ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ
. Α ενότητα << Η ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ>>
Μαζεύοντας φύλλα στην αυλή…
1 Διδασκαλία
* Διαβάζουμε το παραμύθι << Το τελευταίο φύλλο>> ,Stef Wade και συζητάμε.Βλέπουμε και περιγράφουμε φθινοπωρινές εικόνες.ΜΙλάμε για τα φθινοπωρινά χρώματα ( κόκκινο, κίτρινο,πορτοκαλί,καφέ). ( γλώσσα)
*Παίζουμε μουσικοκινητικό παιχνίδι με κάρτες και αναγνωρίζουμε τα χρώματα
* << προσωπογραφία με φύλλα του φθινοπώρου>> ( χρησιμοποιούμε τα φύλλα που μαζέψαμε από την αυλή). ( εικαστικά)
* Ακούμε και χορεύουμε το τραγούδι << Φθινοπωράκι>>, της Ιωάννννας Προκοπίου (μουσικοκινητική αγωγή)
*Αντιστοιχίζουμε το φύλλο με το χρώμα και τον αριθμό που ταιριάζει.( φύλλο εργασίας)
2.Διδασκαλία
* Παρακολουθούμε το βιντεο<< The season>> .Eξηγούμε και συζητάμε το βιντεο. ( γλώσσα)
* Ακούμε το τραγούδι << Πέφτουν φύλλα στην αυλή>> και γινόμαστε φυλλαράκια ( μουσικοκινητική αγωγή)
*Κάνουμε ταξινόμηση φύλλων ανάλογα με το χρώμα ( μαθηματικά)
*Ζωγραφίζουμε 4 δεντράκια και κολλάμε στο καθένα φύλλα έτσι ωστε να έχουμε και τα 4 φθινοπωρινά χρώματα.(εικαστικά)
3.Διδασκαλία
*Γνωρίζουμε το γράμμα Φ,φ μέσα από το βιβλίο <<Αλφαβητάρι για γλωσσοδέτες >> του Ευγένιου Τριβιζά.Γνωρίζουμε λέξεις από Φ,φ και φυσικά κάνουμε αναφορά στις λέξεις φθινόπωρο και φύλλο.
* Φτιάχνουμε το δέντρο του Φιφη με φύλλα από Φ,φ αναγνωρίζοντάς το οπτικά ( παιχνίδι γλώσσας)
*Γράφουμε τη λέξη ΦΥΛΛΟ χρησιμοποιώντας την αλγοριθμική σκέψη ( ΚΩΔΙΚΑΣ)
* Κόβω, κολλάω και ζωγραφίζω το Φ και όποια εικόνα αρχίχει απο αυτό.( εικαστικά)
Β ενότητα << Ο ΚΑΙΡΟΣ ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ-ΤΑ ΠΡΩΤΟΒΡΟΧΙΑ>>
1.Διδασκαλία
* Διαβάζουμε το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου << Από πού είσαι ποταμάκι>>.Συζητάμε το ποίημα κια γνωρίζουμε λίγα πράγματα για τον ποιητή.( γλώσσα)
* Ζωγραφίζουμε το ποίημα (εικαστικά)
* Παρακολουθούμε video για τον κύκλο του νερού και το εξηγούμε (γλώσσα) Κάνουμε το πείραμα του νερού για καλύτερη κατανόηση του κύκλου του, Βρασμός του νερού,το νερό γίνεται ατμός κι όταν κρυώνει ξανά νερό.( φυσικές επιστήμες)
* Κόβω και κολλάω τις εικόνες για να σχηματίσω τον κύκλο του νερού ( φύλλο εργασίας)
2.Διδασκαλία
*Παρακολουθούμε το video του Eric Carle << The little cloud>>, το συζητάμε . ( γλώσσα)
*Ακούμε το τραγούδι << Συννεφάκι>> ,παιδική χορωδία Σπύρου Λάμπρου και το δραματοποιούμε ( δραματοποίηση)
*Κατασκευάζουμε τον << Συννεφούλα και τη Συννεφούλα>>,κολλητική και ζωγραφική ( εικαστικά)
* Εκμάθηση του Ββ από τη λέξη <<βροχή>>.Αναγνωρίζω φωνολογικά τις λέξεις που αρχίζουν από Ββ μέσα από εικόνες.
Γ ενότητα <<ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΚΑΡΠΟΙ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ>>
1.Διδασκαλία
Με αφορμή το τραγούδι <<Το ραπ των φθινοπωρινών φρούτων>> της Μαίης Κοκκίδου
*χορεύουμε το τραγούδι και αναπαριστούμε τις κινήσεις των φρούτων ( μουσικοκινητική αγωγή)
*χορεύουμε την Ωδή στη χαρά του Beethoven σε ζεύγη φρούτων ( μουσικοκινητική αγωγή)
*Βλέπουμε εικόνες φρούτων και λαχανικών του φθινοπώρου,Σχολιάζουμε,συζητάμε για τα ωφέλη τους,λέμε ποιό προτιμάμε. ( γλώσσα)
*κατασκευάζουμε καλάθι με φθινοπωρινά φρούτα ( εικαστικά)
*μετράμε τόσα φρούτα όσα λέει ο αριθμός -παιχνίδι ( μαθηματικά)
2. Διδασκαλία
*διαβάζουμε το παραμύθι << Αουτς>>του Scamell Raynhild και το συζητάμε ( γλώσσα)
* χρησιμοποιούμε τον ΚΩΔΙΚΑ για να οδηγήσουμε τον σκαντζοχοιρο να μαζέψει φθινοπωρινά φρούτα και να τα πάει στη φωλιά του ( αλγοριθμική σκέψη)-το αποτυπώνουμε και στο χαρτί

