«

»

Μαρ 09

Καινοτόμο πρόγραμμα :Αφιέρωμα στον Οδυσσέα Ελύτη

elutis-ellada

Θα θέλαμε να παρουσιάσουμε ένα καινοτόμο πρόγραμμα που πραγματοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο μας την προηγούμενη σχολική χρονιά με τίτλο ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ και ελπίζουμε να βοηθήσει όσες από εσάς θελήσουν να δουλέψουν κάτι παρόμοιο.Το πρόγραμμα ξεκίνησε παραμονές της 28ης Οκτωβρίου,όταν ψάχναμε κάτι καινούργιο για να εμπλουτίσουμε το υλικό μας για την εθνική επέτειο.Εντοπίσαμε ένα ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη με τίτλο Τα Ελληνάκια και αρχίσαμε την επεξεργασία του.Τα παιδιά έδειξαν ενδιαφέρον για τον ποιητή,καθώς ακούσαμε και άλλα μελοποιημένα ποιήματά του και αυτό στάθηκε η αφορμή για να ξεκινήσει το καινοτόμο μας πρόγραμμα.Το αφιέρωμά μας στον μεγάλο αυτό ποιητή τελείωσε αρχές Απριλίου,όπου και το παρουσιάσαμε στους γονείς.Παρακάτω θα σας δείξουμε μερικά ποιήματα και πως τα δουλέψαμε.

ΤΑ ΕΛΛΗΝΑΚΙΑ

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

  • Διαβάσαμε το ποιήμα και ακούσαμε τις εντυπώσεις και τα σχόλια των παιδιών
  • Ζωγράφισαν ότι τους άρεσε.DSC00919
  • Με κατάλληλες ερωτήσεις είχαμε μια πρώτη επαφή με τους επιθετικούς προσδιορισμούς
  • Βρήκαμε στο χάρτη τις τοποθεσίες που αναφέρονται στο ποίημα
  • Μάθαμε για τη ζωή και το έργο του ποιητή
  • Ακούσαμε το ποίημα μελοποιήμενο
  • Πήραμε αφορμή να ξεκινήσουμε την συζήτηση για την 28η Οκτωβρίου

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  • Μάθαμε τον αριθμό 2,αφού τόσα ήταν τα Ελληνάκια

ΜΟΥΣΙΚΗ

  • Μάθαμε και να το τραγουδάμε

 

ΤΟ  ΔΕΛΦΙΝΟΚΟΡΙΤΣΟ

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

  • Διαβάσαμε το ποίημα και ακούσαμε τις εντυπώσεις των παιδιών
  • Ζωγράφισαν εικόνες που τους έκαναν εντύπωση
  • Μάθαμε τι είναι Σύνθετες λέξεις και φτιάξαμε μια λίστα με ζευγάρια λέξεων που βρήκαν τα παιδιά

ΑΝΑΓΝΩΣΗ(Σύνδεση προφορικού-γραπτού λόγου)

  • Με αφορμή το ποίημα τα παιδιά επινόησαν και εικονογράφησαν ένα δικό τους παραμύθι και του έδωσαν τίτλο «Ο Οδυσσέας  και το Κορίτσι»

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ  ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

  • Βρήκαμε στο χάρτη την Υδρα και τις Σπέτσες και συζητήσαμε για τα νησιά μας

-Πως δημιουργήθηκαν

-Ποιο είναι το μεγαλύτερο νησί της Ελλάδας

-Πως είναι οι συνθήκες ζωής των κατοίκων και τι δυσκολίες αντιμετωπίζουν

-Ποια τα μέσα συγκοινωνίας που χρησιμοποιούμε για να ταξιδέψουμε σε αυτά

ΜΟΥΣΙΚΗ

  • Μάθαμε να το τργουδάμε και τελικά έγινε το αγαπημένο τους τραγούδι

Η  ΜΑΓΙΑ

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

  •  Διαβάσαμε το ποίημα  και ακούσαμε τις εντυπώσεις των παιδιών
  • Μάθαμε τι είναι Διάλογος και τα παιδιά ανά δύο,υποδύονταν τα αστέρια και επινοούσαν μικρές συζητήσεις
  • Το αποτύπωσαν και σε φύλλο εργασίαςDSC00920

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ  ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

  • Βρήκαμε στον υπολογιστή πληροφορίες για τον Αστερισμό της Πούλιας και μάθαμε τα ονόματά τους
  • Βρήκαμε και διαβάσαμε τον σχετικό μύθο για την Πούλια

ΘΕΑΤΡΙΚΗ  ΑΓΩΓΗ

Δραματοποιήσαμε το ποίημα

ΓΡΑΦΗ

  • Δουλεύοντας ομαδικά έφτιαξαν τον αστερισμό της Πούλιας και στη συνέχεια έγραψαν τα ονόματά τους

