«

»

Ιαν 12

Το ρολόι ,Δραστηριότητες

1. Το ρολόι μετράει το Χρόνο

1η Δραστηριότητα

-Με αφορμή το αίνιγμα για το ρολόι…

  • Γνωρίσαμε το ρολόι και τη σκοπιμότητά του
  • Το περιγράψαμε
  • Το εικονογραφήσαμε

???????????????????????????????

  • Γνωρίσαμε τα είδη ρολογιών

ΤΑ ΕΙΔΗ ΡΟΛΟΓΙΟΥ

2η Δραστηριότητα

-Μάθαμε πως γράφεται η λέξη Ρολόι

IMG_20240108_112751

-Μάθαμε λέξεις που αρχίζουν από Ρ

???????????????????????????????

-Παίξαμε με συντροφιά το Ρ

(Απλώσαμε στη μοκέτα διάφορες εικόνες και τα παιδιά τριγύριζαν στο χώρο με τη συνοδεία του ταμπουρίνο και το ρυθμό του τέταρτου. Σε ένα απότομο χτύπημα και μια δυνατή φωνή Ρ τα παιδιά έτρεχαν να βρουν εικόνες που οι λέξεις τους άρχιζαν από το καινούργιο γράμμα

???????????????????????????????

και…….

???????????????????????????????

3η Δραστηριότητα

-Με αφορμή το τραγούδι: Μη με ξυπνάς απ” τις έξι….

..λύσαμε ένα σταυρόλεξο

???????????????????????????????

 4η Δραστηριότητα

-Με την βοήθεια του ήρωα του παραμυθιού: Ο Ντέμης το σκυλάκι, μαθαίνει την ώρα….

  • Βοηθάμε τον Ντέμη να οργανώσει τα γενέθλια του

???????????????????????????????

  • Κάνουμε ζευγάρια με ρολόγια που δείχνουν την ίδια ώρα και ταυτόχρονα την διαβάζουμε

???????????????????????????????

5η Δραστηριότητα

Με τη βοήθεια εικόνων και του υπολογιστή μας, γνωρίζουμε πόλεις της Ελλάδας με φημισμένα ρολόγια

ΕΛΛΑΔΑ ΤΑ ΡΟΛΟΓΙΑ ΣΟΥ

-Συζητάμε για τη σκοπιμότητα της κατασκευής του

-Ψηφίσαμε το ρολόι που μας άρεσε περισσότερο….

???????????????????????????????

…και το ζωγραφίσαμε

???????????????????????????????

6η Δραστηριότητα

Ακούσαμε τους ήχους των ρολογιών στον υπολογιστή μας και……..

-Αντιστοιχίσαμε την κίνηση και το ρυθμό του λεπτοδείκτη και του δευτερολεπτοδείκτη, με ανάλογα χτυπήματα στο ταμπουρίνο.

  • Τους χτυπήσαμε
  • Τους περπατήσαμε

- Μια ομάδα παιδιών έδινε το ρυθμό στο ταμπουρίνο και μια άλλη τον απέδιδε σε άλλα μουσικά όργανα

-Ντύσαμε το αίνιγμα που μάθαμε με τους παραπάνω ρυθμούς

7η Δραστηριότητα

-Διαβάσαμε το παραμύθι : Τα ρολόγια πάνε βόλτα και……

…και φανταστήκαμε που πήγε το δικό μας ρολόι, όταν…..ξεπόρτισε και για ποιο λόγο

???????????????????????????????

8η Δραστηριότητα

-Με αφορμή το παραμύθι μάθαμε παίζοντας, τα σχήματα

  • Φτιάξαμε στη μοκέτα διαδρομές στο τέλος των οποίων τοποθετήσαμε τα σχήματα. Στην αφετηρία της κάθε διαδρομής στεκόταν ένα παιδί.

???????????????????????????????

  • Μοιράσαμε σε μια ομάδα παιδιών ρολογάκια σε διάφορα σχήματα και επινοήσαμε μια ιστορία, σαν συνέχεια του παραμυθιού, όπου τα ρολόγια μετά τη βόλτα τους χάθηκαν και κινδύνευαν έτσι οι άνθρωποι να μείνουν χωρίς ώρα πολύ περισσότερο
  • Έτσι τα παιδιά ανέλαβαν να δείξουν το δρόμο στα ρολόγια. Αν στο τέλος της διαδρομής το σχήμα συμφωνεί με το σχήμα του ρολογιού, τα πράγματα πάνε καλά. Σε διαφορετική περίπτωση, το παιδί ξαναγυρίζει πίσω για να βρει το σωστό δρόμο

Και….