*παιχνίδι με πίνακα διπλής εισόδου από την Ανθή Ζήση ( μαθηματικά)
*αναγνωρίζω οπτικά το γράμμα Μ απο το μήλο και το Ρ από το ρόδι και τα βάζω στην σωστή ομάδα ( γλώσσα)
Δ ενότητα <<ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ-ΓΕΩΡΓΟΣ-ΣΠΟΡΑ>>
1Διδασκαλία
*ακούμε το τραγούδι <<Ο γεωργός πάει στον αγρό>>. και το βλέπουμε και οπτικοποιημένο.Συζητάμε τις εικόνες και τις βάζουμε στη σωστή χρονική σειρα ( γλώσσα-μαθηματικά)
*δραματοποιούμε το τραγούδι (δραματοποίηση)
*συζητάμε για τα εργαλεία και τα ρούχα του γεωργού και κάνουμε φύλλο εργασίας σχετικά μ αυτά
*σχηματίζουμε το τρακτερ ακολουθώντας τους αριθμούς από το 1 εως το 10 (μαθηματικά)
2,Διδασκαλία
*παρακολουθούμε video σχετικά με τη σπορά και συζητάμε (γλώσσα)
*βλέπουμε εικόνες από τη σπορα και το θερισμό ΤΟΤΕ και ΤΩΡΑ -βρίσκουμε ομοιότητες και διαφορές ( γλώσσα)
*βλέπουμε το video , Ενα γράμμα μια ιστορια<<Ο γουρλομάτης γάιδαρος>> και μαθαίνουμε το γράμμα Γγ
*αναλύουμε τη λέξη ΓΕΩΡΓΟΣ , αναγνωρίζουμε οπτικά τα Γ και το γράφουμε. ( γλώσσα-γραφή)
3Διδασκαλία
*Φτιάχνουμε ψωμί στην τάξη. Μαθαίνουμε τα υλικά,ζυμώνει ο καθένας το δικό του ψωμι και το ψήνουμε ( μαγειρική)
*παρακολουθούμε video με θέμα <<ο κύκλος του ψωμιού>> ( γλώσσα)
*παιχνίδι στην παρεούλα, τοποθετούμε τα μπισκότα στα βάζα ανάλογα με το σχήμα τους.Ετσι μαθαίνουμε κι αναγνωρίζουμε τον κύκλο,το τρίγωνο και το τετράγωνο. ( μαθηματικά)

4 Διδασκαλία
*Διαβάζουμε το λαικό νορβηγικό παραμύθι << Η ιστορία ενός καλοψημένου τηγανόψωμου>> .Τα παιδια κάνουν αναδιήγηση παραμυθιού προσπαθώντας να θυμηθούν τη σωστή χρονική σειρά των γεγονότων.( γλωσσα)
*ζωγραφίζουμε το παραμύθι ( εικαστικά)
*αναγνωρίζουμε οπτικα το γράμμα Ψ απ το ψωμί και από άλλες λέξεις μέσα από εικόνες.( γλώσσα)







Πρόσφατα σχόλια