Εργαστήριο 1ο: «Υγεία, η αχώριστη φίλη μου»
Δραστηριότητα 1η
-Ξεκινάμε την 1η δραστηριότητα του 1ου εργαστηρίου κάνοντας στα παιδιά την εξής ερώτηση:
«Τι είναι Υγεία; Αν ήταν πρόσωπο πως θα έμοιαζε;»
Φύλλο αξιολόγησης
-Αφού ζωγραφίσουν τις απαντήσεις τους, παρουσιάζουμε την προτομή της Υγείας και μαθαίνουμε τι πίστευαν οι Αρχαίοι Έλληνες γι΄ αυτή
- Τι έτρωγαν οι Αρχαίοι Έλληνες
(Πηγή: https://image.slidesharecdn.com/random-120205040234-phpapp02/85/-8-320.jpg?cb=1328414724)
- Βλέπουμε και άλλα γλυπτά ,γνωρίζουμε διάσημους γλύπτες και περιγράφουμε τα σώματα
- Φτιάχνουμε την προτομή της Υγείας.
Δραστηριότητα 2η
-Διαβάζουμε το παραμύθι :Δύο αχώριστοι φίλοι (Οδηγός για Νηπιαγωγούς-Πανεπιστήμιο Κρήτης-Τμήμα Ιατρικής) και συζητάμε για το τι πρέπει να κάνουμε για να είμαστε πάντα υγιείς
«Πότε η Υγεία είναι χαρούμενη και πότε λυπημένη;»
Φύλλο αξιολόγησης
Δραστηριότητα 3η
-Ζητάμε από τα παιδιά να μας πουν τις επιλογές τους στα τρόφιμα και το καθένα ζωγραφίζει αυτό που του αρέσει περισσότερο
-Φτιάχνουμε μία λίστα, όπου καταγράφουμε την επιλογή του καθενός.
- Ποιο παιδί είναι αχώριστος φίλος της Υγείας;
-Ο Φίλος της Υγείας παίρνει μια αναμνηστική φωτογραφία της στο σπίτι.
Εργαστήριο 2ο: Οι τροφές, σωματοφύλακες μας
Δραστηριότητα 1η
-Γιατί πρέπει να τρώμε όλα τα φαγητά
-Γνωρίζουμε τους…..σωματοφύλακες των φαγητών, παρουσιάζοντας στα παιδιά τρεις πίνακες με εικόνες και λέξεις τροφίμων ανά κατηγορία στοιχείων π.χ. Υδατάνθρακες, Λίπη, Πρωτεΐνες
- Εξηγούμε την σκοπιμότητα των παραπάνω στοιχείων
- Αφού εξοικειωθούν με τις λέξεις του πίνακα, ανακατεύουμε τις κινητές κάρτες και τα παιδιά τις βάζουν στη σωστή ομάδα
- Αφήνουμε στα τραπεζάκια μας, τρία στεφάνια, όσα και τα παραπάνω στοιχεία. Τα παιδιά-τρόφιμα, έχοντας μπροστά τους κάρτες-λέξεις, κινούνται στο χώρο. Με το σταμάτημα της μουσικής ψάχνουν να βρουν το…σπίτι τους
Δραστηριότητα 2η
Η ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΩΝ ΤΡΟΦΩΝ – YouTube
- Φτιάξαμε την πυραμίδα της Μεσογειακής διατροφής και έτσι θα είναι πάντα υγιής, αφού θα μπορεί να κάνει τους σωστούς συνδυασμούς
Δραστηριότητα 3η
-Τι θα γίνει αν τρώμε μόνο ένα είδος φαγητού;
- Διαβάζουμε το παραμύθι :Το ταξίδι του Άνκα(Οδηγός για Νηπιαγωγούς-Πανεπιστήμιο
Κρήτης-Τμήμα Ιατρικής)
- Επιστρέφουμε στην 3η δραστηριότητα του 1ου εργαστηρίου και προτρέπουμε τα παιδιά να φανταστούν πως θα έμοιαζαν, αν ακολουθούσαν τις διατροφικές συνήθειες του Άνκα, ζωγραφίζοντας τον εαυτό τους μέσα σε έναν …..καθρέφτη
Εργαστήριο 3ο:
*
Μουσική αγωγή
-Μαθαίνουμε: Το τραγούδι της υγιεινής διατροφής
*
Παιδί και γλώσσα: Γραφή
-Ρωτάμε τα παιδιά αν πηγαίνουν με τη μαμά για ψώνια και τι επιλογές σε τρόφιμα κάνουν
-Στη συνέχεια φτιάχνουν μία λίστα με ψώνια για να….βοηθήσουν τη μαμά να ψωνίσει σωστά και υγιεινά
*
Εικαστική αγωγή
-Ξεκινάμε ρωτώντας τα παιδιά:
Πως φαντάζεσαι ότι θα είσαι αν δεν τρως σωστά; Ποια θα είναι φίλη σου η Υγεία ή η Αρρώστια;
-Και αφού συζητήσουμε για τις συνέπειες ενός άρρωστου σώματος, παίζουμε:
Η αλεπού γιατρός
4. Η δίαιτα του μαθητή
Μαθηματικά
-Διαβάζουμε το βιβλίο: Το φαγητό δεν είναι μόνο για να χορταίνουμε …..
