«

»

Ιαν 12

Το ρολόι ,Δραστηριότητες

Τρέχω πάντα βιαστικό, τη ζωή για να μετρώ.νΤο μεγάλο μου ποδάρι γρηγορότερα κουνώ

 Διακοπές τέλος! Επιστροφή στο Νηπιαγωγείο μας,με όρεξη και πολύ διάθεση.Ακούσαμε τις εντυπώσεις των παιδιών,μάθαμε ποιος κέρδισε το φλουρί,τι δώρα έφερε ο Αη-Βασίλης,και ανταλλάξαμε ευχές για το νέο χρόνο. Πως μετράμε όμως το χρόνο?

 

1η…..χρονομέτρηση

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

-Παρακολουθήσαμε  videos με ήχους ρολογιών, και πήραμε αφορμή να γνωρίσουμε το ρολόι και……όχι μόνο

  • Γνωρίσαμε το ρολόι και τη σκοπιμότητά του
    • Το περιγράψαμε
  • Μάθαμε το αίνιγμα
  • Το εικονογραφήσαμε
  • Γνωρίσαμε τα είδη ρολογιών

ΤΑ ΕΙΔΗ ΡΟΛΟΓΙΟΥ

*

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

-Συζητήσαμε για τον χρόνο και πως τον μετράμε

  • Ακούμε τις απόψεις των παιδιών για την έννοια του χρόνου
  • Ρωτάμε να μας πουν πως τον μετράμε εκτός από το ρολόι
  • Φτιάχνουμε τον….Χρόνο και τον αφήνουμε να μας γνωρίσει την οικογένειά του

*

ΜΟΥΣΙΚΗ

-Ακούσαμε το τραγούδι: Μη με ξυπνάς απ” τις έξι

 2η……χρονομέτρηση

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

-Σε οχτώ χαρτονάκια, ζωγραφίσαμε ρολογάκια ,που ανά δυο έδειχναν την ίδια ώρα

Ρολογάκια

-Τα παιδιά έκαναν ζευγαράκια παίρνοντας τα ίδια ρολόγια και ταυτόχρονα διαβάζαμε  την ώρα

-Μπερδεύαμε την ώρα και τα παιδιά διάβαζαν, εξηγώντας που είναι ο δείχτης και που ο λεπτοδείχτης

-Τέλος, στα καθήκοντα της ομάδας υπηρεσίας, προστέθηκε και ένα άλλο καθήκον

  • Να δίνει το…..σύνθημα, αφού πρώτα ετοιμάζεται το ρολογάκι μας:

-8.30 :Παιχνίδι στις γωνιές

-10.15:Προετοιμασία για δεκατιανό κ.ά

(Το καθήκον αυτό συνεχίστηκε μέχρι την λήξη της σχολικής χρονιάς )

*

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ :ΑΝΑΓΝΩΣΗ

-Μάθαμε πως γράφεται η λέξη Ρολόι

-Παίξαμε με συντροφιά το Ρ

(Απλώσαμε στη μοκέτα διάφορες εικόνες και τα παιδιά τριγύριζαν στο χώρο με τη συνοδεία του ταμπουρίνο και το ρυθμό του τέταρτου. Σε ένα απότομο χτύπημα και μια δυνατή φωνή Ρ τα παιδιά έτρεχαν να βρουν εικόνες που οι λέξεις τους άρχιζαν από το καινούργιο γράμμα)

*

ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Παίξαμε το παιχνίδι :Ρολογά-Ρολογά

3η……χρονομέτρηση

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

-Διαβάσαμε το παραμύθι : Τα ρολόγια πάνε βόλτα και……

  • δουλεύοντας ομαδικά φτιάξαμε μια εικόνα του παραμυθιού
  • και φανταστήκαμε που πήγε το δικό μας ρολόι, όταν…..ξεπόρτισε

*

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

-Με αφορμή το παραμύθι μάθαμε παίζοντας, τα σχήματα

  • Φτιάξαμε στη μοκέτα διαδρομές στο τέλος των οποίων τοποθετήσαμε τα σχήματα. Στην αφετηρία της κάθε διαδρομής στεκόταν ένα παιδί.
  • Μοιράσαμε σε μια ομάδα παιδιών ρολογάκια σε διάφορα σχήματα και επινοήσαμε μια ιστορία, σαν συνέχεια του παραμυθιού, όπου τα ρολόγια μετά τη βόλτα τους χάθηκαν και κινδύνευαν έτσι οι άνθρωποι να μείνουν χωρίς ώρα πολύ περισσότερο
  • Έτσι τα παιδιά ανέλαβαν να δείξουν το δρόμο στα ρολόγια. Αν στο τέλος της διαδρομής το σχήμα συμφωνεί με το σχήμα του ρολογιού, τα πράγματα πάνε καλά. Σε διαφορετική περίπτωση, το παιδί ξαναγυρίζει πίσω για να βρει το σωστό δρόμο

