«

»

Μαρ 27

Οικογένεια, δραστηριότητες

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Η Οικογένεια μέσα από πίνακες ζωγραφικής

1η Δραστηριότητα

-Παρουσιάζουμε στα παιδιά πίνακες ζωγραφικής με θέμα την οικογένεια.

  • Εντοπίζουν κομμάτια από τους πίνακες που λείπουν ή που έχουν μπερδευτεί και τα βάζουν στη θέση τους.
  • Ψηφίζουν τον πίνακα που τους άρεσε περισσότερο.
  • Το κάθε παιδί δίνει….φωνή στον πίνακά του

Τι νομίζεις ότι λέει η μαμά στο παιδί της;

2η Δραστηριότητα

-Στους πίνακες που επιλέξαμε, κυριαρχούν η μαμά και το παιδί. Αφορμή για την γνωριμία μας με τον αριθμό 1

  • Επινοούμε τρόπους κατασκευής του ( καλαμάκια, οδοντογλυφίδες κ. α)
  • Μαθαίνουμε τον τρόπο γραφής του
  • Παρακολουθούμε το παρακάτω

https://youtu.be/Ui5eyWww-0k?feature=shared

Φύλλο αξιολόγησης

3η Δραστηριότητα

-Ζωγραφίζουν τον δικό τους πίνακα με θέμα: Η οικογένεια μου

Η Οικογένεια μία και μοναδική

1η Δραστηριότητα

-Το κάθε παιδί, παρουσιάζει την οικογένεια του, μέσα από μία οικογενειακή φωτογραφία

  • Πόσα μέλη έχει και ποια
  • Πως δημιουργείται μία οικογένεια
  • Τι ενώνει τα μέλη μιας οικογένειας
  • Πόσο σημαντική είναι η οικογένεια
  • Τι προσφέρει το κάθε μέλος της οικογένειας

Φύλλο αξιολόγησης

«Στιγμές με την οικογένειά μου»

2η Δραστηριότητα

-Συζητήσαμε για τα συναισθήματα και τις αξίες πάνω στις οποίες στηρίζεται μια οικογένεια και φτιάχνουμε το σπίτι της οικογένειας με….γερά κεραμίδια.

 Φύλλο αξιολόγησης

3η Δραστηριότητα

-Διαβάζουμε το βιβλίο: Η κούκλα που ήθελε να αποκτήσει μωρό, παίρνοντας αφορμή για σειροθέτηση

Οι τύποι της Οικογένειας 

1η Δραστηριότητα

-Παρουσιάζουμε στην ολομέλεια οικογένειες διαφόρων ειδών .

Οι τύποι της Οικογένειας

  • Εξηγούμε την σύσταση της κάθε μίας
  • Το κάθε παιδί αναγνωρίζει σε ποια ανήκει και φτιάχνουμε τον παρακάτω πίνακα.

Κάπως έτσι..

2η Δραστηριότητα

-Με αφορμή την Πυρηνική οικογένεια και τα μέλη της, φτιάχνουμε το γενεαλογικό μας δέντρο

3η Δραστηριότητα

-Ακούμε το τραγούδι: Γεια στα χέρια σου γιαγιά

  • Συζητάμε για τα μέλη τη δική μας Διευρυμένης οικογένειας
  • Φτιάχνουμε μια ομαδική εργασία με τίτλο:

«Τον παππού και τη γιαγιά, θέλω να” χω συντροφιά»

 Υιοθεσία, άγγιγμα ψυχής

1η Δραστηριότητα

-Διαβάζουμε το παραμύθι της Γιολάντας Τσορώνη: Μια ωραία οικογένεια

Αφού σχολιάσουμε πάνω στην ιστορία του παραμυθιού…

  • Τι πίστευαν οι κάτοικοι της ζούγκλας για τον  Τζίμι;
  • Περιγράφουμε τον Τζίμι, δίνοντας τα δικά μας επίθετα και φτιάχνουμε προτάσεις

2η Δραστηριότητα

-Συζητάμε για την καθημερινότητα του Τζίμι, πριν και μετά την υιοθεσία του μικρού Φιόγκο

  • Φανταστείτε πως θα είναι ο Τζίμι και ο Φιόγκο ύστερα από μερικά χρόνια

 3η Δραστηριότητα

-Ερωτήσεις στην ολομέλεια:

Πως αισθανόταν ο Φιόγκο όταν έμεινε μόνος του στον κόσμο;

Ποιες οι συνέπειες όταν κάποιος μένει μόνος του στον κόσμο;

Ποιος φροντίζει τα ορφανά παιδιά;

  • Γνωρίζουμε τα ορφανοτροφεία και συζητάμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους

(Ιδέα από το 10ο Νηπιαγωγείο Κέρκυρας)

Και….

  • Τι πρέπει να διαθέτει μια οικογένεια για να υιοθετήσει ένα παιδί;

 Αν τ΄αγαπάς ξανάρχονται

 1η Δραστηριότητα

-Διαβάζουμε το βιβλίο της Βασιλικής Νευροκοπλή: Αν τ΄αγαπάς ξανάρχονται

  • Χρησιμοποιώντας κούκλες εμπνευσμένες από το κείμενο του βιβλίου προσπαθούμε να δώσουμε στα παιδιά να κατανοήσουν ότι δεν υπάρχει τίποτε που να μη φεύγει ποτέ και ότι όλα κάνουν τον κύκλο τους
  • Ζητάμε από τα παιδιά να μας μιλήσουν για άτομα που έφυγαν από την οικογένεια τους , τις αναμνήσεις και τα συναισθήματά τους.

Φύλλο εργασίας

 2η Δραστηριότητα

-Η σκάλα που υπάρχει στο βιβλίο και οι κούκλες γιαγιάς , εγγονιού, μας δίνουν αφορμή να προσεγγίσουμε τον κύκλο της ζωής

-Ερωτήσεις στην ολομέλεια

  • Πως ήταν η γιαγιά όταν ήταν ακόμη μωρό; Πως έγινε όταν έφυγε;
  • Πως είναι ο εγγονός τώρα; Πως ήταν πριν; Πως θα γίνει μετά;

- Τοποθετούμε τις φιγούρες στην σκάλα της εξέλιξης

Φύλλο εργασίας

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>