ΣΧΟΛΙΚΌ ΕΤΟΣ 2024-2025
ΜΗΝΑΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
1)Πρώτες μέρες στο σχολείο
*Ο κρεμμυδούλης πάει στο σχολείο.-παραμύθι
*Το σχολείο των ονείρων μου
2) Γνωρίζω και παίζω με τα χρώματα
*Τα χρωματιστά κοράκια-παραμύθι
*Το παραμύθι των χρωμάτων
*Το χρωματιστό αερόστατο
*Αναγνωρίζω τη λέξη..
* Ομαδοποιώ..
* Μίξη χρωμάτων…πορτοκαλί, πράσινο ,μωβ..
*Μουσικοκινητικά παιχνίδια για κατανόηση κι εμπέδωση των χρωμάτων..
ΜΗΝΑΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
1) Η Τελεία-η γραμμή
*Ανάγνωση και σχολιασμός του παραμυθιού <<Η τελεία>>.
*Τα παιδιά ζωγραφίζουν τέλειες….τελείες!!!
* Η ιστορία μιας γραμμής-φτιάχνω τη δική μου γραμμή ενώνοντας δυο σημεία.
…και έργα τέχνης ενώνοντας περισσότερα!!!
* Σχηματίζω το αρχικό γράμμα του ονόματος μου με γραμμές και τις μετράω..
* Περπατάω στις γραμμές…
και ανακατεύω τα μαλλιά της Μονα Λιζας χορεύοντας το τραγούδι <<Αστα τα μαλλάκια σου ανακατεμένα>>.
2) Γεωμετρικά σχήματα
*Κύκλος
Παίζουμε με τα στεφάνια..Τα στεφάνια ταξιδεύουν κ γίνονται ο,τι θέλω…τιμόνι ,βάρκα ,σφουγγάρι κ.α. Μουσικά στεφάνια. Οι φωλιές,
Βρίσκω κύκλους στην τάξη κ τους ταξινομώ σε μεγάλους κ μικρούς.
*Κατασκευάζω τον κυκλούλη και την κάμπια την κυκλούλα
*Τρίγωνο
Αναγνωρίζω τρίγωνα, σχηματίζω τρίγωνο με το σώμα μου κ με κορδέλες, μετράω τις γραμμές κ τις γωνίες ,τις περπατάω..
*Διαβάζω τον Τριγωνοψαρούλη, τον φτιάχνω ,γινόμαστε ολοι τριγωνοψαρούληδες ..
*Διαδρομές με κύκλους κ τρίγωνα, τα αναγνωρίζω ,τα ονοματίζω κ προχωρώ στο τέλος του δρόμου για να βρεθώ..
*Τετράγωνο
*Ψάχνω τετράγωνα να βρω κ τα ταξινομώ..
*Η τετράγωνη αγάπη-παραμύθι
*Παίζω κ χορεύω με την κυρία τετραγωνούλα
*Ορθογώνιο παραλληλόγραμμο και άλλα σχήματα..
*Αναγνωρίζω και ονοματίζω τα σχήματα.
*Ταξινομώ-ομαδοποιώ-αντιστοιχίζω-σχηματίζω ένα σχήμα με τη βοήθεια κάποιου άλλου π.χ. δυο τρίγωνα μας δίνουν έναν ρόμβο.
3) Eιρήνη
*<<Το κανόνι της Ειρήνης>>,κουκλοθέατρο. Τα παιδιά αφού παρακολουθήσουν την παράσταση παίζουν κ τα ίδια με τους ήρωες του έργου φτιάχνοντας και δικές τους ιστορίες.
*Διαβάζουμε το παραμύθι <<Ο σπόρος της Ειρήνης>> και το ζωγραφίζουμε.
* Ακούμε και τραγουδάμε το τραγούδι <<Τα ραφτικά της γιαγιάς>>.Δραματοποιούμε το τραγούδι και το αναπαράγουμε με τη βοήθεια μουσικών οργάνων.
Ζωγραφίζουμε για την Ειρήνη εμπνευσμένοι από το παραπάνω τραγούδι…κι έγινε παντού Ειρήνη!!
4) Οι ομορφιές της πατρίδας μας
Βλέπουμε εικόνες από τα τοπία της Ελλάδας ( νησιά, βουνά, κάμποι, γεφύρια, ποτάμια, λίμνες, δάση, καταρράκτες, κάστρα κ.α,) και περιγράφουμε.
Ακούμε το τραγούδι <<Δε χορταίνω να βλέπω τον ήλιο>> και με τα χέρια μας το αναπαριστούμε .
