«

»

Μάι 11

Α” Θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα- Ευ ζην, Θεματική ενότητα: Διατροφή, Υποθεματική: Τρόφιμα, φίλοι και σύμμαχοι

Καταγραφή

Η τροφή σου να είναι το φάρμακό σου και το φάρμακό σου να είναι η τροφή σου.
Ιπποκράτης

Α” Θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα- Ευ ζην

Θεματική ενότητα: Διατροφή

Υποθεματική: Τρόφιμα, φίλοι και σύμμαχοι

1ο Εργαστήριο: Τρόφιμα, φίλοι και σύμμαχοι

1η Δραστηριότητα

-Διερεύνηση των γνώσεων των παιδιών μέσα από τις παρακάτω ερωτήσεις:

  • Τι σας έρχεται στο μυαλό, όταν ακούτε τη λέξη τρόφιμα;
  • Είναι όλα τα τρόφιμα τα ίδια;
  • Μπορούμε να τρώμε κάθε μέρα τις ίδιες τροφές;
  • Γιατί πρέπει να τρώμε τρόφιμα από όλες τις ομάδες; ( Συμβουλευτήκαμε το βιβλίο: Το φαγητό δεν είναι μόνο για να χορταίνουμε)

-Και αφού τα τρόφιμα δεν είναι όλα ίδια, τα ομαδοποιήσαμε ανάλογα με το χρώμα και το μέγεθος τους.

Φύλλο εργασίας

 2η Δραστηριότητα

-Καθώς, το πρόβλημα των γονιών τα τελευταία χρόνια είναι η άρνηση των παιδιών σε κάποιες τροφές, η δραστηριότητα μας είχε στόχο την αλλαγή της διατροφικής συμπεριφοράς των παιδιών. Έτσι….

-Παρακολουθήσαμε το παραμύθι, Ο Τοποτίπ δεν θέλει να φάει και κάναμε ερωτήσεις ως προς το περιεχόμενο

  • Γιατί ο Τοποτίπ δεν ήθελε να φάει;
  • Ποια τα συναισθήματα των προσώπων του παραμυθιού;
  • Τι θα πάθαινε ο τζίτζικας χωρίς φαγητό;
  • Τι μπορούν να πάθουν τα μικρά παιδιά όταν αρνούνται το φαγητό της μαμάς;

- Μέσα από το διαδίκτυο αντλήσαμε πληροφορίες για τα φτωχά και πεινασμένα παιδιά

- Τέλος, αναφερθήκαμε στην αξία του μαγειρεμένου φαγητού και…

  • Γιατί νομίζεται ότι το φαγητό της μαμάς είναι θρεπτικό, νόστιμο και μας χαρίζει υγεία;

-Ομαδική εργασία :»Το μαγικό φίλτρο»

 3η Δραστηριότητα

-Μέσα από τον αυτοσχεδιασμό, μάθαμε την σπουδαιότητα της σωστής και όχι επιλεκτικής  διατροφής

-Χωρίσαμε τα παιδιά σε ομάδες: Τρόφιμα, Βιταμίνες, παιδιά και ιούς και…..αρχίζει μια μάχη μεγάλη. Οι ιοί προσπαθούν να πάρουν τα παιδιά, όμως τα τρόφιμα προσπαθούν να τα προστατέψουν. Τότε οι βιταμίνες με την ασπίδα τους ορμάν και διώχνουν μακριά τους ιούς

2ο Εργαστήριο: Στο τροφίμων το χωριό….

 1η Δραστηριότητα

- Μέσα από ένα πίνακα αναφοράς, μάθαμε τις ομάδες των τροφίμων.

  • Διαβάσαμε τον πίνακα
  • Ένα παιδί κάθε φορά επέλεγε μία κάρτα, την διάβαζε και έψαχνε να βρει το  σωστό τροφόσπιτο, τακτοποιώντας έτσι τα τρόφιμα στη θέση τους.
  • Στο τέλος, μια ομάδα παιδιών, έγραψε τις λέξεις και μια δεύτερη αριθμούς. Έτσι το τροφοχωριό έχει οδούς και αριθμούς.

