«

»

Μαρ 12

Κυκλοφοριακή αγωγή, δραστηριότητες

6776028_orig

1. Ο Κύριος ΚΟΚ

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

-Αφού διαβάσουμε το βιβλίο της Ελένης Πιτσιδοπούλου: Καλώς τον κύριο ΚΟΚ…

  • Παρατηρούμε εικόνες και αναγνωρίζουμε την σωστή και λάθος συμπεριφορά
  • Φτιάχνουμε τον δικό μας κώδικα με την βοήθεια του Κυρίου ΚΟΚ και των δύο ηρώων του βιβλίου
  • Παρακολουθούμε το παρακάτω βιντεάκι

 ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ 

https://www.youtube.com › watch
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
-«Τι θα συμβεί αν είμαστε απρόσεκτοι και δεν τηρούμε τις συμβουλές του κυρίου ΚΟΚ;
Παρουσιάζουμε στα παιδιά εικόνες, τις περιγράφουν και συνθέτουν με αυτές μια ιστορία
ΜΟΥΣΙΚΗ
Μαθαίνουμε το τραγούδι: Έχει πίκρες το τιμόνι

 2. Οι φίλοι του κυρίου ΚΟΚ

«Σήματα» 

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

-Παρατηρούμε κάποια  σήματα και αφού προσπαθήσουν να μαντέψουν τι σημαίνει το καθένα..

  • Τα αποκρυπτογραφούμε
  • Έχουν τα ίδια χρώματα και σχήματα;
  • Που συναντάμε τέτοια σήματα;
  • Γατί υπάρχουν στους δρόμους;
  • Τι θα γίνει αν δεν προσέχουμε τα σήματα στον δρόμο;

-Φτιάχνουμε την μακέτα ενός δρόμου, βάζουμε σήματα και δύο αυτοκίνητα Ένα παιδί υποδύεται τον τροχονόμο Οι οδηγοί των αυτοκινήτων ξεκινάνε την διαδρομή τους ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Οδηγείτε σωστά!!

-Τέλος, δείχνουμε διάφορες εικόνες, τα παιδιά τις σχολιάζουν και επιλέγουν το σωστό σήμα αναγγελίας κινδύνου και το βάζουν δίπλα στην ανάλογη εικόνα

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

-Τα σήματα χωρίζονται σε 4 ομάδες: Απαγορευτικά, Υποχρεωτικά, Προειδοποιητικά και Πληροφοριακά

  • Αναγνωρίζουμε το χρώμα και το σχήμα σε κάθε ομάδα
  • Αποκρυπτογραφούμε τα σήματα και στις 4 ομάδες
  • Αφήνουμε στην μοκέτα σκόρπια σήματα και τα παιδιά τα ομαδοποιούν
  • Φτιάχνουμε κάρτες ερωτήσεων Κάθε παιδί τραβάει μια κάρτα,ακούει την ερώτηση και επιλέγει το σωστό σήμα
  • Παίζουμε τρίλιζα για να χαλαρώσουμε
  • Παρακολουθούμε το παρακάτω
SlidePlayer
  • Βάζουμε στην μοκέτα έναν κύκλο, ένα τρίγωνο, ένα πολύγωνο, τετράγωνο και ορθογώνιο Παρατηρούν τα σχήματα και βάζουν το κάθε σήμα στο σωστό σχήμα

«Φανάρια»

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

-Διαβάζουμε το παραμύθι της :Ρούλας Παπανικολάου: Ο Σταμάτης και ο Γρηγόρης και….

  • Έχετε δει ποτέ τον Σταμάτη και τον Γρηγόρη; Που;
  • Πως νομίζετε ότι βοηθούν οι δύο φίλοι τους ανθρώπους
  • Ξέρετε ότι υπάρχουν δύο ειδών σηματοδότες; Για ποιο λόγο;
  • Πως λειτουργούν;
  • Τι υπάρχει συνήθως μπροστά από τον Σταμάτη και τον Γρηγόρη;
  • Τι θα γίνει αν δεν υπακούμε στις φωτεινές τους οδηγίες;
  • Αν δεν υπάρχουν σηματοδότες ούτε διαβάσεις πως διασχίζουμε τον δρόμο;

-Αφού τελειώσουμε την συζήτηση μας….

