Ο πόλεμος είναι συμπόσιο γυπών και απώλεια υπάρξεων. - Λ. Βύρων
Για τον λόγο αυτό λοιπόν επιλέξαμε το παραπάνω παραμύθι, να το διαβάσουμε, να το επεξεργαστούμε, να μάθουμε τα δεινά του πολέμου και να αγαπήσουμε την Ειρήνη ,όχι μόνο σαν ιδέα αλλά σαν πραγματικότητα που θα μας συνοδεύει σε όλη μας τη ζωή Έτσι μόνο θα σώσουμε αυτό τον πλανήτη και θα γίνουμε πολίτες με σεβασμό και αγάπη για τον άνθρωπο
Ξεκινήσαμε : Γνωρίζω το παραμύθι
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-Διαβάζουμε το παραμύθι: Το δάσος με τους κισσούς και αφού εκφράσουμε τις εντυπώσεις μας……
- Γνωρίζουμε τους ήρωες και τα συναισθήματά τους
- Ανακαλύπτουμε τον τίτλο του παραμυθιού ανάμεσα σε άλλους
- Τον συνθέτουμε σε φύλλο εργασίας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
«Με ποια σειρά εμφανίζονται οι ήρωες του παραμυθιού»
-Απλώνουμε στην μοκέτα τους αριθμούς από το ένα ως το πέντε, φτιάχνοντας μια αριθμογραμμή και τους ήρωες του παραμυθιού. Καλούμε τα παιδιά να βάλουν στη σωστή σειρά τους ήρωες όπως ακριβώς εμφανίζονται στο παραμύθι και να….διαβάσουν
Π.χ 1ος, 2ος, 3ος, 4ος, 5ος
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
-Παίζουμε το ομαδικό παιχνίδι : Κυνηγοί
Συνεχίσαμε: Ο πόλεμος
ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Το θέμα του παραμυθιού, ο Πόλεμος Τι ξέρουν τα παιδιά για αυτόν; Πως τον φαντάζονται;
-Αφού αφήσουμε τα παιδιά να πουν τις απόψεις τους για τον πόλεμο….
- Ζωγραφίζουν όπως φαντάζονται σκηνές πολέμου
- Μέσα από εποπτικό υλικό συζητάμε για τα δεινά του πολέμου και τους λόγους για τους οποίους κηρύσσετε αυτός
- Φτιάχνουμε έναν πίνακα διπλής εισόδου και τα παιδιά αφήνουν…..τις αισθήσεις τους να μιλήσουν
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ
Αν ο πόλεμος ήταν μια ανθρώπινη φιγούρα τι θα ήταν; Άνδρας ή γυναίκα;
-Αφήνουμε τα παιδιά να φτιάξουν την φιγούρα του πολέμου, με έμφαση στην έκφραση του προσώπου
-Μαθαίνουμε την λέξη ΟΧΙ και τα παιδιά ζωγραφίζουν τα….Όχι του πολέμου και διακοσμούν τα ρούχα του
Και κλείνουμε το πρόγραμμα μας……
-Διαβάζουμε το ποίημα του Γιώργου Μαρίνου: Όταν κάνουμε πόλεμο
-Το αποδίδουν σε φύλλο εργασίας
Tην επόμενη μέρα: ΕΙΡΗΝΗ
ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Ποιος ο αντίποδας του Πολέμου; Με τι θα τον καταπολεμήσουμε;
-Αφού αφήσουμε τα παιδιά να πουν τις απόψεις τους για την Ειρήνη……
- Κάνουμε την εξής ερώτηση: Τι είναι η Ειρήνη; Και τα παιδιά ζωγραφίζουν την απάντηση τους
- Συνεχίζουμε τον παραπάνω πίνακα διπλής εισόδου αφήνοντας αυτή τη φορά τις αισθήσεις να μιλήσουν για την Ειρήνη
- Φανταζόμαστε την Ειρήνη σαν ανθρώπινη φιγούρα και της δίνουμε σάρκα και οστά
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
-Ομαδοποιούμε εικόνες πολέμου και ειρήνης
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
-Επιλέγουμε εικόνες πολέμου και ειρήνης και τα παιδιά μιλούν για τα συναισθήματα τους
Μια άλλη μέρα: Ελληνοϊταλικός πόλεμος
ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Πόλεμο είχαμε και στη δική μας πατρίδα. Ας μάθουμε τι έγινε ακριβώς
-Διαβάζουμε το απόσπασμα από το: Σαν παραμύθι της Γαλάτειας Σουρέλη και…..
- Εξηγούμε στα παιδιά ποιος ήταν ο γίγαντας και ποιος ο νάνος και γιατί αυτοί οι δύο φίλοι μάλωσαν
- Φτιάχνουμε τις φιγούρες των εμπλεκομένων στον πόλεμο και ζωντανεύουμε την ιστορία στο κουκλοθέατρο
- Παίζουμε ένα κουίζ ερωτήσεων για….εμπέδωση
- -Δουλεύουμε ομαδικά και φτιάχνουμε τις μάχες της Πίνδου
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
-Συνθέτουμε την ιστορική ημερομηνία
-Κάνουμε μια πρώτη προσπάθεια να ξεχωρίσουμε τις χιλιάδες, εκατοντάδες, δεκάδες και μονάδες
ΜΟΥΣΙΚΗ
-Τραγουδάμε τραγούδια της εποχής
Τελειώσαμε: Γερμανική κατοχή
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΤΠΕ
-Παρακολουθούμε το παρακάτω βιντεάκι….
ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ» 9: H KATOXH (1941-1944)
και αφού συζητήσουμε για τα δεινά της κατοχής, εστιάζουμε την προσοχή μας στα παιδιά του 40 και ειδικότερα στους σαλταδόρους και ακούμε το τραγούδι: Ο Σαλταδόρος
Πρόσφατα σχόλια