»

Ιαν 28

Ο Χρόνος, Δραστηριότητες

apofthegmata-gia-ton-xrono_b

Μην κοιτάζεις το ρολόι, κάνε ό,τι κάνει. Προχώρα. Sam Levenson

 

Οι γιορτές τελείωσαν. Μας άφησαν όμορφες αναμνήσεις, μας γέμισαν δώρα, ξεκούραση , ηρεμία. Γεμίσαμε τις μπαταρίες μας και γυρίσαμε πάλι στην τάξη μας Έχουμε πολλά να πούμε και να διηγηθούμε Όλα με τη σειρά. Και αφού τελειώσαμε με τις αναμνήσεις μας και τις εμπειρίες μας, ώρα να γνωρίσουμε έναν καινούριο φίλο. Έχει και αυτός πολλά να μας διηγηθεί 

Τον γνωρίζουμε και τον αφήνουμε να μας …..ταξιδέψει στο Χρόνο

1. Ένας παράξενος επισκέπτης

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

  • Ένας παράξενος επισκέπτης εμφανίζεται στο Νηπιαγωγείο μας.Πιάνει κουβέντα με τα παιδιά,μαθαίνει τα ονόματά τους,τις εντυπώσεις τους από το Νηπιαγωγείο τους,τις σχέσεις τους με τους συμμαθητές τους και τέλος τα ρωτάει για την οικογένειά τους

???????????????????????????????

  • Στη συνέχεια ο επισκέπτης μας παρουσιάζεται στα παιδιά:Είναι ο ΗΜΕΡΟΔΕΙΚΤΟΥΛΗΣ και έχει μια μεγάλη οικογένεια.Είναι πολύ κουρασμένος γιατί όλη του η οικογένεια …….κάθεται πάνω του.Ζητάει λοιπόν τη βοήθειά μας .Έτσι αποφασίζουμε κάθε μέρα να βγάζουμε ένα φύλλο του
  • Ρωτάμε τα παιδιά,ποια αποτελέσματα θα έχει αυτή μας η βοήθεια και αρχίζουμε μια συζήτηση με στόχο να μάθουν τα παιδιά τα εξής:

-Όταν βγουν 7 χαρτάκια περνάει μια εβδομάδα

-Όταν βγουν 30,περνάει ένας μήνας

-Όταν βγουν όλα ,περνάει ένας χρόνος.Έτσι ο Ημεροδεικτούλης μας θα αρχίσει να ξεφουσκώνει και θα είναι πιο χαρούμενος

  • Τέλος,ο επισκέπτης μας μας κάνει ένα δώρο για να μας ευχαριστήσει.Ένα παζλ όπου εικονίζεται το…..μεγάλο αφεντικό και η οικογένειά του( χρόνος-μήνες-εποχές)και μεις παίζουμε μαζί του.

DSC04660

-Και μη νομίζετε ότι ο επισκέπτης μας έφυγε. Όχι!!!!! Κοιτάξτε τι έγινε…

DSC06211

*

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

-Γνωρίζουμε την οικογένεια του 2020…

Κάπως έτσι..

DSC06212

DSC06214

*

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Ο Ημεροδεικτούλης μας είναι λίγο…….χοντρούλης. Όχι όμως από το πολύ φαγητό Αλλά επειδή είναι ακόμα νέος βοηθός του νέου Χρόνου και όλη η οικογένεια είναι…..πάνω του

Μάλιστα είναι και αγγελιοφόρος. Ότι και να κάνουμε τα μεταφέρει στον χρόνο Έτσι και μεις μιας και μπήκε ο καινούριος χρόνος σκεφτήκαμε να του στείλουμε:

  • Τους στόχους του καθένα μας για την καινούρια χρονιά

Για να δούμε θα καταφέρουμε να τους εκπληρώσουμε;

( Το συγκεκριμένο φύλλο εργασίας είναι κάποιας συναδέλφου Δεν θυμάμαι όμως Ας με συγχωρέσει)

DSC06215

Και τα…..γούρια μας για το καλό

DSC06223

2. Ο Χρόνος

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

-Συζητάμε για το τι είναι ο χρόνος, με αφορμή τις αντιλήψεις και τις γνώσεις των παιδιών

