«

»

Φεβ 20

Απόκριες, Δραστηριότητες

50eff4176a70011Ο άνθρωπος είναι λιγότερο ο εαυτός του όταν μιλάει ως ο εαυτός του. Δώσ? του μια μάσκα και θα σου πει την αλήθεια.

1η Μέρα

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Παρουσιάζουμε στα παιδιά τον πίνακα ζωγραφικής του Σπύρου Βασιλείου «Το τραπέζι της Καθαρής Δευτέρας»(Το κουτί της τέχνης,Σοφίας Γιαλουράκη)

  • Στην αρχή ο πίνακας δίνεται με τέτοιο τρόπο, ώστε το τραπέζι να είναι άδειο.Ζητάμε από τα παιδιά να μαντέψουν τι φαγητά έχει το τραπέζι
  • Στη συνέχεια, παρουσιάζουμε ολοκληρωμένο τον πίνακα και αρχίζουμε την επεξεργασία τους ως εξής:

-Πόσοι χαρταετοί υπάρχουν στον πίνακα?

-Πόσα είναι τα καπέλα?

-Τι  υπάρχει πάνω στο τραπέζι?

-Ποια σχήματα κυριαρχούν στον πίνακα?

-Τι εποχή να είναι άραγε?

-Γιατί υπάρχει το μπαστούνι?Ποιος να είναι ο ιδιοκτήτης του?

-Υπάρχει κάποιο πρόσωπο στον πίνακα?

-Ποια γιορτή πλησιάζει?

  • Αφού γνωρίσουμε τον πίνακα,τον…….ζωντανεύουν και του δίνουν φωνή

DSC03797

*

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

-Ο πίνακας μας έδωσε αφορμή να συνεχίσουμε την συζήτηση ως προς:

  • Τι είναι Απόκριες
  • Τι σημαίνει η λέξη
  • Τι συνηθίζουμε να κάνουμε αυτήν τη γιορτή
  • Άρματα-Βασιλιάς Καρνάβαλος
  • Νηστεία

DSC03798

  • Το καρναβάλι και η πορεία του στο χρόνο

-Τέλος, δουλεύοντας ομαδικά τα παιδιά φτιάχνουν τον δικό τους πίνακα

*

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

-Διαβάζουμε το παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά «Τρεις Αποκριάτικες κορδέλες»

και……

DSC03799

2η Μέρα

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ: ΑΝΑΓΝΩΣΗ

-Διαβάζουμε το ποιήμα του Γιώργου Κρόκου: Τα παιδιά πειράζουν τον κλόουν

-Και επειδή ο κλόουν μας στεναχωρέθηκε με όλα αυτά τα πειράγματα και έχασε την στολή του…..

Τον βοηθάμε να την ξαναβρεί

DSC03802

*

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Παίζουμε με το καπέλο τουν κλόουν

-Απλώνουμε στο πάτωμα, αριθμούς από το 1 ως το 10 (κουτσό)

-Τα παιδιά παίζουν και ταυτόχρονα ονομάζουν τους αριθμούς

-Στη συνέχεια,αναγνωρίζουν τον αριθμό που θα τους υποδείξουμε και αφήνουν δίπλα τόσα καπέλα όσα λέει ο αριθμός

DSC03804

 *

ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Παιχνίδι «Ο πεινασμένος κλόουν»

 DSC03806

3η Μέρα

ΑΝΑΓΝΩΣΗ

-Διαβάζουμε το παραδοσιακό ποίημα «Ποντικός σαμαρωμένος»

  • Ακούμε εντυπώσεις και σχόλια
  • Εξηγούμε άγνωστες λέξεις
  • Απαγγέλουν μαζί μας
  • Εκφράζουν αυτά που αντιλήφθηκαν από το ποίημα

-Στη συνέχεια απομονώνουμε τη φράση του ποιήματος «τα κολοκύθια είχαν νερό»

  • Τοποθετούμε πάνω από τις λέξεις,την εικόνα και διαβάζουν
  • Αφαιρούμε τις λέξεις,αφήνουμε τις εικόνες και ξαναδιαβάζουν

DSC03809

  • Αντιστρέφουμε τη θέση των εικόνων και ενθαρρύνουμε τα παιδιά να διαβάσουν τη νέα φράση
  • Διορθώνουν

 *

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

- Γραμμές : Ο ήρωας του ποιήματός μας, ζητάει τη βοήθειά μας να φτάσει στο καράβι

  • Ένα παιδί γίνεται ποντικός
  • Στη μοκέτα απλώνουμε χαρτί του μέτρου και τοποθετούμε συγκεκριμένα σημεία αναφοράς :
  1. Την ποντικότρυπα του Ζαφείρη
  2. Την κυρία ποντικίνα
  3. Το χωριό
  4. Την παραλία
  5. Το πλοίο
  • Το νήπιο-ποντικός ξεκινάει το ταξίδι του για το καράβι, κάνοντας τΙς διαδρομές πάνω στο χαρτί μέτρου
  • Τα υπόλοιπα παιδιά καταγράφουν  στο χαρτί τους.

