Η κατοικία είναι ο ναός της οικογένειας.
Le Corbusier
Γαλλοελβετός αρχιτέκτονας (1887-1965)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
1. Παρέα με τα τρία μικρά λυκάκια
1η Δραστηριότητα:
-Διαβάζουμε το παραμύθι: Τα τρία μικρά λυκάκια
- Συνθέτουμε τον τίτλο
- Ανακαλύπτουμε τον τίτλο του παραμυθιού ανάμεσα σε άλλους
- Βάζουμε σε λογική χρονική ακολουθία τα σπίτια των μικρών λύκων
- Φύλλο εργασίας
2η Δραστηριότητα:
- Τα λυκάκια μας είναι τρία. Αφορμή να μάθουμε τον αντίστοιχο αριθμό
- Που κρύβεται ο αριθμός 3;
- Πως γράφεται;
- Τα λυκάκια προσπαθούν να μας μπερδέψουν
-Φύλλο εργασίας
3η Δραστηριότητα:
-Εκτός από τα μικρά λυκάκια και άλλα ζώα θέλουν το δικό τους σπίτι. “Ετσι….
- Γνωρίσαμε τα ζώα και τα σπίτια τους
- Βοηθήσαμε τα ζώα να βρουν το σπίτι τους
2. Το Σπίτι μου
1η Δραστηριότητα:
- Παροτρύνουμε τα παιδιά να μιλήσουν και να περιγράψουν το σπίτι τους
-Στη συνέχεια η συζήτηση συνεχίζεται κάπως έτσι:
- Είναι δικό μας ή το νοικιάζουμε?
- Έχουμε αυλή?
- Αν ζούσαμε στην πόλη θα είχαμε?
- Τα σπίτια είναι όλα τα ίδια?
- Που ζούσαν οι άνθρωποι παλιά?
- Γιατί έχουμε σπίτια? Τι θα γινόταν αν δεν είχαμε?
-Με αφορμή τις απαντήσεις των παιδιών στην παραπάνω ερώτηση….
- Ατυχήματα που μπορούν να συμβούν στο σπίτι και πως μπορούμε να προφυλαχτούμε
- Σωστή συμπεριφορά στο σπίτι
-Φύλλο εργασίας
2η Δραστηριότητα:
-Κάνουμε την ερώτηση: Έχουν όλοι οι άνθρωποι σπίτι; Και..
- Συζήτηση για τους άστεγους και απόψεις των παιδιών για τους λόγους που οδηγούν στην απώλεια ενός σπιτιού
- -Παροτρύνουμε τα παιδιά να σκεφτούν λύσεις για τους άστεγους και το αποτέλεσμα ήταν αυτό…..
3η Δραστηριότητα:
-Κάνουμε την ερώτηση: Μένουμε σε μονοκατοικία ή σε πολυκατοικία? Εξηγούμε την σύνθεση των δύο λέξεων και ….
-Το σπίτι ονομάζεται αλλιώς, Κατοικία. Αφορμή να μάθουμε το γράμμα Κ
- Πως γράφεται
- Ποιες λέξεις αρχίζουν από Κ
- Το σπιτάκι του Κ
-Φυλλο εργασίας
3.Πως χτίζεται ένα σπίτι
1η Δραστηριότητα:
.-Σε γραφικό οργανωτή καταγράφουμε τις απαντήσεις των παιδιών στην ερώτηση: Πως πιστεύετε ότι χτίζεται ένα σπίτι
- Δείχνουμε σχετικές εικόνες και αφού σχολιάσουμε, τις βάζουμε σε σωστή χρονική σειρά .
-Φύλλο εργασίας
- 2η Δραστηριότητα
-Διαβάζουμε το ποίημα: Οι μαστόροι. Σχολιάζουμε
- Συζητάμε για τα επαγγέλματα που εμπλέκονται στο χτίσιμο του σπιτιού
- Ζωγραφίζουμε εικόνες από το ποίημα
- 3η Δραστηριότητα
-Γινόμαστε αρχιτέκτονες και μακετίστες
4.Τα είδη τω σπιτιών
1η Δραστηριότητα:
-Εκτός από τα σπίτια πρώτης κατοικίας, υπάρχουν και διάφορα είδη σπιτιών που εξυπηρετούν διάφορους σκοπούς
- Γνωρίζουμε τα παραπάνω σπίτια μέσα από ανάλογο εποπτικό υλικό
- Διαβάζουμε έναν πίνακα αναφοράς
- Παίξαμε ένα κουίζ ερωτήσεων
-Φύλλο εργασίας
«Φαντάσου ότι περιπλανιέσαι ψάχνοντας το σπίτι των ονείρων σου και τελικά το βρίσκεις. Βάλε τον εαυτό σου σε αυτό»
2η Δραστηριότητα:
-Φωνολογική επίγνωση με την βοήθεια των αρχικών γραμμάτων
3η Δραστηριότητα
-Διαβάζουμε: Το σπίτι μέσα στην έρημο του Τζιάνι Ροντάρι
- Παρακολουθούμε το παρακάτω video
ΠΑΡΑΞΕΝΑ ΣΠΙΤΙΑ 1 – YouTube
5.Τα σπίτια στην τέχνη
1η Δραστηριότητα
-Το πιο διάσημο δωμάτιο σπιτιού…το Δωμάτιο του Βαν Γκογκ, μας δίνει αφορμή για ενδιαφέρουσες δραστηριότητες
- Καταγράφουμε τα αντικείμενα που έχει μέσα το δωμάτιο του ζωγράφου.
- Με ομαδική προσπάθεια, φτιάχνουμε το δωμάτιο του
- Φανταζόμαστε τον ζωγράφο στο δωμάτιο.Πως περνούσε την ώρα του;
2η Δραστηριότητα
-Παρακολουθούμε το παρακάτω διαδραστικό παιχνίδι και συζητάμε.
https://youtu.be/YBY8bFyHIYA?feature=shared
- Τι θα ήθελες εσύ να βλέπεις από το παράθυρό σου;
ΚΕΝΤΡΑ ΜΑΘΗΣΗΣ
Ζωγραφικής
Εικαστικών
Μαθηματικών
1 σχόλιο
Μαίρη
5 Δεκεμβρίου 2015 στις 16:56 (UTC 0) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Φανταστικό