- Καταγράφουμε τις προτιμήσεις των παιδιών και φτιάχνουμε μια εβδομαδιαία δίαιτα: Την δίαιτα του μαθητή
*
Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση
- Διαβάζουμε το αίνιγμα : Mια βαρκούλα φορτωμένη στο λιμάνι πάει και μπαίνει αντικαθιστώντας λέξεις με εικόνες και αντίστροφα
Και την αποδίδουμε έτσι….
Η Βαρκούλα πρέπει να μπει σε ασφαλές λιμάνι Με τι τρόφιμα θα γεμίσει το αμπάρι της για να μην βουλιάξει και να φτάσει στον προορισμό της;
-Φτιάχνουμε στην μοκέτα ένα……θαλάσσιο δρόμο και βοηθάμε την βαρκούλα να φορτώσει σωστά και να φτάσει στο λιμάνι
-Κλείνοντας διαβάζουμε το παραμύθι: Στη χώρα των Σωστοφάγων
- Αφήνουμε στα τραπεζάκια μας, τρία στεφάνια,όσα και τα παραπάνω στοιχεία.Τα παιδιά-τρόφιμα,έχοντας μπροστά τους κάρτες-λέξεις,κινούνται στο χώρο.Με το σταμάτημα της μουσικής ψάχνουν να βρουν το…σπίτι τους
*
Μαθηματικά
-Γεμίζουμε φούσκες με άμμο,παριστάνοντας το στομάχι μας
- Τα παιδιά ζυγίζουν τις φούσκες-στομάχια
- Σειροθετούν,από το βαρύτερο,στο ελαφρύτερο και αντίθετα
-Συζητάμε για αυτά που πρέπει να κάνουμε έτσι ώστε να βοηθάμε το στομάχι μας να επεξεργάζεται καλύτερα την τροφή που τρώμε
*
Ανθρωπογενές περιβάλλον
-Μέσα από εικόνες παίρνουμε αφορμή να συζητήσουμε για την πείνα στον κόσμο, αλλά και στη χώρα μας
- Παροτρύνουμε τα παιδιά να βρουν λύσεις για να βοηθήσουμε αυτούς τους ανθρώπους
- Μαθαίνουμε για τις διάφορες οργανώσεις που στέλνουν βοήθεια σε φτωχές χώρες
6. Τροφή και βιταμίνες
Ανθρωπογενές περιβάλλον
«Τι είναι οι βιταμίνες;»
ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ για ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ και ΥΓΕΙΑ … – YouTube
- Διαβάζουμε το παραμύθι: Το γαμήλιο πάρτι και το δράμα μιας Βιταμίνης
- Βοηθάμε τις βιταμίνες να πάνε στο σπίτι τους για να ξεκουραστούν μετά το γάμο.Ποιο είναι το σπίτι τους; Μα!!!! Το ανθρώπινο σώμα
Έτσι….
