Αρχίσαμε κάπως έτσι…
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-Διαβάζουμε το Θούριο του Ρήγα και….
- Γνωρίζουμε τον δημιουργό του ποιήματος και ρωτάμε τα παιδιά να φανταστούν σε ποιους απευθύνεται
- Γνωρίζουμε τους πιο γνωστούς ήρωες της επανάστασης
- Το διαβάζουμε με τη βοήθεια ενός εικονόλεξου
- Σκορπάμε στη μοκέτα τσολιαδάκια και ψάχνουμε να βρούμε αυτά που συνθέτουν τη λέξη ΘΟΥΡΙΟΣ
- Παίζουμε παιχνίδια φωνολογικής επίγνωσης με τη βοήθεια του Θ
*
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
-Συνθέτουμε το δικό μας…..εμψυχωτικό ποίημα, αφού εξηγήσουμε τη σημασία της λέξης ΘΟΥΡΙΟΣ
*
ΜΟΥΣΙΚΗ
-Επιλέγουμε τρία πατριωτικά τραγούδια:
Θούριος
Όλη δόξα όλη χάρη
Σαράντα παλικάρια
και αφού τα ακούσουμε προσεχτικά……
- Εντοπίζουν το Θούριο και μαθαίνουμε και να τον τραγουδάμε
- Μαθαίνουμε τα μουσικά όργανα που ακούγονται σε αυτόν
- Ομαδοποιούμε τα όργανα σε παραδοσιακά και σύγχρονα
Συνεχίσαμε….
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
-Αφού συζητήσαμε τους λόγους για τους οποίους ο Ρήγας έγραψε το Θούριο….
- Φτιάχνουμε ένα πίνακα αναφοράς με τα πιο σημαντικά γεγονότα που ώθησαν τον Ρήγα στην σύνθεση του έργου του Τον διαβάζουμε και δίνουμε πληροφορίες σχετικές
- Παίζουμε ένα κουίζ ερωτήσεων για να τα εμπεδώσουμε
*
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ: ΓΡΑΦΗ
-Μέσα από εποπτικό υλικό γνωρίζουμε τον τρόπο και τα εργαλεία γραφής εκείνης της εποχής
-Δίνουμε στα παιδιά φύλλα πάπυρου και το καθένα αφού ζωγραφίσει μια σκηνή από το ποίημα που του άρεσε , γράφει όπως μπορεί ένα μικρό κείμενο ή μια σχετική λεζάντα
*
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
-Περπατάμε με το ρυθμό: Το ευζωνάκι
Την επόμενη μέρα…..
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
-Αφού διαβάσουμε τις στροφές του Θούριου που περιέχουν τον Όρκο των αγωνιστών..
Ω βασιλεύ του κόσμου, ορκίζομαι σε Σε,
στην γνώμην των τυράννων, να μην έλθω ποτέ.
Μήτε να τους δουλεύσω, μήτε να πλανηθώ,
εις τα ταξίματά τους, για να παραδοθώ.
Εν όσο ζω στον κόσμον, ο μόνος μου σκοπός,
για να τους αφανίσω, θε να `ναι σταθερός.
Πιστός εις την πατρίδα, συντρίβω τον ζυγόν,
αχώριστος για να `μαι, υπό τον στρατηγόν.
Κι αν παραβώ τον όρκον, ν’ αστράψ’ ο ουρανός,
και να με κατακόψει, να γένω σαν καπνός.
- Εξηγούμε τι είναι ΟΡΚΟΣ
- Δίνουμε τους δικούς μας όρκους
*
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Με τη φαντασία μας βρεθήκαμε……στις σπηλιές των παλικαριών του Ρήγα και πήραμε μέρος σε μια μάχη
Πόσοι τραυματίστηκαν;
Πόσοι ήρθαν να βοηθήσουν;
Μια καλή ευκαιρία για αφαιρέσεις
Κάπως έτσι..
*
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-Κλείσαμε την μέρα μας διαβάζοντας :
Τα Ελληνάκια
Μια άλλη μέρα……
Οι στροφές του Θούριου που αναφέρονται στον ΌΡΚΟ, μας θύμισαν έναν άλλο Όρκο Αυτόν της Φιλικής εταιρείας Έτσι αρπάξαμε την ευκαιρία και αφιερώσαμε την μέρα μας σε αυτό το κεφάλαιο της Ελληνικής Επανάστασης
ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
-Παρουσιάζουμε στα παιδιά το παρακάτω powerpoint και….
