«Ο χειμώνας είναι η ώρα για άνεση, για καλό φαγητό και ζεστασιά, για το άγγιγμα ενός φιλικού χεριού και για μια συζήτηση δίπλα στη φωτιά: είναι η ώρα για το σπίτι».
– Έντιθ Σίτγουελ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
1η Δραστηριότητα
-Διαβάσαμε το παραμύθι: Το μαγικό γάντι και πήραμε αφορμή για να θέσουμε τις παρακάτω ερωτήσεις και να οργανώσουμε τις δραστηριότητες μας.
- Ποιος έχασε το γάντι και πού;
- Γιατί φορούσε γάντια; Τι εποχή ήταν;
- Τι έγινε το γάντι που του έπεσε;
- Ποιοι μπήκανε μέσα στο γάντι; Ήταν ίδιοι μεταξύ τους; Σε τι διέφεραν;
- Πως ήταν η σχέση μεταξύ τους; Γιατί;
- Καταγράψαμε τις απαντήσεις των παιδιών, για να κατανοήσουμε το μήνυμα που στέλνει το παραμύθι, στην ερώτηση :
Πως χώρεσαν όλοι εκεί μέσα; Και τι συνέβει μέσα στο γάντι;
2η Δραστηριότητα
-Μέσα από τις απαντήσεις που έδωσαν τα παιδιά, φτιάξαμε το δικό μας γάντι και του δώσαμε το όνομα: ΤΟ ΓΑΝΤΙ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ
Ποια υλικά χρειάζονται για να φτιαχτεί μια φιλία;
3η Δραστηριότητα
-Συνεχίσαμε ως εξής:
- Βάλαμε στη σειρά τις εικόνες και αναδιηγηθήκαμε το παραμύθι.
- Τοποθετήσαμε τους ήρωες του παραμυθιού σε σειρά από τον μικρότερο στον μεγαλύτερο
- Με τη βοήθεια των ηρώων του παραμυθιού, παίξαμε με τις αντίστοιχες φωνούλες
Φύλλο εργασίας
- Κάναμε ασκήσεις αφής
4η Δραστηριότητα
-Επιστρέψαμε στο περιεχόμενο του παραμυθιού, για να πάρουμε αφορμή, να μιλήσουμε για τον Χειμώνα
- Γιατί ο ηλικιωμένος άνθρωπος φορούσε γάντια; Τι εποχή ήταν;
- Τι σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε τη λέξη Χειμώνας
- Τι είναι ο Χειμώνας;
- Παρακολουθήσαμε τα παρακάτω βίντεο, για να μάθουμε τα πάντα για αυτή την εποχή.
https://youtu.be/zKn9OrmVbrM?si=7fy1h0achoTZAIfC
-Αφού ο pikou pikoy, μας κατατόπισε σχετικά με την εποχή, εμείς του δείξαμε ότι ξέρουμε να την…γράφουμε
- Τα παιδιά δούλευαν ανά δύο. Το ένα …έψαχνε τα γράμματα και το άλλο συνέθετε τη λέξη
Φύλλο εργασίας
5η Δραστηριότητα
-Παρακολουθήσαμε το παραμύθι: Ο Χειμώνας και τα τρία παιδιά του και….
- Αντιστοιχίσαμε τον κάθε μήνα με τις σωστές εικόνες
- Αντιστοιχίσαμε τον κάθε μήνα με παροιμίες
- Ζωγραφίσαμε τους μήνες όπως τους φανταστήκαμε
6η Δραστηριότητα
-Χορέψαμε και τραγουδήσαμε με την παιδική χορωδία του Σπύρου Λάμπρου: Ο Χειμώνας ο βαρύς
7η Δραστηριότητα
-Διαβάσαμε το βιβλίο: Η μικρή χιονονιφάδα
- Συζητήσαμε για το χιόνι, πως δημιουργείται, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του, τα προβλήματα που δημιουργεί
- Κάναμε μικρούς πειραματισμούς με παγάκια, νερό και αλάτι
8η Δραστηριότητα
- Μέσα από το πρόγραμμα Zaply code, φτιάξαμε τις δικές μας χιονονιφάδες
9η Δραστηριότητα
- Γίναμε χιονονιφάδες και κινηθήκαμε στο χώρο, σύμφωνα με τις οδηγίες της κυρίας , ακούγοντας την παρακάτω μουσική
https://youtu.be/9YPo_jT6-Ek?si=G0ztoWWJmwPPyj4T
10η Δραστηριότητα
-Παρατηρήσαμε τον ηλικιωμένο άνδρα του παραμυθιού.
Τι ρούχα φορούσε;
- Τα περιγράψαμε και μάθαμε τα ονόματα τους
- Με τη βοήθεια ενός πίνακα αναφοράς….ντύναμε ένα συμμαθητή μας με Χειμωνιάτικα ρούχα για να μη κρυώνει.
Φύλλο εργασίας
11η Δραστηριότητα
-Κάναμε συνδυασμό ρούχων με την βοήθεια των αριθμών και βρήκαμε τον χαμένο αριθμό 5, ο οποίος κρύφτηκε στο…χιόνι.
Φύλλο εργασίας
12η Δραστηριότητα
-Παίξαμε στον υπολογιστή και στην εφαρμογή word wall,παιχνίδια για τα χειμωνιάτικα ρούχα μας.
https://wordwall.net/el/resource/7906064/%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%87%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%87%CE%B5%CE%B9%CE%BC%CF%89%CE%BD%CE%B1
13η Δραστηριότητα
-Ποια ζώα μπήκαν στο γάντι; Γιατί;
Ποια ζώα βλέπουμε το Χειμώνα; Ποια δεν κυκλοφορούν το Χειμώνα;
- Διαβάσαμε το παραμύθι: Ξενοδοχείο » Χειμερία νάρκη»
- Μιλήσαμε για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη
- Η bee bot μας βοήθησε να βάλουμε τα ζώα σε μια ζεστή γωνιά
14η Δραστηριότητα
-Ενώ όλα τα πουλάκια περιμένουν την Άνοιξη αυγουλάκια να γεννήσουν,ένα πουλί γεννάει τα αυγά του μέσα στο χειμώνα
- Γνωρίσαμε την Αλκυόνη
- Παρακολουθήσαμε τον μύθο της Αλκυόνης
https://youtu.be/EvkanqA8hC8?si=_ZfE377k0AUf8JUC
ΚΕΝΤΡΑ ΜΑΘΗΣΗΣ
Ζωγραφική με ΨΥΧΡΑ ΧΡΩΜΑΤΑ
Εικαστικά: Χειμώνας στο χωριό μου
Μαθηματικά: Οι χιονάνθρωποι έχασαν τα καπέλα τους
Γραφή: Μαθαίνω λέξεις του Χειμώνα
Πρόσφατα σχόλια