«

»

Μαρ 27

Οικογένεια, δραστηριότητες

Καταγραφή

«Σε μια οικογένεια, η αγάπη καταπραΰνει πληγές, δένει τις σχέσεις ανάμεσα στα μέλη και φαντάζει σαν μια μουσική που φέρνει την ηρεμία».

Φρίντριχ Νίτσε

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Η Οικογένεια μέσα από πίνακες ζωγραφικής

1η Δραστηριότητα

-Παρουσιάζουμε στα παιδιά πίνακες ζωγραφικής με θέμα την οικογένεια.

  • Εντοπίζουν κομμάτια από τους πίνακες που λείπουν ή που έχουν μπερδευτεί και τα βάζουν στη θέση τους.

462545790_974194864464833_7165174193115382830_n

  • Ψηφίζουν τον πίνακα που τους άρεσε περισσότερο.

462556819_1583944049158731_6834733543103681641_n

  • Το κάθε παιδί δίνει….φωνή στον πίνακά του

Τι νομίζεις ότι λέει η μαμά στο παιδί της;

462540791_412436698556174_1324690894739270774_n

2η Δραστηριότητα

-Στους πίνακες που επιλέξαμε, κυριαρχούν η μαμά και το παιδί. Αφορμή για την γνωριμία μας με τον αριθμό 1

  • Επινοούμε τρόπους κατασκευής του ( καλαμάκια, οδοντογλυφίδες κ. α)

462558669_8499997180086637_4594933693150929738_n

  • Μαθαίνουμε τον τρόπο γραφής του
  • Παρακολουθούμε το παρακάτω

https://youtu.be/Ui5eyWww-0k?feature=shared

  • Εντοπίζουμε το 1 και μοναδικό

462558411_1202658764161293_1134969868117204399_n

Φύλλο αξιολόγησης

3η Δραστηριότητα

-Ζωγραφίζουν τον δικό τους πίνακα με θέμα: Η οικογένεια 

462550192_1491287571553055_6145560407268784519_n

Η Οικογένεια μία και μοναδική

1η Δραστηριότητα

-Το κάθε παιδί, μιλάει για  την οικογένεια του

  • Πόσα μέλη έχει και ποια
  • Πως δημιουργείται μία οικογένεια
  • Τι ενώνει τα μέλη μιας οικογένειας
  • Πόσο σημαντική είναι η οικογένεια
  • Τι προσφέρει το κάθε μέλος της οικογένειας

Φύλλο αξιολόγησης

«Στιγμές με την οικογένειά μου»

462554205_2056133068151668_4562855915293226444_n

2η Δραστηριότητα

-Συζητήσαμε για τα συναισθήματα και τις αξίες πάνω στις οποίες στηρίζεται μια οικογένεια και φτιάχνουμε το σπίτι της οικογένειας με….γερά κεραμίδια.

 Φύλλο αξιολόγησης

462542562_1035823841622613_2018888695550982714_n

3η Δραστηριότητα

-Διαβάζουμε το βιβλίο: Η κούκλα που ήθελε να αποκτήσει μωρό, παίρνοντας αφορμή για σειροθέτηση

462542024_2272734563100584_6584993530077724692_n

Οι τύποι της Οικογένειας 

1η Δραστηριότητα

-Παρουσιάζουμε στην ολομέλεια οικογένειες διαφόρων ειδών .

Οι τύποι της Οικογένειας

  • Εξηγούμε την σύσταση της κάθε μίας
  • Το κάθε παιδί αναγνωρίζει σε ποιο είδος ανήκει και φτιάχνει την δική του οικογένεια.

Κάπως έτσι..

462553312_1680790196041978_5468469906959462039_n

2η Δραστηριότητα

-Με αφορμή την Πυρηνική οικογένεια και τα μέλη της, φτιάχνουμε το γενεαλογικό μας δέντρο

462367811_898171952248361_3506876820340252346_n

3η Δραστηριότητα

-Ακούμε το τραγούδι: Γεια στα χέρια σου γιαγιά

  • Συζητάμε για τα μέλη τη δική μας Διευρυμένης οικογένειας
  • Και αφού έχουμε 2 γιαγιάδες και 2 παππούδες, μαθαίνουμε τον αντίστοιχο αριθμό.

Κάπως έτσι…

462542506_9572768542738449_1283238747804264610_n

 Υιοθεσία, άγγιγμα ψυχής

1η Δραστηριότητα

-Διαβάζουμε το παραμύθι της Γιολάντας Τσορώνη: Μια ωραία οικογένεια

Αφού σχολιάσουμε πάνω στην ιστορία του παραμυθιού…

  • Τι πίστευαν οι κάτοικοι της ζούγκλας για τον  Τζίμι;
  • Συζητάμε για την καθημερινότητα του Τζίμι, πριν και μετά την υιοθεσία του μικρού Φιόγκο
  • Φανταστείτε πως θα είναι ο Τζίμι και ο Φιόγκο ύστερα από μερικά χρόνια

462550278_465582722580042_1800792430239133761_n

 2η Δραστηριότητα

-Ερωτήσεις στην ολομέλεια:

Πως αισθανόταν ο Φιόγκο όταν έμεινε μόνος του στον κόσμο;

Ποιες οι συνέπειες όταν κάποιος μένει μόνος του στον κόσμο;

Ποιος φροντίζει τα ορφανά παιδιά;

  • Γνωρίζουμε τα ορφανοτροφεία και συζητάμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους

(Ιδέα από το 10ο Νηπιαγωγείο Κέρκυρας)

Και….

  • Τι πρέπει να διαθέτει μια οικογένεια για να υιοθετήσει ένα παιδί;

462567280_3774268316221666_331496048864256926_n

 Αν τ΄αγαπάς ξανάρχονται

 1η Δραστηριότητα

-Διαβάζουμε το βιβλίο της Βασιλικής Νευροκοπλή: Αν τ΄αγαπάς ξανάρχονται

  • Χρησιμοποιώντας κούκλες εμπνευσμένες από το κείμενο του βιβλίου προσπαθούμε να δώσουμε στα παιδιά να κατανοήσουν ότι δεν υπάρχει τίποτε που να μη φεύγει ποτέ και ότι όλα κάνουν τον κύκλο τους
  • Ζητάμε από τα παιδιά να μας μιλήσουν για άτομα που έφυγαν από την οικογένεια τους , τις αναμνήσεις και τα συναισθήματά τους.

Φύλλο εργασίας

462545907_1267314644269041_239564443084216090_n

 2η Δραστηριότητα

-Η σκάλα που υπάρχει στο βιβλίο και οι κούκλες γιαγιάς , εγγονιού, μας δίνουν αφορμή να προσεγγίσουμε τον κύκλο της ζωής

-Ερωτήσεις στην ολομέλεια

  • Πως ήταν η γιαγιά όταν ήταν ακόμη μωρό; Πως έγινε όταν έφυγε;
  • Πως είναι ο εγγονός τώρα; Πως ήταν πριν; Πως θα γίνει μετά;

- Τοποθετούμε τις φιγούρες στην σκάλα της εξέλιξης

Φύλλο εργασίας

462545998_1572943049995733_332941809060044898_n

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>