-Με ποιους τρόπους τον μετράμε, ποια είναι η …..οικογένειά του, δηλαδή

-Διαβάζουμε Ο Γέρο Χρόνος ο στριμμένος και….προσωποποιούμε τον Νέο χρόνο και φτιάχνουμε την οικογένειά του

«ΤΟ ΧΡΟΝΟΛΟΥΛΟΥΔΟ ΤΟΥ 2020″

DSC06216

*

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

-Πως μετράμε σήμερα το χρόνο;

Συζητάμε για την μέτρηση του χρόνου στα σημερινά χρόνια

-Πως μετρούσαν οι άνθρωποι το χρόνο πριν ανακαλυφθούν όλα τα παραπάνω; Τι δυσκολίες αντιμετώπιζαν;

Η μέτρηση του χρόνου στα παλιά χρόνια

- Με αφορμή το παραπάνω powerpoint,παίζουμε με το φως και τη σκιά

DSC06217

Και ένα φύλλο εργασίας..

3

*

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

-Πως θα μετρήσουμε το χρόνο που χρειάζεται κάποιος για να φτάσει από τη μια μεριά της τάξης στην άλλη, μπουσουλώντας;

  • Φτιάχνουμε ένα πίνακα με τα ονόματα των παιδιών και χτυπάμε στο ταμπουρίνο τον ρυθμό των λεπτών του ρολογιού
  • Καταγράφουμε τα χτυπήματα που χρειάστηκε το κάθε παιδί
  • Μετράμε και βρίσκουμε πόσα λεπτά χρειάστηκε κάθε παιδί να διανύσει την συγκεκριμένη απόσταση

 3. Πως μετράμε το χρόνο

3α Οι 4 Εποχές

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Ξεκινάμε με τον πίνακα ζωγραφικής του Τσαρούχη: Οι 4 εποχές και αφού τον επεξεργαστούμε:

  • Έχουμε 4 πλαστικοποιημένες κάρτες με τα πρόσωπα των 4 εποχών του πίνακα. Τοποθετώντας τες ανάποδα κάθε παιδί επιλέγει μία κάρτα τυχαία και προσπαθεί να την ταυτίσει με το αντίστοιχο πρόσωπο του πίνακα.

???????????????????????????????

  • Δίνουμε 4 κάρτες με διαφορετικά καιρικά φαινόμενα και αντιστοιχίζουν εποχή και φαινόμενο

???????????????????????????????

  • Βάζουμε τις εποχές σε σωστή χρονική σειρά

???????????????????????????????

  • Ζωγραφίζουν την εποχή που τους αρέσει περισσότερο

*

 ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

-Αφού διαβάσουμε τον μύθο, Η Δήμητρα και η Περσεφόνη, συζητάμε για την δημιουργία των εποχών….

  • Παρακολουθήσαμε το παρακάτω video

 https://www.videoman.gr/50812

*

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ: ΑΝΑΓΝΩΣΗ

«Το ζάρι των εποχών»Στις έδρες ενός ζαριού γράφουμε τα ονόματα των εποχών.Παρουσιάζουμε στα παιδιά τέσσερα δέντρα που αντιστοιχούν στις 4 εποχές.Ρίχνουν το ζάρι,διαβάζουν την εποχή και δείχνουν το σωστό δέντρο

???????????????????????????????

 3β Οι μήνες

 ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ / ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

-Αφού διαβάσουμε το παραμύθι: Η κυρά- Καλή και οι 12 μήνες

  • Διαβάζουμε τους μήνες με τη σωστή σειρά και τοποθετούμε δίπλα στον καθένα το σύμβολό του ( Ιανουάριος-Άγιος Βασίλης)

???????????????????????????????

