Σε όλη τη διάρκεια της Ιστορίας, ο άνθρωπος έπρεπε να παλεύει με τη Φύση για να επιβιώσει. Σ’ αυτόν τον αιώνα, έχει αρχίσει να συνειδητοποιεί ότι για να επιβιώσει, πρέπει να την προστατέψει.
Β” Θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον
Υποθεματική: Οικολογική συνείδηση
Θεματική ενότητα: «Με νοιάζει, Θέλω και μπορώ»
1ο Εργαστήριο: Η Φύση είναι ζωντανή και αγαπάει κάθε της παιδί
1η Δραστηριότητα
-Μέσα από το διαδίκτυο, από το βιβλίο: Φύση ( εκδόσεις: Μοντέρνοι καιροί) και από το παρακάτω powerpoint, γνωρίσαμε τη φύση και την ομορφιά της
-Εκφράσαμε τα συναισθήματα που μας προκάλεσε η παραπάνω συζήτηση
Φύλλο εργασίας
-Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο και το στείλαμε στους γονείς, μαζί με ένα σύνθημα που μας ήρθε αυθόρμητα καθώς παρακολουθούσαμε το βίντεο
«Θέλουμε να γνωρίσουμε τη φύση!!! Θέλουμε να την κάνουμε φίλη μας!!!»
https://youtu.be/37AdFyo8LhU?si=rdG99JKX7PZxDaoK
2η Δραστηριότητα
-Τα Νήπια, σκέφτηκαν και απάντησαν την ερώτηση μας: Ποια νομίζετε ότι είναι τα παιδιά της Φύσης; Καταγράψαμε τις απαντήσεις τους.
-Με αφορμή τις απαντήσεις, ομαδοποιήσαμε τα παιδιά της, ανάλογα με το περιβάλλον, στο οποίο επιβιώνουν.
Φύλλο εργασίας
3η Δραστηριότητα
-Με αφορμή των παραπάνω δραστηριοτήτων τα Νήπια προσωποποίησαν τη Φύση….
…κάπως έτσι:
2ο Εργαστήριο: Ο μεγάλος φόβος της Φύσης
1η Δραστηριότητα
-Διαβάσαμε το βιβλίο της Χρυσής Μαρούση: Με νοιάζει θέλω και μπορώ και καταγράψαμε τις απαντήσεις στις παρακάτω ερωτήσεις
- Γιατί οι βασιλιάδες δεν ενδιαφερόταν για το περιβάλλον;
- Πως θα ένιωθες αν ζούσες εσύ και η οικογένειά σου σε ένα βρώμικο περιβάλλον;
- Πως νιώθει η Φύση βλέποντας τα παιδιά της να υποφέρουν; Τι μας λέει;
- Τι θα έκανες εσύ αν η Φύση ζητούσε τη βοήθεια σου;
Φύλλο εργασίας
2η Δραστηριότητα
- Ένα από τα…ονόματα των Βασιλιάδων του παραμυθιού, μας οδήγησαν στην παρακάτω δραστηριότητα αιτίας και αποτελέσματος
Κάπως έτσι…..
3η Δραστηριότητα
-Δραματοποιήσαμε το παραμύθι
3ο Εργαστήριο: Τα ΔΕΝ της Φύσης
1η Δραστηριότητα
-Με αφορμή τους τρεις….αρνητικούς Βασιλιάδες, φτιάξαμε μία αφίσα με τίτλο:
«Τα ΔΕΝ της Φύσης»
2η Δραστηριότητα
-Με αφορμή, όσων μάθαμε στα παραπάνω εργαστήρια, το κάθε παιδί επέλεξε μία αρνητική εικόνα και προσπάθησε να την απεικονίσει όσο καλύτερα μπορούσε.
Ποιος Βασιλιάς ταιριάζει στην ζωγραφιά σου;
3η Δραστηριότητα
-Αφού προσωποποιήσαμε τη Φύση και γνωρίσαμε τους φόβους της, ήρθε η ώρα να της δώσουμε φωνή. Γιατί; Γιατί η Φύση είναι ζωντανή!!!!!
4ο Εργαστήριο: Το μέλλον της Φύσης
1η Δραστηριότητα
-Παρουσιάσαμε στα παιδιά, ένα θαλάσσιο και ένα χερσαίο οικοσύστημα και κλήθηκαν να αναγνωρίσουν τους οργανισμούς (Όνομα, κατοικία, τροφή)
-Επισημάναμε την σύνδεση που υπάρχει μεταξύ τους, μέσω της τροφής και για καλύτερη κατανόηση του θέματος, παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο
https://youtu.be/gdFUa4BXzv8?si=Ky1XF0nIr44NoTb_
Φύλλο εργασίας
2η Δραστηριότητα
-Δημιουργήσαμε καταστάσεις προβληματισμού, αναφορικά με την παρέμβαση του ανθρώπου, ρωτώντας τα παιδιά:
- Αν φύγει ένα ζώο από την τροφική αλυσίδα, ποια ζώα δεν θα έχουν φαγητό;
- Αν δεν έχουν φαγητό, τι θα συμβεί;
- Γιατί απαγορεύεται το κυνήγι της αρκούδας;
- Γιατί απαγορεύεται το ψάρεμα της φάλαινας;
-Για την καλύτερη κατανόηση δραματοποιήσαμε την ανθρώπινη παρέμβαση
3η Δραστηριότητα
-Μετά την κατάσταση προβληματισμού, κλείσαμε το 4ο εργαστήριο, κάνοντας την ερώτηση στην ολομέλεια:
Αν δεν σεβόμαστε το περιβάλλον γύρω μας, ποιο πιστεύετε ότι θα είναι το μέλλον της Φύσης;
5ο Εργαστήριο: Η Φύση θυμώνει
1η Δραστηριότητα
-Ξεκινήσαμε με τις παρακάτω ερωτήσεις:
- Ποιος νομίζετε ότι είναι ο χειρότερος εχθρός της Φύσης;
- Η Φύση θυμώνει; Γιατί;
- Πως νομίζετε ότι συμπεριφέρεται η Φύση όταν θυμώνει;
-Καταγράψαμε τα σχόλια των παιδιών και παρακολουθήσαμε το παρακάτω powerpoint
2η Δραστηριότητα
-Διαβάζουμε το παρακάτω παραμύθι:
- Προσωποποιήσαμε τα τρία αδέρφια
3η Δραστηριότητα
-Μέσα από κατάλληλο εποπτικό υλικό, γνωρίσαμε και άλλα ακραία καιρικά φαινόμενα
- Δουλεύοντας ομαδικά φτιάξαμε ένα κολλάζ με τίτλο:
Όταν η Φύση θυμώνει
6ο Εργαστήριο: Σώσε τον Πλανήτη
1η Δραστηριότητα
-Στο τέλος του θεματικού μας κύκλου και μετά από όσα είδαμε, ακούσαμε και μάθαμε, συμφωνήσαμε ότι….μας νοιάζει, θέλουμε και μπορούμε να σώσουμε τον πλανήτη μας. Έτσι…
- Καταγράψαμε τις απαντήσεις της ολομέλειας, στην ερώτηση: Τι μπορώ να κάνω για να σώσω τον πλανήτη μου;
- Για να σιγουρευτούμε ότι τα εμπεδώσαμε, παίξαμε με σύμβολα και εικόνες, στο κέντρο μάθησης του κώδικα
Τελειώσαμε το Β” Θεματικό κύκλο, διοργανώνοντας ένα Οικολογικό φεστιβάλ
Πρόσφατα σχόλια