1. Το Σύμπαν
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
-Ξεκινάμε το πρόγραμμα μας ακούγοντας το τραγούδι: Οι τρεις Σωματοφύλακες στο Διάστημα
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΣΩΜΑΤΟΦΥΛΑΚΕΣ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ – ΤΡΑΓΟΥΔΙ …
- Που ταξιδεύουν οι Τρεις Σωματοφύλακες;
- Από που ξεκίνησαν
- Που έφτασαν ;
- Με τι ταξιδεύουν;
- Γιατί άραγε κάνουν αυτό το ταξίδι ;
- Ποιο συναίσθημα κυριαρχεί;
-Με την βοήθεια των παραπάνω ερωτήσεων τα παιδιά φτιάχνουν την δική τους ιστορία
ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
-Συζήτηση ως προς:
- Τι είναι το σύμπαν;
- Πως γεννήθηκε;
- Τι δημιούργησε με την έκρηξη του;( Γαλαξίας, αστέρια, πλανήτες )
-Στο τέλος, με την τεχνική του κολλάζ φτιάχνουμε το σύμπαν με όλη του……την παρέα
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
-Το παραπάνω τραγούδι μιλάει για την αγάπη
«Φαντάσου ότι είσαι ένας από τους τρεις σωματοφύλακες Ποιο μήνυμα θα μετέφερες στο σύμπαν με το διαστημόπλοιο σου;»
2. Γαλαξίας- Αστέρια -Αστερισμοί
2α. Γαλαξίας
ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
-Συζήτηση ως προς…
- Τι είναι ο Γαλαξίας;
- Από τι αποτελείται;
- Υπάρχει μόνο ένας Γαλαξίας;
- Πως παρομοιάζουν τον δικό μας Γαλαξία;
- Από τι αποτελείτε ο δικός μας Γαλαξίας;
- Τι πίστευαν οι Αρχαίοι Έλληνες γι” αυτό το φωτεινό μονοπάτι;
- Μπορείτε να αναγνωρίσετε το σχέδιο του Γαλαξία μας;
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Ο Γαλαξίας μας είναι ένας σπειροειδής Γαλαξίας Αυτό μας δίνει αφορμή να γνωρίσουμε την σπείρα
-Δίνουμε στα παιδιά διάφορες εικόνες και ζητάμε να διακρίνουν μέσα σε αυτές, την σπείρα
-Ξαναθυμόμαστε τις γραμμές που έχουμε μάθει και φτιάχνουμε μια ιστορία με τίτλο….
Ένα αστεράκι ψάχνει τον Γαλαξία του
…χρησιμοποιώντας όλες τις γραμμές
Κάπως έτσι…
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ: ΑΝΑΓΝΩΣΗ
-Φτιάχνουμε στη μοκέτα τον Γαλαξία μας και σκορπάμε κάρτες με λέξεις και κάρτες με εικόνες
-Τα παιδιά αναγνωρίζουν τις λέξεις, μέσα από τον σχετικό πίνακα αναφοράς και βάζουν την σωστή εικόνα στον Γαλαξία μας
-Δίνουμε έτσι φωνή στον…..δικό μας γαλαξία
Να το αποτέλεσμα..
2β. Αστέρια
ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
-Δίνουμε στα παιδιά τον πίνακα του Βαν Γκογκ: Έναστρη νύχτα και…
- Τι βλέπετε στον πίνακα
- Ποια χρώματα κυριαρχούν
- Ποια ώρα της ημέρας απεικονίζεται στον πίνακα
- Πως το καταλαβαίνουμε
- Τι σας θυμίζουν τα σχήματα στον ουρανό
- Ποια τα συναισθήματα του ζωγράφου όταν έφτιαξε τον πίνακα
-Τέλος παροτρύνουμε τα παιδιά να φτιάξουν τον ίδιο πίνακα αλλά με τίτλο:Ηλιόλουστη μέρα
ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
-Συζήτηση ως προς…
- Τι είναι τα αστέρια
- Έχουν δικό τους φως
- Που είναι τα αστέρια όταν δεν τα βλέπουμε
- Τα αστέρια γυρίζουν γύρω από τον ήλιο όπως η γη;
- Γιατί τα αστέρια τρεμοπαίζουν
- Τι είναι τα πεφταστέρια
-Τέλος,ρωτάμε τα παιδιά…
Ποια ευχή θα κάνεις όταν δεις ένα πεφταστέρι; Που νομίζεις ότι θα πέσει το πεφταστέρι και μαζί η ευχή σου;
Ποια ευχή θα κάνεις όταν δεις ένα πεφταστέρι
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
-Παίζουμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι
(Το δανείστηκα από ένα site αλλά συγχωρήστε με δεν θυμάμαι )
ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
-Δίνουμε κίνηση στον πίνακα ζωγραφικής
- Στην αρχή ζητάμε από τα παιδιά να παρατηρήσουν τον πίνακα και να επινοήσουν μια χορευτική κίνηση