DSC06221

  • Βάζουμε στη μοκέτα ένα μήνα και ζητάμε από τα παιδιά να τοποθετήσουν αυτόν που είναι πριν και μετά

DSC06225

  • Βάζουμε τους μήνες στη σειρά με τη βοήθεια των τακτικών αριθμών……για να μη μαλώνουν και να έρχεται στη γη ο καθένας με τη σωστή σειρά

DSC06224

*

 ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ: ΓΡΑΦΗ

-Ένα παιδί κάθε φορά, βάζει….. στην πλάτη του συμμαθητή του ένα μήνα, ενώ διάσπαρτα στην τάξη τοποθετούμε τα σπιτάκια των εποχών

-Στο άκουσμα της μουσικής τα παιδιά-μήνες χορεύουν Μόλις η μουσική σταματήσει ένα παιδί κάθε φορά, επιλέγει ένα συμμαθητή του, διαβάζει το μήνα που γράφει στην πλάτη του και τον πάει στη σωστή εποχή

DSC06226

DSC06227

*

 ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Δραματοποιούμε το παραμύθι: Η κυρά- Καλή και οι 12 μήνες

 3γ. Οι μέρες της εβδομάδας

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

-Διαβάζουμε, εικονογραφούμε και δραματοποιούμε το ποίημα του Γ. Κρόκου: Οι μέρες της εβδομάδας

DSC06231

-Φτιάχνουμε έναν χρήσιμο τροχό και παίξαμε μαζί του

DSC04677

-Και κάτι……δανεικό, από www.popi-it.gr

???????????????????????????????

???????????????????????????????

*

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ: ΑΝΑΓΝΩΣΗ

-Αναγνωρίζουμε τα πρώτα γράμματα των ημερών και ψάχνουμε κοινά πρώτα γράμματα μεταξύ των ονομάτων των παιδιών, των μηνών και των εποχών

???????????????????????????????

- Και επειδή τα παραπάνω γράμματα δεν φωνάζουν δυνατά, είναι σύμφωνα δηλαδή και στεναχωριούνται τους στείλαμε……βοηθούς τα φωνήεντα και φτιάξαμε καινούριες συλλαβές

???????????????????????????????

???????????????????????????????

*

ΜΟΥΣΙΚΗ

 -Μαθαίνουμε το τραγούδι: Ωραία που είναι η Κυριακή

 3δ. Μέρα και Νύχτα

 ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Ο ήλιος και το φεγγάρι * Ιωάννα Λημνίου

-Αφού ακούσουμε το παραπάνω παραδοσιακό τραγούδι παίρνουμε αφορμή να συζητήσουμε:

  • Πως δημιουργείται η Μέρα και η Νύχτα

Ο άξονας και η περιστροφή της Γης – Ημέρα & Νύχτα – YouTube

https://www.youtube.com › watch
DSC06233
  • Ποια γεγονότα διαδραματίζονται σε καθεμία από αυτές

( Καταγράφουμε τις απαντήσεις και κάνουμε δύο λίστες)

DSC06232

  • Τι θα γινόταν αν ο Ήλιος καταστραφεί και ποιες οι συνέπειες για τη Γη και τους ανθρώπους της

Και μια……δραματοποίηση

DSC04688

*

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

-Χρονική ακολουθία μέρας-νύχτας. Δίνουμε στα παιδιά ήλιους και αστεράκια και οδηγίες όπως:

Η γιαγιά θα μας επισκεφτεί και θα μείνει μαζί μας 2 μέρες και 2 νύχτες και καλούνται να δώσουν την χρονική ακολουθία

DSC04693

3

*

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ: ΑΝΑΓΝΩΣΗ

-Δίνουμε εικόνες που απεικονίζουν τα στάδια μιας μέρας και τα παιδιά διαβάζουν με την βοήθεια των εικόνων.

???????????????????????????????

-Στη συνέχεια προσπαθούν να κάνουν το ίδιο χωρίς αυτές.

???????????????????????????????

-Για την καλύτερη κατανόηση της δραστηριότητας,τοποθετούμε τις εικόνες,αλλά βάζουμε σε λάθος θέση τις λέξεις.Τα παιδιά παρατηρούν και διορθώνουν

ΚΑΙ….

