«

»

Ιαν 29

Ο Χειμώνας, Δραστηριότητες

  1. Παρέα με τον Κλωντ Μονέ

1η Δραστηριότητα:-Παρατηρούμε τον πίνακα, Μια κίσσα στο χιόνι  και συζητάμε :

  • Χρώματα
  • Η φύση
  • Αισθήματα κίσσας
  • Η συμπεριφορά μας προς τα πουλιά του χειμώνα
  • Άλλα πουλιά του χειμώνα

Πουλιά του Χειμώνα

  • Ποια εποχή απεικονίζει ο πίνακας
  • Φτιάχνουμε τον δικό μας πίνακα, με τίτλο που εμείς….σκαρφιστήκαμε

???????????????????????????????

2η Δραστηριότητα: Ο ζωγράφος παρέα με τον ποιητή

-Με αφορμή τον πίνακα ,συνθέτουμε ένα ποίημα με τίτλο Μια κίσσα στο χιόνι

???????????????????????????????

3η Δραστηριότητα: Η κίσσα και άλλα ζωάκια δυσκολεύονται να βρουν τροφή. Μπορείς να τα βοηθήσεις?

  • Παίζουμε ένα παιχνίδι όπου τα παιδιά μέσα από διαδρομές και ίχνη ψάχνουν να βρουν τα ζωάκια που χάθηκαν στο δάσος και να τα ταΐσουν
  • Ίχνη στο χιόνι- Διαδρομές:  Απλώνουμε στο τραπέζι χαρτί του μέτρου ……γεμάτο χιόνι και με την τεχνική του τυπώματος τα παιδιά αφήνουν τα……ίχνη των χεριών τους και άλλων αντικειμένων  πάνω σε αυτό.

???????????????????????????????

???????????????????????????????

 2. Ο Χειμώνας, μια εποχή

1η Δραστηριότητα: Διαβάζουμε το παραμύθι «Ο Τζίτζικας και ο Μέρμηγκας» και αρχίζουμε τη συζήτηση ως προς:

  • Ποιο το πάθημα του τζίτζικα
  • Ποιο το συμπέρασμα που βγαίνει από το παραμύθι
  • Πως είναι η φύση το χειμώνα
  • Ποιοι οι μήνες του
  • Ποιες γιορτές έχουμε μέσα στο χειμώνα
  • Τι κάνουν τα ζώα για να προφυλαχθούν
  • Πως προετοιμάζονται οι άνθρωποι για το χειμώνα
  • Κάνουμε διακοπές αυτή την εποχή?
  • Παρακολουθούμε το παρακάτω βίντεο

https://youtu.be/zKn9OrmVbrM

  • Τέλος, το εργατικό μυρμήγκι……..στέλνει το μήνυμά του

???????????????????????????????

2η Δραστηριότητα: -Τα…..αριθμοσυννεφάκια

-Απλώνουμε στη μοκέτα σύννεφα στο καθένα από τα οποία υπάρχει ένας αριθμός.

Τα παιδιά αναγνωρίζουν τον αριθμό και βάζουν κάτω από τα σύννεφα, τόσες νιφάδες όσες λέει ο αριθμός

???????????????????????????????

3η Δραστηριότητα: Τα πουλάκια ψάχνουν για τροφή

-Ακούμε και μαθαίνουμε το τραγούδι: Το σπουργιτάκι

και…

???????????????????????????????

3.Το χιόνι

1η Δραστηριότητα: Γνωρίζουμε το χιόνι

  • Διαβάζουμε το παραμύθι: Η μικρή χιονονιφάδα
  • Παίζουμε με τον τίτλο του παραμυθιού, φτιάχνοντας μια…δροσερή σούπα

???????????????????????????????

???????????????????????????????

φυλλο εργασιας

  • Μαθαίνουμε πως εξελίσσεται  μια χιονονιφάδα

???????????????????????????????

  • Γινόμαστε χιονονιφάδες με την βοήθεια του….

https://youtu.be/XZ2_2bA4NLg

  • Γνωρίζουμε τις ιδιότητες του χιονιού μέσα από πειραματισμούς

- Φτιάχνουμε χιόνι στο σχολείο μας με σόδα φαγητού και μαλακτικό μαλλιών και …

???????????????????????????????

  • ζωγραφίζουμε εικόνες που μας άρεσαν

???????????????????????????????

2η Δραστηριότητα: Ώρα για ένα ποίημα

  • Αφού διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε του ποίημα  «Ο Χιονάνθρωπος», της Ντίνας Χατζηνικολάου

….της δείξαμε ότι ξέρουμε και μεις να φτιάχνουμε χιονάνθρωπο

???????????????????????????????

3η Δραστηριότητα:

  • Και κλείσαμε το πρόγραμμά μας μαθαίνοντας τις Σύνθετες λέξεις

(Τις κάρτες τις δανειστήκαμε από το ιστολόγιο της συναδέλφου, Ελένης Μαμουνά)

DSC06265

 4.Ζώα σε χειμερία νάρκη

1η Δραστηριότητα: H Περιπέτεια της μικρής χελώνας

  • Ξεκινάμε διαβάζοντας το παραμύθι «Η περιπέτεια της μικρής χελώνας» (Καθημερινές δραστηριότητες στο Νηπιαγωγείο΄ Ειρήνης Γενειατάκη- Αρβανιτίδη) και συζητάμε για την συμπεριφορά των ζώων το Χειμώνα, μέσα από ανάλογο εποπτικό υλικό
  • Στη συνέχεια, παρουσιάζουμε ένα πίνακα αναφοράς με τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, τα αναγνωρίζουμε και τα διαβάζουμε

???????????????????????????????