Κάπως έτσι έμοιαζε το τροφοχωριό μας

 2η Δραστηριότητα

-Επισκεφτήκαμε το σούπερ μάρκετ της γειτονιάς και παρατηρήσαμε το στήσιμο και την ομαδοποίηση των τροφίμων

  • Μετά την επιστροφή στην τάξη, φτιάξαμε το δικό μας…..σούπερ μάρκετ
  • Τέλος, παίξαμε τον άτακτο της παρέας

 Φύλλο εργασίας

 3η Δραστηριότητα

-Παίξαμε παιχνίδια για τα τρόφιμα στον υπολογιστή μας, από την εφαρμογή wordwall

3ο Εργαστήριο: Μεσογειακή πυραμίδα

 1η Δραστηριότητα

-Και ήρθε η μέρα να μάθουμε τον σωστό τρόπο διατροφής, με τη βοήθεια της Μεσογειακής πυραμίδας

  •  Διαβάζουμε το παραμύθι: Το ταξίδι του Άνκα και μέσα από ένα ερωτηματολόγιο στοχεύσαμε στην κατανόηση του κειμένου και τον προβληματισμό
  • Γνωρίσαμε την Μεσογειακή πυραμίδα μέσα από το παρακάτω βίντεο

https://youtu.be/BoOPz-4Sou8?si=q1Cf42ZJRHFE1lR_

 2η Δραστηριότητα

-Φτιάξαμε την δική μας πυραμίδα, για να τη βλέπουμε καθημερινά και να την συμβουλευόμαστε

  • Το κάθε παιδί έφτιαξε το δικό του υγιεινό μεσημεριανό πιάτο και οι μαμάδες ανέλαβαν ….δράση

Φύλλο εργασίας

 3η Δραστηριότητα

-Με αφορμή το παρακάτω τραγούδι, παίξαμε το παρακάτω παιχνίδι

https://youtu.be/kCP5NO3p310?si=J8Se9wqdlhcdnrGl

Φύλλο εργασίας

4ο Εργαστήριο: Η δίαιτα του μαθητή

 1η Δραστηριότητα

-Στο 4ο εργαστήριο, κάναμε πράξη αυτά που μάθαμε

  • Ξεκινήσαμε μαθαίνοντας και εξηγώντας την παρακάτω παροιμία:

 «Το πρωί να τρως σαν βασιλιάς, το μεσημέρι σαν άρχοντας και το βράδυ σαν ζητιάνος».

  • Μέσα από έναν πίνακα αναφοράς μαθαίνουμε τα σωστά και απαραίτητα γεύματα της ημέρας
  • Το κάθε παιδί….έφτιαξε το βαλιτσάκι με το δεκατιανό της αρεσκείας του

 2η Δραστηριότητα

-Φτιάξαμε μια αφίσα με τίτλο: Ο δεκάλογος της Διατροφής, εμπνευσμένη από το βιβλίο

«Το φαγητό δεν είναι μόνο για να χορταίνουμε»

 3η Δραστηριότητα

-Ακούσαμε το τραγούδι : Ο Μάγειρας

  • Στην ολομέλεια, μετά από συζήτηση αποφασίσαμε να μαγειρέψουμε το αγαπημένο φαγητό των παιδιών

-Τέλος, μοιράσαμε στα παιδιά από ένα σουπλά

5ο Εργαστήριο: Η  Διαχείριση της τροφής

-Κλείσαμε τον πρώτο Θεματικό μας κύκλο, συμμετέχοντας στο Εκπαιδευτικό πρόγραμμα

Καταγραφή

Οι εργασίες μας με θέμα, την διαχείριση της τροφής

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>