*
Μαθηματικά
-Φτιάχνουμε ένα πίνακα διπλής εισόδου και βοηθάμε τις βιταμίνες να μαζέψουν την……οικογένειά τους
Και ένα φύλλο εργασίας…
*
Θεατρική αγωγή
-Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες: Μέλη του σώματος και τρόφιμα
Με παντομίμα τα τρόφιμα βοηθούν τα μέλη του σώματος να λειτουργούν σωστά
7.Υγεία και ύπνος
Ανθρωπογενές περιβάλλον
-Ξεκινάμε διαβάζοντας το παραμύθι: Ο Ονειροφάνταστος διηγείται (Οδηγός για Νηπιαγωγούς-Πανεπιστήμιο Κρήτης-Τμήμα Ιατρικής) και…..
- Γνωρίζουμε τον αρχαίο θεό ύπνο και την οικογένειά του
- Συζητάμε για τις ευεργετικές ιδιότητες του ύπνου στο ανθρώπινο σώμα
- Προσπαθούμε να φανταστούμε πως θα ήταν ο Ορέστης, ο ήρωας του παραμυθιού, μετά από μέρες αϋπνίας
*
Εικαστική αγωγή
- Παρουσιάζουμε τον πίνακα του Felice Casorati :Tα όνειρα της ροδιάς
- Παρατηρούμε και περιγράφουμε τον πίνακα
- Παρατηρούμε τα χρώματα και μαντεύουμε την εποχή
- Κάνουμε το προφίλ της ηρωίδας και της δίνουμε ένα όνομα
-Τέλος…..
*
Συναισθηματική αγωγή
- Αφού συζητήσουμε για τα όνειρα και το κάθε παιδί βρει τρόπους να αντιμετωπίζει τους εφιάλτες του….
……φτιάχνουν μία ομπρέλα προστασίας για να διώχνουν μακριά τα εφιαλτικά όνειρα
8. Υγεία και σωματική άσκηση
Ανθρωπογενές περιβάλλον
Εκτός από υγιεινή διατροφή και σωστό ύπνο τι άλλο πρέπει να κάνουμε για να έχουμε φίλη μας την Υγεία;
-Τα παιδιά εκφράζουν τις απόψεις τους και εστιάζουμε την προσοχή μας στην σωματική άσκηση
-Παρακολουθούμε…..και…
Γυμνάζεις το σώμα σου και με ποιον τρόπο;
-Φτιάχνουμε μία αφίσα για να τονίσουμε τις ωφέλειες της σωματικής άσκησης με τίτλο:
Παρέα με την γυμναστική, κάνω δυνατό κορμί
*
Προφορική επικοινωνία
Η Κολοτούμπα επιστρέφει χαρούμενη από τις επιδόσεις της αφού έμαθε να τρώει σωστά, να κοιμάται καλά και να αθλείται καθημερινά Αποφασίσαμε λοιπόν να της πάρουμε μία συνέντευξη
-Τα παιδιά έγραψαν τις ερωτήσεις που ήθελαν να τις κάνουν
- Γιατί αποφάσισες να γίνεις αθλήτρια;
- Πως είναι η μέρα ενός αθλητή ;
- Γιατί είναι καλό να γυμναζόμαστε;
- Ποιες τροφές προτιμάει ένας αθλητής;
- Τώρα που πέτυχες τον στόχο σου θα συνεχίσεις να γυμνάζεσαι;
- Τι τρως για πρωινό;
- Τι ώρα πας για ύπνο το βράδυ;
- Πόσο συχνά αρρωσταίνεις;
-Και με αφορμή την συνέντευξη και τον τρόπο γραφής του παραμυθιού, γνωρίσαμε ένα νέο είδος γραπτού λόγου «το κόμικ »
*
Φυσική αγωγή
-Παρακολουθούμε και…..γυμναζόμαστε με το παρακάτω βιντεάκι
0 λεπτά ασκήσεις για όλο το σώμα. 10 λεπτά γυμναστική στο σπίτι
9.Υγεία και υγιεινή σώματος
Ανθρωπογενές περιβάλλον
Παρόλο που ….τραφήκαμε υγιεινά, που κάναμε την γυμναστική μας και κοιμηθήκαμε στην ώρα μας, είχαμε έναν απρόσκλητο και ανεπιθύμητο επισκέπτη Ένα αποκρουστικό μικρόβιο!!!!!! Μα τι συμβαίνει; Θέλουμε να το διώξουμε γι΄αυτό αναλάβαμε δράση.
