«

»

Μαρ 26

Την Άνοιξη, η φύση ξυπνά-ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΛΑΚΚΩΜΑΤΟΣ

a of 10

 Γνωρίζουμε την Άνοιξη

 Προφορική επικοινωνία

-Διαβάζουμε το κείμενο της Όλγας Μπούμη-Βγόντζα: Έρχεται η Άνοιξη και αφού σχολιάσουμε….

  • Ακούμε τις απαντήσεις των παιδιών στην ερώτηση: Τι σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε την λέξη Άνοιξη
  • Περιγράφουμε την φύση
  • Απλώνουμε στο πάτωμα εικόνες και τα παιδιά απομονώνουν μόνο αυτές που αναφέρονται στην Άνοιξη

???????????????????????????????

  • Φτιάχνουμε ένα ιστόγραμμα με τίτλο: Την Άνοιξη η φύση ξυπνά και τα παιδιά αφού απαντήσουν και καταγράψουν,βάζουν σε μια σειρά, με την βοήθεια των αριθμών, τα θέματα που θα μας απασχολήσουν τις επόμενες μέρες
  • Τέλος, το κάθε παιδί αποφασίσει ποια υλικά θα χρησιμοποιήσει για να φτιάξει έναν πίνακα με τίτλο….Την Άνοιξη η φύση ξυπνά

???????????????????????????????

Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση

-Σε χαρτί μέτρου φτιάχνουμε ένα ανοιξιάτικο δέντρο και το….νεογέννητο γρασίδι Πάνω βάζουμε κάρτες με λέξεις….ανοιξιάτικες Πχ. πουλί, λουλούδια, χελιδόνι κ. ά

-Τα παιδιά παρατηρούν και διαβάζουν τον αντίστοιχο πίνακα αναφοράς

-Στη συνέχεια, διαβάζουν την λέξη στο χαρτί και ζωγραφίζουν ανάλογα. Έτσι όταν τελειώσει η δραστηριότητα το ανοιξιάτικο τοπίο μας θα είναι πλήρες

???????????????????????????????

Μουσική

-Μαθαίνουμε το τραγούδι: Γεια σου κύριε μενεξέ

Την άνοιξη ξυπνούν τα ΔΕΝΤΡΑ

Ανθρωπογενές περιβάλλον

-Αφού κάνουμε μια βόλτα στην αυλή μας και παρατηρήσουμε τα δέντρα…

  • Τι είναι το δέντρο και από τι αποτελείται
  • Γιατί τα δέντρα είναι απαραίτητα πάνω στη γη
  • Πως καταλαβαίνουμε την ηλικία ενός δέντρου
  • Πως γεννιούνται τα φύλλα και τα λουλούδια των δέντρων
  • Γιατί μερικά δέντρα ρίχνουν τα φύλλα τους το φθινόπωρο
  • Ποιες φροντίδες χρειάζεται ένα δέντρο

-Παίζουμε ένα λεκτικό παιχνίδι όπου τα παιδιά συνδέουν τον καρπό με το δέντρο του

-Ζωγραφίζουν δέντρα στις 4 εποχές

???????????????????????????????

-Τέλος, φτιάχνουμε ένα……ανοιξιάτικο δέντρο

 Λογοτεχνία

-Διαβάζουμε το παραμύθι: Ένα δέντρο ζητάει αυλή και αφού εκφράσουμε τις εντυπώσεις μας…

  • Ζωγραφίζουμε ένα σωστό περιβάλλον για το δέντρο

???????????????????????????????

  • Βάζουμε στη σωστή σειρά τις εικόνες που δείχνουν το μεγάλωμα ενός δέντρου

???????????????????????????????

  • Με τη βοήθεια σχημάτων ξαναχτίζουμε το χωριό για να βρει το δέντρο το σπίτι του

???????????????????????????????

Θεατρική αγωγή

-Δραματοποιούμε το λαϊκό ποιηματάκι: Μηλίτσα που είσαι στο γκρεμό

???????????????????????????????

