ΣΤΑΦΥΛΙ-ΤΡΥΓΟΣ σχ. έτος 2025-26

  ΕΝΑ ΤΣΑΜΠΙ ΣΤΑΦΥΛΙ

 

     1η Διδασκαλία

Με αφορμή σταφύλια που έφεραν παιδιά στο πρωινό γεύμα…..

* Εικόνες ( αμπέλι, κληματαριά , τρύγος σταφυλιών, πάτημα ,μούστος, κρασί και άλλα προιόντα) .Ζητάω από τα παιδιά να φέρουν κάποιο προιόν σταφυλιού για την επόμενη μέρα.

Βλέπουμε και σχολιάζουμε τις εικόνες .Βάζουμε στη σωστή σειρά τις εικόνες από το αμπέλι στο κρασί.(χρονική αλληλουχία εικόνων).

STAFILI

* Παρακολουθούμε video με θέμα τον τρύγο και αναπαριστούμε τον τρύγο ( μάζεμα ,κουβάλημα, πάτημα σταφυλιών, χορός) ( δραματοποίηση)

* Κάνουμε κολαζ με γλασε << ένα τσαμπί σταφύλι>>( εικαστικά)

    2η Διδασκαλία 

* Τα  παιδιά φέρανε διάφορα προιόντα και τα τοποθετήσαμε στη γωνιά του σταφυλιού( σταφύλια, κρασί ,τσίπουρο, αμπελόφυλλα, μουστοκούλουρα, ξύδι, σταφίδες).Σχολιάζουμε την γωνιά μας.

* Ακούμε το τραγούδι <<τσιριτρο>>  και το χορεύουμε. Γινόμαστε σπουργιτάκια και κινούμαστε ανάλογα ( μουσικοκινητική αγωγή).

* Με αφορμή το τραγούδι μαθαίνουμε τον αριθμό 8. ( μαθηματικά). Στην ολομέλεια αναγνωρίζουμε το 8 μέσα από παιχνίδι με κάρτες.

* Μετράμε 8 αντικείμενα και τα τοποθετούμε κάτω από τον αριθμό 8.

* Φτιάχνουμε τσαμπιά σταφυλιών με 8 ρόγες.

ST2

* Απεικονίζουμε το τραγούδι <<τσιριτρο>> ( φύλλο εργασίας)

    3η Διδασκαλία

Τί σχήμα έχει η ρόγα του σταφυλιού??….στρογγυλό… ( μαθηματικά)

* Μιλάμε για τον κύκλο. Βρίσκουμε κυκλικά αντικείμενα στην τάξη και τα τοποθετούμε μέσα στο κυκλικό στεφάνι.

* Αναγνωρίζουμε τους κύκλους μέσα από ποικιλία εικόνων.

K

* Χωριζόμαστε σε ομάδες και σχηματίζουμε κύκλους στο πάτωμα.

K1

* Χορεύουμε το τραγούδι <<Ο κύκλος>>, Ζουζούνια

* Σχηματίζουμε το δικό μας πολύχρωμο τσαμπί με κυκλικές ρόγες.( εικαστικά)

 4η Διδασκαλία

* Διαβάζουμε το παραμύθι << Η αλεπού και τα σταφύλια>> Μύθοι του Αισώπου και το σχολιάζουμε.

* Ακολουθεί παιχνίδι αλγοριθμικής σκέψης στην ολομέλεια. ( ΚΩΔΙΚΑΣ). Τοποθετούμε το πλέγμα και γινόμαστε αλεπούδες που μαζεύουν τα σταφύλια και τα βάζουν στο καλάθι. Παίζουμε ανά δυο ,ένα παιδί τοποθετεί τα βέλη και το άλλο κάνει τη διαδρομή.

K2

* Αποτυπώνουμε το παιχνίδι στο χαρτί…φτιάχνουμε τον δικό μας κώδικα. ( φύλλο εργασίας)

K3

   5η Διδασκαλία

* Μαθαίνουμε το γράμμα Σσ από το σταφύλι. Διαβάζουμε  για το Σ απο το βιβλίο << Αλφαβητάρι με γλωσσοδέτες>>, Ευγένιος Τριβιζάς (γλώσσα)

* Παιχνίδι  με εικόνες στην ολομέλεια για φωνολογική αναγνώριση του Σσ. Αναγνωρίζω τις εικόνες που ξεκινάνε από Σσ και τις βάζω κάτω από το σταφύλι.

σ

* Στη συνέχεια σχηματίζω το γράμμα Σσ με χαρτόνι και γκοφρε και ακολουθεί οπτική αναγνώριση. Σκορπίζω διάφορες λέξεις και αναγνωρίζω αυτές που αρχίζουν απο Σσ.

 

σ1

* φύλλο αξιολόγησης

6η Διδασκαλία

* Παρακολουθούμε video για τον Θεό Διόνυσο και συζητάμε για το οτι είναι ο θεός του κρασιού και του γλεντιού. Βλέπουμε εικόνες. Αφηγούμαι την ιστορία για τον Διόνυσο και τους πειρατές.(γλώσσα)

* Ζωγραφίζουμε με νερομπογιά τον Διόνυσο. ( εικαστικά)

* Χορεύουμε αναπαριστώντας τον Διόνυσο και τους σάτυρους.( μουσικοκινητική αγωγή)

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.