DSC03811

-Αφού βοηθήσουμε τον Ζαφείρη,εστιάζουμε την προσοχή μας στις γραμμές που δημιουργούνται  στα χαρτιά των παιδιών

  • Τις ονομάζουμε
  • Τις φτιάχνουν με διάφορα υλικά, με το σώμα τους, τις ψάχνουν στην τάξη

ΜΟΥΣΙΚΗ

-Δραματοποιούμε το τραγούδι

4η Μέρα

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

  • Μέσα από το κατάλληλο εποπτικό υλικό, γνωρίζουμε τις πόλεις της Ελλάδας με το μεγαλύτερο Καρναβάλι
  • Εντοπίζουμε τις πόλεις στο χάρτη και ετοιμαζόμαστε να ταξιδέψουμε σε αυτές

-Ορίζουμε στην τάξη τις πόλεις-σταθμούς που θέλουμε να επισκεφτούμε

-Τα νήπια- ταξιδιώτες, επιλέγουν προορισμό και κόβουν…εισιτήρια

DSC03817

-Η νηπιαγωγός έχει το ρόλο του οδηγού στο λεωφορείο της……. τρελής χαράς

DSC03819

-Κάθε φορά που ο οδηγός ανακοινώνει ένα προορισμό τα νήπια που τον επέλεξαν κατεβαίνουν και κατευθύνονται στην αντίστοιχη πόλη

 *

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

  • Τα νήπια-ταξιδιώτες, ανάλογα με την πόλη που διάλεξαν,ψάχνουν για πληροφορίες στο Η/Υ

ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΑ ΕΘΙΜΑ

  • Ετσι δουλεύοντας κατά ομάδες,ζωγραφίζουν τζάρους από την Ξάνθη,μπαμπούγερους από τη Δράμα,κουδουνάτους από την Σκύρο

DSC03820

 *

 

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Χορεύουμε το Γαϊτανάκι

DSC03822

5η Μέρα

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

-Διαβάζουμε το παραμύθι»Το καλάμι που ήθελε να πετάξει» (Ελένη-Ξένη Τσούση)(http://pitsinacrafts.blogspot.gr)

-Aκούμε τις εντυπώσεις των παιδιών

-Το κάθε παιδί φαντάζεται τι σχήμα πήρε ο χαρταετός του παραμυθιού μας

-Ξεπατικώνει το σχήμα σε κανσόν και το στολίζει, φτιάχνοντας έτσι ένα χαρταετό

DSC03823

-Τα παιδιά γίνονται αέρηδες και κάθε φορά……..σηκώνουν ψηλά ένα χαρταετό

 *

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ: ΓΡΑΦΗ

Το όνειρο του καλαμιού ήταν να πετάξει ψηλά σαν το χαρταετό. Ποιο το δικό σας όνειρο;

-Γράφει και ζωγραφίζει ο καθένας το δικό του

DSC03824

 *

Αποχαιρετήσαμε την Αποκριάτικη εβδομάδα μας παίζοντας……..

ΧΑΣΚΑ

DSC03825

 Και κάτι από τα….καλλιτενχήματά μας

DSC03807DSC03808

………….ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΜΕ ΥΓΕΙΑ!!!!!!!!!

 

2 σχόλια

  1. Στέφανος

    Εξαιρετικό άρθρο με πολύ όμορφες και διδακτικές δραστηριότητες.
    Επίσης πολύ καλή η παρουσίαση σε ηλεκτρονική μορφή.

    Πιστεύω ότι είναι μια διαφορετική και πολύ χρήσιμη προσέγγιση μεταξύ εκπαιδευτικής δραστηριότητας σε αυτή τη βαθμίδα εκπαίδευσης και της παρεξηγημένης εικόνας που έχει πολύς κόσμος για την δουλειά που γίνεται στα Νηπιαγωγεία.

    Συγχαρητήρια στους συντελεστές αυτής της ιδέας και πολύ περισσότερο στους εκπαιδευτικούς που αφιερώνουν προσωπικό χρόνο και άλλους πόρους για να ενημερωνόμαστε άμεσα και με σύγχρονο ηλεκτρονικό τρόπο. Θα πρέπει να ενισχυθούν κι άλλο οι ΤΠΕ στα νηπιαγωγεία και να ενταχθούν και διαδραστικά μέσα για την εκπαίδευση.

  2. ΑΝΝΑ

    Συγχαρητήρια! Συνεχίστε την καλή δουλειά & χαίρομαι ιδιαίτερα που στη θεματική για το καρναβάλι δεν παραλείψατε ν’αναφέρετε και τα αποκριάτικα έθιμα της Ξάνθης μας .Περιμένουμε και το δικό σας σχόλιο στην ιστοσελίδα του 11ου Νηπιαγωγείου Ξάνθης.πολλούς χαιρετισμούς σε όλες.ΑΝΝΑ.

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>