???????????????????????????????

9η Δραστηριότητα

-Παίξαμε το παιχνίδι :Ρολογά-Ρολογά

10η Δραστηριότητα

-Μικρά ρολογάκια με συλλαβές και γράμματα, αντί αριθμούς και δείχτες, μας βοήθησαν να κάνουμε επαναλήψεις τις συλλαβές που μάθαμε και να συνθέσουμε καινούργιες.

???????????????????????????????

- Φτιάξαμε ρολόγια συλλαβών και φωνάξαμε τις συλλαβές

???????????????????????????????

-Φτιάξαμε ζωγραφιές με την συλλαβή που επιλέξαμε

???????????????????????????????

11η Δραστηριότητα

-Στη χώρα της Συμμετρίας……συναρμολογήσαμε σωστά τα ρολογάκια μας και βάλαμε στη θέση της την κυρία Ασυμμετρία και τις τσαπατσουλιές της

Συμμετρία

  • Πειραματιστήκαμε με τον άξονα συμμετρίας

415779261_2731979256966475_5737818729287111663_n (1)

  • Κάναμε διάφορες συνθέσεις συμμετρίας

415997826_2028387644206088_4043071071310942657_n

  • Φτιάξαμε συμμετρικά ρολογάκια με την τεχνική του καθρέφτη

416046374_943415980461120_2661255803980029639_n

  • Τα παιδιά χρησιμοποιώντας τον Η/Υ έκαναν τη δική τους συμμετρία και την εκτυπώσαμε           *(από την ιστοσελίδα)

    Symmetry Artist – Math is Fun

12η Δραστηριότητα

-Μάθαμε πως γράφεται η λέξη : Ξυπνητήρι 

413371997_1057819948765022_6823471885501831911_n

  •  Παίξαμε ηλεκτρονικά παιχνίδια με το γράμμα: Ξ
  • Απομονώσαμε τα γράμματα που συνθέτουν τη λέξη  Ξυπνητήρι και βρήκαμε καινούριες λέξεις ( φωνολογική επίγνωση)

415539509_905792917425256_3084870947330582469_n

  • Μάθαμε λέξεις που αρχίζουν από Ξ

415749697_1182712119374433_5877898285425644131_n

2.Πως μετράμε αλλιώς το Χρόνο
Εποχές και μήνες

1η Δραστηριότητα

-Αφού παρατηρήσαμε τις εποχές και συζητήσαμε για την κάθε μία…

  • Περιγράφαμε μία εποχή και τα παιδιά προσπαθούσαν να μαντέψουν ποια είναι και ποια η αντίστοιχη λέξη
  • Ομαδοποιήσαμε εικόνες ανάλογα με την εποχή

415677709_1531242357609603_5266166845013087529_n

  • Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βιντεάκι

https://youtu.be/iOyA6xVqJYU?feature=shared

και……

415793051_752306153005954_3990116127779510472_n

2η Δραστηριότητα

-Αντιστοιχίσαμε κάθε εποχή με τους μήνες της

413357173_1130032067984775_6564104690211145926_n

,-Γνωρίσαμε τα χαρακτηριστικά του κάθε μήνα και….δεχτήκαμε με χαρά τα δώρα τους

415802742_360880179991175_6897645611959917631_n

-Φτιάξαμε τα πορτρέτα τους

415563703_386238920589887_8631694671305631195_n

https://youtu.be/iuqg0orEpG0?feature=shared

*

-Και αφού μάθαμε τόσα για το ρολόι και τη μέτρηση του χρόνου….

  • Διαβάσαμε το παραμύθι: Ο Στόχος του σκίουρου για τη νέα χρονιά
  • Παίξαμε με το 2024

416092491_392618793159683_5492390679281240774_n

  • Το βρήκαμε μέσα σε ένα κωδικοποιημένο μήνυμα, κάνοντας μία ευχή

415785960_1422802311918716_6705721682718173516_n

Thalia V

1 σχόλιο

  1. Μαίρη

    Ωραίες ιδέες !!!! Πολύ καλή δουλειά

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>