1. Παρέα με τον Οδυσσέα Ελύτη
1η Δραστηριότητα: «Το σπίτι το ακατοίκητο»
- Διαβάζουμε το παραπάνω ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη και ακούμε τα συναισθήματα που τους προκάλεσε η ανάγνωση
- Βλέπουμε το αντίστοιχο από τα κολλάζ του ποιητή και το προσεγγίζουμε με διάφορους τρόπους.
- Κάνουμε την εικόνα παζλ
-Βρίσκουμε τα κομμάτια που λείπουν
- Ψάχνοντας μέσα σε εικόνες διάφορες, φτιάχνουν ένα κολλάζ με τον δικό τους τρόπο
2η Δραστηριότητα: Δημιουργική γραφή
- Κάνουμε διάφορες ερωτήσεις πάνω στο περιεχόμενο του ποιήματος και παροτρύνουμε τα παιδιά να συνδέσουν τις ιδέες τους και να φτιάξουν ένα παραμύθι
3η Δραστηριότητα:
https://youtu.be/JJjaJzHfLZ4
2. Το Σπίτι μου
1η Δραστηριότητα: Μέσα από κατάλληλο εποπτικό υλικό, παίρνουμε αφορμή να ακούσουμε τα παιδιά να μιλούν και να περιγράφουν το σπίτι τους
-Στη συνέχεια η συζήτηση συνεχίζεται κάπως έτσι:
- Έχουμε όλοι σπίτι?
- Είναι δικό μας ή το νοικιάζουμε?
- Ποιους χώρους έχει ένα σπίτι και σε τι εξυπηρετούν?
- Μένουμε σε μονοκατοικία ή σε πολυκατοικία?
- Έχουμε αυλή?
- Αν ζούσαμε στην πόλη θα είχαμε?
- Γιατί έχουμε σπίτια? Τι θα γινόταν αν δεν είχαμε?
- Υπάρχουν άνθρωποι που δεν έχουν?
- Τα σπίτια είναι όλα τα ίδια?
- Που ζούσαν οι άνθρωποι παλιά?
-Χωρίζονται σε ομάδες και φτιάχνουν το σπίτι των ονείρων τους
Τι θα ήθελα να βλέπω έξω από το παράθυρο μου;
2η Δραστηριότητα: Ζητάμε από τα παιδιά να διαλέξουν και να ονομάσουν τα σχήματα που θα χρησιμοποιήσουν για να φτιάξουν ένα σπίτι
- Γράφουν τα μέρη από τα οποία αποτελείται ένα σπίτι
-3η Δραστηριότητα: Μαθαίνουμε το τραγούδι: Σπίτι μου σπιτάκι μου (Νανά Μούσχουρη)
4η Δραστηριότητα: -Από την σπηλιά στον ουρανοξύστη
- Βάζουν τις σχετικές εικόνες στη σωστή χρονολογική σειρά, αφού πρώτα συζητάμε με την βοήθεια κατάλληλου εποπτικού υλικού
και….
5η Δραστηριότητα: Υποκοριστικά
- Δείχνουμε τις εικόνες δύο σπιτιών, ενός μεγάλου και ενός μικρού και τα παιδιά….διαβάζουν
Σπίτι – σπιτάκι
- Ζητάμε να αιτιολογήσουν
-
Δείχνουμε στα παιδιά εικόνες αντικειμένων, σχετικών με το θέμα μας,ίδιες ανά δύο,αλλά η μια σε μικρότερο μέγεθος και τα παροτρύνουμε να διαβάσουν σωστά
- Πολύ διασκεδάζουν,όταν καθισμένα σε κύκλο πιάνουν την μπάλα και προσπαθούν να βρουν το υποκοριστικό της λέξης που τους ζητάμε. Έτσι δίνουμε λέξεις που αναφέρονται σε συγγενείς, σε μέλη του σώματος, στα ονόματα των συμμαθητών μας
- Ακούσαμε το παρακάτω παραμύθι και εντοπίσαμε τα υποκοριστικά
https://youtu.be/qNAAyYzMgsE
6η Δραστηριότητα: Παροιμίες για το σπίτι
3.Πως χτίζεται ένα σπίτι
1η Δραστηριότητα: -Χρονική εξέλιξη
- Τα παιδιά τοποθετούν στη γραμμή του χρόνου,εικόνες που δείχνουν τη διαδικασία κατασκευής ενός σπιτιού, αφού πρώτα συζητήσουμε πάνω στο θέμα και διερευνήσουμε τις γνώσεις τους
2η Δραστηριότητα: Τα επαγγέλματα που λαμβάνουν χώρα στο χτίσιμο ενός σπιτιού
- Συζήτηση για τα επαγγέλματα που λαμβάνουν χώρα στο χτίσιμο ενός σπιτιού με αφορμή το ποίημα :Οι Μάστοροι και ανάλογο εποπτικό υλικό
- Τοποθετούμε τα επαγγέλματα με την σειρά, έτσι ώστε να χτιστεί σωστά ένα σπίτι
- Γίναμε αρχιτέκτονες και μακετίστες
3η Δραστηριότητα: Γίναμε μάστορες και φτιάξαμε το δικό μας σπίτι
4η Δραστηριότητα: Ατυχήματα που μπορούν να συμβούν στο σπίτι και πως μπορούμε να προφυλαχτούμε
- Σωστή συμπεριφορά στο σπίτι
5η Δραστηριότητα: Τα τρία γουρουνάκια
- Κουκλοθέατρο
4.Eίδη σπιτιών
1η Δραστηριότητα: Συζήτηση για τα διάφορα είδη κατοικιών και τη διαφορά τους, ανάλογα με τις συνθήκες και τη σκοπιμότητά τους
- Κουίζ γνώσεων Σκορπάμε στη μοκέτα, κάρτες, στις οποίες υπάρχουν κάποιες ερωτήσεις .Τα παιδιά επιλέγουν μία, διαβάζουμε την ερώτηση και απαντούν. Π.χ.Πως λέγεται το ξύλινο σπίτι που χτίζεται στα βουνά?( ΣΑΛΕ)
- Φαντάσου ότι περιπλανιέσαι ψάχνοντας το σπίτι των ονείρων σου και τελικά το βρίσκεις. Βάλε τον εαυτό σου σε αυτό
2η Δραστηριότητα: -Υπάρχουν πολλά είδη σπιτιών, πολλά παράξενα σπίτια, αλλά υπάρχουν και…..διάσημα δωμάτια. Έτσι γνωρίσαμε το διάσημο δωμάτιο του Βαν Γκογκ, κάπως έτσι…
- Παρατήρησαν τον πίνακα προσεκτικά, έκλεισαν τα μάτια και προσπαθούσαν να θυμηθούν τι υπήρχε μέσα στο δωμάτιο
- Περιέγραψαν το κάθε αντικείμενο, τα χρώματα και τα σχήματα
- Παίξαμε με την εικόνα του πίνακα
- Προσπάθησαν να φανταστούν ποιος μένει σε αυτό το δωμάτιο και βγήκε αυτό…..
