Ζούμε στην εποχή όπου η τεχνολογία εξελίσσεται ραγδαία και με τη δύναμη της εικόνας της, έχει αφαιρέσει το βιβλίο από την καθημερινότητα μικρών αλλά και μεγάλων. Τα παιδιά περνούν πολλές ώρες μπροστά από μία οθόνη και για το λόγο αυτό κρίνεται απαραίτητη η επιστροφή στο βιβλίο το οποίο, προσφέρει ηρεμία, γαλήνη, ξεκούραση, φαντασία.
ΣΤΟΧΟΙ
Οι στόχοι του φετινού Σχεδίου Δράσης είναι :
- Η καλλιέργεια μιας θετικής στάσης και αγάπης για το βιβλίο.
- Να καλλιεργήσουν την απόλαυση της ανάγνωσης.
- Να ασκήσουν την δεξιότητα της προσεκτικής ακρόασης.
- Να γίνουν ικανά να κατανοούν το κείμενο.
- Θετική επίδραση στην ψυχοσύνθεση των παιδιών.
- Να εμπλουτιστούν οι γνώσεις τους
- Να γίνουν μέλη μιας ευρύτερης ανθρωπιστικής κουλτούρας.
- Να καλλιεργήσουν την γλωσσική τους έκφραση
- Να καλλιεργήσουν τη δεξιότητα αναδιήγησης ιστοριών και καταστάσεων.
- Να αναπτύξουν την δημιουργική και κριτική τους σκέψη.
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩ ΣΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
ΑΞΟΝΑΣ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ,ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ ΔΡΑΣΗΣ: ΚΑΛΦΑ ΜΑΡΙΑ
Α. Σχεδιασμός της Δράσης
Αναγκαιότητα – Στόχοι
Η Γωνιά της Βιβλιοθήκης είναι μία από τις σημαντικότερες γωνιές, καθώς μπορεί να λειτουργήσει με δύο τρόπους και να εξυπηρετήσει δύο παιδαγωγικούς στόχους. Πρώτον, την ανάπτυξη δραστηριοτήτων γραφής και ανάγνωσης και δεύτερον, την ανάπτυξη αγάπης για το βιβλίο. Μέσα από την σωστή οργάνωση της Βιβλιοθήκης μπορεί να αναδυθούν ποικίλες δράσεις με αποτέλεσμα την εξοικείωση των παιδιών με το βιβλίο και τη φιλαναγνωσία γενικότερα. Η συγκεκριμένη γωνιά μπορεί να αποτελέσει ένα περιβάλλον με πλούσια ερεθίσματα και να βοηθήσει στην αναδυόμενη γραφή και ανάγνωση. Επίσης, μπορεί να προσφέρει ίσες ευκαιρίες για όλα τα παιδιά ενισχύοντας την συμπερίληψη. Οι στόχοι που μπορεί να επιτευχθούν από το συγκεκριμένο Σχέδιο Δράσης είναι οι εξής: Αγάπη για το βιβλίο. Ανάπτυξη προφορικού και γραπτού λόγου. Σωστή συμπεριφορά των παιδιών για το βιβλίο και τη σωστή χρήση του, γενικότερα. Ψυχαγωγία και γνώσεις. Συνεργασία με τους γονείς. Συμπερίληψη….
Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
Επεξεργασία τεκμηρίωσηςΚείμενο τεκμηρίωσης
Οκτώβριος-Νοέμβριος: Ενημέρωση των γονέων για το Σχέδιο Δράσης και τους στόχους του. Ομιλία από τις Εκπαιδευτικούς του Νηπιαγωγείου, με θέμα: Η ανεκτίμητη αξία του παραμυθιού. Ερωτηματολόγιο προς τους γονείς, αναφορικά με το θέμα του Σχεδίου Δράσης. Οργάνωση της Βιβλιοθήκης με κατάλληλα υλικά που εξυπηρετούν τους στόχους. Έναρξη της Δανειστικής Βιβλιοθήκης με τίτλο: Η βαλίτσα της Φιλαναγνωσίας ταξιδεύει-Βιβλία σε ρόδες. Έναρξη Δανειστικής Βιβλιοθήκης για τους γονείς. Δεκέμβριος-Ιανουάριος: Πως γεννιέται ένα βιβλίο και από τι αποτελείται. Τα επαγγέλματα που λαμβάνουν χώρα. Η προστασία των δασών με την σωστή συμπεριφορά και χρήση των βιβλίων. Επίσκεψη συγγραφέα στο χώρο του Νηπιαγωγείου, με τη συμμετοχή και της Α’τάξης του Δημοτικού σχολείου, με σκοπό την παρουσίαση του Βιβλίου: Ο αλλιώτικος χτύπος μιας παιδικής καρδιάς. Φεβρουάριος-Μάρτιος: Γνωριμία με άλλα λογοτεχνικά είδη και ομαδοποίηση αυτών. Συγγραφή παραμυθιού από τα Νήπια και διάχυση στα παιδιά του Δημοτικού σχολείου. Πολυτροπικό κείμενο με θέμα: Με ένα βιβλίο ταξιδεύω και διάχυση αυτού σε όμορα Νηπιαγωγεία. Επίσκεψη στην Δημοτική Βιβλιοθήκη των Μουδανιών. Απρίλιος-Μάιος: Ανταλλαγή βιβλίων με τους μαθητές της Α’τάξης του Δημοτικού Σχολείου. Παρουσίαση του υλικού που παράχθηκε από τα Νήπια και τους γονείς τους ,με αφορμή το ταξίδι της βιβλιοβαλίτσας, στο χώρο του Νηπιαγωγείου. Καταγραφή ,παρουσίαση και διάχυση των δράσεων και των αποτελεσμάτων του Σχεδίου Δράσης στο σύλλογο γονέων και την τοπική κοινωνία….
Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία
Επεξεργασία τεκμηρίωσηςΚείμενο τεκμηρίωσης
Ανθρώπινοι πόροι: Μαθητές και Γονείς του Νηπιαγωγείου. Μαθητές και Δάσκαλοι της Α’τάξης του Δημοτικού σχολείου. Η Βιβλιοθηκονόμος της Βιβλιθοθήκης των Μουδανιών. Συγγραφέας παραμυθιού. Υλικοί πόροι: Χαρτί. Παραμύθια. Λογοτεχνικά βιβλία. Ηλεκτρονικός υπολογιστής. Ψηφιακά βιβλία. Μέσα-Ερευνητικά εργαλεία: Φύλλα αξιολόγησης Ερωτηματολόγιο Ημερολόγιο σχολικής ζωής Συνεντεύξεις γονέων. Συνεντεύξεις μαθητών….
Κριτήρια επιτυχίας της Δράσης
Η σωστή οργάνωση της Βιβλιοθήκης, ωστε να προσφέρει στα παιδιά γνώση και ψυχαγωγία. Η απόκτηση σωστής συμπεριφοράς προς τα βιβλία. Ο εμπλουτισμός της Βιβλιοθήκης με σωστά επιλεγμένα βιβλία, εργαλεία γραφής και ζωγραφικής….
Διαδικασίες αξιολόγησης της Δράσης
Καταγραφή στο ημερολόγιο σχολικής ζωής της συμπεριφοράς των μαθητών. Φύλλα εργασιών. Ατομικός φάκελος. Ομαδικές εργασίες που προκύπτουν από την συνεργασία και την συμπερίληψη….
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Επίσκεψη της Συγγραφέας Ανδρεοπούλου Κωνσταντίνας, ανάγνωση και αναδυόμενα παιχνίδια από το βιβλίο της: Ο Αλλόκοτος χτύπος μιας παιδικής καρδιάς



Πρόσφατα σχόλια