«

»

Φεβ 14

ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

healthy_site2

Μια υγιής στάση ζωής είναι μεταδοτική, αλλά μην περιμένεις να ανταποκριθούν όλοι σ’αυτό. Εσύ, όμως, να παραμείνεις φορέας.

1. Τι είναι υγεία

Εικαστική αγωγή

-Ξεκινάμε την θεματική μας προσέγγιση κάνοντας στα παιδιά την εξής ερώτηση:

Τι είναι Υγεία; Αν ήταν πρόσωπο πως θα έμοιαζε;

DSC04879

-Αφού δώσουν τις απαντήσεις τους, παρουσιάζουμε την προτομή της Υγείας και μαθαίνουμε τι πίστευαν οι Αρχαίοι Έλληνες γι΄αυτή και….

  • Τι έτρωγαν οι Αρχαίοι Έλληνες

Τι έτρωγαν οι Αρχαίοι Έλληνες

(Πηγή: https://image.slidesharecdn.com/random-120205040234-phpapp02/85/-8-320.jpg?cb=1328414724)

  • Βλέπουμε και άλλα γλυπτά ,γνωρίζουμε διάσημους γλύπτες και περιγράφουμε τα σώματα
  •  Βάζουμε την Υγεία στον σωστό περιβάλλοντα χώρο…..για να αποκτήσουμε και μεις ανάλογα σώματα

Κάπως έτσι…

DSC04880

*

Προφορική επικοινωνία

-Διαβάζουμε το παραμύθι :Δύο αχώριστοι φίλοι (Οδηγός για Νηπιαγωγούς-Πανεπιστήμιο Κρήτης-Τμήμα Ιατρικής) και  συζητάμε για το τι πρέπει να κάνουμε για να είμαστε πάντα υγιείς

-Δημιουργούμε μια αφίσα και βάζουμε συναίσθημα στην Υγεία μας

DSC04881

*

Ανθρωπογενές περιβάλλον

Ο Ιπποκράτης και ο όρκος του

2. Τι πρέπει να τρώμε

Προφορική επικοινωνία

-Συζήτηση ως προς:

  • Τι αρέσει στα παιδιά να τρώνε

DSC04883

  • Τι δεν τους αρέσει
  • Τι κατάσταση επικρατεί στο σπίτι ανάλογα με τις επιλογές τους
  • Γιατί πρέπει να τρώμε όλα τα φαγητά
  • Τι θα γίνει αν τρώμε μόνο ένα είδος φαγητού

-Τέλος διαβάζουμε το παραμύθι :Το ταξίδι του Άνκα(Οδηγός για Νηπιαγωγούς-Πανεπιστήμιο

Κρήτης-Τμήμα Ιατρικής)

DSC04882

Ο ΑΝΚΑ, ο μικρός εξωγήινος

Ο Άνκα δεν είναι από τον δικό μας πλανήτη. Έρχεται από πολύ μακριά γι΄αυτό δεν ξέρει πως πρέπει να τρώει Τον βοηθήσαμε λοιπόν να κάνει μια σωστή διατροφή για να μη ξαναρρωστήσει

Ανθρωπογενές περιβάλλον

Η ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΩΝ ΤΡΟΦΩΝ – YouTube

https://www.youtube.com › watch
-Αφού παρακολουθήσουμε το παραπάνω βιντεάκι….
  • Φτιάξαμε  την πυραμίδα της Μεσογειακής διατροφής και έτσι θα είναι πάντα υγιής, αφού θα μπορεί να κάνει τους σωστούς συνδυασμούς

DSC06275

*

Μουσική αγωγή

-Μαθαίνουμε: Το τραγούδι της υγιεινής διατροφής

3. Γνωρίζω τα τρόφιμα

Μαθηματικά

-Αφού διαβάσουμε το παραμύθι :Μια φορά ήταν η Κολοτούμπα …..

  • Ομαδοποιούμε τα τρόφιμα σε…..
  1. Λαχανικά
  2. Όσπρια
  3. Φρούτα
  4. Γαλακτοκομικά
  5. Ξηρούς καρπούς
  6. Κρεατικά
  7. Δημητριακά

Και…

  1. Φυτικά
  2. Ζωικά
  3. Επεξεργασμένα

DSC04887

-Φτιάχνουμε το…..Τροφοχωριό και ….. γεμίζουμε το ψυγείο μας μας με τα τρόφιμα που πρέπει να τρώμε, ενώ πετάμε στον κάδο τις βλαβερές τροφές