- Γνωρίσαμε και άλλους πίνακες Του ΒανΓκόγκ, μέσα από το παρακάτω διαδραστικό παιχνίδι
https://youtu.be/YBY8bFyHIYA
3η Δραστηριότητα: -Διαβάζουμε: Το σπίτι μέσα στην έρημο του Τζιάνι Ροντάρι
- Παρακολουθούμε το παρακάτω video
ΠΑΡΑΞΕΝΑ ΣΠΙΤΙΑ 1 – YouTube
5.Σπίτια άλλων χωρών
1η Δραστηριότητα: Συζήτηση για τα σπίτια άλλων λαών το κλίματα υλικά και τις συνθήκες ζωής που λαμβάνουν χώρα στην κατασκευή τους
- Ταυτόχρονα μια ομάδα παιδιών αφήνει στο πάτωμα αντίστοιχες εικόνες σπιτιών και τους κατοίκους τους.
- Στη συνέχεια βρίσκουμε στον παγκόσμιο χάρτη τις αντίστοιχες χώρες και τοποθετούμε μικρογραφίες των σπιτιών που γνωρίσαμε
2η Δραστηριότητα: -Παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού
- Μεταμορφώνουμε την μακέτα σε …..υδρόγειο σφαίρα, όπου υπάρχουν σπίτια διαφορετικών φυλών .Φτιάχνουμε φακέλους με εντολές και ακολουθώντας αυτές και τα σύμβολα , βοηθούμε τους κατοίκους να βρουν τα σπίτια τους. Π.χ Πήγαινε στο σπίτι που είναι φτιαγμένο από πάγο
3η Δραστηριότητα: Τα σπίτια στα 4 σημεία της γης
- Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και αποφασίζουν να φτιάξουν περιοχές στα 4 σημεία της γης
6.Και τα ζώα έχουν σπίτια
1η Δραστηριότητα: Συζήτηση για τα σπίτια των ζώων και τις ονομασίες τους
- Χωριστήκαμε σε ομάδες φτιάξαμε…
2η Δραστηριότητα: Παρακολουθήσαμε βιντεάκια για να δούμε πως χτίζουν τις φωλιές τους τα ζώα και τα πουλιά
- Και αφού είδαμε τα video…..
Γιατί τα χελιδόνια χτίζουν τη φωλιά τους κοντά στους ανθρώπους; Πως θα ένιωθες εσύ αν είχες ένα σπίτι σε ένα μέρος ερημικό;
3η Δραστηριότητα: -Παραμύθι :O Τομ το σαλιγκάρι
7.Αστεγοι
1η Δραστηριότητα:Συζήτηση για τους άστεγους και απόψεις των παιδιών για τους λόγους που οδηγούν στην απώλεια ενός σπιτιού
- -Παροτρύνουμε τα παιδιά να σκεφτούν λύσεις για τους άστεγους και το αποτέλεσμα ήταν αυτό…..
2η Δραστηριότητα:-Τι είναι αυτό που με κάνει χαρούμενο όταν είμαι στο σπίτι μου?
- Κλείνουμε τη συζήτηση για τους άστεγους, στέλνοντας είδη πρώτης ανάγκης για αυτούς, στο Δήμο μας
8.Το σπίτι στην τέχνη
1η Δραστηριότητα: Ο Εγγονόπουλος με τον πολύ ζωντανό του πίνακα μας συντροφεύει στο κλείσιμο του προγράμματός μας
-Έτσι,αφού μάθουμε λίγα στοιχεία για τη ζωή και το έργο του,παρατηρούμε και σχολιάζουμε τον πίνακα
-Γνωρίζουμε το Πήλιο και την αρχιτεκτονική των σπιτιών του
2η Δραστηριότητα:Γνωρίζουμε παραδοσιακά σπίτια της Ελλάδας
Παραδοσιακά σπίτια της Ελλάδας
Και…..
1 σχόλιο
Μαίρη
5 Δεκεμβρίου 2015 στις 16:56 (UTC 0) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Φανταστικό