- Παρατηρήσαμε τους πίνακες και τους χωρίσαμε ανάλογα με το περιεχόμενό τους
- Βρήκαμε τον πίνακα που μας θυμίζει τον Θούριο και τους όρκους του
- Εστιάσαμε σε αυτόν την προσοχή μας και κάναμε ερωτήσεις ως προς τα πρόσωπα και το περιεχόμενό του
- Παροτρύνουμε να μαντέψουν τον τίτλο,τον χώρο στον οποίο βρίσκονται τα πρόσωπα,τι συζητούν, πως αισθάνονται
ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Ακούσαμε τις απόψεις των παιδιών και…..να το πάρει το ποτάμι;
-Συζητήσαμε για την Φιλική εταιρεία, τον όρκο και το έργο της με τη βοήθεια του παρακάτω…
Ένα ξανθό τσακάλι με ένα σκούφο στο κεφάλι
- Το κάθε παιδί φαντάστηκε ότι θέλει να ιδρύσει μια εταιρεία και διαλέγει τα μέλη της Εξηγεί το λόγο
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Αποφασίσαμε να φτιάξουμε και μεις την δική μας….. ΦΙΛΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
-Τα νήπια ψήφισαν τον πιο αγαπημένο συμμαθητή τους
-Καταγράψαμε τις ψήφους και τις μετρήσαμε
-Βρήκαμε τους τρεις πρώτους με τις περισσότερες ψήφους που θα είναι οι ιδρυτές
-Τα μέλη τα ορίσαμε ανάλογα με τις ψήφους
-Φτιάξαμε το έμβλημά μας και δώσαμε τον δικό μας όρκο
Είμαστε έτοιμοι για…..δράση!!!
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι Φιλικοί είχαν λέξεις συνθηματικές για καλύτερη προστασία
-Φτιάξαμε και μεις δικές μας λέξεις…..μυστικές
-Βρήκαμε την μυστική διαδρομή που έκαναν οι ιδρυτές της φιλικής εταιρείας για να βρουν και άλλους αγωνιστές με την βοήθεια γραμμών και ενός κρυπτόλεξου
- Πόσες λωρίδες έχει;
- Γιατί έχει τόσες και τι σημαίνουν;
-Τέλος,βάλαμε σε κάθε λωρίδα μία συλλαβή
Την επόμενη μέρα…
“Όλες αυτές τις μέρες παρέα με τον Ρήγα και τον Θούριό του κάναμε συχνά λόγο για τα παλικάρια και τους ήρωες του ’21 Αποφασίσαμε λοιπόν να γνωρίσουμε καλύτερα τους πιο γνωστούς από αυτούς
Κάπως έτσι….
-Το κάθε παιδί επέλεξε την εικόνα ενός ήρωα και περιέγραψε την φορεσιά του, αλλά και το πρόσωπο και την έκφραση του
-Παίξαμε ένα παιχνίδι: Λέγαμε στην τύχη κάποια ονόματα και τα παιδιά χειροκροτούσαν μόνο όταν άκουγαν το όνομα ενός ήρωα
-Απλώσαμε στην μοκέτα τον χάρτη της Ελλάδας και βάλαμε επάνω κάρτες με ονόματα των πιο γνωστών περιοχών όπου έδρασαν και πολέμησαν οι παραπάνω ήρωες
Φτιάξαμε ένα λαβύρινθο όπου στην αφετηρία…..στεκόταν οι ήρωες και στο τέλος τα ονόματά τους. Τα παιδιά για να βρουν το σωστό δρόμο έπρεπε να πατήσουν πάνω στα αντικείμενα που χαρακτηρίζουν τους ήρωες και υπάρχουν στην φορεσιά τους
Στο τέλος τοποθέτησαν τους ήρωες στη σωστή τους θέση πάνω στο χάρτη
-Τελειώσαμε τη μέρα μας, γνωρίζοντας τον Κρατσάϊζεν Κάρλ, τον Βαυαρό λοχαγό που ζωγράφιζε τους ήρωες του ΄21 και προσπαθήσαμε να κάνουμε το ίδιο
Μας βγήκε αυτό….
Φουστανέλες, βράκες και φέσια είχαν την τιμητική τους Έτσι είχαμε άλλη μια αφορμή. Να γνωρίσουμε τις παραδοσιακές στολές του τόπου μας
Και το πρόγραμμά μας εξελίχθηκε έτσι…
-Αφού παρακολουθήσαμε το παραπάνω powerpoint …..
- Ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας με την παραδοσιακή φορεσιά που μας εντυπωσίασε
- Ομαδοποιήσαμε παραδοσιακές και σύγχρονες φορεσιές
- Ντύσαμε τον φίλο μας τον Γιώργη τσολιά για να πάει στην παρέλαση
Πρόσφατα σχόλια