1. Χριστούγεννα
«Το Δέντρο των Χριστουγέννων»
ΜΟΥΣΙΚΗ
-Ακούμε και μαθαίνουμε το τραγούδι της Ελευθερίας Αρβανιτάκη: ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ και…
- Μαθαίνουμε την Καμπύλη γραμμή με αφορμή την διαδρομή του δέντρου από το βουνό στην πόλη
- Συναρμολογούμε το παζλ του…..χριστουγεννιάτικου δέντρου βάζοντας τα κομμάτια με την σωστή αριθμητική σειρά
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
-Γνωρίζουμε την Συμμετρία με την βοήθεια του δέντρου μας
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-Διαβάζουμε το παραμύθι: Το δεντράκι των Χριστουγέννων
*
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ
-Με αφορμή το δεντράκι μας και την γιορτή των Χριστουγέννων μαθαίνουμε το φώνημα Χ και το βοηθάμε να διασχίσει το ποταμάκι που θα το οδηγήσει στην πόλη
Κάπως έτσι….
-Και βρίσκουμε λέξεις που αρχίζουν από το παραπάνω φώνημα
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
-Ζωντανεύουμε όλα τα πρόσωπα του τραγουδιού μέσα σε ένα παραμύθι
Ένα μικρό δείγμα…..
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
«Ποιο συναίσθημα βγαίνει μέσα από το τραγούδι;»
-Συζητάμε για την αγάπη
-Παίζουμε με μια ακροστιχίδα σχετικά με την αγάπη
-Φτιάχνουμε μια καρδούλα……γεμάτη αγάπη
«Ήθη και έθιμα Χριστουγέννων»
Χριστουγεννιάτικα γλυκίσματα
ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
«Πότε στολίζουμε το δέντρο;» «Ποια άλλα Χριστουγεννιάτικα έθιμα έχουμε;»
-Μαθαίνουμε τα ελληνικά χριστουγεννιάτικα έθιμα και ετοιμάζουμε το…Χριστουγεννιάτικο τραπέζι
Κάπως έτσι…
-Τέλος, παρέα με τις μανούλες ζυμώνουμε το δικό μας Χριστόψωμο
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ
-Φωνολογική επίγνωση με την βοήθεια των Χριστουγεννιάτικων εδεσμάτων
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-Και μια που γνωρίσαμε τις Χριστουγεννιάτικες λιχουδιές, διαβάσαμε:
Ο Φον κουραμπιές εναντίον Κόμη μελομακαρόνη
Χριστουγεννιάτικα έθιμα
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
«Ποιο δέντρο στολίζουμε τα Χριστούγεννα;» «Πως λέγεται το έλατο; Γιατί;»
-Παίρνουμε αφορμή και μαθαίνουμε τον Κώνο σαν στερεό σώμα
-Τέλος φτιάχνουμε το δικό μας χριστουγεννιάτικο δέντρο με …κώνο φυσικά
ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
-Αφού ξαναθυμηθούμε τα Χριστουγεννιάτικα έθιμα από το παραπάνω powerpoint
- Φτιάχνουμε ένα καραβάκι για να στολίσουμε την τάξη μας
- Ζωγραφίζουμε το έθιμο που μας εντυπωσίασε
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-Κλείνουμε τη μέρα μας διαβάζοντας:
Μπιρλιμπίμ ο καλικάντζαρος
«Τα πρόσωπα της Γέννησης»
ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
-Διαβάζουμε την ιστορία της γέννησης και…
- Βάζουμε τις εικόνες στην σωστή σειρά
- Παίζουμε ένα κουίζ ερωτήσεων
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
-Το αστέρι των Χριστουγέννων……στέλνει τις ευχές του
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ
-Μαθαίνουμε πως γράφονται τα πρόσωπα της Γέννησης
-Τα βρίσκουμε σε ένα κρυπτόλεξο
-Με την βοήθεια των λέξεων φτιάξαμε την δική μας φάτνη και βάλαμε τους..πρωταγωνιστές στην σωστή τους θέση
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
-Αναπαράγουμε ένα μοτίβο, με την βοήθεια του άστρου της Βηθλεέμ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-Διαβάζουμε: Ο μικρός Θωμάς και το σπίτι στο δάσος
2.Πρωτοχρονιά
«Ήθη και έθιμα»
ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
-Συζήτηση ως προς….
- Τι μας έρχεται στο μυαλό όταν ακούμε τη λέξη Πρωτοχρονιά
- Γιατί ονομάζεται Πρωτοχρονιά
- Ποια τα πρωτοχρονιάτικα έθιμα
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
-Ρωτάμε τα παιδιά ποιος θα είναι ο καινούριος χρόνος που θα έρθει και….