-Η φίλη μας Υγεία μας βοήθησε. Μας έδειξε πολλές εικόνες και video ….
(Το παρακάτω βίντεο, καθώς και οι εικόνες ήταν αυτά που αποκομίσαμε από την εκπαιδευτική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε από την σύμβουλό μας Μαρτίδου Ραχήλ με θέμα : ΥΓΙΕΙΝΗ ΣΩΜΑΤΟΣ Ομιλήτρια η κυρία Γούτα Μαρία που ανάμεσα σε πολλές και χρήσιμες πληροφορίες μας έδωσε και σχετικό υλικό)

Αφού παρατηρήσουμε καλά την εικόνα, βάζουμε σε εφαρμογή τα βήματα ένα προς ένα και την τοποθετούμε σε εμφανές σημείο στην τουαλέτα
και πήραμε αφορμή να αρχίσουμε συζήτηση για…..
- Γιατί πρέπει να πλένουμε τα χέρια μας πριν και μετά το φαγητό;
- Γιατί πρέπει να κάνουμε μπάνιο κάθε μέρα;
- Γιατί πρέπει να κόβουμε τα νύχια μας συχνά;
- Πρέπει να βουρτσίζουμε τα δόντια μας;
- Τι κάνουμε όταν χτυπάμε και όταν αρρωσταίνουμε;
-Δείχνουμε στα παιδιά εικόνες σχετικές και χρωματίζουν τις ενέργειες που εκτελούν καθημερινά
Κάναμε πρακτική εξάσκηση και γίναμε ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΙ κυνηγοί μικροβίων
*
Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση
Και ήρθε η ώρα να διώξουμε μακριά το αποκρουστικό μικρόβιο
-Φτιάχνουμε ένα πίνακα αναφοράς με……τους εξολοθρευτές των μικροβίων και τον διαβάζουμε για να ξέρουμε με ποιον…..τρόπο πολεμάει ο καθένας
-Ένα παιδί υποδύεται το μικρόβιο και τα άλλα τους εξολοθρευτές Κάθε φορά που ένας εξολοθρευτής μπαίνει στη…μάχη το μικρόβιο τσαλακώνεται μέχρι να εξαφανιστεί τελείως
*
Θεατρική αγωγή
-Παίζουμε στο κουκλοθέατρο:Στο μπάνιο της Μυρτώς
(Οδηγός για Νηπιαγωγούς-Πανεπιστήμιο Κρήτης-Τμήμα Ιατρικής)
και ακούγοντας χρήσιμες πληροφορίες από τον Διατροφολόγο ΙΟΡΔΑΝΗ ΔΟΥΡΒΑΝΙΔΗ
4 σχόλια
Μεταπήδηση στη φόρμα σχολίων ↓
μαρια
15 Φεβρουαρίου 2015 στις 11:00 (UTC 0) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Πρωτότυπες,ενδιαφέρουσες,εύστοχες όλες οι δραστηριότητες.μπραβο σας κοριτσια γράψατε πάλι!!!
1ο νηπιαγωγειο καλλικρατειας
Κρυστα
15 Φεβρουαρίου 2015 στις 14:06 (UTC 0) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Μπράβο κορίτσια,πολύ προσεγμένη δουλειά με πολύ μεράκι κι ωραίες ιδέες!!!!!
Χαρίκλεια
29 Νοεμβρίου 2015 στις 13:25 (UTC 0) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Μπράβο!!! Πλήρης προσέγγιση!!
ΝΤΙΝΑ
17 Νοεμβρίου 2017 στις 20:58 (UTC 0) Σύνδεση με αυτό το σχόλιο
Όλα ωραία κορίτσια!!Αλλά γιατί δεν ανοίγουν οι εικόνες;;;;;