Η σωστή στοματική υγιεινή εξασφαλίζει ένα στόμα υγιές και μία ευχάριστη αναπνοή. Η συστηματική και σωστή στοματική υγιεινή είναι από τα πιο σημαντικά πράγματα για τα δόντια και τα ούλα. Τα υγιή δόντια όχι μόνο κάνουν να φαινόμαστε και να νιώθουμε καλά, αλλά επιτρέπουν και να τρώμε και να μιλάμε σωστά. Η καλή υγεία του στόματος είναι σημαντική για τη συνολική ευεξία. Η στοματική υγιεινή, επομένως, έχει μεγάλη σημασία για την υγεία του σώματός. Γι’ αυτό πρέπει να την αντιμετωπίζουμε με την προσοχή και τη σοβαρότητα που της ταιριάζει.
1η Δραστηριότητα
Στο τραπέζι της παρατήρησης, βάζουμε πιάτα με λιχουδιές: σοκολάτες, γαριδάκια, γλειφιτζούρια, καραμέλες και άλλα τέτοια . Ξεκινάμε την συζήτηση μας…παρέα με την ΤΕΡΗΔΟΝΑ
- Σας αρέσουν αυτές οι λιχουδιές; Πόσο συχνά τις τρώτε;
- Πλένετε τα δόντια σας μετά; Τι θα γίνει αν δεν τα πλένετε;
- Πλένετε τα δόντια σας μετά από κάθε γεύμα;
- Που πηγαίνουμε όταν ένα δόντι μας πονάει;
- Τι πρέπει να κάνουμε για να έχουμε γερά δόντια;
- Τι γίνεται όταν έχουμε χαλασμένα δόντια;
- Αν δεν είχαμε καθόλου δόντια;
-Ξαφνικά καθώς συζητούσαμε ξεσπάει ένας απίστευτος καβγάς. Γυρίζουμε και τι να δούμε; Μάλωναν… δύο δόντια. Το ένα γερό και χαμογελαστό, και το άλλο άσχημο και κατσούφικο και να φανταστείτε ότι ζουν στο…..ίδιο σπίτι
(Τα παιδιά επινοούν ένα διάλογο και καταλήγουμε στην παρακάτω ομαδική δραστηριότητα)
-Για να δώσουμε λύση και να σταματήσει ο καβγάς χωρίσαμε τα δόντια , κάπως έτσι….
Τα παιδιά όμως ποιο θα επισκέπτονται πιο συχνά; Με ποιο δόντι θα έχουν φιλίες;
- Φύλλο αξιολόγησης
- Τέλος, παρακολουθούμε…
2η Δραστηριότητα
-Παρουσιάζουμε στα παιδιά εικόνες που απεικονίζουν, τρόφιμα και αντικείμενα που χρησιμοποιούμε για την στοματική υγιεινή. Τα ονομάζουν
-Στη συνέχεια ομαδοποιούν:
- Ποια είναι τρόφιμα
- Ποια αντικείμενα
- Ποια είναι φρούτα και ποια ροφήματα
- Ποιες τροφές είναι ωφέλιμες και ποιες βλαβερές για τα δόντια
- Προϊόντα που χρησιμοποιούμε για την πρόληψη της τερηδόνας
3η Δραστηριότητα
-Διαβάζουμε: Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Τρυποδόντης
4η Δραστηριότητα
-Για να αγαπήσουμε τα δόντια μας πρέπει να τα γνωρίσουμε. Έτσι μαθαίνουμε:
- Πόσα δόντια έχουμε;
- Πότε βγαίνουν τα πρώτα δόντια και πως λέγονται;
- Ποια είναι τα μόνιμα δόντια;
- Από τι υλικό είναι φτιαγμένα;
- Που στηρίζονται και πως;
- Σε τι μας χρησιμεύουν και ποιες οι αρρώστιες των δοντιών;
- Πως μπορούμε να τα προστατέψουμε και ποια άλλα προβλήματα υπάρχουν
Τελειώνουμε……μπαίνοντας σε έναν λαβύρινθο ,για να βρούμε το σωστό δρόμο που οδηγεί στα γερά δόντια
5η Δραστηριότητα
-Φτιάχνουμε για το πρώτο νεογιλό δοντάκι που θα μας….αποχαιρετήσει όμορφα αναμνηστικά κουτάκια και….
Πού πάει το δοντάκι μου όταν πέφτει;
6η Δραστηριότητα
-Η οδοντόβουρτσα και η οδοντόκρεμα είναι οι καλύτεροι φίλοι μας και μας βοηθούν να μάθουμε να βουρτσίζουμε σωστά τα δόντια μας. Μας παρουσιάζουν λοιπόν ένα πίνακα με οδηγίες , ένα πρόπλασμα και πιάνουμε δουλειά
- Διαβάζουμε τις οδηγίες από τον πίνακα
- Αποσύρουμε τον πίνακα και ένα παιδί δίνει με παντομίμα μία οδηγία, ενώ ένα άλλο προσπαθεί να καταλάβει την κίνηση και να βρει την αντίστοιχη κάρτα
Φύλλο αξιολόγησης
7η Δραστηριότητα
- Και αφού η Οδοντόβουρτσα και η Οδοντόκρεμα είναι τόσο σημαντικές για τα δόντια μας, σκεφτήκαμε…
- Να μάθουμε πως γράφονται.
- Να γνωρίσουμε το αρχικό γράμμα και των δύο
- Να φτιάξουμε συλλαβές
8η Δραστηριότητα
- Διαβάζουμε το παραμύθι: Η Δόνα Τερηδόνα και οι Χαχανούληδες
- Πόσα δόντια…..μαύρισε η Τερηδόνα στη χώρα των Χαχανούληδων;
- Πόσοι Χαχανούληδες είχαν αστραφτερό χαμόγελο;
Φύλλο αξιολόγησης
9η Δραστηριότητα
-Με αφορμή το ποίημα: Η Δόνα τερηδόνα, της δίνουμε πρόσωπο…
κάπως έτσι
10η Δραστηριότητα
- Ποια υπόσχεση θα δώσεις έτσι ώστε να μείνεις πάντα στη χώρα του αστραφτερού χαμόγελου;
11η Δραστηριότητα
-Γνωρίζουμε τους φίλους του δοντιού και την σκοπιμότητα τους και…
- Μαθαίνουμε πως γράφονται
- Φτιάχνουμε και ένα βιβλιαράκι για να μη τους ξεχάσουμε
Επίσκεψη και πληροφορίες για την στοματική υγιεινή, από τους οδοντίατρους
ΚΕΝΤΡΑ ΜΑΘΗΣΗΣ
Παίζω με το Δ, δ, όπως ΔΟΝΤΙ
Σπάω τον κώδικα του Δ
Το Δ, με τα μάτια της φαντασίας
Φωνολογική επίγνωση
Πρόσφατα σχόλια