«

Απρ 10

Το Σύμπαν, Δραστηριότητες

univers

1. Το Σύμπαν

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

-Ξεκινάμε το πρόγραμμα μας ακούγοντας το τραγούδι: Οι τρεις Σωματοφύλακες στο Διάστημα

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΣΩΜΑΤΟΦΥΛΑΚΕΣ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ – ΤΡΑΓΟΥΔΙ …

https://www.youtube.com › watch
  • Που ταξιδεύουν οι Τρεις Σωματοφύλακες;
  • Από που ξεκίνησαν
  • Που έφτασαν ;
  • Με τι ταξιδεύουν;
  • Γιατί άραγε κάνουν αυτό το ταξίδι ;
  • Ποιο συναίσθημα κυριαρχεί;

-Με την βοήθεια των παραπάνω ερωτήσεων τα παιδιά φτιάχνουν την δική τους ιστορία

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

-Συζήτηση ως προς:

  • Τι είναι το σύμπαν;
  • Πως γεννήθηκε;
  • Τι δημιούργησε με την έκρηξη του;( Γαλαξίας, αστέρια, πλανήτες )

-Στο τέλος, με την τεχνική του κολλάζ φτιάχνουμε το σύμπαν με όλη του……την παρέα

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Το παραπάνω τραγούδι μιλάει για την αγάπη

«Φαντάσου ότι είσαι ένας από τους τρεις σωματοφύλακες Ποιο μήνυμα θα μετέφερες στο σύμπαν με το διαστημόπλοιο σου;»

Φαντάσου ότι είσαι ένας από τους τρεις σωματοφύλακες Ποια μηνύματα θα μετέφερες στο σύμπαν με το διαστημόπλοιο σου

 2. Γαλαξίας- Αστέρια -Αστερισμοί

2α. Γαλαξίας

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

-Συζήτηση ως προς…

  • Τι είναι ο Γαλαξίας;
  • Από τι αποτελείται;
  • Υπάρχει μόνο ένας Γαλαξίας;
  • Πως παρομοιάζουν τον δικό μας Γαλαξία;
  • Από τι αποτελείτε ο δικός μας Γαλαξίας;
  • Τι πίστευαν οι Αρχαίοι Έλληνες γι” αυτό το φωτεινό μονοπάτι;
  • Μπορείτε να αναγνωρίσετε το σχέδιο του Γαλαξία μας;

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Ο Γαλαξίας μας είναι ένας σπειροειδής Γαλαξίας Αυτό μας δίνει αφορμή να γνωρίσουμε την σπείρα 

-Δίνουμε στα παιδιά διάφορες εικόνες και ζητάμε να διακρίνουν μέσα σε αυτές,  την σπείρα

Πίνακες 1

πίνακες 2

-Ξαναθυμόμαστε τις γραμμές που έχουμε μάθει και φτιάχνουμε μια ιστορία με τίτλο….

Ένα αστεράκι ψάχνει τον Γαλαξία του

…χρησιμοποιώντας όλες τις γραμμές

Κάπως έτσι…

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ: ΑΝΑΓΝΩΣΗ

-Φτιάχνουμε στη μοκέτα τον Γαλαξία μας και σκορπάμε κάρτες με λέξεις και κάρτες με εικόνες

-Τα παιδιά αναγνωρίζουν τις λέξεις, μέσα από τον σχετικό πίνακα αναφοράς και βάζουν την σωστή εικόνα στον Γαλαξία μας

-Δίνουμε έτσι φωνή στον…..δικό μας γαλαξία

Κάρτες 1

Κάρτες 2

Στην γειτονιά του Γαλαξία μας

Να το αποτέλεσμα..

2β. Αστέρια

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Δίνουμε στα παιδιά τον πίνακα του Βαν Γκογκ: Έναστρη νύχτα και…

  • Τι βλέπετε στον πίνακα
  • Ποια χρώματα κυριαρχούν
  • Ποια ώρα της ημέρας απεικονίζεται στον πίνακα
  • Πως το καταλαβαίνουμε
  • Τι σας θυμίζουν τα σχήματα στον ουρανό
  • Ποια τα συναισθήματα του ζωγράφου όταν έφτιαξε τον πίνακα

 -Τέλος παροτρύνουμε τα παιδιά να φτιάξουν τον ίδιο πίνακα αλλά με τίτλο:Ηλιόλουστη μέρα

Φύλλο εργασίας

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

-Συζήτηση ως προς…

  • Τι είναι τα αστέρια
  • Έχουν δικό τους φως
  • Που είναι τα αστέρια όταν δεν τα βλέπουμε
  • Τα αστέρια γυρίζουν γύρω από τον ήλιο όπως η γη;
  • Γιατί τα αστέρια τρεμοπαίζουν
  • Τι είναι τα πεφταστέρια

-Τέλος,ρωτάμε τα παιδιά…

Ποια ευχή θα κάνεις όταν δεις ένα πεφταστέρι; Που νομίζεις ότι θα πέσει το πεφταστέρι και μαζί η ευχή σου;