DSC06234

-Τέλος, βοηθάμε έναν εργάτη να περάσει τη μέρα του. Βάζουμε τις εικόνες στη σωστή σειρά και αντιστοιχίζουν με την σωστή ώρα της μέρας

DSC04696

3

3

3ε Το ρολόϊ

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

  • Διαβάζουμε την Σταχτοπούτα και παίρνουμε αφορμή για συζήτηση ως προς:

-Πως κατάλαβε η Σταχτοπούτα την ώρα που έπρεπε να φύγει;

-Τι είναι το ρολόϊ; Σε τι μας είναι χρήσιμο;

-Ποια τα είδη του ρολογιού;

 Τα είδη του Ρολογιού

 -Τι θα γινόταν αν εξαφανιζόταν τα ρολόγια;

  • Τέλος, ετοιμάσαμε ρολογάκια με διαφορετική ώρα το καθένα και κάθε μέρα ένα παιδί διάλεγε το σωστό για να μας υποδείξει την έναρξη κάποιας δραστηριότητας

Κάπως έτσι….

DSC04697

*

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ: ΑΝΑΓΝΩΣΗ

 -Μαθαίνουμε πως γράφεται η λέξη Ρολόϊ και βρίσκουμε και άλλες λέξεις από Ρ

DSC06239

-Βοηθάμε τον φίλο μας τον Ημεροδεικτούλη να βρει το σωστό δρόμο για το ρολόϊ, μέσα από ένα λαβύρινθο

3

-Φτιάχνουμε καινούριες συλλαβές ενώνοντας το Ρ με τα φωνήεντα και παίζουμε με την βοήθεια εικόνων

DSC06240

*

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Διαβάζουμε το παραμύθι: Δε φοβάμαι το σκοτάδι και….

  • Ποιος φοβάται το σκοτάδι; Γιατί;
  • Τι άλλο φοβάστε;
  • Είναι αρνητικό ή θετικό συναίσθημα;
  • Αν ο φόβος είχε πρόσωπο πως θα ήταν;

DSC06242

  • Με ποιο τρόπο μπορούμε να διώξουμε το φόβο μας μακριά;

DSC06243

 Και τελειώνει το πρόγραμμά μας, κάνοντας στα παιδιά την ερώτηση:

-Ο χρόνος έρχεται και φεύγει. Αλλάζει τίποτε γύρω του ή μένουν όλα ίδια;

 ( Για να κατανοήσουν τις επιπτώσεις από το πέρασμα του χρόνου και να συμμετέχουν ζητάμε φωτογραφίες των παιδιών μας από τη βρεφική τους ηλικία και αφήνουμε να βγάλουν συμπεράσματα)

-Συζητάμε για τις επιπτώσεις που έχει το πέρασμα του χρόνου, σε ανθρώπους, ζώα, κτίρια και γενικότερα στη φύση

DSC04698

-Δείχνουμε σχετικές εικόνες και τα παιδιά δουλεύοντας ομαδικά,με την τεχνική της μεικτής τεχνικής,φτιάχνουν Τα μονοπάτια του χρόνου

DSC06244

 

 

 

 

 

 

 


3 σχόλια

  1. ΑΝΤΑ ΓΚΛΟΥΜΠΟΥ

    Εξαιρετική η ιστοσελίδα σας! Πολύ ενδιαφέρουσες οι δραστηριότητες για τη διατροφή και τη φιλαναγνωσία!
    Καλή συνέχεια στην προσπάθειά σας!

  2. Μαρία Πετκανοπούλου

    Μαρία και Δέσποινα συγχαρητήρια για την υπέροχη ιστοσελίδα σας!
    Αν και την περίμενα ανάλογη με την εικόνα που μου άφησε η επίσκεψη μου στο νηπιαγωγείο σας, πραγματικά ξεπέρασε τις προσδοκίες μου. Δεν μπορώ να σας πω πόση ώρα διαβάζω τις δραστηριότητες σας και απολαμβάνω. Δώστε στους μαθητές σας την αγάπη μου και φιλιά και πείτε τους ότι δεν τους ξεχνάω. Θα με έχετε τακτική επισκέπτρια από σήμερα το πρωί.

  3. Αντωνία

    χρονια πολλα!! τελειες οι δραστηριοτητες σας!! συγχαρητηρια!! θα μπορουσατε σας παρακαλω πολυ να μου στείλετε το παζλ στο εμαιλ μου antonia_aivalaki92@hotmail.com? ειναι υπεροχο

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>