Ακόμα και η πιο σκοτεινή νύχτα θα τελειώσει και ο ήλιος θα ανατείλει ξανά.
1. Μια πρώτη γνωριμία
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-Ένα κουτί θησαυρών κάνει την εμφάνιση του στην παρεούλα μας Μέσα διάφορες εικόνες Τι μπορούμε να τις κάνουμε άραγε; Απόψεις διάφορες Η επικρατέστερη…..
- Φτιάξαμε με την βοήθεια τους ένα ποίημα
- Γνωρίσαμε έναν ποιητή που με τις ίδιες εικόνες έγραψε και αυτός ένα ποίημα και μάθαμε λίγα πράματα για την ζωή του (Ο λόγος για τον Οδυσσέα Ελύτη και τον Ήλιο τον Ηλιάτορα)
- Διαβάσαμε το ποίημα και μαντέψαμε τον τίτλο του
- Ζωγραφίσαμε τις απαντήσεις μας στην ερώτηση:
Ο Ήλιος του Ελύτη έπαιζε με τις πέτρες Ο δικός σου ήλιος με τι παίζει;
ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
-Αφού διαβάσαμε αυτό το υπέροχο ποίημα, γνωρίσαμε αυτό το υπέροχο αστέρι
- Τι είναι ο ήλιος;
- Ποιες οι επιδράσεις του στην ζωή μας;
- Τι πρέπει να προσέχουμε;
- Ποια η θέση του στον ουρανό;
- Που πάει……την νύχτα;
- Τι είναι η έκλειψη ηλίου;
- Πότε γίνεται επικίνδυνος;
- Τι είναι οι ηλιακές εκρήξεις;
-Τελειώσαμε διαβάζοντας τον μύθο: Φαέθοντας, ο γιος του Ήλιου
ΜΟΥΣΙΚΗ
-Ακούσαμε και τραγουδήσαμε το ποίημα, μελοποιημένο
2. Το ηλιακό σύστημα
ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
-Γνωρίζουμε την….. παρέα του Ήλιου μας
- Τι ονομάζουμε ηλιακό σύστημα
- Ποιοι άλλοι το αποτελούν εκτός από τον ήλιο
- Ποιος πλανήτης βρίσκεται πιο κοντά και ποιος πιο μακριά από τον Ήλιο και ποιες συνθήκες επικρατούν σε αυτούς
-Εργαζόμαστε ομαδικά και φτιάχνουμε το ηλιακό σύστημα
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
-Ζητάμε από τα παιδιά να μας πουν με τι μοιάζουν οι πλανήτες. Έτσι παίρνουμε αφορμή να γνωρίσουμε τα γεωμετρικά σώματα
- Δείχνουμε στα παιδιά έναν πίνακα με τα γεωμετρικά σώματα και τα ονομάζουμε
- Στη συνέχεια δείχνουμε διάφορες εικόνες από το περιβάλλον μας και τα παιδιά τις ενώνουν με το αντίστοιχο σώμα
- Παρουσιάζουμε σχήματα, τα ονομάζουμε και καλούμε τα παιδιά να πάρουν αυτά που χρειάζονται για να φτιάξουν τα ανάλογα σώματα
Περισσότερες ιδέες…
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ομαδικό παιχνίδι:Ένα παιδί στη μέση υποδύεται τον Ήλιο Τα υπόλοιπα γύρω του είναι οι πλανήτες Ο Ήλιος φωνάζει το όνομα ενός πλανήτη και ταυτόχρονα πετάει την μπάλα Ο πλανήτης πρέπει γρήγορα να αντιδράσει και να αποφύγει την…..πύρινη μπάλα για να μην καεί
3. Έκλειψη ηλίου
ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
-Αφού διαβάσουμε και σχολιάσουμε το: Ο Μαύρος ήλιος του Ροντάρι…
- Ρωτάμε τα παιδιά να μας πουν αν ξέρουν τι είναι η έκλειψη του ηλίου
- Παρακολουθούμε σχετικά βιντεάκια
- Πειραματιστήκαμε και δημιουργήσαμε μία έκλειψη ηλίου στην τάξη μας
- Ζωγραφίσαμε ότι μας έκανε εντύπωση
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Εκτός από ολική, έχουμε και μερική έκλειψη
-Μάθαμε τι σημαίνει και πως εκτελείται
-Με αυτή την ευκαιρία γνωρίσαμε και τα κλάσματα
4. Ηλιακή ενέργεια
-Μέσα από το παρακάτω powerpoint συζητήσαμε για την ηλιακή ενέργεια
-Κάναμε τα παρακάτω πειράματα
- Μέσα σε ένα ταψί με μαύρο πάτο βάλαμε λίγο νερό και μετρήσαμε την θερμοκρασία του Σκεπάσαμε το ταψί με πλαστικό και το βγάλαμε στον ήλιο Ξαναμετρήσαμε την θερμοκρασία του νερού
- Αφήσαμε σε ένα ηλιόλουστο μέρος της αυλής ένα ηλιακό φαναράκι Πριν σχολάσουμε τα βάλαμε στην αποθήκη μας Από πού πήρε φως το φανάρι μας;
-Φτιάξαμε ο καθένας το ηλιακό χωριό των ονείρων του, ζωγραφίζοντας όμορφα σπίτια και βάζοντας στις σκεπές……φωτοβολταϊκά
Κάπως έτσι….
-Μάθαμε το…..Η του ήλιου, απλώνοντας τα σωστά καλώδια,από τον ηλιακό συλλέκτη στο σπίτι μας
( Τα σωστά καλώδια έπρεπε πάνω τους να έχουν λέξεις που αρχίζουν από Η)
5. Μέρα-Νύχτα
-Παρακολουθούμε το παρακάτω βιντεάκι και συζητάμε για την εναλλαγή μέρας και νύχτας
Και κάτι για……εμπέδωση
-Πειραματιζόμαστε
-Μέσα από εικόνες προσπαθούμε να κατανοήσουμε τις ώρες μιας μέρας ανάλογα με την θέση του ήλιου
-Με μίξεις χρωμάτων φτιάχνουμε ένα ηλιοβασίλεμα
-Διαβάζουμε το: Παραμύθι της Μέρας και της Νύχτας
και….
6. Φως- Σκιά
-Μαθαίνουμε το αίνιγμα….
Φεύγω εγώ και φεύγει εκείνος. Στέκω εγώ και στέκει εκείνος. Τι είναι;
-Παρακολουθούμε σχετικά βιντεάκια
-Παίζουμε με το φως και τη σκιά
7. Προστασία από τον ήλιο
-Διαβάσαμε το παραμύθι: Οι δερματούληδες στο ταψί του ήλιου
-Παρακολουθήσαμε…
-Βάλαμε στην…..τσάντα μας τα απαραίτητα για την θάλασσα
-Παίξαμε και ένα σχετικό κουκλοθέατρο
Πρόσφατα σχόλια