«

»

Ιουν 10

Καλοκαίρι, Δραστηριότητες

sally-swatland-summer-on-long-island

Ω!!! Σώμα του καλοκαιριού, γυμνό καμένο, φαγωμένο από το λάδι και το αλάτι.Σώμα του βράχου και ρίγος της καρδιάς

 

 

 

 

 

 

Καλοκαίρι μύρισε και στο Νηπιαγωγείο μας.Άρχισαν οι πρώτες κουβέντες για τη θάλασσα και τα παγωτά. Ευκαιρία λοιπόν να μάθουμε καλύτερα αυτή την……ξεμυαλισμένη εποχή και για το σκοπό αυτό επιλέξαμε τον παραπάνω πίνακα ζωγραφικής για να αρχίσουμε

 1η……καλοκαιρινή μέρα

Εικαστική αγωγή

-Κουβαδάκια, καπέλα και άλλα……αξεσουάρ της θάλασσας,έκαναν την εμφάνισή τους και προέτρεψαν τα παιδιά να μαντέψουν το περιεχόμενο του πίνακα και γενικά το θέμα της συζήτησης μας

-Τον παρατήρησαν καλά και……

  • Αναγνώρισαν τα χρώματα του Καλοκαιριού
  • Μέτρησαν τα παιδιά του πίνακα και τα χώρισαν σε αγόρια και κορίτσια
  • Συζήτησαν για τα παιχνίδια που παίζουν στην παραλία
  • Παρατήρησαν τα ρούχα και το χρώμα τους και εξέφρασαν την άποψη τους
  • Προσπάθησαν να……παρέμβουν χρονικά στον πίνακα

( Που νομίζετε ότι βρισκόταν τα παιδιά πριν πάνε στην παραλία; Που θα πάνε μετά;)

11

και ζωγράφισαν τις ιδέες τους

-Τέλος,κάποια παιδιά του πίνακα έχουν κάνει ένα ……..λάθος. Δεν φοράνε καπέλο

Τότε πετάγεται ξαφνικά το….ξεχασμένο καπέλο….

DSC05082

 …..αρχίζοντας τις παρατηρήσεις Αρχίσαμε αμέσως δουλειά και φτιάξαμε ένα πίνακα με οδηγίες και πράγματα που πρέπει να έχουμε μαζί μας ,για όμορφες στιγμές στη θάλασσα Και έτσι ησύχασε και ο φίλος μας

DSC05083

???????????????????????????????

*

Μαθηματικά

-Αμφιπλευρικότητα,με αφορμή την εικόνα

(Με ποιο χέρι κρατάει το κίτρινο κουβαδάκι το κορίτσι; Το κορίτσι με το κόκκινο κουβαδάκι σε ποιο χέρι πρέπει να το κρατήσει για να βρίσκεται στο ίδιο χέρι με τη φίλη της;)

  • Ζωντανεύουμε τον πίνακα

DSC05086

  • Παίζουμε στην……αμμουδιά με τα δυο μας χέρια
DSC05087

Ζωγραφίζουν κουβαδάκι και φτυάρι στο αριστερό και δεξί χέρι ανάλογα με τις οδηγίες μας

*

Μουσική

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΜΟΥ ΜΥΡΙΖΕΙ !!

https://youtu.be/oSqe2SsXDxE

 2η……καλοκαιρινή μέρα

Προφορική επικοινωνία

-Συζητήσαμε για το Καλοκαίρι ως προς:

  • Την θέση του στον κύκλο του χρόνου
  • Τους μήνες
  • Τις καιρικές συνθήκες
  • Τις διακοπές και την σκοπιμότητά τους
  • Τις ασχολίες των γεωργών
  • Τα φρούτα του
  •  Μάθαμε παροιμίες για τους μήνες

Καλοκαίρι μου μυρίζει

-Τα παιδιά του πίνακα παίζουν στην παραλία παρέα. Έτσι θέσαμε την εξής ερώτηση:

«Με ποιον φίλο σου θα ήθελες να είσαι στην παραλία;»

DSC05088

*

Λογοτεχνία

-Με αφορμή το βιβλίο: Τα παιδιά του καλοκαιριού…

  • Γνωρίζουμε τους μήνες και τα γεγονότα που λαμβάνουν χώρα
  • Τα παιδιά ψηφίζουν τον αγαπημένο καλοκαιρινό μήνα και φτιάχνουν γι΄αυτόν ένα ποίημα