Ποια ευχή θα κάνεις όταν δεις ένα πεφταστέρι

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

 -Παίζουμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι

(Το δανείστηκα από ένα site αλλά συγχωρήστε με δεν θυμάμαι )

ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Δίνουμε κίνηση στον πίνακα ζωγραφικής

  • Στην αρχή ζητάμε από τα παιδιά να παρατηρήσουν τον πίνακα και να επινοήσουν μια χορευτική κίνηση
  • Στη συνέχεια αποφασίζουμε τι είδος μουσική θα ντύσει τον πίνακα (γρήγορη, αργή, χαρούμενη, λυπητερή)
  • Τέλος, αφού καταλήξουμε, ψάχνουμε και επιλέγουμε την επικρατέστερη μουσική και…

…ο χορός αρχίζει

3β. Αστερισμοί

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

-Διαβάζουμε το ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη: Η Μάγια και…

  • Πως παρουσιάζεται η πούλια στο τραγούδι;
  • Ποια σχέση έχουν η Πούλια με την Μάγια;
  • Σε ποιον αφήνει η Πούλια την Μάγια;
  • Γιατί τον ονομάζει «Άντρα του ουρανού»
  • Τι γνωρίζεται για την Πούλια και πόσα παιδιά έχει;

-Δίνουμε πληροφορίες για τις Πλειάδες και συζητάμε για το τι πίστευαν οι αρχαίοι Έλληνες για αυτές

-Τέλος φτιάχνουμε μια ομαδική εργασία με τίτλο:

 Ο Άντρας του ουρανού ατενίζει την Όμορφη Πούλια

 ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

-Με αφορμή το παραπάνω ποίημα συζητάμε για τους αστερισμούς

  • Τι είναι οι αστερισμοί
  • Πως δημιουργήθηκαν
  • Από που πήραν τα ονόματα τους

Παρακολουθούμε το παρακάτω βίντεο

Ελληνικη Μυθολογια – Αρχαιοι Αστερισμοι

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΏΣΣΑ

-Μάθαμε τους  αστερισμούς του δικού μας Γαλαξία ( Ωρίων,Τοξότης,Σκορπιός,Τρόπις, Βωμός)

  • Φτιάξαμε έναν πίνακα αναφοράς

πίνακας αναφοράς

  • Δώσαμε πληροφορίες για κάθε αστερισμό
  • Διαβάσαμε περιληπτικά τους σχετικούς μύθους και τα παιδιά ακούγοντας τον μύθο έβρισκαν τον αντίστοιχο αστερισμό και τον ήρωα του μύθου

Έγγραφο1

  • Και στο τέλος το κάθε παιδί προσπάθησε να φτιάξει τον δικό του αστερισμό

Φαντάσου έναν γαλαξία που ανακάλυψες

4. To φεγγάρι

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

-Διαβάζουμε το παραμύθι της Φρόσως Χατόγλου: Το ζηλιάρικο φεγγάρι και παίρνουμε αφορμή για την συζήτηση μας

  • Τι είναι το φεγγάρι;
  • Γιατί βρίσκεται συνέχεια κοντά στη γη;
  • Τι θα συνέβαινε στη γη αν δεν υπήρχε το φεγγάρι;
  • Πότε εμφανίζεται και πως δημιουργείται η νύχτα;
  • Τι είναι οι σκιές που φαίνονται όταν παρατηρούμε το φεγγάρι
  • Τι είναι ο μετεωρίτης ( Εδώ μπορούμε να φτιάξουμε το εξής: Σε ένα κυκλικό σκεύος ρίχνουμε άμμο Το κάθε παιδί παίρνει μια πέτρα και την ρίχνει Σηκώνοντας την δημιουργείτε από κάτω ένας  κρατήρας
  • Έχει δικό του φως;

-Τέλος αναλαμβάνουν δράση τα πινέλα και τα χαρτιά και…πάμε να ζωγραφίσουμε το φεγγάρι

Μια βόλτα στο φεγγάρι

ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΆΛΛΟΝ

Το φεγγάρι παίζει κρυφτό, ψηλά στον ουρανό

-Ρωτάμε τα παιδιά αν το φεγγάρι βγαίνει κάθε βράδυ στον ουρανό Με αφορμή τις απαντήσεις τους…

  • Θυμηθείτε το φεγγάρι έχει δικό του φως; Από που παίρνει το φως του;
  • Υπάρχει περίπτωση ο ήλιος να σταματήσει κάποια στιγμή να δίνει φως στο φεγγάρι;

-Δείχνουμε στα παιδιά μία εικόνα που δείχνει το φαινόμενο της έκλειψης της σελήνης Τα παιδιά το παρατηρούν και λένε τις απόψεις τους

-Πειραματιζόμαστε με την υδρόγειο, τον φακό και μια μπαλίτσα για να κατανοήσουν την έκλειψη

