«

»

Ιουλ 28

Β” Θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον-Υποθεματική: Οικολογική συνείδηση : Θεματική ενότητα: «Με νοιάζει, θέλω και μπορώ»

Καταγραφή

Σε όλη τη διάρκεια της Ιστορίας, ο άνθρωπος έπρεπε να παλεύει με τη Φύση για να επιβιώσει. Σ’ αυτόν τον αιώνα, έχει αρχίσει να συνειδητοποιεί ότι για να επιβιώσει, πρέπει να την προστατέψει.

Ζαν-Υβ Κουστώ

Β” Θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον

Υποθεματική: Οικολογική συνείδηση 

Θεματική ενότητα: «Με νοιάζει, Θέλω και μπορώ»

1ο Εργαστήριο: Η Φύση είναι ζωντανή και αγαπάει κάθε της παιδί

1η Δραστηριότητα

-Μέσα από το διαδίκτυο, από το βιβλίο: Φύση ( εκδόσεις: Μοντέρνοι καιροί)  και από το παρακάτω powerpoint, γνωρίσαμε τη φύση και την ομορφιά της

Η ΦΥΣΗ

-Εκφράσαμε τα συναισθήματα που μας προκάλεσε η παραπάνω συζήτηση

Φύλλο εργασίας

476884784_2063485734123157_7582064783156199532_n

2η Δραστηριότητα

-Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο και το στείλαμε στους γονείς, μαζί με ένα σύνθημα που μας ήρθε αυθόρμητα καθώς το παρακολουθούσαμε

«Θέλουμε να γνωρίσουμε τη φύση!!! Θέλουμε να την κάνουμε φίλη μας!!!»

https://youtu.be/37AdFyo8LhU?si=rdG99JKX7PZxDaoK

476133121_515441141575749_7987382064836569538_n

3η Δραστηριότητα

-Τα Νήπια, σκέφτηκαν και απάντησαν την ερώτηση μας: Ποια νομίζετε ότι είναι τα παιδιά της Φύσης; Καταγράψαμε τις απαντήσεις τους.

-Με αφορμή τις απαντήσεις, ομαδοποιήσαμε τα παιδιά της, ανάλογα με το περιβάλλον, στο οποίο επιβιώνουν.

472660956_1001775811839167_3296930569535304998_n

Φύλλο εργασίας

476899216_8986475531478973_7953271461487063619_n

4η Δραστηριότητα

-Με αφορμή των παραπάνω δραστηριοτήτων τα Νήπια προσωποποίησαν τη Φύση….

…κάπως έτσι:

476327568_2526914767644993_7444536269550737570_n

2ο Εργαστήριο:  Ο μεγάλος φόβος της Φύσης 

 1η Δραστηριότητα

-Διαβάσαμε το βιβλίο της Χρυσής Μαρούση: Με νοιάζει θέλω και μπορώ και συζητήσαμε ως προς:

  • Γιατί οι βασιλιάδες δεν ενδιαφερόταν για το περιβάλλον;
  • Πως θα ένιωθες αν ζούσες εσύ και η οικογένειά σου σε ένα βρώμικο περιβάλλον;
  • Τι θα έκανες εσύ αν η Φύση ζητούσε τη βοήθεια σου;

Φύλλο εργασίας

476088056_1929109051219674_5074365522123332001_n

 2η Δραστηριότητα

- Ένα από τα…ονόματα των Βασιλιάδων του παραμυθιού, μας οδήγησαν στην παρακάτω δραστηριότητα αιτίας και αποτελέσματος

Κάπως έτσι…..

476420321_3658839617704671_609863572866510267_n

476423536_1859163664855381_2360008988520274119_n

 3η Δραστηριότητα

-Αφού γνωρίσαμε τις πινακίδες που συναντάμε γύρω μας, μιλήσαμε για την σκοπιμότητα τους και τις αποκωδικοποιήσαμε….

  • Χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες και φτιάξαμε τις δικές μας απαγορευτικές πινακίδες για τη Φύση

476391737_630497989493543_9216614103717791276_n

3ο Εργαστήριο:  Τα ΔΕΝ της Φύσης

 1η Δραστηριότητα

-Με αφορμή τους τρεις….αρνητικούς Βασιλιάδες, φτιάξαμε ….:

«Τα ΔΕΝ της Φύσης»

475132116_2327413420956224_228592077259408384_n

 2η Δραστηριότητα

-Με αφορμή, όσων μάθαμε στα παραπάνω εργαστήρια, το κάθε παιδί επέλεξε μία αρνητική εικόνα και προσπάθησε να την απεικονίσει όσο καλύτερα μπορούσε.