DSC05089

*

Φυσική αγωγή

-Ομαδικό παιχνίδι: Ο βάτραχος κοιμάται

Ένα παιδί είναι βάτραχος, ξαπλωμένος κάτω. Τα υπόλοιπα σε κύκλο. Στη μέση του κύκλου βάζουμε ένα στεφάνι Τα παιδιά γυρίζουν γύρω-γύρω και τραγουδούν:

Ο βάτραχος κοιμάται στην ακροποταμιά

και γω θα του αρπάξω την πράσινη ουρά

κουαξ κουαξ κουαξ κουαξ κουαξ κουα

Μόλις το τραγούδι τελειώσει, ο βάτραχος πηδάει και μπαίνει στο στεφάνι. Αν δεν προλάβει και τον πιάσουν χάνει και στη θέση του μπαίνει αυτός που τον έπιασε

 3η……καλοκαιρινή μέρα

Παιδί και γλώσσα: Γραφή

-Φτιάχνουμε ένα πίνακα, χωρισμένο σε 4 μέρη: Χρώμα, μυρωδιά, συναίσθημα, γεύση και τα παιδιά απαντούν στην ερώτηση: Αν το καλοκαίρι ήταν…., καταγράφουμε τις απαντήσεις τους

DSC05091

-Στη συνέχεια, απλώνουμε στην μοκέτα διάφορες εικόνες σχετικές με το καλοκαίρι:Ζώα, φυτά, πράγματα ,φαγητά και παίζουμε ……. κρεμάλα

DSC05092

DSC05093

*

Μαθηματικά

Σας αρέσουν τα καρπούζια, τα πεπόνια και τα άλλα καλοκαιρινά φρούτα; Ποιο σας αρέσει περισσότερο; Μη μαλώνετε!!!! Όλοι θα φάτε, θα τα μοιράσουμε

-Παίζουμε με τα κλάσματα

DSC05096

Οι μικροί λιχούδηδες κάνουν επιδρομή στις φέτες του καρπουζιού

DSC05097

Ο Κωνσταντίνος προλαβαίνει 1 κομμάτι από τα 6

DSC05099

Η μαμά έκοψε ένα καρπούζι Πρέπει να φάει η εξαμελής οικογένεια Πόσα κομμάτια δικαιούται η Κική;

*

Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση

Μας αρέσουν όμως και τα παγωτά Τι χρώμα-γεύση  προτιμάτε;

-Δίνουμε στα παιδιά από ένα παγωτό και το βάφουν σύμφωνα με το χρώμα που είναι γραμμένο σε κάθε μπάλα Ποια γεύση σας θυμίζει;

DSC05090

 4η……καλοκαιρινή μέρα

Προφορική επικοινωνία

-Ποιος είναι ο μήνας των διακοπών; Θα τον βρεις αν αποκρυπτογραφήσεις το παρακάτω μήνυμα 

  • Τι είναι οι διακοπές
  • Γιατί κάνουμε διακοπές
  • Που πάμε συνήθως
  • Που μένουμε και με τι ταξιδεύουμε
  • Πως φανταζόμαστε τις φετινές διακοπές μας

*

Παιδί και γλώσσα

Και αφού Αύγουστος είναι και θα πάμε διακοπές, δεν ξεχνάμε τα κουβαδάκια μας

-Στο καβαλέτο έναν πίνακα αναφοράς με μικρά και κεφαλαία γράμματα

-Στη μοκέτα σκόρπια κουβαδάκια και φτυαράκια Στα κουβαδάκια υπάρχουν κεφαλαία γράμματα και στα φτυαράκια μικρά Πάμε….να παίξουμε Παίρνουμε το κουβαδάκι μας και προσέχουμε να πάρουμε το φτυαράκι με το αντίστοιχο μικρό γράμμα

Κάπως έτσι…

 5η……καλοκαιρινή μέρα

Μαθηματικά

-Κάνουμε μια επανάληψη τους αριθμούς, απλώνοντας στη μοκέτα διάφορες καλοκαιρινές εικόνες και αριθμούς

Τα παιδιά μετρούν, βάζουν δίπλα τους αντίστοιχους αριθμούς και στη συνέχεια τους βάζουν στη σωστή σειρά

*

Ανθρωπογενές περιβάλλον

-Διαβάσαμε το παραμύθι «Ο Ποτηρούλης και ο Τενεκεδούλης κάνουν διακοπές»

  • Συζητήσαμε για τον σεβασμό προς το περιβάλλον της θάλασσας
  • Και φτιάξαμε ένα πίνακα με τα………ΔΕΝ της θάλασσας

*

Θεατρική αγωγή

-Κουκλοθέατρο: Οι διακοπές

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!!

DSC05101

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>