«

»

Μαρ 05

Α’Θεματικός κύκλος:Ζω καλύτερα -Ευ ζην :Υποθεματικη : Αυτομέριμνα -Θεματική ενότητα : «Οι μύθοι του Αισώπου λένε όχι στις κακές συνήθειες»

«Ένα αξιόλογο βιβλίο της Δήμητρας Μπουσίου – Γεροστάθη, που αξιοποιώντας 5 μύθους του Αισώπου επιχειρεί να αναδείξει την σημασία των αγαθών της ζωής και της υγείας»

(Αποτελεί δράση του προγράμματος «ΠΑΡΕ ΑΝΑΣΑ της Ελληνικής πνευμονολογικής εταιρείας για την πρόληψη της καπνιστικής συμπεριφοράς των νηπίων)

 Η συνήθεια κάνει και τα πιο φοβερά πράγματα να φαίνονται ακίνδυνα

1η Δραστηριότητα: Η αλεπού που δεν είχε δει ποτέ λιοντάρι

-Διαβάζουμε τον παραπάνω μύθο και εμβαθύνουμε ως προς το περιεχόμενό του

  • Ποιοι οι κεντρικοί ήρωες
  • Που συναντάμε αυτά τα ζώα(Παίζουμε τον άτακτο της παρέας)

DSC06591

DSC06592

  • Ποια συναισθήματα επικρατούν στους ήρωες
  • Ποιο το δίδαγμα του μύθου

-Τέλος, φτιάχνουμε μια αφίσα στην οποία γράφουμε το δίδαγμα, ενώ τα παιδιά ζωγραφίζουν τις δικές τους συνήθειες για να την στολίσουν

DSC06593

2η Δραστηριότητα: Καλές και κακές συνήθειες

  • Αφήνουμε στην μοκέτα κάρτες που εικονίζουν καλές και κακές συνήθειες

Τα παιδιά τις ομαδοποιούν

DSC06595

DSC06596

3η Δραστηριότητα:  Ας αντικαταστήσουμε τις κακές συνήθειες με καλές και ωφέλιμες

-Το κάθε παιδί μιλάει για μια κακιά και μια καλή του συνήθεια

  • Τις ζωγραφίζουν σε φύλλο εργασίας, χωρισμένο στη μέση
  • Προσπαθούμε να βρούμε τρόπους ώστε να αντικαταστήσουμε τις κακές συνήθειες με καλές και ωφέλιμες

Φύλλο αξιολόγησης

DSC06597

 Όσο εύκολα συνηθίζουμε να κάνουμε κάτι ωφέλιμο, τόσο εύκολα συνηθίζουμε να κάνουμε κάτι βλαβερό

1η Δραστηριότητα: -Συνήθεια-Συνέπεια

  •  Παρουσιάζουμε στα παιδιά κάρτες που εικονίζουν κάποιες συνήθειες και τις συνέπειες αυτών Π. χ Όταν τρώμε πολλά γλυκά-Παχαίνουμε ή Όταν τρώμε φρούτα – Γινόμαστε δυνατοί

Τα παιδιά ενώνουν τις κάρτες που ταιριάζουν

DSC06598

2η Δραστηριότητα: Αναπνοούλα, φίλη μας καλή 

  • Γνωρίζουμε μία καλή μας φίλη…..την Αναπνοή

-Την αφήνουμε να μας συστηθεί και να μας μιλήσει για τις δραστηριότητες της

-Μας δείχνει εικόνες με τις δραστηριότητες της

Η φίλη μας η Αναπνοούλα προτείνει

-Μας κάνει τις εξής ερωτήσεις :

  • Ποιες δραστηριότητες κάνετε εσείς;
  • Ποιες δεν κάνετε;
  • Ποιες θα υιοθετήσετε από δω και πέρα για να είμαι πάντα φίλη σας και να σας προστατεύω;

-Φτιάχνουμε μικρές αναπνοούλες-κονκάρδες και ζωγραφίζουμε ποια συνήθεια θα υιοθετήσουμε από δω και πέρα

???????????????????????????????