- Στη συνέχεια αποφασίζουμε τι είδος μουσική θα ντύσει τον πίνακα (γρήγορη, αργή, χαρούμενη, λυπητερή)
- Τέλος, αφού καταλήξουμε, ψάχνουμε και επιλέγουμε την επικρατέστερη μουσική και…
…ο χορός αρχίζει
3β. Αστερισμοί
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-Διαβάζουμε το ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη: Η Μάγια και…
- Πως παρουσιάζεται η πούλια στο τραγούδι;
- Ποια σχέση έχουν η Πούλια με την Μάγια;
- Σε ποιον αφήνει η Πούλια την Μάγια;
- Γιατί τον ονομάζει «Άντρα του ουρανού»
- Τι γνωρίζεται για την Πούλια και πόσα παιδιά έχει;
-Δίνουμε πληροφορίες για τις Πλειάδες και συζητάμε για το τι πίστευαν οι αρχαίοι Έλληνες για αυτές
-Τέλος φτιάχνουμε μια ομαδική εργασία με τίτλο:
Ο Άντρας του ουρανού ατενίζει την Όμορφη Πούλια
ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
-Με αφορμή το παραπάνω ποίημα συζητάμε για τους αστερισμούς
- Τι είναι οι αστερισμοί
- Πως δημιουργήθηκαν
- Από που πήραν τα ονόματα τους
Παρακολουθούμε το παρακάτω βίντεο
Ελληνικη Μυθολογια – Αρχαιοι Αστερισμοι
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΏΣΣΑ
-Μάθαμε τους αστερισμούς του δικού μας Γαλαξία ( Ωρίων,Τοξότης,Σκορπιός,Τρόπις, Βωμός)
- Φτιάξαμε έναν πίνακα αναφοράς
- Δώσαμε πληροφορίες για κάθε αστερισμό
- Διαβάσαμε περιληπτικά τους σχετικούς μύθους και τα παιδιά ακούγοντας τον μύθο έβρισκαν τον αντίστοιχο αστερισμό και τον ήρωα του μύθου
- Και στο τέλος το κάθε παιδί προσπάθησε να φτιάξει τον δικό του αστερισμό
Φαντάσου έναν γαλαξία που ανακάλυψες
4. To φεγγάρι
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
-Διαβάζουμε το παραμύθι της Φρόσως Χατόγλου: Το ζηλιάρικο φεγγάρι και παίρνουμε αφορμή για την συζήτηση μας
- Τι είναι το φεγγάρι;
- Γιατί βρίσκεται συνέχεια κοντά στη γη;
- Τι θα συνέβαινε στη γη αν δεν υπήρχε το φεγγάρι;
- Πότε εμφανίζεται και πως δημιουργείται η νύχτα;
- Τι είναι οι σκιές που φαίνονται όταν παρατηρούμε το φεγγάρι
- Τι είναι ο μετεωρίτης ( Εδώ μπορούμε να φτιάξουμε το εξής: Σε ένα κυκλικό σκεύος ρίχνουμε άμμο Το κάθε παιδί παίρνει μια πέτρα και την ρίχνει Σηκώνοντας την δημιουργείτε από κάτω ένας κρατήρας
- Έχει δικό του φως;
-Τέλος αναλαμβάνουν δράση τα πινέλα και τα χαρτιά και…πάμε να ζωγραφίσουμε το φεγγάρι
ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΆΛΛΟΝ
Το φεγγάρι παίζει κρυφτό, ψηλά στον ουρανό
-Ρωτάμε τα παιδιά αν το φεγγάρι βγαίνει κάθε βράδυ στον ουρανό Με αφορμή τις απαντήσεις τους…
- Θυμηθείτε το φεγγάρι έχει δικό του φως; Από που παίρνει το φως του;
- Υπάρχει περίπτωση ο ήλιος να σταματήσει κάποια στιγμή να δίνει φως στο φεγγάρι;
-Δείχνουμε στα παιδιά μία εικόνα που δείχνει το φαινόμενο της έκλειψης της σελήνης Τα παιδιά το παρατηρούν και λένε τις απόψεις τους
-Πειραματιζόμαστε με την υδρόγειο, τον φακό και μια μπαλίτσα για να κατανοήσουν την έκλειψη
-Τέλος δραματοποιούμε το φαινόμενο
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
-Μέσα από σχετικό εποπτικό υλικό συζητάμε για τις φάσεις της σελήνης και πως δημιουργούνται
-Με αφορμή αυτές τις φάσεις κάνουμε μια γνωριμία με τα κλάσματα
Κάπως έτσι…
ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ζωγράφοι και ποιητές κάνουν δουλειές φανταστικές
-Παρουσιάζουμε στα παιδιά τον πίνακα ζωγραφικής του Ίνγκριντ Σεχλ: Χαμογελαστό φεγγάρι και αφού τον παρατηρήσουν και τον σχολιάσουν φτιάχνουν ένα ποίημα
5. Πλανήτες
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΟΚΟΙΝΩΝΙΑ
-Ξεκινάμε ακούγοντας το τραγούδι: Η γειτονιά του κόσμου και….