Ποιος Βασιλιάς ταιριάζει στην ζωγραφιά σου;

474444392_647687617931100_4688212042913862276_n

 3η Δραστηριότητα

-Αφού προσωποποιήσαμε τη Φύση και γνωρίσαμε τους φόβους της, ήρθε η ώρα να της δώσουμε φωνή. Γιατί; Γιατί η Φύση είναι ζωντανή!!!!!

474572450_643779364696639_5242976090843841157_n

4ο Εργαστήριο: Το μέλλον της Φύσης

 1η Δραστηριότητα

-Παρουσιάσαμε στα παιδιά, ένα θαλάσσιο και ένα χερσαίο οικοσύστημα και κλήθηκαν να αναγνωρίσουν τους οργανισμούς (Όνομα, κατοικία, τροφή), μέσα από ένα παιχνίδι.

-Επισημάναμε την σύνδεση που υπάρχει μεταξύ τους, μέσω της τροφής και για καλύτερη κατανόηση του θέματος, παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο

https://youtu.be/gdFUa4BXzv8?si=Ky1XF0nIr44NoTb_

-Δημιουργήσαμε καταστάσεις προβληματισμού, αναφορικά με την παρέμβαση του ανθρώπου, ρωτώντας τα παιδιά:

  • Αν φύγει ένα ζώο από την τροφική αλυσίδα, ποια ζώα δεν θα έχουν φαγητό;
  • Αν δεν έχουν φαγητό, τι θα συμβεί;
  • Γιατί απαγορεύεται το κυνήγι της αρκούδας;
  • Γιατί απαγορεύεται το ψάρεμα της φάλαινας;

-Για την καλύτερη κατανόηση φτιάξαμε μια τροφική αλυσίδα

478229343_1133195111410011_3347652537383507920_n

475130955_941418384818299_7073813760968457948_n

 2η Δραστηριότητα

-Μετά την κατάσταση προβληματισμού, κλείσαμε το 4ο εργαστήριο, κάνοντας την ερώτηση στην ολομέλεια:

Αν δεν σεβόμαστε το περιβάλλον γύρω μας, ποιο πιστεύετε ότι θα είναι το μέλλον της Φύσης;

479442251_2608261239382841_4168793683246823923_n

5ο Εργαστήριο: Η Φύση θυμώνει

 1η Δραστηριότητα

-Ξεκινήσαμε με τις παρακάτω ερωτήσεις:

  • Ποιος νομίζετε ότι είναι ο χειρότερος εχθρός της Φύσης;
  • Η Φύση θυμώνει; Γιατί;
  • Πως νομίζετε ότι συμπεριφέρεται η Φύση όταν θυμώνει;

-Καταγράψαμε τα σχόλια των παιδιών και παρακολουθήσαμε το παρακάτω powerpoint

Η ΦΥΣΗ ΘΥΜΩΝΕΙ

-Δημιουργήσαμε έντονα καιρικά φαινόμενα στην τάξη μας, αφού τα γνωρίσαμε

480046225_2006940373150313_1815838627130553495_n

και…..

480211221_516020324853921_4192173075090564223_n

480023277_1125357149293958_3649447414302243863_n

 2η Δραστηριότητα

-Διαβάζουμε το παρακάτω παραμύθι:

Οι κεραυνοί των τριών αδερφών

6ο Εργαστήριο: Σώσε τον Πλανήτη

1η Δραστηριότητα

-Στο τέλος του θεματικού μας κύκλου και μετά από όσα είδαμε, ακούσαμε και μάθαμε, συμφωνήσαμε ότι….μας νοιάζει, θέλουμε και μπορούμε να σώσουμε τον πλανήτη μας. Έτσι…

  • Καταγράψαμε τις απαντήσεις της ολομέλειας, στην ερώτηση: Τι μπορώ να κάνω για να σώσω τον πλανήτη μου;
  • Για να σιγουρευτούμε ότι τα εμπεδώσαμε, παίξαμε με σύμβολα και εικόνες, στο κέντρο μάθησης του κώδικα

477937575_945984357732331_3224014440771586034_n

Τελειώσαμε το Β” Θεματικό κύκλο, φτιάχνοντας ασπίδες προστασίας για το περιβάλλον

477855404_2056815188118934_718693334763422418_n

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>