<<Γράφουμε >> το τραγούδι χρησιμοποιώντας στη θέση των εικόνων σχήματα.
Αναγνωρίζουμε ,ονοματίζουμε και κολλάμε το αρχικό γράμμα από τις λέξεις κλειδιά του τραγουδιού.
Ζωγραφίζουμε και κάνουμε κολάζ γέφυρες και καταρράκτες.
Γνωρίζουμε τρία σημαντικά κάστρα της πατρίδας μας ,τα χρωματίζουμε και αναγνωρίζουμε το όνομά τους. ( Λευκός Πύργος, Ακρόπολη, Κάστρο των ιπποτών).
ΜΗΝΑΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
1) ΣΑΛΙΓΚΑΡΙ
* Διαβάζουμε το παραμύθι <<Ο Τομ το σαλιγκάρι>>. Δραματοποίηση παραμυθιού.
* Γνωρίζω τα μέρη του σαλιγκαριού ,τα αναγνωρίζω και τα ονομάζω.
* Μετράω σαλιγκάρια
* Μαθαίνω το τραγούδι << Σαλιγκάρι, έβγα στο χορτάρι>>,
* Μουσικοκινητικό παιχνίδι << ο σαλίγκαρος>>
* Θεατρικό παιχνίδι <<Τα σαλιγκαράκια βγαίνουν βόλτα στο δάσος >>.
* Εικαστικά-σαλιγκάρι κολαζ.
2) ΖΩΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ
* παραμύθι << Όταν έρθει το φθινόπωρο φωνάξτε με…>>. Γνωρίζω τι κάνουν τα ζώα του δάσους το φθινόπωρο όπως η χελώνα, ο σκίουρος, η αλεπού, η αρκούδα κ.α. Ξαναλέω την ιστορία με δικό μου τρόπο.
* Θεατρικό παιχνίδι << τα ζώα του δάσους>>
* Μουσικοκινητικό παιχνίδι << Βόλτα στο δάσος>>. Εδώ αναγνωρίζουμε και μιμούμαστε ζώα που βγαίνουν βόλτα στο δάσος.
* Αντιστοιχίζουμε ,κόβουμε και κολλάμε τα ζώα με τις φθινοπωρινές τους εργασίες.
* Τεχνική zentagle σε ζώα του δάσους.
* << Ο μικρός σκίουρος και το χαμένο μολύβι.>> παραμύθι. Ξαναλέω το παραμύθι και αλλάζω τη σειρά των ζώων. Ξαναλέω το παραμύθι και βάζω δικές μου κρυψώνες του μολυβιού.
* Δραματοποίηση παραμυθιού.
* κατασκευή << φθινοπωρινή κορνίζα>>.
* παραμύθι << Αουτς>>. Επιλέγω και δικαιολογώ την αγαπημένη μου εικόνα.
* Κατασκευή – σκαντζόχοιρος και σαλιγκάρι
3) ΚΑΡΠΟΙ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ
*Παραμύθι <<Το μικρό βελανίδι>> Διαβάζουμε την ιστορία και την συζητάμε προσπαθώντας να βρούμε τη σωστή χρονική σειρά των εικόνων. Φτιάχνουμε το δικό μας παραμύθι.
* Μετράμε κ ζωγραφίζουμε βελανίδια.
*Κατασκευάζουμε τον βελανιδούλη.* Στο πλαίσιο του κώδικα οδηγούμε την μέλισσα να βρει το μανταρίνι και αντίστοιχα το σκιουράκι να βρει το βελανίδι. Φτιάχνει ο καθένας τον δικό του κώδικα.
* Βλέπουμε το παραμύθι <<la castanera>> κι έτσι γνωρίζουμε το κάστανο.
* Κατασκευάζουμε το κάστανο στεφανάκι και παίζουμε το θεατρικό παιχνίδι <Τα κάστανα χορεύουν με τον φθινοπωρινό αέρα>.
* Κάνουμε μια πρώτη προσπάθεια στο μοίρασμα ( διαίρεση) με αρκετά μεγάλη επιτυχία αν και είναι πολύ νωρίς ακόμη.
* Και βάζουμε στις καστανιές τόσα κάστανα όσα μας λέει ο αριθμός.
* Ζωγραφίζουμε την καστανιά κ το μικρό κάστανο με πινέλο κ μαρκαδόρους.
* Μουσικοκινητικό παιχνίδι με το πανί << η καστανιά κ τα μικρά της>>.