3η Δραστηριότητα: Καπνός!!!!!! Μεγάλος εχθρός

  • Στην τάξη μας όμως ήρθε και ένας άλλος επισκέπτης που μάλλον ήταν εχθρός της Αναπνοής, γιατί μόλις τον είδε άρχισε να τον διώχνει μακριά και να βήχει ασταμάτητα Ήταν ο Καπνός
  • Αφού συζητήσαμε για αυτόν και παρακολουθήσαμε στον υπολογιστή μέρη και αντικείμενα που βγάζουν καπνό…

Μέρη-–-εστίες-καπνού (2)

  • Εστιάζουμε στο κάπνισμα και τα παιδιά μιλάνε για τις εμπειρίες τους
  • Φτιάχνουμε μια αφίσα με δραστηριότητες που δεν μπορούμε να κάνουμε όταν καπνίζουμε

DSC06599

  • Κλείνουμε την μέρα μας ,συνθέτοντας ένα παραμύθι με πρωταγωνιστές την Αναπνοή και τον Καπνό

DSC06600

 «Δεν αφήνουμε στην τύχη την υγεία και τη ζωή μας. Η καλή ή η κακή μας τύχη οφείλεται σε ότι κάνουμε. Όταν κάποιος καπνίζει, δεν φταίει η τύχη του που βήχει λαχανιάζει και αρρωσταίνει»

1η Δραστηριότητα: Ο ταξιδιώτης και η τύχη

  • Διαβάζουμε τον μύθο και συζητάμε ως προς το περιεχόμενό του
  • Ζωντανεύουμε την εικόνα του μύθου
  • Κάνουμε παζλ το εξώφυλλο του μύθου

???????????????????????????????

Φύλλο αξιολόγησης

DSC06602

2η Δραστηριότητα: Τύχη

  • Τι σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε τη λέξη : Τύχη

DSC06603

  • Τι πίστευαν οι αρχαίοι Έλληνες για την Τύχη
  • Τι πρέπει να κάνουμε για να έχουμε πάντα τύχη
  • Φτιάχνουμε την τύχη όπως την φανταζόμαστε

Φύλλο αξιολόγησης

DSC06604

3η Δραστηριότητα: Αν δεν έχουμε τύχη θα…..έχουμε ατυχία

  • Με αφορμή αυτού παίζουμε με τις αντίθετες λέξεις Διαλέγουμε λέξεις που αφορούν στο θέμα μας

(Αφού παίξουμε με τις κάρτες στην παρεούλα για να κατανοήσουν την δραστηριότητα, δίνουμε τον πίνακα και σε κάθε ζευγάρι βάζουν κουμπιά του ίδιου χρώματος)

DSC06605

???????????????????????????????

Τα τρία παιδιά της τύχης

1η Δραστηριότητα: Τύχη – Ατυχία

  • Διαβάζουμε το παραδοσιακό παραμύθι: Τα τρία παιδιά της τύχης και…
  • Γιατί τα παιδιά είχαν την τύχη με το μέρος τους;
  • Τι θα γινόταν αν δεν άκουγαν την συμβουλή του πατέρα τους και δεν έκαναν σωστές επιλογές;
  • Επινοούμε μικρές ιστορίες που κρύβουν διλήμματα Καλούμε τα παιδιά να βρούνε τη λύση που θα φέρει κοντά τους την τύχη (Ομαδική εργασία)

???????????????????????????????

SKM_C3350221014070800

2η Δραστηριότητα: Μια Νεράιδα ακριβή

  • Βρίσκουμε την λύση του αινίγματος:

Είναι Νεράιδα ακριβή

φυσάει με δροσερή πνοή

Φρέσκος αέρας στο πέρασμά της

δίνει ζωή στο άγγιγμά της

  • Φτιάχνουμε αναπνοούλες

???????????????????????????????

3η Δραστηριότητα: Πού  κρύβεται η …Αναπνοή;

  • Ψάχνουμε να βρούμε που είναι κρυμμένη η Αναπνοή, μέσα στην τάξη μας, αφήνοντας κάρτες πάνω στις οποίες υπάρχει ένα γράμμα. Όταν τις βρούνε όλες και τις βάλουν στη σειρά, σχηματίζετε η λέξη ΑΝΑΠΝΟΗ

???????????????????????????????

???????????????????????????????

 Τίποτε δεν αξίζει περισσότερο, από την υγεία και τη ζωή μας.  Κάποιος που αποφασίζει να καπνίσει κάνει κάτι ανόητο και επικίνδυνο, όπως οι άμυαλες μυγούλες»

1η Δραστηριότητα: Οι μύγες και το μέλι.

-Αφού δώσουμε τον τίτλο του μύθου…

  • Τι νομίζετε ότι θα γίνει αν πέσουν οι μύγες στο μέλι
  • Φτιάχνουμε ένα βαρέλι και καταγράφουμε τις απαντήσεις

???????????????????????????????