Το ανοιξιάτικο δέντρο μας

-Κλείσαμε την μέρα μας υιοθετώντας ένα….δέντρο
DSC05741

Το σκαλίσαμε…

DSC05742

Του ρίξαμε κοπριά…

DSC05744

Το ποτίσαμε…

-Και ανοίγοντας ένα φυτολόγιο

DSC05740

Ξυπνούν και τα λουλούδια

Ανθρωπογενές περιβάλλον

-Ξεκινάμε το πρόγραμμα μας συζητώντας…

  • Τι είναι λουλούδι
  • Από τι αποτελείται
  • Πως αναπαράγεται
  • Τι χρειάζεται για να μεγαλώσει

-Διαβάζουμε ένα πίνακα αναφοράς και….φτιάχνουμε μια ανθοδέσμη με διάφορα λουλούδια

???????????????????????????????

DSC05736

-Ομαδοποιούμε τα λουλούδια, ανάλογα με την περιοχή που ευδοκιμούν

???????????????????????????????

-Διαβάζουμε: Μεγαλώνει,μεγαλώνει το φυτό και ένα….σποράκι ζητάει από τα παιδιά να φτιάξουν την ιστορία του

???????????????????????????????

-Διαβάζουμε μύθους για γνωστά μας λουλούδια

Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση

-Με τη βοήθεια ενός πίνακα αναφοράς γνωρίζουμε από τι αποτελείται ένα φυτό

  • Τον διαβάζουμε και εξηγούμε τι είναι το καθένα
  • Δίνουμε τον παραπάνω πίνακα χωρίς τις λέξεις,κινητές κάρτες και καλούμε τα παιδιά να τις βάλουν στη σωστή θέση

???????????????????????????????

  • Στη συνέχεια, απλώνουμε χαρτί μέτρου και τα παιδιά αφού πρώτα αποφασίσουν ποιο λουλούδι θέλουν να φτιάξουν ξεκινούν να το ζωγραφίζουν Πρώτα όμως προσέχουν τον αριθμό που κρύβεται κάτω από κάθε κάρτα έτσι ώστε να τοποθετήσουν σωστά τα μέρη του λουλουδιού τους

DSC05747

???????????????????????????????

Φυσική αγωγή 

-Παίζουμε το ομαδικό παιχνίδι: Δεν περνάς κυρα-Μαρία

Καλωσορίζουμε τα πουλιά

Ανθρωπογενές περιβάλλον

-Διαβάζουμε το ποίημα του Γιώργου Μαρίνου: Η χελιδονοφωλιά και αφού σχολιάσουμε…

  • Που ήταν τα χελιδόνια το χειμώνα
  • Ποια άλλα πουλιά γυρίζουν μαζί με τα χελιδόνια
  • Ποια πουλιά ήταν μαζί μας τον χειμώνα

ΑΠΟΔΗΜΗΤΙΚΑ ΠΟΥΛΙΑ

- Στη συνέχεια, αφού παρατηρήσουμε εικόνες πουλιών και τα περιγράψουμε…

  • Γιατί τα πουλιά έχουν φτερά
  • Τι χρειάζονται για να μεγαλώσουν
  • Τι τρώνε
  • Πως ξεκουράζονται
  • Που ζουν και πως χτίζουν τη φωλιά τους
  • Σε τι χρησιμεύουν τα πουλιά
  • Ποιοι είναι οι εχθροί τους

-Ακούμε τις φωνές διαφόρων πουλιών με τη βοήθεια του υπολογιστή

-Έπειτα, καλούμε τα παιδιά να βάλουν στη σειρά εικόνες για να δείξουν την γέννηση ενός πουλιού

???????????????????????????????

-Τέλος ακούμε τη μουσική του Bruno Coulais: Το ταξίδι των πουλιών και τα παιδιά φαντάζονται ότι είναι πουλιά ταξιδιάρικα

DSC05751

Πάνω από ποιους τόπους πετάς;

Μαθηματικά

-Ταΐζουμε το πεινασμένο πουλάκι μας σπόρους και μαθαίνουμε έτσι την πράξη της πρόσθεσης

Κάπως έτσι….

???????????????????????????????

???????????????????????????????

poylia 1

poylia 2

Σπόροι

Φύλλο εργασίας

Λογοτεχνία

-Διαβάζουμε το παραμύθι : Το περιστέρι δικαστής και προσπαθούμε να δώσουμε δίκαιη λύση σε…προβληματάκια της τάξης μας

???????????????????????????????

