«

»

Νοε 13

Η Κατοικία, δραστηριότητες- Νηπιαγωγείο Λακκώματος

Καταγραφή
Η κατοικία είναι ο ναός της οικογένειας.
Le Corbusier
Γαλλοελβετός αρχιτέκτονας  (1887-1965)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ 

  1. Παρέα με τα τρία μικρά λυκάκια

1η Δραστηριότητα:  

-Διαβάζουμε το παραμύθι: Τα τρία μικρά λυκάκια

  • Συνθέτουμε τον τίτλο
  • Ανακαλύπτουμε τον τίτλο του παραμυθιού ανάμεσα σε άλλους
  • Βάζουμε σε λογική χρονική ακολουθία τα σπίτια των μικρών λύκων

462554062_1239152787318635_8799139000623830212_n

  • Φύλλο εργασίας

2η Δραστηριότητα:  

- Τα λυκάκια μας είναι τρία. Αφορμή να μάθουμε τον αντίστοιχο αριθμό

  • Που κρύβεται ο αριθμός 3;
  • Πως γράφεται;
  • Τα λυκάκια προσπαθούν να μας μπερδέψουν

462581356_539261428927160_2364064452886473406_n

-Φύλλο εργασίας

3η Δραστηριότητα:  

-Εκτός από τα μικρά λυκάκια και άλλα ζώα θέλουν το δικό τους σπίτι. “Ετσι….

  • Γνωρίσαμε τα ζώα και τα σπίτια τους

462574588_1100718265004491_5518468028832654465_n

  • Βοηθήσαμε τα ζώα να βρουν το σπίτι τους

462572702_1132471608486173_828366996386914705_n

2. Το Σπίτι μου

1η Δραστηριότητα:

- Παροτρύνουμε τα παιδιά να μιλήσουν  και να περιγράψουν το σπίτι τους

-Στη συνέχεια η συζήτηση συνεχίζεται κάπως έτσι:

  • Είναι δικό μας ή το νοικιάζουμε?
  • Έχουμε αυλή?
  • Αν ζούσαμε στην πόλη θα είχαμε?
  • Τα σπίτια είναι όλα τα ίδια?
  • Που ζούσαν οι άνθρωποι παλιά?
  • Γιατί έχουμε σπίτια? Τι θα γινόταν αν δεν είχαμε?

-Με αφορμή τις απαντήσεις των παιδιών στην παραπάνω ερώτηση….

  • Ατυχήματα που μπορούν να συμβούν στο σπίτι και πως μπορούμε να προφυλαχτούμε
  • Σωστή συμπεριφορά στο σπίτι

462565460_1887646242054106_6802573153820302352_n

-Φύλλο εργασίας

462583229_1131880335169200_2572086164617836287_n

2η Δραστηριότητα:

-Κάνουμε την ερώτηση: Έχουν όλοι οι άνθρωποι σπίτι; Και..

  • Συζήτηση για τους άστεγους και απόψεις των παιδιών για τους λόγους που οδηγούν στην απώλεια ενός σπιτιού
  • -Παροτρύνουμε τα παιδιά να σκεφτούν λύσεις για τους άστεγους και το αποτέλεσμα ήταν αυτό…..

462587238_519910471047378_3694865921984204289_n

3η Δραστηριότητα:

-Κάνουμε την ερώτηση: Μένουμε σε μονοκατοικία ή σε πολυκατοικία? Εξηγούμε την σύνθεση των δύο λέξεων και ….

-Το σπίτι ονομάζεται αλλιώς, Κατοικία. Αφορμή να μάθουμε το γράμμα Κ

  • Πως γράφεται
  • Ποιες λέξεις αρχίζουν από Κ
  • Το σπιτάκι του Κ

462567203_2140177493051191_2753122187726727050_n

-Φυλλο εργασίας 

3.Πως χτίζεται ένα σπίτι

1η Δραστηριότητα:

.-Σε γραφικό οργανωτή καταγράφουμε τις απαντήσεις των παιδιών στην ερώτηση: Πως πιστεύετε ότι χτίζεται ένα σπίτι 

  • Δείχνουμε σχετικές εικόνες και αφού σχολιάσουμε, τις βάζουμε σε σωστή χρονική σειρά .

462564899_1475172133439492_8774740875002625703_n

-Φύλλο εργασίας 

  •  2η Δραστηριότητα 

-Διαβάζουμε το ποίημα: Οι μαστόροι. Σχολιάζουμε

  • Συζητάμε για τα επαγγέλματα που εμπλέκονται στο χτίσιμο του σπιτιού
  • Ζωγραφίζουμε εικόνες από το ποίημα

462574755_1049892936935379_674969756168735452_n

  • 3η Δραστηριότητα 

-Γινόμαστε αρχιτέκτονες και μακετίστες

  • ???????????????????????????????

    ???????????????????????????????

4.Τα είδη τω σπιτιών

1η Δραστηριότητα:

-Εκτός από τα σπίτια πρώτης κατοικίας, υπάρχουν και διάφορα είδη σπιτιών που εξυπηρετούν διάφορους σκοπούς

  • Γνωρίζουμε τα παραπάνω σπίτια μέσα από ανάλογο εποπτικό υλικό
  • Διαβάζουμε έναν πίνακα αναφοράς
  • Παίξαμε ένα κουίζ ερωτήσεων

462572730_601220392371425_8846577760208695907_n

-Φύλλο εργασίας 

«Φαντάσου ότι περιπλανιέσαι ψάχνοντας το σπίτι των ονείρων σου και τελικά το βρίσκεις. Βάλε τον εαυτό σου σε αυτό»

462558747_946480880725217_8079220443572667785_n

2η Δραστηριότητα:

-Φωνολογική επίγνωση με την βοήθεια των αρχικών γραμμάτων

462553432_1243369480212904_5935994769765223629_n

3η Δραστηριότητα

 -Διαβάζουμε: Το σπίτι μέσα στην έρημο του Τζιάνι Ροντάρι

  •  Παρακολουθούμε το παρακάτω video

ΠΑΡΑΞΕΝΑ ΣΠΙΤΙΑ 1 – YouTube

https://www.youtube.com › watch

5.Τα σπίτια στην τέχνη

1η Δραστηριότητα

-Το πιο διάσημο δωμάτιο σπιτιού…το Δωμάτιο του Βαν Γκογκ, μας δίνει αφορμή για ενδιαφέρουσες δραστηριότητες

  • Καταγράφουμε τα αντικείμενα που έχει μέσα το δωμάτιο του ζωγράφου.
  • Με ομαδική προσπάθεια, φτιάχνουμε το δωμάτιο του
  • Φανταζόμαστε τον ζωγράφο στο δωμάτιο.Πως περνούσε την ώρα του;

2η Δραστηριότητα

-Παρακολουθούμε το παρακάτω διαδραστικό παιχνίδι και συζητάμε.

 https://youtu.be/YBY8bFyHIYA?feature=shared

  • Τι θα ήθελες εσύ να βλέπεις από το παράθυρό σου;

ΚΕΝΤΡΑ ΜΑΘΗΣΗΣ

Ζωγραφικής

462550338_936533027836580_5675226906540109323_n

Εικαστικών

462583188_1140533177405028_1041799633551450710_n

Μαθηματικών

462579549_1686315298594829_8838755691535258050_n

1 σχόλιο

  1. Μαίρη

    Φανταστικό

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>