«

»

Οκτ 05

Σταφύλι, αμπέλι , κρασί. Δραστηριότητες

Καταγραφή

«Το αμπέλι, θέλει αμπελουργό, το σπίτι νοικοκύρη και το καράβι, στο γιαλό, θέλει καραβοκύρη.»

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

Με αφορμή ένα παραμύθι

 1η Δραστηριότητα

-Διαβάζουμε το παραμύθι: Ένα τσαμπί σταφύλι και…..

  • Περιγράφουμε το τσαμπί
  • Ζωγραφίζουμε ότι μας έκανε εντύπωση

461599328_1041710177408475_693259083116940548_n

 2η Δραστηριότητα

Προσεγγίζουμε έννοια της πληθικότητας, με αφορμή τις εικόνες του παραμυθιού

461254507_511752151492815_1993158844808231710_n

3η Δραστηριότητα

-Το ηθικό δίδαγμα που βγαίνει από το άκουσμα του παραμυθιού, μας οδηγεί στην παρακάτω ομαδική εργασία

“Όλοι φίλοι σε ένα τσαμπί σταφύλι

461206028_792382776245040_1910320483253653940_n

4η Δραστηριότητα

-Μαθαίνουμε το γράμμα Σ, όπως Σταφύλι

  • Πως γράφεται

461811027_874126518021571_3837537362258646584_n

  • Σε ποιες λέξεις είναι…αρχηγός

461603242_864355382495235_5778542710216467874_n

  • Πως μπορεί το Σ, να γίνει…οδηγός

461599328_1474658599912592_3525133070743935576_n

5η Δραστηριότητα

 Στο δρόμο που περπάταγα
μια πέρδικα εμάδαγα
τα φτερά της έτρωγα
το κορμί της πέταγα!

-Με αφορμή το παραπάνω αίνιγμα…

  • Παίξαμε με  την…..μαδημένη πέρδικα
  • Απλώσαμε στη μοκέτα κάρτες με τσαμπιά, μαδημένες πέρδικες δηλαδή. Δώσαμε στα παιδιά ρώγες, μέτρησαν τα άδεια κοτσάνια και έβαζαν πάνω τόσες ρώγες όσα τα άδεια κοτσάνια

461627955_534935875754074_508386387761986983_n

 6η Δραστηριότητα

-Μάθαμε την πρώτη μας πρόταση, τη διαβάσαμε και δημιουργήσαμε δικές μας με….πρωταγωνιστή το σταφύλι

Το σταφύλι είναι φρούτο

461631811_1104833257644486_6198711359828078397_n

Η….μαμά του σταφυλιού

 1η Δραστηριότητα

- Αρχίσαμε να περιγράφουμε το Αμπέλι

  • Από τι αποτελείται και σε τι χρησιμεύει το κάθε όργανο
  • Τι φροντίδες χρειάζεται για να μεγαλώσει και να δώσει καρπούς
  • Ποιος ο καρπός του αμπελιού και ποια εποχή τον μαζεύουμε
  • Ποιοι κίνδυνοι το απειλούν
  • Πως λέγεται το χωράφι που έχει πολλά αμπέλια
  • Ποιος ασχολείται με το αμπέλι

(Σε αυτή τη φάση αρχίσαμε την ανάγνωση του βιβλίου: Τα μουστοκούλουρα του κυρίου Αγησίλαου, κατά εποχή )

-Οι θησαυροί του αμπελιού

461608314_861032012800111_2456171279758541753_n

  • -Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και η μία βρήκε εικόνες, η άλλη τις λέξεις και φτιάξαμε έτσι έναν τραπέζι με τα ανάλογα προϊόντα

    -Σε κάποια φάση μπερδεύαμε τις κάρτες και τα παιδιά εντόπιζαν τα λάθη

461599327_2540641912785925_473660076583430039_n

 2η Δραστηριότητα

-Βρίσκουμε πληροφορίες για τον πολλαπλασιασμό του Αμπελιού

  • Βάζουμε στην σειρά εικόνες που δείχνουν τα στάδια του πολλαπλασιασμού

454693685_1101571024635613_7468749991492031703_n

 3η Δραστηριότητα

-Κλείνουμε με το τραγούδι: Σε μια ρόγα από σταφύλι

Η Ελλάδα ένας μεγάλος αμπελώνας

 1η Δραστηριότητα

-Φτιάχνουμε ένα νόστιμο Σταφιδόψωμο

461620434_1241740023527194_8000018153339087517_n

461649352_849922490540261_6061813782740137194_n

 ……και περιμένοντας να ψηθεί …

 2η Δραστηριότητα

-Απλώνουμε τον χάρτη της Ελλάδας και με τη βοήθεια του παρακάτω powerpoint, εντοπίζουμε περιοχές της Ελλάδας με πλούσιους αμπελώνες

Ταξίδι-στους-αμπελώνες-της-Ελλάδας

-Τα παιδιά έβλεπαν τη λέξη στο powerpoint, την έψαχναν στο χάρτη και έβαζαν στο ανάλογο σημείο ένα σταφυλάκι

 3η Δραστηριότητα

Το γλυκό και νόστιμο σταφύλι κάνει το δικό του ταξίδι για να μας δώσει το κρασί του. Εδώ υπάρχει όμως μια……δυσκολία. Το σταφύλι το μεταφέρουμε στο τραπέζι μας κρατώντας το στο χέρι. Το κρασί ; Άντε τώρα ψάξε.,… μεταφορικό μέσο

-Τη λύση μας την έδωσε ο Βασιλιάς Λίτρο. Μας διηγήθηκε την ιστορία του και έτσι το κρασάκι μας μπορούμε εύκολα να το μεταφέρουμε, όχι μόνο στο τραπέζι μας, άλλα και όπου αλλού θέλουμε να πάμε

- Γνωρίσαμε από κοντά τα παιδιά του Βασιλιά Λίτρου ,πειραματιστήκαμε με μαζί τους και βγάλαμε τα συμπεράσματα μας

-Ομαδοποιήσαμε στερεά και υγρά σώματα

462547683_1326195965458287_3760516395185136207_n

Και ήρθε η ώρα για τον Τρύγο

 1η Δραστηριότητα

-Τρυγάμε τα σταφύλια μας με την βοήθεια της ομάδας:

Παίζοντας σε Παραδοσιακά Μονοπάτια

461599650_885608263196028_306289249604118631_n (1)

 2η Δραστηριότητα

https://youtu.be/E2uFx0yG3qU?si=aaA7t5Go2hSSmKBq

-Τοποθετούμε σε λογική σειρά εικόνες που δείχνουν τη διαδρομή, από το σταφύλι το κρασί

462357313_1521670775145343_5977119776320819069_n

 3η Δραστηριότητα

-Τα παιδιά χωρίζονται σε τρεις ομάδες. Τα σταφύλια καθισμένα κάτω, τα πουλιά ορμούσαν με το σύνθημά μας και προσπαθούσαν να πάρουν όσα σταφύλια μπορούσαν. Οι κυνηγοί προσπαθούσαν να πιάσουν τα πουλιά

 

 

 

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>