Δεν υπάρχει δρόμος προς την ειρήνη. Η ειρήνη είναι ο δρόμος
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Ξεκινήσαμε : Γνωρίζω το παραμύθι
1η Δραστηριότητα
-Διαβάζουμε το παραμύθι: Το δάσος με τους κισσούς και αφού εκφράσουμε τις εντυπώσεις μας……
- Γνωρίζουμε τους ήρωες και τα συναισθήματά τους
- Συνθέτουμε τον τίτλο του παραμυθιού
-Απλώνουμε στην μοκέτα τους αριθμούς από το ένα ως το πέντε, φτιάχνοντας μια αριθμογραμμή και τους ήρωες του παραμυθιού. Καλούμε τα παιδιά να βάλουν στη σωστή σειρά τους ήρωες όπως ακριβώς εμφανίζονται στο παραμύθι και να….διαβάσουν
Π.χ 1ος, 2ος, 3ος, 4ος, 5ος
Φύλλο εργασίας
2η Δραστηριότητα
-Συνεχίζουμε την ενασχόληση μας με τον τίτλο, με στόχο να αναγνωρίζουμε την λέξη Δάσος.
- Παρουσιάζουμε τον τίτλο του παραμυθιού αντικαθιστώντας τη λέξη Δάσος με άλλες λέξεις. Καλούνται να αναγνωρίσουν το λάθος και ταυτόχρονα ψάχνουν να βρουν τη σωστή λέξη.
-Στη συνέχεια, απομονώνουμε το πρώτο γράμμα της λέξης
- Bρίσκουμε λέξεις που αρχίζουν από Δ
- Μαθαίνουμε πως γράφεται
- Παίζουμε σκυταλοδρομίες
(Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Πάνω στη σκυτάλη που οφείλουν να μεταβιβάζουν γράφουμε το γράμμα μας. Τα παιδιά σε δύο μονές σειρές περνούν τη σκυτάλη τους από το ένα στο άλλο. Κάθε παιδί προκειμένου να μεταβιβάσει τη σκυτάλη, οφείλει να πει μια λέξη που αρχίζει από Δ. Η ομάδα που θα κατορθώσει πρώτη να περάσει τη σκυτάλη μέχρι το τελευταίο παιδί είναι η νικήτρια). Προαναγνωστικές δεξιότητες – Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Παιδαγωγικό τμήμα.
Φύλλο εργασίας
3η Δραστηριότητα
-Παίζουμε το ομαδικό παιχνίδι : Κυνηγοί
Συνεχίσαμε: Ο πόλεμος
1η Δραστηριότητα
Το θέμα του παραμυθιού, ο Πόλεμος Τι ξέρουν τα παιδιά για αυτόν; Ποιες σκηνές νομίζουν ότι εκτυλίσσονται;
- Αφήνουμε τα παιδιά να πουν τις απόψεις τους για τον πόλεμο..
-Με αφορμή εποπτικό υλικό, συζητάμε για τα δεινά του πολέμου και τους λόγους για τους οποίους κηρύσσετε αυτός
Φύλλο εργασίας
2η Δραστηριότητα
Αν ο πόλεμος ήταν μια ανθρώπινη φιγούρα τι θα ήταν;
-Αφήνουμε τα παιδιά να φτιάξουν την φιγούρα του πολέμου, με έμφαση στην έκφραση του προσώπου
-Μαθαίνουμε τη λέξη ΟΧΙ
3η Δραστηριότητα
-Διαβάζουμε το ποίημα του Γιώργου Μαρίνου: Όταν κάνουμε πόλεμο
https://youtu.be/IAzI8KeTRzI?si=lFRlH5Ckylp1O28C
Tην επόμενη μέρα: ΕΙΡΗΝΗ
1η Δραστηριότητα
Ποιος ο αντίποδας του Πολέμου;
-Κάνουμε την εξής ερώτηση: Τι σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε τη λέξη Ειρήνη; Και τα παιδιά ζωγραφίζουν την απάντηση τους
2η Δραστηριότητα
-Ομαδοποιούμε εικόνες πολέμου και ειρήνης
3η Δραστηριότητα
-Ομαδική εργασία
«Εικόνες Πολέμου, γίνονται εικόνες Ειρήνης και Ελπίδας»
Μια άλλη μέρα: Ελληνοϊταλικός πόλεμος
1η Δραστηριότητα
Πόλεμο είχαμε και στη δική μας πατρίδα. Ας μάθουμε τι έγινε ακριβώς
https://youtu.be/XBhPi1ShGms?feature=shared
-Παρακολουθούμε το παραπάνω βίντεο και…..
- Παίζουμε ένα κουίζ ερωτήσεων για….εμπέδωση
- Τα γεγονότα σε…..φωτογραφική μηχανή
2η Δραστηριότητα
-Συνθέτουμε την ιστορική ημερομηνία
3η Δραστηριότητα
-Τραγουδάμε: Το κανόνι
Τελειώσαμε: Έλληνας Φαντάρος
1η Δραστηριότητα
https://youtu.be/uHcY5cBbLCM?feature=shared
-Με αφορμή το παραπάνω βίντεο, παίρνουμε αφορμή να μιλήσουμε για την ανδρεία των Ελλήνων φαντάρων.
- Παίζουμε ένα παιχνίδι κατεύθυνσης (αρχή Ρομποτικής) ,για να στείλουμε τρόφιμα στους Φαντάρους μας στην Πίνδο
2η Δραστηριότητα
-Σειροθετούμε στρατιώτες, από τον ψηλότερο στον χαμηλότερο και αντίστροφα
Φύλλο εργασίας
3η Δραστηριότητα
-Παίζουμε με τη λέξη: Φαντάρος
- Μετράμε τα γράμματα, αναγνωρίζουμε κάθε ένα από αυτά, μετράμε τις συλλαβές
-Στη συνέχεια, απομονώνουμε το γράμμα Φ
- Βρίσκουμε λέξεις που αρχίζουν από αυτό
- Προσπαθούμε να το γράψουμε
- Πλένουμε τις φανέλες του φαντάρου να είναι καθαρές…..αλλά μόνο αυτές που πάνω τους έχουν το γράμμα που θέλουμε
Πρόσφατα σχόλια