4) ΑΠΟΔΗΜΗΤΙΚΑ ΠΟΥΛΙΑ
* Παραμύθι << Τα χελιδόνια φεύγουν>> Με αφορμή το παραμύθι γνωρίζουμε τα αποδημητικά πουλιά .Κατασκευάζουμε το αποδημητικό της αρεσκείας μας και παίζουμε το θεατρικό παιχνίδι <<Το ταξίδι των πουλιών>>.
* Παίζουμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για να τα γνωρίσουμε καλύτερα αλλά και να μάθουμε να ακολουθούμε κανόνες .
* Στα μαθηματικά μαθαίνουμε να αναγνωρίζουμε και να ομαδοποιούμε τα αποδημητικά από τα μη αποδημητικά πουλιά και στη γλώσσα αναγνωρίζουμε τα ονόματα τους και τα γράφουμε.
5) ΤΟ ΡΟΔΙ
* Διηγούμαι το παραμύθι << Η μικρή ροδιά>> Λαικό παραμύθι. Τα παιδιά αναδιηγούνται την ιστορία και βρίσκουν τη σωστή χρονική αλληλουχία των εικόνων.
* Γεμίζουμε τα καλάθια μας με τόσα ρόδια όσα δείχνει ο αριθμός.
* Γράφουμε τη λέξη ρόδι και φτιάχνουμε ένα ρόδι.
6) ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ
*Λίγα λόγια για τους Αρχαγγέλους Προστάτες της πολεμικής αεροπορίας. Κατασκευή.
* Ο μύθος του Δαίδαλου και του Ίκαρου. Ξαναφτιάχνω την ιστορία βάζοντας τις εικόνες στη σωστή σειρά.
* Γνωρίζω το πρώτο αεροπλάνο από τους αδερφούς Ράιχ και βλέπω εικόνες από αεροπλάνα παλιά και σήμερα. Μαθαίνω τα μέρη του αεροπλάνου.
7) 17 ΝΟΕΜΒΡΗ
* Στα πλαίσια της εορτής του Πολυτεχνείου τα παιδιά παρακολουθούν το κουκλοθέατρο <<Η Ντενεκεδούπολη>> ,παίζουν και τα ίδια κουκλοθέατρο και κατασκευάζουν τον αγαπημένο τους ήρωα.
ΜΗΝΑΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
1) ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ
* <<Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι>>. Εκφραση- Κατανόηση παραμυθιού, αναπαραγωγή της ιστορίας με δικά μου λόγια, επιλέγω την αγαπημένη μου εικόνα κι εξηγώ το γιατί.
* Βάζω τα στολίδια στη σωστή σειρά- *Βάζω τόσα στολίδια όσα δείχνει ο αριθμός
*έννοιες-τόσο …όσο…
* <<Τα Χριστούγεννα των τοσοδούληδων>> – δραματοποίηση παραμυθιού.
* θεατρικό παιχνίδι << τα ξωτικά του δάσους>>
* γράφω τί ξωτικό είμαι- μουσικοκινητικό παιχνίδι <<ο χορός των ξωτικών>>
* αναγνωρίζω το μουσικό όργανο χωρίς να το βλέπω μόνο από τον ήχο. ( ταμπουρίνο, καστανιέτα, κουδουνάκι, τρίγωνο, ντέφι. μαράκα.)
* << Το ελατάκι με το κόκκινο σκουφάκι>>
* κατασκευή- χριστουγεννιάτικο σκουφάκι, ζωγραφική με κολαζ <<το μικρό ελατάκι>>
* αναγνωρίζω και γράφω τις λέξεις ΑΣΤΕΡΙ,ΔΕΝΤΡΟ,ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
* αναγνωρίζω και αντιστοιχίζω τις λέξεις ΔΕΝΤΡΟ,ΑΣΤΕΡΙ,ΑΓΓΕΛΟΣ,ΚΕΡΙ.
* << Η μάγισσα Φρικαντέλα που μισούσε τα κάλαντα>> περιγράφω το αγαπημένο μου δωμάτιο στον πύργο της μάγισσας και φαντάζομαι το δικό μου μαγικό δωμάτιο.
2) ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΛΙΧΟΥΔΙΕΣ
* παραμύθι << Η ιστορία του τσιντζερμπρεντ>> κατανόηση ιστορίας, αναδιήγηση βάζοντας τις εικόνες στη σωστή χρονική σειρά.
