«

»

Ιαν 11

25η Μαρτίου – ΘΟΥΡΙΟΣ, Δραστηριότητες

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
1η Δραστηριότητα

-Διαβάζουμε το Θούριο του Ρήγα σε εικονόλεξο και….

  • Γνωρίζουμε τον δημιουργό του ποιήματος και τον τίτλο του τραγουδιού
  • Σκορπάμε στη μοκέτα τσολιαδάκια και ψάχνουμε να βρούμε αυτά που συνθέτουν τη λέξη ΘΟΥΡΙΟΣ
  • 431246585_1443279632926131_5958349224903006419_n (1)

2η Δραστηριότητα

-Παίζουμε παιχνίδια φωνολογικής επίγνωσης με τη βοήθεια του Θ

DSC05695

3η Δραστηριότητα

-Ρωτάμε τα παιδιά να φανταστούν σε ποιους απευθύνεται ο Θούριος και ποιος ο λόγος που συνέθεσε το συγκεκριμένο τραγούδι

  • Γνωρίζουμε τους πιο γνωστούς ήρωες της επανάστασης, μέσα από σχετικά βίντεο

431030059_790722112481512_8320119483833264363_n

  • Συνθέτουμε το δικό μας εμψυχωτικό ποίημα

431024731_786651650187153_2001724525271890915_n

4η Δραστηριότητα

-Ακούμε τον Θούριο μελοποιημένο

  • Μαθαίνουμε τα μουσικά όργανα που ακούγονται σε αυτόν
  • Ομαδοποιούμε τα όργανα σε παραδοσιακά και σύγχρονα

DSC05697

https://youtu.be/ybUYA3qd2V4?si=42JHS3a95djjrhYO

  • Φανταζόμαστε ότι παίρνουμε μέρος σε ένα φεστιβάλ παραδοσιακής μουσικής.

Με ποιο όργανο θα συμμετέχουμε;

430992232_1859775317801150_5785298664876724933_n

5η Δραστηριότητα

-Αφού συζητήσαμε τους λόγους για τους οποίους ο Ρήγας έγραψε το Θούριο….

https://youtu.be/-z0lrnvX8kw?feature=shared

  •  Φτιάχνουμε ένα πίνακα αναφοράς με τα πιο σημαντικά γεγονότα που ώθησαν τον Ρήγα στην σύνθεση του έργου του Τον διαβάζουμε και δίνουμε πληροφορίες σχετικές

???????????????????????????????

  • Παίζουμε ένα κουίζ ερωτήσεων για να τα εμπεδώσουμε

???????????????????????????????

6η Δραστηριότητα

-Μέσα από εποπτικό υλικό γνωρίζουμε τον τρόπο και τα εργαλεία γραφής εκείνης της εποχής

-Δίνουμε στα παιδιά φύλλα πάπυρου και το καθένα αφού ζωγραφίσει μια σκηνή  από το ποίημα που του άρεσε , γράφει όπως μπορεί ένα μικρό κείμενο ή μια σχετική λεζάντα

DSC05701

7η Δραστηριότητα

-Αφού διαβάσουμε τις στροφές του Θούριου που περιέχουν τον Όρκο των αγωνιστών..

Ω βασιλεύ του κόσμου, ορκίζομαι σε Σε, 
στην γνώμην των τυράννων, να μην έλθω ποτέ.
Μήτε να τους δουλεύσω, μήτε να πλανηθώ, 
εις τα ταξίματά τους, για να παραδοθώ.

Εν όσο ζω στον κόσμον, ο μόνος μου σκοπός, 
για να τους αφανίσω, θε να `ναι σταθερός.
Πιστός εις την πατρίδα, συντρίβω τον ζυγόν, 
αχώριστος για να `μαι, υπό τον στρατηγόν.

Κι αν παραβώ τον όρκον, ν’ αστράψ’ ο ουρανός, 
και να με κατακόψει, να γένω σαν καπνός.

  • Εξηγούμε τι είναι ΟΡΚΟΣ
  • Δίνουμε τους δικούς μας όρκους

???????????????????????????????

8η Δραστηριότητα

-Με τη φαντασία μας βρεθήκαμε……στις σπηλιές των παλικαριών του Ρήγα και πήραμε μέρος σε μια μάχη

  • Πόσοι τραυματίστηκαν;
  • Πόσοι ήρθαν να βοηθήσουν;

-Μια καλή ευκαιρία για αφαιρέσεις

???????????????????????????????

???????????????????????????????