  • Παρακολουθούμε…

Μαθαίνω τους φωτεινούς σηματοδότες| Εκπαιδευτικό | Μουσικό | Ελληνικά | Greek Nursery Rhymes

  • Φτιάχνουμε έναν δρόμο, μία διάβαση και τους φωτεινούς σηματοδότες Ένα παιδί είναι πεζός και ένα άλλο αυτοκίνητο και ξεκινάμε την…..πρακτική μας εξάσκηση

ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ

-Με τον Σταμάτη και τον Γρηγόρη, ευκαιρία να γνωρίσουμε τις Αντίθετες λέξεις

( Τρέχω-Σταματώ, Κίνδυνος- Ασφάλεια , Θόρυβος- Ησυχία, Αριστερά- Δεξιά κ.ά)

-Τα παιδιά σε πρώτη φάση επιλέγουν μία κάρτα την περιγράφουν και βάζουν δίπλα την αντίθετή της

-Σε δεύτερη φάση παίζουμε ένα παιχνίδι μνήμης

Κάπως έτσι….

Αντίθετες λέξεις 1

Αντίθετες λέξεις 2

3. Ένας σωστός ποδηλάτης

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

-Αφού διαβάσουμε το ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη: Η Ποδηλάτισσα….

  • Φτιάχνουμε μία ιστορία  κάνοντας τις εξής ερωτήσεις :
  1. Από που ξεκίνησε η Ποδηλάτισσα
  2. Που ήθελε να πάει
  3. Είχε οικογένεια
  4. Που έμενε
  5. Συνάντησε κάποιον στο δρόμο της
  6. Πως προκλήθηκε το ατύχημα της

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

-Ρωτάμε τα παιδιά αν έχουν ποδήλατο και που κάνουν βόλτα με αυτό

-Τους ζητάμε να ζωγραφίσουν ένα ατύχημα που τυχόν είχαν

-Παρακολουθούμε  το παρακάτω βιντεάκι

Κυκλοφοριακή Αγωγή Κανόνες για Ασφαλή Ποδηλασία …

https://www.youtube.com › watch
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ
-Μαθαίνουμε το γράμμα Π, μέσα από ένα ντόμινο Τα παιδιά φτιάχνουν το ντόμινο μόνο με τις κάρτες οι οποίες έχουν εικόνες και λέξεις που αρχίζουν από Π και όλα αυτά, αφού βρούμε λέξεις που αρχίζουν από Π και το συνδέσουμε με τα φωνήεντα που μάθαμε
Κάπως έτσι….

 4. Τροχονόμος

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

-Διαβάζουμε και σχολιάζουμε το παραμύθι: Η μαϊμού τροχονόμος και…..

  • Ποιο ρόλο ανέλαβε η μαϊμού στο δάσος
  • Τι είναι ο τροχονόμος, που εργάζεται, τι φοράει, ποια τα καθήκοντά του
  • Τι είναι η Τροχαία και τι υπηρεσίες προσφέρει
  • Ποια μέσα έχει στην διάθεση της

-Μέσα από εικόνες, αποκρυπτογραφούμε τις κινήσεις του τροχονόμου για να καταλάβουμε πως οδηγεί και προστατεύει τα αυτοκίνητα στο δρόμο

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ : Παντομίμα

-Ένα παιδί κάθε φορά σηκώνεται, υποδύεται τον τροχονόμο και με παντομίμα δίνει μία κίνηση Μια ομάδα παιδιών είναι αυτοκίνητα και προσπαθούν να καταλάβουν την εντολή του τροχονόμου και να κινηθούν αναλόγως

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ: ΑΝΑΓΝΩΣΗ

-Παρατηρούμε σε έναν πίνακα αναφοράς την στολή του Τροχονόμου και διαβάζουμε τα….εξαρτήματα της

-Στη συνέχεια το κάθε παιδί βοηθάει τον τροχονόμο να…..ντυθεί

Κάπως έτσι…..

 ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ: Γραφή 

-Μαθαίνουμε πως γράφεται η λέξη Τροχονόμος

  • Μετράμε τα γράμματα της και τις συλλαβές
  • Βρίσκουμε και άλλες λέξεις που αρχίζουν από Τ

-Στο τέλος, δίνουμε και ένα σχετικό φύλλο εργασίας

Φύλλο-εργασίας

Και τελειώνουμε το πρόγραμμα μας…..

  • Φτιάχνοντας ένα αλφαβητάρι της Κυκλοφοριακής αγωγής
  • Και συζητώντας για την συμπεριφορά μας ως πεζοί

Φτιάχνουμε κάρτες πολλαπλών απαντήσεων και τα παιδιά επιλέγουν την σωστή απάντηση στο ερώτημα που κρύβει η κάθε κάρτα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>