«

»

Φεβ 24

Απόκριες στο Νηπιαγωγείο Λακκώματος

7d7eb3c2e4e6e8869ac38c1bcb8265a4

Ο άνθρωπος είναι λιγότερο ο εαυτός του όταν μιλάει ως ο εαυτός του. Δωσ’ του μια μάσκα και θα σου πει την αλήθεια.

Όσκαρ Ουάιλντ, 1854-1900, Ιρλανδός συγγραφέας

1. ΑΠΟΚΡΙΕΣ

Προφορική επικοινωνία 

-Αρχίσαμε να αναπτύσσουμε το σχέδιο εργασίας μας κάπως έτσι..

  • Τι σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε την λέξη: ΑΠΌΚΡΙΕΣ;
  • Πως γιορτάζετε τις Απόκριες εσείς και η οικογένεια σας;
  • Τι στολή θα φορέσετε και τι φορέσατε πέρυσι;
  • Πήγατε ποτέ σε Αποκριάτικο πάρτι;

Ζωγράφισε την ανάμνηση  σου από ένα Αποκριάτικο πάρτι

-Στη συνέχεια, γράφουμε τις λέξεις που μας έδωσαν τα παιδιά σαν απάντηση στην ερώτηση :

Τι σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε την λέξη: ΑΠΌΚΡΙΕΣ και τις γράφουμε σε κάρτες

DSC05665

Ένα παιδί κάθε φορά επιλέγει μία κάρτα, την διαβάζουμε και φτιάχνει με αυτή μία πρόταση

DSC05667

-Τέλος, γράφουμε μία από τις παραπάνω προτάσεις δύο ή τρεις φορές και κάθε φορά ξεχνάμε να γράψουμε μία λέξη Τα παιδιά την εντοπίζουν

DSC05668

*

Ανθρωπογενές περιβάλλον

-Αφού αναλύσουμε την λέξη Απόκριες και εξηγήσουμε στα παιδιά τι σημαίνει…

  • Γνωρίζουμε τρεις….όμορφες κοπέλες Την Προφωνή την Κρεατινή και την Τυροφάγο

και εξηγούμε ποιες είναι και γιατί ονομάζονται έτσι και τι γίνεται μετά

  • Και στη συνέχεια δίνουμε στα παιδιά εικόνες τροφίμων και ζητάμε να τα ομαδοποιήσουν ανάλογα με την….κοπέλα στην οποία ανήκουν

DSC05670

26

*

Συναισθηματική αγωγή

-Η παραπάνω δραστηριότητα μας έδωσε μια καλή αφορμή να γνωρίσουμε τα Θετικά συναισθήματα

  • Τα ονομάσαμε
  • Έδωσε το κάθε παιδί τις απαντήσεις του σε ερωτήσεις όπως: Πότε είσαι χαρούμενος; Πότε αισθάνεσαι αγάπη;
  • Ψηφίσαμε την ΑΓΑΠΗ σαν την αρχηγό των θετικών συναισθημάτων που αγκαλιάζει όλα τα υπόλοιπα
  • Προσωποποίησαν την …..αγάπη

Κάπως έτσι….

DSC05671

Έτσι θα ετοιμαστούμε καλύτερα για να γιορτάσουμε το Πάσχα

2. ΧΑΡΤΑΕΤΟΣ

Εικαστική αγωγή

-Παρουσιάζουμε στα παιδιά 5 πίνακες του Χατζηκυριάκου- Γκίκα:

 Χαρταετοί στην Ακρόπολη

Χαρταετοί.

Η Ύδρα με χαρταετούς.

Χαρταετοί στην Ύδρα

Στέγες και χαρταετοί.

  • Τους παρατηρούμε και συζητάμε ως προς το περιεχόμενο τους
  • Βάζουμε τους πίνακες στη σειρά, καθώς διαβάζουμε το ποίημα της Ρένας Καρθαίου

Χαρταετοί στον ουρανό

  • Δίνουμε τους πίνακες αφαιρώντας κάποια κομμάτια τους Τα παιδιά καλούνται να βρουν σε ποιον πίνακα αντιστοιχεί το κάθε κομμάτι και να το τοποθετήσουν στη σωστή θέση

???????????????????????????????