- Σε ποιους αναφέρεται το τραγούδι
- Τι είναι οι πλανήτες
- Πως δημιουργήθηκαν
- Πως συμπεριφέρονται στο σύμπαν
- Βρίσκονται όλοι στην ίδια θέση
-Μέσα από εποπτικό υλικό γνωρίζουμε τους πλανήτες και τα χαρακτηριστικά τους
-Φτιάχνουμε ομαδικά την δική μας…..γειτονιά του κόσμου
ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
-Ρωτάμε τα παιδιά αν τους θυμίζουν κάτι τα ονόματα των πλανητών και…
- Γνωρίζουμε τους θεούς του Ολύμπου
- Αντιστοιχίζουμε πλανήτη και θεό
- Προσπαθούμε να βρούμε χαρακτηριστικά των θεών που οδήγησαν στην ανάλογη ονομασία των πλανητών
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ
-Με αφορμή το παραμύθι: Ένα φτυάρι στον Άρη ,βρίσκουμε ομοιοκατάληκτες λέξεις
(βρήκα από μία συνάδελφο ένα φύλλο εργασίας,δεν θυμάμαι από ποιο blog, μου έδωσε ιδέα και το προχώρησα λίγο)
-Παίζουμε με τις κάρτες στην παρεούλα και μετά αν το θεωρούμε απαραίτητο δίνουμε και το φύλο εργασίας
-Παίζουμε ένα παιχνίδι ερωτήσεων
-Στο τέλος φτιάχνουμε προτάσεις Αφήνουμε στην παρεούλα σταθερά Ένα φτυάρι στον…..
Τα παιδιά επιλέγουν μία από τις παραπάνω λέξεις των εικόνων, συμπληρώνουν τον τίτλο και διαβάζουν
ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
-Ακούμε το παρακάτω βίντεο..
Οι ήχοι των πλανητών
και αποφασίζουμε να πάρουμε τα μουσικά μας όργανα, να διαλέξουμε τον πλανήτη που θέλουμε και να του…..βάλουμε ήχο
6. Αστροναύτης
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-Διαβάζουμε το παραμύθι: Οι τρεις Αστροναύτες και:
- Πόσοι πύραυλοι εκτοξεύτηκαν ;
- Από ποια μέρη της γης ήταν ;
- Ποια συναισθήματα βιώνουμε διαβάζοντας το παραμύθι;
- Ποιος άλλαξε τα αρνητικά συναισθήματα των αστροναυτών;
- Ποιο μήνυμα παίρνουμε διαβάζοντας το;
-Στο τέλος δίνουμε τα παρακάτω φύλλο εργασίας
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΝΩΝΙΑ
-Γνωρίζουμε τον αστροναύτη, τη στολή του και την προσφορά του
-Μέσα από βιντεάκια παρακολουθούμε εκτοξεύσεις πυραύλων,την ζωή των αστροναυτών μέσα στο διαστημόπλοιο και εξηγούμε την…..περίεργη κίνηση τους μέσα σε αυτό
-Μαθαίνουμε ποιοι ήταν οι πρώτοι αστροναύτες
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
-Φτιάχνουμε στην παρεούλα το σύμπαν Τοποθετούμε τους πλανήτες και βάζουμε πάνω τους τους…κατοίκους τους
- Σε κάθε πλανήτη γράφουμε έναν αριθμό
- Βάζουμε τόσους εξωγήινους όσους λέει ο αριθμός
-Ο μικρός αστροναύτης ταξιδεύει σε όλους τους πλανήτες και καταγράφει τον πληθυσμό τους
Κάπως έτσι…
( στο παραπάνω φύλλο εργασίας τα παιδιά μπορούν από αριστερά να ζωγραφίσουν και να βάψουν τους πλανήτες με τα αντίστοιχα χρώματα και από δεξιά να γράψουν τον αριθμό)
Πρόσφατα σχόλια