«

»

Ιουν 19

Φθινόπωρο, Δραστηριότητες

Καταγραφή«Το Φθινόπωρο είναι μια δεύτερη Άνοιξη, όπου κάθε φύλλο είναι ένα λουλούδι» Αλμπέρ Καμύ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

 1. Τα φύλλα πέφτουν

1η Δραστηριότητα

-Διαβάσαμε το παραμύθι: Το φύλλο που δεν ήθελε να πέσει, του Γιάννη Πλαχούρη και μετά τις ερωτήσεις του κειμένου..

  • Ομαδοποιήσαμε φύλλα ως προς το χρώμα
  • Εξασκήσαμε την μνήμη μας με κάρτες memories
  • Τέλος, παροτρύναμε τα παιδιά να φανταστούν ότι είναι φύλλα και…

    «Αν ήσασταν ένα φύλλο ψηλά στο δέντρο, τι θα βλέπατε από κάτω;»

 2η Δραστηριότητα

-Βοηθήσαμε τα δέντρα να ρίξουν τα φύλλα τους, με την βοήθεια ενός ζαριού

Φύλλο εργασίας

3η Δραστηριότητα

Γιατί τα φύλλα κιτρινίζουν και πέφτουν;

-Μέσα από μία ιστορία από μία ιστορία, βοηθήσαμε τα παιδιά να καταλάβουν την διαδικασία της αλλαγής χρώματος και της πτώσης των φύλλων από τα δέντρα

(Η ιστορία, αναρτήθηκε από την Τάνια Μάνεση στις 16/10/2012)

-Για την καλύτερη κατανόηση της διαδικασίας, δραματοποιήσαμε την ιστορία

 2. Το Φθινόπωρο είναι μία εποχή

1η Δραστηριότητα

Ποια εποχή πέφτουν τα φύλλα από τα δέντρα;

  • Τι είναι το φθινόπωρο;
  • Πόσους και ποιους μήνες έχει;
  • Τι αλλαγές παρατηρούμε στη φύση;
  • Ποια καιρικά φαινόμενα κυριαρχούν;
  • Ποια φρούτα μπορούμε να βρούμε στην αγορά;

-Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο και μάθαμε περισσότερες λεπτομέρειες για το φθινόπωρο.

 https://youtu.be/cAJOECUzz-k?si=C92KzGTuNgHbQ0AL

-Τέλος, φτιάξαμε τον….Φθινοπωρούλη μας και το περιβάλλον του (Ομαδική εργασία)

2η Δραστηριότητα

Το Φ, φ του Φύλλου

-Η αυλή μας γέμισε φύλλα. Έπεσαν από τα δέντρα. Βοηθήσαμε τον σκουπιδιάρη να τα μαζέψει. Όμως για να τον διευκολύνουμε, μαζεύαμε τα φύλλα που πάνω τους είχαν το γράμμα  Φ

-Αφού καθαρίσαμε την αυλή μας….

  • Μάθαμε πως γράφεται το γράμμα Φ, φ
  • Σκεφτήκαμε λέξεις που αρχίζουν από αυτό
  • Επεξεργαστήκαμε την λέξη Φύλλο

Φύλλο εργασίας

3η Δραστηριότητα

-Μάθαμε το τραγούδι: Φθινόπωρο – Φθινοπωράκι

 3.Αρχισε η βροχή να πέφτει

1η Δραστηριότητα

-Διαβάζουμε το ποίημα ( Εικονόλεξο της Ζήση Ανθής): Ψιλή βροχούλα

  • Τι είναι η βροχή
  • Τι φοράμε όταν βρέχει
  • Ποιες οι διαβαθμίσεις της βροχής ( Τις αναπαριστούμε με μουσικά όργανα)

-Τέλος, τα παιδιά επιλέγουν υλικά και φτιάχνουν πίνακες με θέμα : Μέρες βροχερές

2η Δραστηριότητα

Πως δημιουργείται η βροχή

-Παίρνουμε πληροφορίες από το παρακάτω βίντεο

https://youtu.be/u89eSKRu4hQ?si=6gzjwdB1G9FI-DGv

  • Πείραμα βροχής
  • Αναπαριστούμε  τον κύκλο του νερού. ( Ιδέα από το Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο)

Και η κατασκευή μας

 4.Φθινοπωρινές εργασίες

Η σημερινή μέρα, εξελίχθηκε κάπως έτσι…

1η Δραστηριότητα

-Διαβάσαμε το λαϊκό παραμύθι: Ο χωρικός και η βροχή και μετά την συζήτηση ως προς το κείμενο….

  • Γνωρίσαμε και άλλες φθινοπωρινές εργασίες και όχι μόνο

Προετοιμαζόμαστε να υποδεχτούμε το ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ

  • Σπείραμε σποράκια και φτιάξαμε τα στάδια εξέλιξης , για να παρακολουθούμε πιο εύκολα την ανάπτυξη τους.

2η Δραστηριότητα

-Παρατηρήσαμε τον πίνακα του Βαν Γκογκ: Ο Σπορέας και μετά από την επεξεργασία του..

  • Συζητήσαμε για την σπορά στα παλιά χρόνια και βάλαμε εικόνες στη σωστή σειρά

 https://youtu.be/HtfEtnm6eNw?si=lH12Db1zvHXXIVQT

3η Δραστηριότητα

-Με κεντρικό ήρωα τον Σπορέα, φτιάξαμε ένα Φθινοπωρινό παραμύθι, αφού πρώτα δείξαμε και άλλους σχετικούς πίνακες.

( Πρώτη επαφή με την δημιουργική γραφή)

 5.Φθινοπωρινά φρούτα

1η Δραστηριότητα

-Αφού γνωρίσαμε τα φθινοπωρινά φρούτα, τον τρόπο αναπαραγωγής τους ,την διατροφική τους αξία και συζητήσαμε το λόγο για τον οποίο πρέπει να τρώμε πάντα φρούτα της εποχής…

  • Βάλαμε στη σειρά εικόνες για να φτιάξουμε την διαδρομή που ακολουθεί το κουκούτσι, μέχρι να γίνει αχλάδι.
  • Βοηθήσαμε τον μανάβη να βάλει τα φρούτα στα καφάσια

Φύλλο εργασίας

2η Δραστηριότητα

-Φτιάξαμε μία φρουτοσαλάτα, αφού πρώτα προετοιμαστήκαμε

  • Γράψαμε και διαβάσαμε τη συνταγή
  • Την εκτελέσαμε
  • Στείλαμε τη συνταγή στη μαμά.

 3η Δραστηριότητα

-Επιλέξαμε το αγαπημένο μας φθινοπωρινό φρούτο και στείλαμε με αυτό τα μηνύματα μας.

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>