«

»

Νοε 27

Το δώρο της παπλωματούς,Δραστηριότητες

Το Δώρο της Παπλωματούς

paplomatou-1

Μια……πρώτη γνωριμία

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

-Αφού διαβάσουμε το παραμύθι και το σχολιάσουμε…..

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ : ΑΝΑΓΝΩΣΗ

-Γνωρίζουμε τους ήρωες, παίζοντας με τις λέξεις τους και φτιάχνοντας ένα πίνακα αναφοράς

Πίνακας αναφοράς-και κάνουμε αντιστοίχηση,εικόνας και λέξης

Διαβάζω και αντιστοιχίζω.

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Ζητάμε από τα παιδιά να συνδέσουν τον κάθε ήρωα με ένα συναίσθημα και να αιτιολογήσουν την απάντησή τους

-Εστιάζουμε στο συναίσθημα της Παπλωματούς και στην γενναιοδωρία της και καταγράφουμε τις απαντήσεις των παιδιών στην εξής ερώτηση:

«Τι δώρο θα κάνατε σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη?»

Καταγραφή

ΜΟΥΣΙΚΗ

 -Τραγούδι :»Το δώρο της Παπλωματούς»

Συνεχίζουμε……

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

-Φτιάχνουμε το πάπλωμα της ηρωίδας μας, χρησιμοποιώντας, καραβόπανο, τσόχα και…….φαντασία

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

-Χρονική εξέλιξη Αφήνουμε στο πάτωμα τις εικόνες των ηρώων. Τα παιδιά καλούνται να τις βάλουν στη σωστή σειρά πάνω στη γραμμή του χρόνου,σύμφωνα με την ροή του παραμυθιού και ταυτόχρονα να αναδιηγούνται την ιστορία

-Μπορούμε να κρύψουμε ή να μπερδέψουμε κάποιες εικόνες και να ζητήσουμε από τα παιδιά να διορθώσουν

ΠΑΠΛΩΜΑΤΟΥ-ΒΑΣΙΛΙΑΣ

παλατι-βασιλιαςυπηκοοιστρατιωτεςνησι-…….και ένα φύλλο εργασίας

χρινικη

 ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Παιχνίδι προσανατολισμού στο χώρο :«Οι αυλικοί ψάχνουν το πάπλωμα της Παπλωματούς»

-Φτιάχνουμε στο πάτωμα ένα λαβύρινθο με στεφάνια και ραβδάκια.Σε κάθε στεφάνι τοποθετούμε ένα μοτίβο από το πάπλωμα της ηρωίδας μας, αλλά και διάφορες άσχετες εικόνες.Ένα παιδί-αυλικός κάθε φορά, προσπαθεί να φτάσει στο τέλος της διαδρομής και να βρει το πάπλωμα πατώντας πάνω στα σωστά κομμάτια

Μερικά μοτίβα……..για τον λαβύρινθο

σχεδιαμοτιβα

Μετά…….

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ :ΑΝΑΓΝΩΣΗ

-Ενα αλλιώτικο σταυρόλεξο

  • Υλικά :Πίνακας αναφοράς με τους ήρωες του παραμυθιού και τις αντίστοιχες λέξεις
  • Κινητά καρτελάκια με τα γράμματα που συνθέτουν τις λέξεις

paplvma

afn

  • Βελάκια
  • Εικόνες-αξεσουάρ των ηρώων Π.χ Βελόνα,Κορώνα,Μαξιλάρι

-Τοποθετούμε τις εικόνες και τα βελάκια στο πάτωμα και δίνουμε οδηγίες Π.χ Με αυτό  έραβε τα παπλώματά της.Ποια ?Τα παιδιά βρίσκουν την εικόνα-αξεσουάρ,παρατηρούν την κατεύθυνση του βέλους και με τα κινητά γράμματα, συνθέτουν την λέξη Παπλωματού

-………και ένα φύλλο εργασίας

fyllo

 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

-Αναπαραγωγή μοτίβου Βάζουμε στη σειρά, το ένα δίπλα στο άλλο, κομμάτια από το πάπλωμα……

rrysΚαταγραφή…….και καλούμε τα παιδιά να αναπαράγουν το μοτίβο

-Αφού το παίξουμε στην παρεούλα,δουλεύει το καθένα για…..να φτιάξει το δικό του πάπλωμα

motib

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

paplvma-Τα παιδιά παρατηρούν την εικόνα του παραμυθιού και εντοπίζουν τα δώρα των υπηκόων προς το βασιλιά

-Ετοιμάζουμε κάρτες πάνω στις οποίες γράφουμε μικρά αινιγματάκια που αντιστοιχούν στα παραπάνω δώρα

staynm

-Στη συνέχεια,ένα παιδί κάθε φορά τραβάει μια κάρτα.Διαβάζουμε το αίνιγμα και τα παιδιά προσπαθούν να βρουν το δώρο

-Τέλος, δίνουμε την εικόνα κάπως έτσι…..paplvma

…….τα παιδιά εντοπίζουν ποιο δώρο λείπει και φτιάχνουν για αυτό ένα δικό τους αίνιγμα

Και μερικά ακόμα μοτίβα……..

mo

Και το πάπλωμα της ηρωίδας μας, ένα όμορφο ημερολόγιο

DSC02242

Το πάπλωμα σε…….μεγέθυνση

DSC02248

…….και μερικές φωτογραφίες

 

DSC02247

Αναπαραγωγή μοτίβου

DSC02249

Σταυρόλεξο

3 σχόλια

  1. 11ο Νηπιαγωγείο Ξάνθης

    Καλημέρα κορίτσια.Καλό μήνα να έχουμε.Κάνατε πολύ ωραίες δραστηριότητες γι’αυτή την υπέροχη ιστορία. Μπράβο.

  2. Μαίρη

    Μακάρι όλα τα νηπιαγωγεία να έκαναν τέτοια δουλειά !

  3. Βελινα

    Εξαιρετικη διαθεματικη προσεγγιση της υπεροχης ιστοριας…..συγχαρητηρια!

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>