-Τέλος δραματοποιούμε το φαινόμενο

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

-Μέσα από σχετικό εποπτικό υλικό συζητάμε για τις φάσεις της σελήνης και πως δημιουργούνται

οι φλασεις της σελήνης

-Με αφορμή αυτές τις φάσεις κάνουμε μια γνωριμία με τα κλάσματα

Κάπως έτσι…

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Ζωγράφοι και ποιητές κάνουν δουλειές φανταστικές

-Παρουσιάζουμε στα παιδιά τον πίνακα ζωγραφικής του Ίνγκριντ Σεχλ: Χαμογελαστό φεγγάρι και αφού τον παρατηρήσουν και τον σχολιάσουν φτιάχνουν ένα ποίημα

5. Πλανήτες

 ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΟΚΟΙΝΩΝΙΑ

-Ξεκινάμε ακούγοντας το τραγούδι: Η γειτονιά του κόσμου και….

  • Σε ποιους αναφέρεται το τραγούδι
  • Τι είναι οι πλανήτες
  • Πως δημιουργήθηκαν
  • Πως συμπεριφέρονται στο σύμπαν
  • Βρίσκονται όλοι στην ίδια θέση

-Μέσα από εποπτικό υλικό γνωρίζουμε τους πλανήτες και τα χαρακτηριστικά τους

-Φτιάχνουμε ομαδικά την δική μας…..γειτονιά του κόσμου

 ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

-Ρωτάμε τα παιδιά αν τους θυμίζουν κάτι τα ονόματα των πλανητών και…

  • Γνωρίζουμε τους  θεούς του Ολύμπου
  • Αντιστοιχίζουμε πλανήτη και θεό
  • Προσπαθούμε να βρούμε χαρακτηριστικά των θεών που οδήγησαν στην ανάλογη ονομασία των πλανητών

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ

-Με αφορμή το παραμύθι: Ένα φτυάρι στον Άρη ,βρίσκουμε ομοιοκατάληκτες λέξεις

(βρήκα από μία συνάδελφο ένα φύλλο εργασίας,δεν θυμάμαι από ποιο blog, μου έδωσε ιδέα και το προχώρησα λίγο)

ομοιοκατάληκτες λέξεις

-Παίζουμε με τις κάρτες στην παρεούλα και μετά αν το θεωρούμε απαραίτητο δίνουμε και το φύλο εργασίας

-Παίζουμε ένα παιχνίδι ερωτήσεων

Παιχνίδι ερωτήσεων

Πίνακας αναφοράς

Παιχνίδι στην παρεούλα

-Στο τέλος φτιάχνουμε προτάσεις Αφήνουμε στην παρεούλα σταθερά Ένα φτυάρι στον…..

Τα παιδιά επιλέγουν μία από τις παραπάνω λέξεις των εικόνων, συμπληρώνουν τον τίτλο και διαβάζουν

ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Ακούμε το παρακάτω βίντεο..

Οι ήχοι των πλανητών

και αποφασίζουμε να πάρουμε τα μουσικά μας όργανα, να διαλέξουμε τον πλανήτη που θέλουμε και να του…..βάλουμε ήχο

6. Αστροναύτης

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

-Διαβάζουμε το παραμύθι: Οι τρεις Αστροναύτες και:

  • Πόσοι πύραυλοι εκτοξεύτηκαν ;
  • Από ποια μέρη της γης ήταν ;
  • Ποια συναισθήματα βιώνουμε διαβάζοντας το παραμύθι;
  • Ποιος άλλαξε τα αρνητικά συναισθήματα των αστροναυτών;
  • Ποιο μήνυμα παίρνουμε διαβάζοντας το;

-Στο τέλος δίνουμε τα παρακάτω φύλλο εργασίας

Διάλογος

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΝΩΝΙΑ

-Γνωρίζουμε τον αστροναύτη, τη στολή του  και την προσφορά του

-Μέσα από βιντεάκια παρακολουθούμε εκτοξεύσεις πυραύλων,την ζωή των αστροναυτών μέσα στο διαστημόπλοιο και εξηγούμε την…..περίεργη κίνηση τους μέσα σε αυτό

-Μαθαίνουμε  ποιοι ήταν οι πρώτοι αστροναύτες

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

-Φτιάχνουμε στην παρεούλα το σύμπαν Τοποθετούμε τους πλανήτες και βάζουμε πάνω τους τους…κατοίκους τους

  • Σε κάθε πλανήτη γράφουμε έναν αριθμό
  • Βάζουμε τόσους εξωγήινους όσους λέει ο αριθμός

-Ο μικρός αστροναύτης ταξιδεύει σε όλους τους πλανήτες και καταγράφει τον πληθυσμό τους

Κάπως έτσι…

απογραφη

( στο παραπάνω φύλλο εργασίας τα παιδιά μπορούν από αριστερά να ζωγραφίσουν και να βάψουν τους πλανήτες με τα αντίστοιχα χρώματα και από δεξιά να γράψουν τον αριθμό)


Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>