 Και αποχαιρετήσαμε τα πουλιά…

…φτιάχνοντας χελιδονοφωλιές

DSC05749

….φτιάχνοντας ένα σπιτάκι για να βρίσκουν τα πουλάκια, τροφή και νερό

DSC05760

 Γνωρίζουμε τα έντομα

Ανθρωπογενές περιβάλλον

-Διαβάζουμε και σχολιάζουμε το ποίημα: Ο πόλεμος των ζουζουνιών και….

  • Συζητάμε για τα έντομα
  • Παίζουμε τον Παπαγάλο των λέξεων για να τα γνωρίσουμε καλύτερα

DSC05755

  • Εκφραζόμαστε δημιουργικά πάνω στο ποίημα

DSC05756

Λογοτεχνία

-Μέσα από το παραμύθι: Νάντια η κάμπια μαθαίνουμε τον κύκλο ζωής των εντόμων

???????????????????????????????

Παιδί και ΤΠΕ

-Παρακολουθούμε το παρακάτω:

ΕΠΙΚΟΝΙΑΣΗ on Vimeo

https://vimeo.com › ΒΙΟΛΕΤΤΑ ΣΤΑΥΡΟΥ sxolika2 › Videos

Μαθηματικά

-Κάνουμε ασκήσεις προσανατολισμού με τη βοήθεια μιας…..μύγας

Κάπως έτσι…

DSC05761

Κλείσαμε την ενασχόληση μας με τα έντομα γνωρίζοντας την ΜΕΛΙΣΣΑ 

-Διαβάσαμε το παραμύθι: Ο Μηνάς ο κηφήνας

-Γνωρίσαμε τους κατοίκους της κυψέλης και τον ρόλο του καθενός

-Περιγράψαμε το σώμα της

-Μέσα από εποπτικό υλικό γνωρίσαμε την διαδικασία παραγωγής μελιού

ΠΩΣ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΤΟ ΜΕΛΙ ΟΙ ΜΕΛΙΣΣΕΣ – YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=EHSpddht2N4

???????????????????????????????

-Φτιάξαμε μία κυψέλη προσθέτοντας τα κυριότερα μέλη της

DSC05758

Ξυπνούν και τα ερπετά

Λογοτεχνία

-Διαβάζουμε το μύθο του Αισώπου: Η χελώνα που ήθελε να πετάξει και αφού σχολιάσουμε και σταθούμε λίγο στο δίδαγμα του μύθου…

  • Γιατί η χελώνα δεν μπορεί να πετάξει
  • Σε ποια οικογένεια ζώων ανήκει η χελώνα
  • Ποια ερπετά γνωρίζετε
  • Γιατί ονομάζονται έτσι

-Στη συνέχεια,παρουσιάζουμε ένα πίνακα αναφοράς με τα ερπετά

  • Τον διαβάζουμε
  • Απομονώνουμε τον τίτλο του μύθου και αντικαθιστούμε την λέξη χελώνα με άλλα ερπετά Τα παιδιά διαβάζουν την πρόταση που προκύπτει κάθε φορά συμβουλευόμενα τον πίνακα

???????????????????????????????

???????????????????????????????

  • Καλούμε τα παιδιά να βρουν και άλλα ρήματα (εκτός από το:πετάξει)και να δημιουργήσουν καινούριες προτάσεις

DSC05765

Ανθρωπογενές περιβάλλον

 https://youtu.be/WcoQ18Sdh8I?list=PLIGCoPnpopNHVqSXemJt_AbwM02Twj76n

-Συζητάμε για τα ερπετά και τις συνήθειες τους, με αφορμή το παραπάνω video

 Αποχαιρετήσαμε την ανοιξιάτικη φύση, γνωρίζοντας τα αμφίβια

  • Μάθαμε τα ονόματα τους μέσα από έναν πίνακα αναφοράς
  • Ενώσαμε τα αμφίβια με την σκιά τους

DSC05767

  • Γνωρίσαμε τον κύκλο ζωής τους

DSC05769

  • Τραγουδήσαμε: Βάτραχος με την Άλκηστη Πρωτοψάλτη

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>