  • Διαβάζουμε τον μύθο
  • Κάνουμε ερωτήσεις για καλύτερη κατανόηση του μύθου
  • Ποιο το δίδαγμα του μύθου

2η Δραστηριότητα: Ποια μύγα θα πέσει πρώτη στο μέλι;

 Τα παιδιά γίνονται μύγες. Στην πλάτη τους κουβαλούν κάποιο μήνυμα

Μυγο……μυνήματα

Ποια θα είναι η ανυπάκουη μύγα που θα μπει πρώτη στο βαρέλι;

???????????????????????????????

???????????????????????????????

???????????????????????????????

3η Δραστηριότητα: Ο μύθος αλλιώς

-Γράφουμε την ιστορία του μύθου, αλλά με αίσιο τέλος σε μεγάλο χαρτόνι

Μια άλλη εκδοχή

???????????????????????????????

 Στης ζωής σου το ταξίδι, πάρε ανάσα για να σβήσεις, όσο γίνεται και πιο πολλά κεριά

1η Δραστηριότητα: Η Πριγκίπισσα Ανάσα

  • Διαβάζουμε το παραμύθι της Δήμητρας Μπουσίου- Γεροστάθη: Το παραμύθι της Ανάσας
  • Ζωγραφίζουμε σκηνές από το παραμύθι, που μας έκαναν εντύπωση
    • Για να δούμε ποιος έχει φίλη του την Πριγκίπισσα Ανάσα . Το κάθε παιδί, φυσάει διάφορα υλικά και ένας κριτής βάζει την βαθμολογία

    DSC06634

    DSC06635

    2η Δραστηριότητα: Ο Βασιλιάς Νους και οι κόρες του οι σκέψεις

    • Γνωρίζουμε τις αδερφές σκέψεις και τις ομαδοποιούμε ανάλογα με τον χαρακτήρα

( Λογική, Συμπονετική, Επιπόλαιη, Τεμπέλα, κ. α)

???????????????????????????????

Φύλλο αξιολόγησης

SKM_C3350221018120600

  • Παίζουμε το επιτραπέζιο παιχνίδι: Το Κάστρο του Βασιλιά Νου

DSC06637

3η Δραστηριότητα: Η Ορχήστρα της καρδιάς

-Στο κάστρο του Νου, υπάρχει μια μεγάλη σάλα ( Καρδιά) και μια μεγάλη ορχήστρα (Συναισθήματα). Ανάλογα με τα συναισθήματα μας…..ακούγεται και ένα αντίστοιχο μουσικό όργανο

???????????????????????????????

  • Παρουσιάζουμε στα παιδιά εικόνες ανάλογες και μουσικά όργανα. Ποιο όργανο ταιριάζει σε κάθε εικόνα- κατάσταση;

???????????????????????????????

  • Φύλλο εργασίας 

Ποια μουσική κρύβεται στο δικό σου κάστρο

???????????????????????????????

Ποια μουσική κρύβεται στο δικό σου κάστρο

Έγγραφο1

 Η Πριγκίπισσα Ανάσα και οι λευκοί καβαλάρηδες

1η Δραστηριότητα: Οξυγόνο και καπνός, πολεμάνε συνεχώς

  • Διαβάζουμε το αντίστοιχο κεφάλαιο από το παραμύθι: Το παραμύθι της Ανάσας και σχολιάζουμε
  • Η Πριγκίπισσα ρωτάει:  Τι μπορεί να κάνει κάποιος αντί να καπνίζει;

Φύλλο αξιολόγησης

???????????????????????????????

2η Δραστηριότητα: Είμαστε αντικαπνιστές

  • Φτιάχνουμε την οθόνη μιας τηλεόρασης
  • Τα παιδιά μιλούν και γράφουν τις ωφέλειες των αντικαπνιστών
  • Αναρτούμε την αφίσα μας σε εμφανή σημεία του χωριού
  • ???????????????????????????????

3η Δραστηριότητα:Κάποιος που καπνίζει προσπαθεί να πείσει και τους άλλους να δοκιμάσουν»

  • Παρουσιάζουμε στα παιδιά την παρακάτω φωτογραφία, την οποία μεγεθύνουμε σε Α3

και τα παιδιά δίνουν φωνή στα προβατάκια

SKM_C3350221031080400

«Θα πείσουν το μαύρο πρόβατο να…..βάψει το μαλλί του άσπρο;»

???????????????????????????????

Ταυτόχρονες δράσεις

  • Επίσκεψη Πνευμονολόγου στο σχολείο
  • Παρουσίαση προγράμματος στους γονείς

???????????????????????????????

???????????????????????????????