«

»

Μαρ 05

Στοματική υγιεινή, Δραστηριότητες

Καταγραφή  Η σωστή στοματική υγιεινή εξασφαλίζει ένα στόμα υγιές και μία ευχάριστη αναπνοή. Η συστηματική και σωστή στοματική υγιεινή είναι από τα πιο σημαντικά πράγματα για τα δόντια και τα ούλα. Τα υγιή δόντια όχι μόνο κάνουν να φαινόμαστε και να νιώθουμε καλά, αλλά επιτρέπουν και να τρώμε και να μιλάμε σωστά. Η καλή υγεία του στόματος είναι σημαντική για τη συνολική ευεξία. Η στοματική υγιεινή, επομένως, έχει μεγάλη σημασία για την υγεία του σώματός. Γι’ αυτό πρέπει να την αντιμετωπίζουμε με την προσοχή και τη σοβαρότητα που της ταιριάζει.

1η Δραστηριότητα

Στο τραπέζι της παρατήρησης, βάζουμε πιάτα με λιχουδιές: σοκολάτες, γαριδάκια, γλειφιτζούρια, καραμέλες και άλλα τέτοια . Ξεκινάμε την συζήτηση μας…παρέα με την ΤΕΡΗΔΟΝΑ

  • Σας αρέσουν αυτές οι λιχουδιές; Πόσο συχνά τις τρώτε;
  • Πλένετε τα δόντια σας μετά; Τι θα γίνει αν δεν τα πλένετε;
  • Πλένετε τα δόντια σας μετά από κάθε γεύμα;
  • Που πηγαίνουμε όταν ένα δόντι μας πονάει;
  • Τι πρέπει να κάνουμε για να έχουμε γερά δόντια;
  • Τι γίνεται όταν έχουμε χαλασμένα δόντια;
  • Αν δεν είχαμε καθόλου δόντια;

-Ξαφνικά καθώς συζητούσαμε ξεσπάει ένας απίστευτος καβγάς. Γυρίζουμε και τι να δούμε; Μάλωναν… δύο δόντια. Το ένα γερό και χαμογελαστό, και το άλλο άσχημο και κατσούφικο και να φανταστείτε ότι ζουν στο…..ίδιο σπίτι

(Τα παιδιά επινοούν ένα διάλογο και καταλήγουμε  στην παρακάτω ομαδική δραστηριότητα)

-Για να δώσουμε λύση και να σταματήσει ο καβγάς χωρίσαμε τα δόντια , κάπως έτσι….

Τα παιδιά όμως ποιο θα επισκέπτονται πιο συχνά; Με ποιο δόντι θα έχουν φιλίες;

473414357_1302084121033499_3184177080636090071_n

- Φύλλο αξιολόγησης

474235852_1129218568849926_2299866115512255432_n

  • Τέλος, παρακολουθούμε…

2η Δραστηριότητα

 -Παρουσιάζουμε στα παιδιά εικόνες που απεικονίζουν, τρόφιμα και αντικείμενα που χρησιμοποιούμε για την στοματική υγιεινή. Τα ονομάζουν

-Στη συνέχεια ομαδοποιούν:

  • Ποια είναι τρόφιμα
  • Ποια αντικείμενα
  • Ποια είναι φρούτα και ποια ροφήματα
  • Ποιες τροφές είναι ωφέλιμες και ποιες βλαβερές για τα δόντια
  • Προϊόντα που χρησιμοποιούμε για την πρόληψη της τερηδόνας

472575548_924790093014016_2968763430943725114_n

3η Δραστηριότητα

 -Διαβάζουμε: Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Τρυποδόντης

4η Δραστηριότητα

 -Για να αγαπήσουμε τα δόντια μας πρέπει να τα γνωρίσουμε. Έτσι μαθαίνουμε:

  • Πόσα δόντια έχουμε;
  • Πότε βγαίνουν τα πρώτα δόντια και πως λέγονται;
  • Ποια είναι τα μόνιμα δόντια;
  • Από τι υλικό είναι φτιαγμένα;
  • Που στηρίζονται και πως;
  • Σε τι μας χρησιμεύουν και ποιες οι αρρώστιες των δοντιών;
  • Πως μπορούμε να τα προστατέψουμε και ποια άλλα προβλήματα υπάρχουν

Τελειώνουμε……μπαίνοντας σε έναν λαβύρινθο ,για να βρούμε το σωστό δρόμο που οδηγεί στα γερά δόντια

473996661_1638316423463725_5478073526148284171_n

5η Δραστηριότητα

-Φτιάχνουμε για το πρώτο νεογιλό δοντάκι που θα μας….αποχαιρετήσει όμορφα αναμνηστικά κουτάκια και….