Ρολόι- σχήμα

*

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Χρησιμοποιήσαμε τα παραπάνω σχήματα και παίξαμε με αυτά στο κουκλοθέατρο, επινοώντας διάφορες ιστορίες

4η…….χρονομέτρηση

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

-Με τη βοήθεια εικόνων και του υπολογιστή μας,γνωρίζουμε πόλεις της Ελλάδας με φημισμένα ρολόγια

Το ρ ο λ ό ι ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

-Συζητάμε για τη σκοπιμότητα της κατασκευής του

-Ψηφίσαμε το ρολόι που μας άρεσε περισσότερο

*

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ :ΑΝΑΓΝΩΣΗ

-Μικρά ρολογάκια με συλλαβές και γράμματα, αντί αριθμούς και δείχτες, μας βοήθησαν να κάνουμε επαναλήψεις τις συλλαβές που μάθαμε και να συνθέσουμε καινούργιες.

*

ΜΟΥΣΙΚΗ

solfeg2

-Ακούσαμε τους ήχους των ρολογιών στον υπολογιστή μας και……..

-Αντιστοιχίσαμε την κίνηση και το ρυθμό του δευτερολεπτοδείχτη, με το τέταρτο

  • Το χτυπήσαμε
  • Το περπατήσαμε

- Μια ομάδα παιδιών χτυπούσε τέταρτα στο ταμπουρίνο και μια άλλη κρατώντας το ρυθμό …..έπαιζε μουσικά όργανα

-Ντύσαμε αγαπημένα ποιηματάκια με το ρυθμό του τέταρτου

5η….χρονομέτρηση

ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

-Συζητήσαμε για την μέτρηση του χρόνου σε παλιότερα χρόνια

Μέτρηση χρόνου στα παλιά χρόνια

*(χρήσιμη ιστοσελίδα : Ηλιακό ρολόι sundials.gr )

-Παίξαμε με ένα αυτοσχέδιο ηλιακό ρολόι στην τάξη μας

*

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

-Στη χώρα της Συμμετρίας……συναρμολογήσαμε σωστά τα ρολογάκια μας και βάλαμε στη θέση της την κυρία Ασυμμετρία και τις τσαπατσουλιές της

Συμμετρία

  • Γνωρίσαμε την  ασυμμετρία

  • Κάναμε διάφορες συνθέσεις συμμετρίας

  • Φτιάξαμε συμμετρικά ρολογάκια με την τεχνική του καθρέφτη

 *

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΤΠΕ

Τα παιδιά χρησιμοποιώντας τον Η/Υ έκαναν τη δική τους συμμετρία και την εκτυπώσαμε           *(από την ιστοσελίδα)

Symmetry Artist – Math is Fun

 

  6η….χρονομέτρηση

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Ένα ακόμα καλλιτεχνικό εργαστήρι, επίλογος της θεματικής μας προσέγγισης. Και ποιος μας συντρόφεψε? Ο ΝΤΑΛΙ και οι μεγάλες του αγάπες:»Tα λιωμένα ρολόγια»

 -Γνωρίσαμε τη ζωή και το έργο του ζωγράφου

  • Ρωτήσαμε και καταγράψαμε απαντήσεις, στις ερωτήσεις:

-Γιατί ο Νταλί έφτιαχνε τα ρολόγια του…..λιωμένα?

-Τι θέλουν τόσα πολλά μυρμήγκια πάνω στο ρολόι?

Σαλβαδόρ Νταλί ( παρουσίαση με πίνακες του καλλιτέχνη)

-Ζητήσαμε από τα παιδιά να μας διηγηθούν ένα όνειρο που είδαν και τους έκανε εντύπωση. Έκαναν το όνειρό τους πίνακα (Εικάζεται ότι ο Νταλί ζωγράφισε τον συγκεκριμένο πίνακα, αφού τον είδε την προηγούμενη νύχτα, στον ύπνο του)

*

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ: ΑΝΑΓΝΩΣΗ

-Τα…..δίδυμα ρολόγια μας βοηθούν να λύσουμε ένα σταυρόλεξο

*

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

-Μαθαίνουμε την ώρα με τη βοήθεια του σώματός μας και ενός ρολογιού

1 σχόλιο

  1. Μαίρη

    Ωραίες ιδέες !!!! Πολύ καλή δουλειά

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>