…….όμως κάποια ζώα ξεχάστηκαν και κινδυνεύουν να παγώσουν. Χρειάζονται τη βοήθειά μας

-Τα παιδιά αναλαμβάνουν να βάλουν τα ζωάκια σε ένα ζεστό σπίτι, για να κοιμηθούν ήσυχα το χειμώνα

???????????????????????????????

2η Δραστηριότητα:Ομαδοποιήσεις

  • Ομαδοποιήσεις των ζώων, ανάλογα με την συμπεριφορά τους κατά τη διάρκεια του Χειμώνα

???????????????????????????????

3η Δραστηριότητα:

-Παρακολουθούμε και σχολιάζουμε τα παρακάτω βιντεάκια

  • Αρκούδα ξυπνάει από χειμέριο ύπνο – YouTube
https://www.youtube.com › watch
  • Amazing flights with birds on board of a microlight. Christian Moullec avec ses oiseaux
  • Χειμερία Νάρκη-Το αρκουδάκι που νοιάζεται!

5.Ρούχα του Χειμώνα

1η Δραστηριότητα: Συζητάμε για τα ρούχα του χειμώνα

  • Ποια είναι
  • Από τι υλικό είναι φτιαγμένα
  • Ποια είναι η διαδικασία παραγωγής των ρούχων (Από το πρόβατο στο σκούφο)

???????????????????????????????

  • Πως φτιάχνονταν τα ρούχα σε παλαιότερα χρόνια, μέσα από ένα βίντεο

ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΛΛΙ ΣΤΟ ΥΦΑΝΤΟ – YouTube

https://www.youtube.com › watch

2η Δραστηριότητα

-Πίνακας διπλής εισόδου

DSC02396

3η Δραστηριότητα

-Παρατηρούμε, διαβάζουμε και ντυνόμαστε ζεστά για να μην κρυώνουμε

???????????????????????????????

  6.  Αλκυόνη

1η Δραστηριότητα: Το πουλί που μας δίνει ζεστασιά

  • Γνωρίσαμε το πουλί «Αλκυόνη», μέσα από ένα powerpoint
Αλκυόνη παρουσίαση 
  • Παρακολουθήσαμε τον μύθο της Αλκυόνης

Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΑΛΚΥΟΝΗΣ – ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ΜΕΡΕΣ – YouTube

https://www.youtube.com › watch

 ΚΑΙ….

Scan

2η Δραστηριότητα: Πως γράφεται η…Αλκυόνη

-Σχηματίσαμε με μαγνητικά γράμματα το όνομα της Αλκυόνης 

-Μάθαμε το γράμμα «Α», μέσα από το παιχνίδι: Μαγνήτες λέξεων

« Η Αλκυόνη μας γέννησε πολλά αυγουλάκια Όμως κάτι παράξενο συνέβη. Τα αυγά της έπεσαν κατά λάθος στην θάλασσα. Η Αλκυόνη στεναχωρήθηκε πολύ και ζήτησε την βοήθεια μας Έτσι προμηθευτήκαμε ένα καλάμι και τρέξαμε αμέσως να πάρουμε τα αυγουλάκια που είχαν πάνω τους όμως εικόνες των οποίων οι λέξεις άρχιζαν από Α

Κάπως έτσι…..

???????????????????????????????

???????????????????????????????

3η Δραστηριότητα: Ταΐζουμε  την Αλκυόνη με την βοήθεια των αριθμών 

«Επιτέλους τα μικρά…..αλκυονάκια βγήκαν από το αυγό τους. Και τώρα η μαμά ψάχνει να βρει τροφή Ε!!! Δεν θα την αφήσουμε αβοήθητη. Θα την βοηθήσουμε και μεις να ταΐσει τα μωρά της

???????????????????????????????

 4η Δραστηριότητα: Δραματοποίηση του μύθου

DSC02405

7. Τα αθλήματα του Χειμώνα

1η Δραστηριότητα :Διασκεδάζοντας το Χειμώνα

-Παρουσιάζουμε στα παιδιά χειμερινά  αθλήματα και συζητάμε

  • για τα μέρη που μπορούν να πραγματοποιηθούν
  • για τους αθλητές
  • για τον εξοπλισμό τους
    • Παρακολουθούμε διάφορα βίντεο σχετικά με τα αθλήματα

Στη συνέχεια ομαδοποιούμε τα αντικείμενα του εξοπλισμού ανάλογα με το άθλημα

???????????????????????????????

 2η Δραστηριότητα : Ο Σκιέρ

  • Μαθαίνουμε και χορεύουμε  το τραγούδι:

https://youtu.be/xBytY7AWceo

και…

???????????????????????????????

 3η Δραστηριότητα : Φωνολογική επίγνωση

???????????????????????????????

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>