  • Με τη βοήθεια του υπολογιστή μαθαίνουμε την…..ιστορία του χαρταετού
https://argolikivivliothiki.gr/2014/02/26/kite-flying/
Και οι δικοί μας πίνακες..
DSC05672
*

Μαθηματικά

Ο Χαρταετός ο κολοβός :Ένας χαρταετός μικρούλης πετούσε όλη την μέρα και όταν πια κουρασμένος κατέβηκε από τον ουρανό κάπου σκάλωσε και κόπηκε η ουρά του Πως να γυρίσει τώρα στην χώρα των χαρταετών; Μπορείς να τον βοηθήσεις;

-Κάπως έτσι τα παιδιά βοήθησαν τον χαρταετό μας

DSC05675

*

Λογοτεχνία

-Διαβάζουμε το παραμύθι: Το καλάμι που ήθελε να πετάξει ……αφού πρώτα γνωρίσουμε τον ήρωα του παραμυθιού

DSC05676

-Στη συνέχεια, φτιάχνουμε τον δικό μας χαρταετό και του εμπιστευόμαστε τα δικά μας όνειρα  να τα πετάξει ψηλά στον ουρανό

(Το βρήκα :http://pitsinacrafts.blogspot.gr)

???????????????????????????????

3. ΚΑΘΑΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ

 Ανθρωπογενές περιβάλλον

- Συζητάμε για την Καθαρά Δευτέρα:

  • Πότε γιορτάζεται
  • Γιατί την ονομάζουμε έτσι
  • Τι κάνουν οι Χριστιανοί την μέρα αυτή
  • Τι είναι τα κούλουμα
  • Ποια τα φαγητά της μέρας
  • Ποια τα έθιμα των Ελλήνων την συγκεκριμένη μέρα

-Στη συνέχεια,με την βοήθεια του υπολογιστή μας και των φωτογραφιών γνωρίζουμε διάφορα έθιμα Τα παιδιά ζωγραφίζουν αυτά που τους εντυπωσίασαν και βρίσκουμε στον χάρτη την πόλη στην οποία πραγματοποιείται το καθένα

ΚΑΘΑΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

DSC05680

*

Παιδί και Γλώσσα

-Ετοιμάζουμε το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας

Κάπως έτσι…

DSC05681

*

Μουσική

-Χορεύουμε το Γαϊτανάκι

DSC05682

4. ΚΥΡΑ-ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ

Ανθρωπογενές περιβάλλον

- Αφού γνωρίσουμε την Κυρα-Σαρακοστή και εξηγήσουμε γιατί έχει 7 πόδια….

  • Της…..προσφέρουμε τα αγαπημένα της φαγητά

???????????????????????????????

  • Και μαζί ένα βάζο με ….τις αγαπημένες της γλυκές κουβέντες

???????????????????????????????

  • Και για να την τιμήσουμε ακόμη περισσότερο μάθαμε πως γράφεται το όνομά της και παίξαμε μαζί της μια κρεμάλα

DSC05685

  • Η Κυρα-Σαρακοστή μας αποχαιρέτησε με ένα καλαθάκι γεμάτο με νηστίσιμες τροφές

DSC05686

5. ΜΑΣΚΕΣ

Ανθρωπογενές περιβάλλον

-Συζητάμε….

  • Πως ντυνόμαστε κατά την περίοδο των Απόκρεων;
  • Τι σημαίνει Καρναβάλι, πως ντυνόταν οι άνθρωποι παλιά και για πιο λόγο το έκαναν;
  • Τι φοράμε στο κεφάλι μας; Γιατί;

-Παρακολουθούμε το παρακάτω powerpoint

Η Ιστορία της μάσκας

-Γνωρίζουμε και άλλα είδη μάσκας και αντιστοιχίζουμε την κάθε μάσκα με το ανάλογο πρόσωπο

*

Μαθηματικά

-Παρουσιάζουμε στα παιδιά στολές γνωστών μασκαράδων και….

  • Αντιστοιχίζουν την κάθε στολή με την μάσκα της

???????????????????????????????

  • Δίνουμε τις μάσκες ανά δύο ίδιες σκόρπιες στο χώρο και προσπαθούν να θυμηθούν που βρίσκονται αφού τις παρατηρήσουν για λίγα λεπτά( memories)

DSC05688

  • Αναπαράγουμε ένα μοτίβο με τις παραπάνω μάσκες

???????????????????????????????

 

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>