«

»

Μάι 11

Α” Θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα- Ευ ζην, Θεματική ενότητα: Διατροφή, Υποθεματική: Τρόφιμα, φίλοι και σύμμαχοι

Καταγραφή

Η τροφή σου να είναι το φάρμακό σου και το φάρμακό σου να είναι η τροφή σου.
Ιπποκράτης

Α” Θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα- Ευ ζην

Θεματική ενότητα: Διατροφή

Υποθεματική: Τρόφιμα, φίλοι και σύμμαχοι

1ο Εργαστήριο: Τρόφιμα, φίλοι και σύμμαχοι

1η Δραστηριότητα

-Διερεύνηση των γνώσεων των παιδιών μέσα από τις παρακάτω ερωτήσεις:

  • Τι σας έρχεται στο μυαλό, όταν ακούτε τη λέξη τρόφιμα;
  • Είναι όλα τα τρόφιμα τα ίδια;
  • Μπορούμε να τρώμε κάθε μέρα τις ίδιες τροφές;
  • Γιατί πρέπει να τρώμε τρόφιμα από όλες τις ομάδες; ( Συμβουλευτήκαμε το βιβλίο: Το φαγητό δεν είναι μόνο για να χορταίνουμε)

-Και αφού τα τρόφιμα δεν είναι όλα ίδια, τα ομαδοποιήσαμε ανάλογα με το χρώμα και το μέγεθος τους.

462548966_1277356056732009_6110149664557818406_n

Φύλλο εργασίας

462553329_429591296690570_6597181924819390527_n

 2η Δραστηριότητα

-Καθώς, το πρόβλημα των γονιών τα τελευταία χρόνια είναι η άρνηση των παιδιών σε κάποιες τροφές, η δραστηριότητα μας είχε στόχο την αλλαγή της διατροφικής συμπεριφοράς των παιδιών. Έτσι….

-Παρακολουθήσαμε το παραμύθι, Ο Τοποτίπ δεν θέλει να φάει και κάναμε ερωτήσεις ως προς το περιεχόμενο

  • Γιατί ο Τοποτίπ δεν ήθελε να φάει;
  • Ποια τα συναισθήματα των προσώπων του παραμυθιού;
  • Τι θα πάθαινε ο τζίτζικας χωρίς φαγητό;
  • Τι μπορούν να πάθουν τα μικρά παιδιά όταν αρνούνται το φαγητό της μαμάς;

- Μέσα από το διαδίκτυο αντλήσαμε πληροφορίες για τα φτωχά και πεινασμένα παιδιά

- Τέλος, αναφερθήκαμε στην αξία του μαγειρεμένου φαγητού και…

  • Γιατί νομίζεται ότι το φαγητό της μαμάς είναι θρεπτικό, νόστιμο και μας χαρίζει υγεία;

-Ομαδική εργασία :»Το μαγικό φίλτρο»

462574887_504806195943674_1413496529885578796_n

 3η Δραστηριότητα

-Μέσα από τον αυτοσχεδιασμό, μάθαμε την σπουδαιότητα της σωστής και όχι επιλεκτικής  διατροφής

-Χωρίσαμε τα παιδιά σε ομάδες: Τρόφιμα, Βιταμίνες, παιδιά και ιούς και…..αρχίζει μια μάχη μεγάλη. Οι ιοί προσπαθούν να πάρουν τα παιδιά, όμως τα τρόφιμα προσπαθούν να τα προστατέψουν. Τότε οι βιταμίνες με την ασπίδα τους ορμάν και διώχνουν μακριά τους ιούς

462540775_952544686769813_8924250190381760882_n

2ο Εργαστήριο: Στο τροφίμων το χωριό….

 1η Δραστηριότητα

- Μέσα από ένα πίνακα αναφοράς, μάθαμε τις ομάδες των τροφίμων.

  • Διαβάσαμε τον πίνακα

462586161_1056094536252499_3175086186145448924_n

  • Ένα παιδί κάθε φορά επέλεγε μία κάρτα, την διάβαζε και έψαχνε να βρει το  σωστό τροφόσπιτο, τακτοποιώντας έτσι τα τρόφιμα στη θέση τους.

