«Το αμπέλι, θέλει αμπελουργό, το σπίτι νοικοκύρη και το καράβι, στο γιαλό, θέλει καραβοκύρη.»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Με αφορμή ένα παραμύθι
1η Δραστηριότητα
-Διαβάζουμε το παραμύθι: Ένα τσαμπί σταφύλι και…..
- Περιγράφουμε το τσαμπί
- Ζωγραφίζουμε ότι μας έκανε εντύπωση
2η Δραστηριότητα
Προσεγγίζουμε έννοια της πληθικότητας, με αφορμή τις εικόνες του παραμυθιού
3η Δραστηριότητα
-Το ηθικό δίδαγμα που βγαίνει από το άκουσμα του παραμυθιού, μας οδηγεί στην παρακάτω ομαδική εργασία
“Όλοι φίλοι σε ένα τσαμπί σταφύλι
4η Δραστηριότητα
-Μαθαίνουμε το γράμμα Σ, όπως Σταφύλι
- Πως γράφεται
- Σε ποιες λέξεις είναι…αρχηγός
- Πως μπορεί το Σ, να γίνει…οδηγός
5η Δραστηριότητα
Στο δρόμο που περπάταγα
μια πέρδικα εμάδαγα
τα φτερά της έτρωγα
το κορμί της πέταγα!
-Με αφορμή το παραπάνω αίνιγμα…
- Παίξαμε με την…..μαδημένη πέρδικα
- Απλώσαμε στη μοκέτα κάρτες με τσαμπιά, μαδημένες πέρδικες δηλαδή. Δώσαμε στα παιδιά ρώγες, μέτρησαν τα άδεια κοτσάνια και έβαζαν πάνω τόσες ρώγες όσα τα άδεια κοτσάνια
6η Δραστηριότητα
-Μάθαμε την πρώτη μας πρόταση, τη διαβάσαμε και δημιουργήσαμε δικές μας με….πρωταγωνιστή το σταφύλι
Το σταφύλι είναι φρούτο
Η….μαμά του σταφυλιού
1η Δραστηριότητα
- Αρχίσαμε να περιγράφουμε το Αμπέλι
- Από τι αποτελείται και σε τι χρησιμεύει το κάθε όργανο
- Τι φροντίδες χρειάζεται για να μεγαλώσει και να δώσει καρπούς
- Ποιος ο καρπός του αμπελιού και ποια εποχή τον μαζεύουμε
- Ποιοι κίνδυνοι το απειλούν
- Πως λέγεται το χωράφι που έχει πολλά αμπέλια
- Ποιος ασχολείται με το αμπέλι
(Σε αυτή τη φάση αρχίσαμε την ανάγνωση του βιβλίου: Τα μουστοκούλουρα του κυρίου Αγησίλαου, κατά εποχή )
-Οι θησαυροί του αμπελιού
-
-Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και η μία βρήκε εικόνες, η άλλη τις λέξεις και φτιάξαμε έτσι έναν τραπέζι με τα ανάλογα προϊόντα
-Σε κάποια φάση μπερδεύαμε τις κάρτες και τα παιδιά εντόπιζαν τα λάθη
2η Δραστηριότητα
-Βρίσκουμε πληροφορίες για τον πολλαπλασιασμό του Αμπελιού
- Βάζουμε στην σειρά εικόνες που δείχνουν τα στάδια του πολλαπλασιασμού
3η Δραστηριότητα
-Κλείνουμε με το τραγούδι: Σε μια ρόγα από σταφύλι
Η Ελλάδα ένας μεγάλος αμπελώνας
1η Δραστηριότητα
-Φτιάχνουμε ένα νόστιμο Σταφιδόψωμο
……και περιμένοντας να ψηθεί …
2η Δραστηριότητα
-Απλώνουμε τον χάρτη της Ελλάδας και με τη βοήθεια του παρακάτω powerpoint, εντοπίζουμε περιοχές της Ελλάδας με πλούσιους αμπελώνες
Ταξίδι-στους-αμπελώνες-της-Ελλάδας
-Τα παιδιά έβλεπαν τη λέξη στο powerpoint, την έψαχναν στο χάρτη και έβαζαν στο ανάλογο σημείο ένα σταφυλάκι
3η Δραστηριότητα
Το γλυκό και νόστιμο σταφύλι κάνει το δικό του ταξίδι για να μας δώσει το κρασί του. Εδώ υπάρχει όμως μια……δυσκολία. Το σταφύλι το μεταφέρουμε στο τραπέζι μας κρατώντας το στο χέρι. Το κρασί ; Άντε τώρα ψάξε.,… μεταφορικό μέσο
-Τη λύση μας την έδωσε ο Βασιλιάς Λίτρο. Μας διηγήθηκε την ιστορία του και έτσι το κρασάκι μας μπορούμε εύκολα να το μεταφέρουμε, όχι μόνο στο τραπέζι μας, άλλα και όπου αλλού θέλουμε να πάμε
- Γνωρίσαμε από κοντά τα παιδιά του Βασιλιά Λίτρου ,πειραματιστήκαμε με μαζί τους και βγάλαμε τα συμπεράσματα μας
-Ομαδοποιήσαμε στερεά και υγρά σώματα
Και ήρθε η ώρα για τον Τρύγο
1η Δραστηριότητα
-Τρυγάμε τα σταφύλια μας με την βοήθεια της ομάδας:
Παίζοντας σε Παραδοσιακά Μονοπάτια
2η Δραστηριότητα
https://youtu.be/E2uFx0yG3qU?si=aaA7t5Go2hSSmKBq
-Τοποθετούμε σε λογική σειρά εικόνες που δείχνουν τη διαδρομή, από το σταφύλι το κρασί
3η Δραστηριότητα
-Τα παιδιά χωρίζονται σε τρεις ομάδες. Τα σταφύλια καθισμένα κάτω, τα πουλιά ορμούσαν με το σύνθημά μας και προσπαθούσαν να πάρουν όσα σταφύλια μπορούσαν. Οι κυνηγοί προσπαθούσαν να πιάσουν τα πουλιά
Πρόσφατα σχόλια