DSC04888

DSC06277
*

Παιδί και γλώσσα: Γραφή

-Ρωτάμε τα παιδιά αν πηγαίνουν με τη μαμά για ψώνια και τι επιλογές σε τρόφιμα κάνουν

-Στη συνέχεια φτιάχνουν μία λίστα με ψώνια για να….βοηθήσουν τη μαμά να ψωνίσει σωστά και υγιεινά

DSC06278

*

Εικαστική  αγωγή

-Ξεκινάμε ρωτώντας τα παιδιά:

Πως φαντάζεσαι ότι θα είσαι αν δεν τρως σωστά; Ποια θα είναι φίλη σου η Υγεία ή η Αρρώστια;

DSC06279

-Και αφού συζητήσουμε για τις συνέπειες ενός άρρωστου σώματος, παίζουμε:

Η αλεπού γιατρός

4. Η δίαιτα του μαθητή

Μαθηματικά

-Διαβάζουμε το βιβλίο: Το φαγητό δεν είναι μόνο για να χορταίνουμε …..

  • Καταγράφουμε τις προτιμήσεις των παιδιών και φτιάχνουμε μια εβδομαδιαία δίαιτα: Την δίαιτα του μαθητή

DSC04889

*

Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση

- Διαβάζουμε το αίνιγμα : Mια βαρκούλα φορτωμένη στο λιμάνι πάει και μπαίνει αντικαθιστώντας λέξεις με εικόνες και αντίστροφα

11

Και την αποδίδουμε έτσι….

Η Βαρκούλα πρέπει να μπει σε ασφαλές λιμάνι Με τι τρόφιμα θα γεμίσει το αμπάρι της για να μην βουλιάξει και να φτάσει στον προορισμό της;

-Φτιάχνουμε στην μοκέτα ένα……θαλάσσιο δρόμο και βοηθάμε την βαρκούλα να φορτώσει σωστά και να φτάσει στο λιμάνι

DSC04890

Η βάρκα μας φόρτωσε υγιεινή τροφή και φτάνει ήρεμα στο λιμάνι

DSC04891

Η Βάρκα φόρτωσε ανθυγιεινές τροφές και….σηκώθηκε κύμα

-Κλείνοντας διαβάζουμε το παραμύθι: Στη χώρα των Σωστοφάγων

5.Τι παίρνουμε από τα τρόφιμα

Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση

-Παρουσιάζουμε στα παιδιά τρεις πίνακες με εικόνες και λέξεις τροφίμων ανά κατηγορία στοιχείων π.χ.Υδατάνθρακες,Λίπη, Πρωτεΐνες

  • Διαβάζουν
  • Εξηγούμε την σκοπιμότητα των παραπάνω στοιχείων
  • Αφού εξοικειωθούν με τις λέξεις του πίνακα,ανακατεύουμε τις κινητές κάρτες και τα παιδιά τις βάζουν στη σωστή ομάδα

???????????????????????????????

???????????????????????????????

???????????????????????????????

  • Αφήνουμε στα τραπεζάκια μας, τρία στεφάνια,όσα και τα παραπάνω στοιχεία.Τα παιδιά-τρόφιμα,έχοντας μπροστά τους κάρτες-λέξεις,κινούνται στο χώρο.Με το σταμάτημα της μουσικής ψάχνουν να βρουν το…σπίτι τους

DSC04895

DSC04896

*

Μαθηματικά

-Γεμίζουμε φούσκες με άμμο,παριστάνοντας το στομάχι μας

  • Τα παιδιά ζυγίζουν τις φούσκες-στομάχια

DSC04898

  • Σειροθετούν,από το βαρύτερο,στο ελαφρύτερο και αντίθετα

DSC04897

-Συζητάμε για αυτά που πρέπει να κάνουμε έτσι ώστε να βοηθάμε το στομάχι μας να επεξεργάζεται καλύτερα την τροφή που τρώμε

DSC04900

*

Ανθρωπογενές περιβάλλον

Έχουν όλοι φαγητό;

-Μέσα από εικόνες παίρνουμε αφορμή να συζητήσουμε για την πείνα στον κόσμο, αλλά και στη χώρα μας

  • Παροτρύνουμε τα παιδιά να βρουν λύσεις για να βοηθήσουμε αυτούς τους ανθρώπους
DSC04904

Έφτιαξαν μία……κοινωνική ταβέρνα και έτσι όλοι οι πεινασμένοι θα πηγαίνουν να τρώνε χωρίς χρήματα

  • Μαθαίνουμε για τις διάφορες οργανώσεις που στέλνουν βοήθεια σε φτωχές χώρες

DSC04905

6. Τροφή και βιταμίνες

Ανθρωπογενές περιβάλλον

«Τι είναι οι βιταμίνες;»

ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ για ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ και ΥΓΕΙΑ … – YouTube

https://www.youtube.com › watch
 -Γνωρίζουμε  τις βιταμίνες,ποιες είναι, γιατί τις χρειαζόμαστε, από που τις παίρνουμε και….
  • Διαβάζουμε το παραμύθι: Το γαμήλιο πάρτι και το δράμα μιας Βιταμίνης
  • Βοηθάμε τις βιταμίνες να πάνε στο σπίτι τους για να ξεκουραστούν μετά το γάμο.Ποιο είναι το σπίτι τους; Μα!!!! Το ανθρώπινο σώμα

DSC04906

Έτσι….

DSC04907

*

Μαθηματικά

-Φτιάχνουμε ένα πίνακα διπλής εισόδου και βοηθάμε τις βιταμίνες να μαζέψουν την……οικογένειά τους

DSC04908

Και ένα φύλλο εργασίας…

11

Φύλλο εργασίας

*

Θεατρική αγωγή

-Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες: Μέλη του σώματος και τρόφιμα

Με παντομίμα τα τρόφιμα βοηθούν τα μέλη του σώματος να λειτουργούν σωστά

7.Υγεία και ύπνος

Ανθρωπογενές περιβάλλον

-Ξεκινάμε διαβάζοντας το παραμύθι: Ο Ονειροφάνταστος διηγείται (Οδηγός για Νηπιαγωγούς-Πανεπιστήμιο Κρήτης-Τμήμα Ιατρικής) και…..

  1. Γνωρίζουμε τον αρχαίο θεό ύπνο και την οικογένειά του
  2. Συζητάμε για τις ευεργετικές ιδιότητες του ύπνου στο ανθρώπινο σώμα
  3. Προσπαθούμε να φανταστούμε πως θα ήταν ο Ορέστης, ο ήρωας του παραμυθιού, μετά από μέρες αϋπνίας

11

*

Εικαστική αγωγή

- Παρουσιάζουμε τον πίνακα του Felice Casorati :Tα όνειρα της ροδιάς

1

  • Παρατηρούμε και περιγράφουμε τον πίνακα
  • Παρατηρούμε τα χρώματα και μαντεύουμε την εποχή
  • Κάνουμε το προφίλ της ηρωίδας και της δίνουμε ένα όνομα

-Τέλος…..

11

*

Συναισθηματική αγωγή

- Αφού συζητήσουμε για τα όνειρα και το κάθε παιδί βρει τρόπους να αντιμετωπίζει τους εφιάλτες του….

……φτιάχνουν μία ομπρέλα προστασίας για να διώχνουν μακριά τα εφιαλτικά όνειρα

DSC04910

8. Υγεία και σωματική άσκηση

Ανθρωπογενές περιβάλλον

Εκτός από υγιεινή διατροφή και σωστό ύπνο τι άλλο πρέπει να κάνουμε για να έχουμε φίλη μας την Υγεία;

-Τα παιδιά εκφράζουν τις απόψεις τους και εστιάζουμε την προσοχή μας στην σωματική άσκηση

-Παρακολουθούμε…..και…

Σωματικές ασκήσεις

Γυμνάζεις το σώμα σου και με ποιον τρόπο;

11

-Φτιάχνουμε μία αφίσα για να τονίσουμε  τις ωφέλειες της σωματικής άσκησης με τίτλο:

Παρέα με την γυμναστική, κάνω δυνατό κορμί

DSC04914

*

Προφορική επικοινωνία

DSC02054-e1447833609130

Η Κολοτούμπα επιστρέφει χαρούμενη από τις επιδόσεις της αφού έμαθε να τρώει σωστά, να κοιμάται καλά και να αθλείται καθημερινά Αποφασίσαμε λοιπόν να της πάρουμε μία συνέντευξη

-Τα παιδιά έγραψαν τις ερωτήσεις που ήθελαν να τις κάνουν

  • Γιατί αποφάσισες να γίνεις αθλήτρια;
  •  Πως είναι η μέρα ενός αθλητή ;
  •  Γιατί είναι καλό να γυμναζόμαστε;
  • Ποιες τροφές προτιμάει ένας αθλητής;
  •  Τώρα που πέτυχες τον στόχο σου θα συνεχίσεις να γυμνάζεσαι;
  • Τι τρως για πρωινό;
  • Τι ώρα πας για ύπνο το βράδυ;
  • Πόσο συχνά αρρωσταίνεις;

-Και με αφορμή την συνέντευξη και τον τρόπο γραφής του παραμυθιού, γνωρίσαμε ένα νέο είδος γραπτού λόγου «το κόμικ »