9η Δραστηριότητα

-Διαβάζουμε το βιβλίο : Τα Ελληνάκια

430978554_1483858862509406_2349616859595707184_n

10η Δραστηριότητα

Οι στροφές του Θούριου που αναφέρονται στον ΌΡΚΟ, μας θύμισαν έναν άλλο Όρκο Αυτόν της Φιλικής εταιρείας Έτσι αρπάξαμε την ευκαιρία και αφιερώσαμε την μέρα μας σε αυτό το κεφάλαιο της Ελληνικής Επανάστασης

-Συζητήσαμε για την Φιλική εταιρεία, τον όρκο και το έργο της με τη βοήθεια του παρακάτω…

 https://www.slideshare.net/Sopedesp/ss-27502187
  • Μάθαμε τους ιδρυτές της μέσα από ένα ποιηματάκι:

Ένα ξανθό τσακάλι με ένα σκούφο στο κεφάλι

  • Το κάθε παιδί φαντάστηκε ότι θέλει να ιδρύσει μια εταιρεία και διαλέγει τα μέλη της Εξηγεί το λόγο

???????????????????????????????

11η Δραστηριότητα

Οι Φιλικοί είχαν λέξεις συνθηματικές για καλύτερη προστασία 

-Φτιάξαμε και μεις δικές μας λέξεις…..μυστικές

-Βρήκαμε την μυστική διαδρομή που έκαναν οι ιδρυτές της φιλικής εταιρείας για να βρουν και άλλους αγωνιστές με την βοήθεια γραμμών και ενός κρυπτόλεξου

DSC05712

12η Δραστηριότητα

Αποφασίσαμε να φτιάξουμε και μεις την δική μας….. ΦΙΛΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ

-Τα νήπια ψήφισαν τον πιο αγαπημένο συμμαθητή τους

-Καταγράψαμε τις ψήφους και τις μετρήσαμε

-Βρήκαμε τους τρεις πρώτους με τις περισσότερες ψήφους που θα είναι οι ιδρυτές

-Τα μέλη τα ορίσαμε ανάλογα με τις ψήφους

-Φτιάξαμε το έμβλημά μας και δώσαμε τον δικό μας όρκο

Είμαστε έτοιμοι για…..δράση!!!

???????????????????????????????

13η Δραστηριότητα

 Καθώς παρακολουθούσαμε το παραπάνω slideshare για την φιλική εταιρεία, σε κάποια παιδιά έκανε εντύπωση η σημαία που κρατούσαν οι Έλληνες Έτσι αποφασίσαμε να κάνουμε μια ιστορική αναδρομή και να γνωρίσουμε σημαίες της Ελληνικής επανάστασης 
-Διαβάσαμε το ποίημα του Ι. Χέλμη: Πως έγινε η σημαία μας
-Είδαμε σημαίες της Ελληνικής επανάστασης, παρατηρήσαμε χρώματα, σχήματα και τις χωρίσαμε σε στεριάς και θάλασσας
-Αναγνωρίσαμε την σημερινή σημαία και αφού την περιγράψαμε….
  • Πόσες λωρίδες έχει;
  • Γιατί έχει τόσες και τι σημαίνουν;

-Τέλος, βάλαμε σε κάθε λωρίδα μία συλλαβή

DSC05714

14η Δραστηριότητα

“Όλες αυτές τις μέρες παρέα με τον Ρήγα και τον Θούριό του κάναμε συχνά λόγο για τα παλικάρια και τους ήρωες του ’21 Αποφασίσαμε λοιπόν να γνωρίσουμε καλύτερα τους πιο γνωστούς από αυτούς 

Κάπως έτσι….

-Το κάθε παιδί επέλεξε την εικόνα ενός ήρωα και περιέγραψε την φορεσιά του, αλλά και το πρόσωπο και την έκφραση του

-Παίξαμε ένα παιχνίδι: Λέγαμε στην τύχη κάποια ονόματα και τα παιδιά χειροκροτούσαν μόνο όταν άκουγαν το όνομα ενός ήρωα

-Απλώσαμε στην μοκέτα τον χάρτη της Ελλάδας και βάλαμε επάνω κάρτες με ονόματα των πιο γνωστών περιοχών όπου έδρασαν και πολέμησαν οι παραπάνω ήρωες

DSC05718

Στο τέλος τοποθέτησαν τους ήρωες στη σωστή τους θέση πάνω στο χάρτη

15η Δραστηριότητα

 Φουστανέλες, βράκες και φέσια είχαν την τιμητική τους Έτσι είχαμε άλλη μια αφορμή. Να γνωρίσουμε τις παραδοσιακές στολές του τόπου μας

Και το πρόγραμμά μας εξελίχθηκε έτσι…

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΦΟΡΕΣΙΕΣ

-Αφού παρακολουθήσαμε το παραπάνω powerpoint …..

  • Ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας με την παραδοσιακή φορεσιά που μας εντυπωσίασε

DSC05721

  • Ομαδοποιήσαμε παραδοσιακές και σύγχρονες φορεσιές

DSC05724

  • Ντύσαμε τον φίλο μας τον Γιώργη τσολιά για να πάει στην παρέλαση

???????????????????????????????