηνύματα μέσα από κινήσεις
-Για να μας…….έρθει έμπνευση ακούμε ανάλογη μουσική
5.Τα παιδιά της Αφρικής
ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
-Ο Μπάουι έρχεται στο σχολείο μας και αφού μας μιλήσει για τη χώρα του και τις συνθήκες στις οποίες ζουν οι συμπατριώτες του…….
-Τι δώρο θα κάνουμε στον Μπάουι για να το πάει στην πατρίδα του;
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Ο Μπάουι μας είπε ότι είναι αρχηγός της φυλής του και έχει 19 παιδιά
Όμως η καλύβα του ήταν μικρή και δεν χωρούσαν όλοι Έτσι λοιπόν αποφάσισε να φτιάξει και άλλες καλύβες να βάλει τα παιδιά του και να ησυχάσει λίγο το κεφάλι του Έπρεπε όμως να προσέξει δύο πράματα Το πρώτο ήταν να έχουν τα παιδιά του το…..οικόσημο της οικογενείας και το δεύτερο να μην χτίσει τις καλύβες στη γη του βασιλιά 20 Έτσι θα είναι όλοι ευχαριστημένοι και θα ζουν αγαπημένα
Κάπως έτσι….
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ: ΑΝΑΓΝΩΣΗ
-Παίζουμε κρεμάλα με λέξεις από την……Αφρική
6. Τα παιδιά της Ωκεανίας
ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
-Αφού είδαμε εικόνες και video που μας βοήθησαν να γνωρίσουμε την Ωκεανία και τα παιδιά της…..
- Τελειώσαμε το παζλ……του γήινου κόσμου μας και τοποθετήσαμε τους φίλους που γνωρίσαμε όλο αυτό το διάστημα στο σπίτι τους
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ: ΓΡΑΦΗ
-Και αφού γίναμε φίλοι, μάθαμε πως λέγεται και γράφεται η λέξη ΓΕΙΑ ΣΟΥ σε διάφορες γλώσσες
ΜΟΥΣΙΚΗ
-Μάθαμε το τραγούδι:
…….και κάτι σαν επίλογος
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-Διαβάσαμε :Το ασχημόπαπο και….
- Δίνουμε εικόνες του παραμυθιού με στόχο την αναδιήγηση του
- Ζητάμε από τα παιδιά…. .
Φαντάσου ότι είσαι εσύ το ασχημόπαπο Πως θα αισθανόσουν αν όλοι σε έδιωχναν;
- Κάνουμε ερωτήσεις πάνω στο περιεχόμενο με σκοπό την συναισθηματική τους ευαισθητοποίηση
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ: ΑΝΑΓΝΩΣΗ
-Το αλφαβητάρι των δικαιωμάτων
Ίσοι, διαφορετικοί, όλοι μαζί στο λουλούδι της ζωής
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ: ΑΝΑΓΝΩΣΗ
-Αφού γνωρίσουμε τη unisef και άλλες οργανώσεις και την δράση τους…..
- Διαβάζουμε τον πίνακα
- Και …..ιδρύουμε την εθελοντική ομάδα του Νηπιαγωγείου μας, με στόχο να βοηθάμε ο ένας τον άλλο και φυσικά φτιάξαμε και το….σύμβολό μας
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-Διαβάζουμε το ποίημα της Μαρίας Γουμενοπούλου: Γλυκό τσαμπί σταφύλι και …….ετοιμαζόμαστε για ένα ταξίδι στο φεγγάρι Το κάθε παιδί επιλέγει ένα ή δύο φίλους από όλο τον κόσμο και ταξιδεύουν μαζί
Πρόσφατα σχόλια