Πού πάει το δοντάκι μου όταν πέφτει;

474827196_965732675106692_1635490781645202890_n

6η Δραστηριότητα

-Η οδοντόβουρτσα και η οδοντόκρεμα είναι οι καλύτεροι φίλοι μας και μας βοηθούν να μάθουμε να βουρτσίζουμε  σωστά τα δόντια μας. Μας παρουσιάζουν λοιπόν ένα πίνακα με οδηγίες , ένα πρόπλασμα και πιάνουμε δουλειά

  • Διαβάζουμε τις οδηγίες από τον πίνακα

???????????????????????????????

  • Αποσύρουμε τον πίνακα και ένα παιδί δίνει με παντομίμα μία οδηγία, ενώ ένα άλλο προσπαθεί να καταλάβει την κίνηση και να βρει την αντίστοιχη κάρτα

DSC07080

Φύλλο αξιολόγησης

473384131_1117883659828229_2839385372851087586_n

7η Δραστηριότητα

- Και αφού η Οδοντόβουρτσα και η  Οδοντόκρεμα είναι τόσο σημαντικές για τα δόντια μας,  σκεφτήκαμε…

  • Να μάθουμε πως γράφονται.
  • Να γνωρίσουμε το αρχικό γράμμα και των δύο
  • Να φτιάξουμε συλλαβές

474387423_1446763513373490_6154248123243420903_n

8η Δραστηριότητα

- Διαβάζουμε το παραμύθι: Η Δόνα Τερηδόνα και οι Χαχανούληδες

  • Πόσα δόντια…..μαύρισε η Τερηδόνα στη χώρα  των Χαχανούληδων;

473006570_586281197541824_1408744907810732621_n

  • Πόσοι Χαχανούληδες είχαν αστραφτερό χαμόγελο;

474098568_3423577181110735_2457719573730842529_n

Φύλλο αξιολόγησης

473696240_1157050875999953_2390672638089007348_n

9η Δραστηριότητα

-Με αφορμή το ποίημα: Η Δόνα τερηδόνα, της δίνουμε πρόσωπο…

κάπως έτσι

473577200_955155683240781_7788777683340136455_n

10η Δραστηριότητα

  • Ποια υπόσχεση θα δώσεις έτσι ώστε να μείνεις πάντα στη χώρα του αστραφτερού χαμόγελου;

473542068_600491676248394_4663149143725192207_n

 11η Δραστηριότητα

-Γνωρίζουμε τους φίλους του δοντιού και την σκοπιμότητα τους και…

  • Μαθαίνουμε πως γράφονται

474773578_1332773091056772_5723088661641447774_n

  • Φτιάχνουμε και ένα βιβλιαράκι για να μη τους ξεχάσουμε

472995885_1031774065425256_577845632200589500_n

Επίσκεψη και πληροφορίες για την στοματική υγιεινή, από τους οδοντίατρους

473087291_1125430279283706_5880358096800991877_n

473543444_1311326813350636_1961859266665699861_n

ΚΕΝΤΡΑ ΜΑΘΗΣΗΣ

Παίζω με το Δ, δ, όπως ΔΟΝΤΙ

473270002_917488387163887_8033352847409608894_n

Σπάω τον κώδικα του Δ

473697736_1607227106577207_6537152229563206428_n

Το Δ, με τα μάτια της φαντασίας

473178127_963118529094069_8847247035093903978_n

Φωνολογική επίγνωση

474832452_925228329378172_1484023714014652682_n

474229625_985929006406285_7878486108001902768_n

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>