* παραμύθι << Οι συγκάτοικοι>> περιγραφή εικόνων-περιγραφή συνταγής μπισκότων όπως αυτήν εμφανίζεται στο παραμύθι.
* ζωγραφική με κολαζ χριστουγεννιάτικες λιχουδιές
* ζαχαροπλαστική- χριστουγεννιάτικο χιονανθρωπάκι
3) Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ – ΗΘΗ ΚΙ ΕΘΙΜΑ
* Αφήγηση της ιστορίας της γέννησης του Θεανθρώπου.
* παιχνιδοαινίγματα για κατανόηση της ιστορίας.
* βιντεο και εικόνες για τη γέννηση του Χριστού
* τα δώρα των μάγων κ των βοσκών
* τραγούδι << ΦΟΥΜ ΦΟΥΜ ΦΟΥΜ>>
* κατασκευή-φάτνη
* οι 5 αισθήσεις των Χριστουγέννων ( μυρωδιές, γεύσεις, εικόνες, αντικείμενα και ήχοι Χριστουγέννων)
*γνωρίζουμε ήθη κι έθιμα Χριστουγέννων και πρωτοχρονιάς και τα ομαδοποιούμε
* σύνθετες λέξεις ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ -ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ αναλύω τις λέξεις και μαθαίνω γιατί τις λέμε σύνθετες.
* γράφω μηνύματα Χριστουγέννων
παραμύθι << The gift>> μια μικρή ιστορία αγάπης εν όψει της μεγάλης γιορτής της αγάπης.. τα Χριστούγεννα
4) ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΝ ΑΗ ΒΑΣΙΛΗ
* γράφω γράμμα στον αη βασίλη κ χριστουγεννιάτικες ευχές
* επιλέγω το σωστό στολίδι με βάση το σχήμα
*βάζω στη σωστή χρονική σειρά τις εικόνες << γράφω γράμμα στον αη βασίλη>>
* χριστουγεννιάτικες κατασκευές-καράβι Χριστουγέννων, καμπανούλα, μπάλα στολίδι, αστέρι Χριστουγέννων
MHNAΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
1) ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ
α) << Το κοτοπουλάκι και το αλεπουδάκι>>
* αφήγηση παραμυθιού, ανάλυση. συζήτηση
* εικαστικά << χειμωνιάτικο τοπίο>>, ζωγραφική σε βελουτε με κηρομπογιά
* η λέξη ΧΕΙΜΩΝΑΣ μέσα από τον ΚΩΔΙΚΑ
β) << Ο βάτραχος το χειμώνα>>
* εικαστικά << χιονάνθρωπος>> ζωγραφική και κολαζ
* βρίσκω και ομαδοποιώ τα χειμερινά αντικείμενα του βάτραχου
* αναγνωρίζω το αρχικό γράμμα των φίλων του βάτραχου και αντιστοιχίζω
γ) << Ένα πουλάκι το χειμώνα>> μαθαίνουμε πώς προετοιμάζονται τα ζώα του δάσους για τον χειμώνα
* μαθαίνουμε το μεγαλύτερο μικρότερο
* γραφή ΧΙΟΝΙ κόβοντας και κολλώντας τα γράμματα
δ) << Το λευκό αρκουδάκι και οι γάτες των καραβιών >> δραματοποίηση του παραμυθιού
2) ΠΟΛΙΚΑ ΖΩΑ
α) ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΙ .Μαθαίνω τα χαρακτηριστικά τους ,πού ζούνε ,τί τρώνε κ.α.
* μουσικοκινητικό παιχνίδι << πιγκουίνοι ξυπνήστε>>!
* κατασκευή πιγκουίνος
* βάζω στη σωστή χρονική σειρά -χρονική αλληλουχία το αβγό του πιγκουίνου
β) ΠΟΛΙΚΗ ΑΡΚΟΥΔΑ . Διαβάζω το παραμύθι << Ο μεγάλος χνουδωτός>> και μιλάω για την πολική αρκούδα.
* γνωρίζω κι άλλα πολικά ζώα και κάνω φωνολογική αναγνώριση του αρχικού τους γράμματος στη συνέχεια βάζω τα ζώα ανάλογα με το γράμμα στο σπίτι που τους ταιριάζει
γ) ΦΩΚΙΑ και άλλα…
* θεατρικό παιχνίδι << οι φώκιες και οι πολικές αρκούδες σε περιπέτεια>>
* αγώνες πιγκουίνων
* ταίζω την πολική αρκούδα ανάλογα με τον αριθμό κ το χρώμα που δείχνει το ζάρι
Πρόσφατα σχόλια