DSC04913

*

Φυσική αγωγή

-Παρακολουθούμε και…..γυμναζόμαστε με το παρακάτω βιντεάκι

0 λεπτά ασκήσεις για όλο το σώμα. 10 λεπτά γυμναστική στο σπίτι

 9.Υγεία και υγιεινή σώματος

 Ανθρωπογενές περιβάλλον

Παρόλο που ….τραφήκαμε υγιεινά, που κάναμε την γυμναστική μας και κοιμηθήκαμε στην ώρα μας, είχαμε έναν απρόσκλητο και ανεπιθύμητο επισκέπτη Ένα αποκρουστικό μικρόβιο!!!!!! Μα τι συμβαίνει; Θέλουμε να το διώξουμε γι΄αυτό αναλάβαμε δράση.

-Η φίλη μας Υγεία μας βοήθησε. Μας έδειξε πολλές εικόνες και video ….

(Το παρακάτω βίντεο, καθώς και οι εικόνες ήταν αυτά που αποκομίσαμε από την εκπαιδευτική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε από την σύμβουλό μας Μαρτίδου Ραχήλ με θέμα : ΥΓΙΕΙΝΗ ΣΩΜΑΤΟΣ Ομιλήτρια η κυρία Γούτα Μαρία που ανάμεσα σε πολλές και χρήσιμες πληροφορίες μας έδωσε και σχετικό υλικό)

17T41UBTU

Αφού παρατηρήσουμε καλά την εικόνα, βάζουμε σε εφαρμογή τα βήματα ένα προς ένα και την τοποθετούμε σε εμφανές σημείο στην τουαλέτα

 και πήραμε αφορμή να αρχίσουμε συζήτηση για…..

  •  Γιατί πρέπει να πλένουμε τα χέρια μας πριν και μετά το φαγητό;
  • Γιατί πρέπει να κάνουμε μπάνιο κάθε μέρα;
  • Γιατί πρέπει να κόβουμε τα νύχια μας συχνά;
  • Πρέπει να βουρτσίζουμε τα δόντια μας;
  • Τι κάνουμε όταν χτυπάμε και όταν αρρωσταίνουμε;

-Δείχνουμε στα παιδιά εικόνες σχετικές και χρωματίζουν τις ενέργειες που εκτελούν καθημερινά

Scan
Κάναμε πρακτική εξάσκηση και γίναμε ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΙ κυνηγοί μικροβίων

DSC04916

???????????????????????????????
*

Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση

Και ήρθε η ώρα να διώξουμε μακριά το αποκρουστικό μικρόβιο

-Φτιάχνουμε ένα πίνακα αναφοράς με……τους εξολοθρευτές των μικροβίων και τον διαβάζουμε για να ξέρουμε με ποιον…..τρόπο πολεμάει ο καθένας

-Ένα παιδί υποδύεται το μικρόβιο και τα άλλα τους εξολοθρευτές Κάθε φορά που ένας  εξολοθρευτής μπαίνει στη…μάχη το μικρόβιο τσαλακώνεται μέχρι να εξαφανιστεί τελείως

DSC04919

DSC04920

*

Θεατρική αγωγή

-Παίζουμε στο κουκλοθέατρο:Στο μπάνιο της Μυρτώς

(Οδηγός για Νηπιαγωγούς-Πανεπιστήμιο Κρήτης-Τμήμα Ιατρικής) 

 Και αποχαιρετήσαμε την Υγεία, φτιάχνοντας την αγαπημένη κόρη της την: ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

 ???????????????????????????????

και ακούγοντας χρήσιμες πληροφορίες από τον Διατροφολόγο ΙΟΡΔΑΝΗ ΔΟΥΡΒΑΝΙΔΗ 

images (1)

                               

                                                                               

4 σχόλια

Μεταπήδηση στη φόρμα σχολίων

  1. μαρια

    Πρωτότυπες,ενδιαφέρουσες,εύστοχες όλες οι δραστηριότητες.μπραβο σας κοριτσια γράψατε πάλι!!! :-) 1ο νηπιαγωγειο καλλικρατειας

  2. Κρυστα

    Μπράβο κορίτσια,πολύ προσεγμένη δουλειά με πολύ μεράκι κι ωραίες ιδέες!!!!!

  3. Χαρίκλεια

    Μπράβο!!! Πλήρης προσέγγιση!!

  4. ΝΤΙΝΑ

    Όλα ωραία κορίτσια!!Αλλά γιατί δεν ανοίγουν οι εικόνες;;;;;

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>