462559605_1126813148964507_7531160401687839014_n

…..για να θυμόμαστε πάντα τις ομάδες τροφίμων..

462542636_541883918607433_2377129172323282297_n

 2η Δραστηριότητα

-Επισκεφτήκαμε το σούπερ μάρκετ της γειτονιάς και παρατηρήσαμε το στήσιμο και την ομαδοποίηση των τροφίμων

  • Μετά την επιστροφή στην τάξη, φτιάξαμε το δικό μας…..σούπερ μάρκετ
  • Τέλος, παίξαμε τον άτακτο της παρέας

462551531_863698655979219_5600467308852189123_n

 Φύλλο εργασίας

 3η Δραστηριότητα

-Παίξαμε παιχνίδια για τα τρόφιμα στον υπολογιστή μας, από την εφαρμογή wordwall

3ο Εργαστήριο: Μεσογειακή πυραμίδα

 1η Δραστηριότητα

-Και ήρθε η μέρα να μάθουμε τον σωστό τρόπο διατροφής, με τη βοήθεια της Μεσογειακής πυραμίδας

  •  Διαβάζουμε το παραμύθι: Το ταξίδι του Άνκα και μέσα από ένα ερωτηματολόγιο στοχεύσαμε στην κατανόηση του κειμένου και τον προβληματισμό
  • Γνωρίσαμε την Μεσογειακή πυραμίδα μέσα από το παρακάτω βίντεο

https://youtu.be/BoOPz-4Sou8?si=q1Cf42ZJRHFE1lR_

  • Φτιάξαμε την δική μας πυραμίδα, για να τη βλέπουμε καθημερινά και να την συμβουλευόμαστε

462559696_1260923361819209_1172049345972737614_n

2η Δραστηριότητα

  • Το κάθε παιδί έφτιαξε το δικό του υγιεινό μεσημεριανό πιάτο και οι μαμάδες ανέλαβαν ….δράση

Φύλλο εργασίας

462562651_1081574023170390_5794754336540217055_n

3η Δραστηριότητα

 -Ακούσαμε το τραγούδι : Ο Μάγειρας

-Με αφορμή το παραπάνω τραγούδι, παίξαμε το παρακάτω παιχνίδι

462565380_543695311760403_6700471852328491667_n

4ο Εργαστήριο: Η δίαιτα του μαθητή

 1η Δραστηριότητα

-Στο 4ο εργαστήριο, κάναμε πράξη αυτά που μάθαμε

  • Ξεκινήσαμε μαθαίνοντας και εξηγώντας την παρακάτω παροιμία:

 «Το πρωί να τρως σαν βασιλιάς, το μεσημέρι σαν άρχοντας και το βράδυ σαν ζητιάνος».

  • Μέσα από έναν πίνακα αναφοράς μαθαίνουμε τα σωστά και απαραίτητα γεύματα της ημέρας

462549044_375165695622702_8992954429707950587_n

 2η Δραστηριότητα

-Το κάθε παιδί….έφτιαξε το βαλιτσάκι με το δεκατιανό  του

462581506_431247503370500_6512572911284260808_n

 3η Δραστηριότητα

-Φτιάξαμε ένα σουπλα εμπνευσμένο από το βιβλίο

«Το φαγητό δεν είναι μόνο για να χορταίνουμε»

462571657_1135125141947888_6980354084109866912_n

5ο Εργαστήριο: Η  Διαχείριση της τροφής

https://youtu.be/sjiUtZpv0bI

https://youtu.be/v9tSzRt38xc?si=vlqdPTGSA5HxNQsv

-Παρατηρούμε το παραπάνω βίντεο και…

462570178_914719197284717_104206975280807474_n

 2η Δραστηριότητα

-Αφού μάθαμε τόσες πληροφορίες για τα τρόφιμα, μάθαμε και πως….γράφονται και ποιο το αρχικό τους γράμμα.

462545684_596539719378057_5841704402460269918_n

Φύλλο εργασίας

462545815_546449728145671_7054100722627423653_n

ΚΕΝΤΡΑ ΜΑΘΗΣΗΣ

Μαθηματικών

462557126_1084411877029330_6622260451717720537_n

Κώδικα

462548991_1438119580477772_7640261685618442702_n

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>