- Τον γράφουμε σε μεγάλο χαρτόνι
- Αναγνωρίζουμε τους αριθμούς που τον αποτελούν
- Τον αναλύουμε σε χιλιάδες, εκατοντάδες, δεκάδες και μονάδες
- Δημιουργούμε και αναλύουμε και άλλους αριθμούς
- Τον φτιάχνουμε πάνω σε ένα όμορφο ρόδι
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ποιος θα είναι ο τυχερός που το φλουρί θα βρει;
Απλώνουμε στην μοκέτα…..βασιλόπιτες. Μόνο σε μία όμως βάλαμε φλουρί. Σηκώνονται δύο παιδιά κάθε φορά και με το σύνθημα μας αρχίζουν να ψάχνουν τις βασιλόπιτες Ποιος είναι ο τυχερός;
Το παιδί που θα βρει το φλουρί λέει μια ευχή για τον καινούριο χρόνο
«Άγιος Βασίλης»
ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Ποιος ήταν ο Άγιος Βασίλης;
- Γιατί φοράει κόκκινα ρούχα;
- Πως επικράτησε το έθιμο της Βασιλόπιτας;
- Παίρνουν όλα τα παιδιά δώρο από τον Αγιο Βασίλη;
-Αφού τελειώσουμε με την παραπάνω συζήτηση….
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Αν ήσουν βοηθός του Αι Βασίλη τι δώρο θα πήγαινες στα φτωχά παιδάκια;
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ
-Βοηθάμε τον Άγιο Βασίλη να φτάσει στην παιχνιδούπολη Επειδή όμως έχασε την Μπότα του,θα πρέπει να του δείξουμε τον σωστό δρόμο
Κάπως έτσι…..
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
- Και αφού ο Αϊ Βασίλης βρήκε τη μπότα του, μας είπε ότι δεν κάνει δώρα μόνο στα παιδιά, αλλά και σε ολόκληρο τον πλανήτη μας.Και άρχισε να βγάζει από την μπότα του…..γράμματα Αρχίσαμε να αναρωτιόμαστε τι δώρα είναι αυτά
«Εσείς θα φτιάξετε τα δώρα για τον πλανήτη» μας είπε «Αλλά προσοχή!!! Χρησιμοποιήστε τα γράμματα.Μόνο έτσι θα είναι χαρούμενοι οι άνθρωποι αυτού του πλανήτη»
- Παρατηρήσαμε τα γράμματα και αρχίσαμε να φτιάχνουμε τα….δώρα
Κάπως έτσι…
- Στο τέλος διαπιστώσαμε ότι τα γράμματα φώναζαν πολύ δυνατά και έτσι θα μπορούμε πια να φτιάξουμε συλλαβούλες και καινούργιες λεξούλες
«Τα παιχνίδια του Αϊ Βασίλη»
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ
-Ξεκινάμε την δραστηριότητα μας γνωρίζοντας τα αρχαία ατομικά παιχνίδια και τα παιχνίδια των παππούδων μας
Michailidis Nikodimo
- Τα ομαδοποιούμε
- Παίζουμε ένα ντόμινο
- Στέλνουμε γράμμα στον Αϊ Βασίλη και συγκρίνουμε έτσι τα σύγχρονα με τα παλιά παιχνίδια
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
-Αντιστοιχίζουμε κάθε παιδί με το δώρο του Πήραν όλα τα παιδιά δώρο;
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-Τελειώνουμε την μέρα μας διαβάζοντας το παραμύθι:
Οι βοηθοί του Αϊ Βασίλη
3.Θεοφάνεια
ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
-Παρατηρούμε εικόνες σχετικές με την Βάπτιση και….
- Αξιοποιώντας τη ρουτίνα: «Δες – Σκέψου – Αναρωτήσου»,
στην αρχική προσέγγιση εκφράζουμε τις απόψεις μας για το τι μπορεί να απεικονίζουν οι εικόνες και υποθέτουμε την ιστορία
-
Στη φάση της διερεύνησης, αξιοποιήσαμε τη ρουτίνα: «Χρωμάτισε – Απεικόνισε – Συμβόλισε».
- Διαβάσαμε το βιβλίο: Η Βάπτιση του Ιησού από τις εκδόσεις Πατάκη…
-
Στην τελική φάση της ολοκλήρωσης της επεξεργασίας, αξιοποιήσαμε τη ρουτίνα: «Ο κύκλος των απόψεων», όπου συζητήσαμε για το αν τελικά η αρχική μας σκέψη ήταν σωστή ή λάθος
- Ανασυνθέτουμε την λέξη Θεοφάνεια
- Φτιάχνουμε ένα παζλ
- Παρακολουθούμε σχετικά βιντεάκια για το πέταγμα του σταυρού σε θάλασσες και ποτάμια
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/12/blog-post_3633.htm
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2014/01/blog-post_5.html
http://ababoura.blogspot.com/2017/01/blog-post_6.html
Πρόσφατα σχόλια