Εικόνα (3)

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Μάθαμε τον αριθμό 7,καθώς τόσα ήταν τα αστέρια της Πούλιας

 

ΤΟΥ  ΜΙΚΡΟΥ  ΒΟΡΙΑ

 ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

  • Διαβάσαμε,επεξεργαστήκαμε,εξηγήσαμε άγνωστες λέξεις και το ακούσαμε μελοποιημένο το παραπάνω ποίημα.
  • Τα παιδιά σχολίασαν την ψυχολογική κατάσταση στην οποία βρισκόταν ο ποιητής όταν έγραψε το ποίημα και τους μιλήσαμε για το θάνατο της αδερφής του.
  • Δώσαμε στα παιδιά μια εικόνα του ποιητή σε Α4 χωρίς τα χαρακτηριστικά του προσώπου του και τα παιδιά τα ζωγράφισαν(σε όλες τα μάτια του ήταν δακρυσμένα)

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

  • Συζητήσαμε για τον αέρα, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του
  • Γνωρίσαμε τον κύριο ΜΠΟΦΟΡ και την κλίμακά του

Εικόνα (6)

  • Γνωρίσαμε την πυξίδα και τα 4 σημεία του ορίζοντα

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  • Διαβάσαμε και άλλα ποιήματα με θέμα τον ΑΕΡΑ και κάναμε εκλογές για το δημοφιλέστερο.Νικητής το ποίημα της Ντίνας Χατζηνικολάου » Τα παιχνίδια του Αέρα»

Εικόνα (5)

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

  • Δραματοποιήσαμε το ποίημα «Ο Ηλιος και ο Αέρας»

 

ΤΑ ΤΖΙΤΖΙΚΙΑ

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

  • Διαβάσαμε το ποίημα και ακούσαμε τις εντυπώσεις των παιδιών
  • Ζωγράφισαν ότι τους έκανε εντύπωσηDSC00921
  • Δουλέψαμε τον Ενικό και Πληθυντικό αριθμό

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

  • Διαβάσαμε το μύθο «Ο Βασιλιάς Αλέξανδρος και η Γοργόνα»

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

  • «Κολλάζ με όσπρια και ζυμαρικά» Δουλεύοντας ομαδικά έφτιαξαν τη Γοργόνα

Εικόνα (4)

  • «Φωτοκολλάζ» Δώσαμε στα παιδιά φύλλο εργασίας στο οποίο υπήρχε το κεφάλι της Παναγίας. Εφτιαξαν την ποδιά της με γλασσέ και πάνω της έκοψαν από παλιούς χάρτες τα νησιά της Ελλάδας και τα κόλλησαν

(Η Παναγιά τα πέλαγα κρατούσε στην ποδιά της…..)DSC00922

ΑΝΑΓΝΩΣΗ

  • Με αφορμή  την λέξη «τζιτζίκια»,μάθαμε το «ΤΖ»
  • Βρήκαμε λέξεις που αρχίζουν από ΤΖ και τις βάλαμε στο Χειμωνιάτικο αλφαβητάρι μας.
  • Δώσαμε στα παιδιά φύλλο εργασίας ένα λαβύρινθο, όπου έπρεπε να οδηγήσουν τον ναύτη, στο τζίτζικα μαζεύοντας όλα τα «τζ» που θα έβρισκαν στο δρόμο τουDSC00925

 

Η ΠΟΔΗΛΑΤΙΣΣΑ

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

-Μετά την ανάγνωση και επεξεργασία του ποιήματος:

  • Μάθαμε το άρθρο «Η» και το προσθέσαμε στην οικογένεια της Κυρα-Γραμματικής
  • Εστιάσαμε την προσοχή των παιδιών στο στίχο” …..στους ουρανούς ανάψαν τα φανάρια της και ζητήσαμε να φανταστούν «Τι θα έβλεπαν,αν ταξίδευαν με το ποδήλατό τους,στον ουρανό» Καταγράψαμε τις απαντήσεις τους και αφήσαμε τα παιδιά να ζωγραφίσουνDSC00927

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  • Μετρήσαμε τα αντικείμενα της Ποδηλάτισσας που βρήκε ο ποιητής στο δρόμο πλάι στη θάλασσα και μάθαμε τον αριθμό» 9″
  • Δώσαμε εικόνες που απεικόνιζαν την εξέλιξη του ποδηλάτου στον χρόνο και τα παιδιά τις έβαλαν στη σωστή χρονική σειρά,στη γραμμή του χρόνου

Εικόνα (12)

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

  • Δώσαμε στα παιδιά τον τίτλο «Μια βόλτα με ποδήλατο» και το απέδωσαν με την τεχνική της μεικτής τεχνικήςDSC00924

ΑΜΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

  • Συζητήσαμε για το ποδήλατο και τα άλλα δίτροχα μέσα συγκοινωνίας

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

  • Βρήκαμε στο διαδίκτυο πληροφορίες για το πρώτο ποδήλατο και τον κατασκευαστή του

ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΓΡΑΠΤΗ ΕΚΦΡΑΣΗ

  • Εικονόλεξο με τα αντικείμενα της ποδηλάτισσαςDSC00926

Εικόνα (11)

  • Συνδέσαμε το «Π»με τα φωνήεντα και μάθαμε καινούριες συλλαβές

ΑΝΑΓΝΩΣΗ

  • Με αφορμή το ποίημα έφτιαξαν το δικό τους παραμύθι και του έδωσαν  τον τίτλο «Η βόλτα της Ποδηλάτισσας»

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

  • Δραματοποιήσαμε το τραγούδι

Ο  ΓΛΑΡΟΣ

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

  • Διαβάσαμε το ποίημα και αφήσαμε τα παιδιά να μας πουν τι κατάλαβαν,να μαντέψουν τον τίτλο του και να εκφράσουν την απόψή τους για το μύνημα που θέλει να στείλει ο ποητής
  • Συζητήσαμε για την μόλυνση του περιβάλλοντος και τα παιδιά πρότειναν τρόπους και λύσεις για την προστασία του
  • Μάθαμε το άρθρο «Ο«
  • Απομονώσαμε το στίχο «Είσαι σήμερα μονάρχης και ώσαμε αύριο δεν υπάρχεις» και αφού εξηγήσαμε τι σημαίνει,κάναμε την ερώτηση»Αν ήσουν μονάρχης για μια μέρα,ποιες αποφάσεις θα έπαιρνες για τον κόσμο?«Καταγράψαμε τις απαντήσεις και τα παιδιά τις ζωγράφισανDSC00928

ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΓΡΑΠΤΗ ΕΚΦΡΑΣΗ

  • Τα παιδιά αφού έφτιαξαν τον δικό τους γλάρο,έγραψαν το μύνημά τους για να το μεταφέρει σε όλο τον κόσμο

Εικόνα (9)

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

  • Ψάξαμε στο διαδίκτυο πληροφορίες για το γλάρο

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

  • Βρήκαμε και άλλα ποιήματα για τον γλάρο.Τα διαβάσαμε και αφού τα εικονογράφησαν,φτιάξαμε ένα βιβλίο με τίτλο «Οι γλάροι»

DSC01160DSC01161

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

  • Ψάχνοντας στο διαδίκτυο,βρήκαμε τα κολλάζ του Ελύτη.Πήραμε αφορμή έτσι, για να φτιάξουν το δικό τους κολλάζ με θέμα «Η θάλασσα και οι γλάροι»

Εικόνα

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

  • Ο γλάρος και ο κότσυφας ζωντάνεψαν στο κουκλοθέατρο,με κουκλοπαίκτες τα ίδια τα παιδιά

Εικόνα (2)

 

 

 ΤΟ ΜΑΓΙΣΣΑΚΙ

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

  • Διαβάσαμε το ποίημα και αφήσαμε τα παιδιά να μας πουν τις εικόνες που τους ήρθαν στο μυαλό και να τις ζωγραφίσουν
  • Μάθαμε το άρθρο «ΤΟ«
  • Γνωρίσαμε τα «Υποκοριστικά» και  εμπλουτίσαμε την γωνιά της Γραμματικής
  • Τα παιδιά έδωσαν απάντηση χρησιμοποιώντας τους μαρκαδόρους τους,στην ερώτηση «Τι θαύμα θα ήθελες να

κάνει για σένα το Μαγισσάκι»

DSC00929

ΓΡΑΦΗ-ΓΡΑΠΤΗ ΕΚΦΡΑΣΗ

  • Φτιάξαμε Πίνακα αναφοράς με τα αντικείμενα-αξεσουάρ των μαγισσών

Εικόνα (8)

  • Χωρίσαμε χαρτόνι σε δύο μέρη «Καλές μάγισσες» και «Κακές μάγισσες» και τα παιδιά έγραψαν τους αντίστοιχους τίτλους των παραμυθιών

 

- Δεν θα μπορούσε να λείψει από το αφιέρωμα μας «Ο Ηλιος ο Ηλιάτορας«,η μουσική του οποίου καθοδηγούσε την μικρή ηθοποιό μας σε όλη την διάρκεια της γιορτής

Εικόνα (7)

Κάπου εδώ τελείωσε το αφιερωμά μας στον μεγάλο Ελληνα ποιητή.Η κορύφωση ήταν η παρυσίαση του προγράμματος στους γονείς και όχι μόνο.

 

 

 

 

-

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>