«

»

Μαρ 12

Μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς, δραστηριότητες

 travel

 Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.

(Όμηρος, περ. 800-750 π.Χ., Ποιητής – Οδύσσεια α’ 3)

“Ενα πρόγραμμα για να γνωρίσουμε τα μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς

1η Μέρα ( ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ )

Προφορική επικοινωνία

-Αρχίζουμε το ταξίδι μας με…….ένα ποιήμα της Ντίνας Χατζηνικολάου :Ταξίδι με τ’αυτοκίνητο 

  • Φτιάχνουμε ένα εικονόλεξο και το διαβάζουμε

11

  • Ζητάμε από τα παιδιά να μας αφηγηθούν δικές τους εμπειρίες
  • Δίνουμε τον τίτλο :» Μια βόλτα με το αυτοκίνητο», και τα παιδιά ζωγραφίζουν

DSC04990

-Με αφορμή το ποιήμα αρχίζουμε τη συζήτηση και συνεχίζουμε ως εξής:

  • Με τι άλλο ταξιδεύουμε
  • Ποια τα είδη των αυτοκινήτων

DSC04999

  • Τα καύσιμα
  • Ποια μέσα δίνουν γρήγορη κίνηση
  • Τι ταχύτητες αναπτύσσουν
  • Ποιοι άνθρωποι σχετίζονται με το αυτοκίνητο
  • Ποια τα σχετικά κτίρια
  • Η αξία του αυτοκινήτου στην πρόοδο και τον πολιτισμό
  • Προσοχή και σωστή οδική συμπεριφορά
  • Τα πρώτα αυτοκίνητα

*

Μαθηματικά

-Διαβάζουμε το μύθο : Ο λαγός και η Χελώνα  και παίρνοντας αφορμή οργανώνουμε αγώνες ταχύτητας

  • Δίνουμε σε δυο παιδιά κάθε φορά από ένα αυτοκινητάκι και δίνουμε σύνθημα να ξεκινήσουν. Ποιος έφτασε αργά και ποιος γρήγορα ;
DSC04992

Αφού αγωνιστούν….

DSC04993

Καταγράφουν τα αποτελέσματα

  • Τέλος, απλώνουμε στη μοκέτα εικόνες με διάφορα μέσα συγκοινωνίας και τα παιδιά ομαδοποιούν ανάλογα με την ταχύτητα που τρέχουν

???????????????????????????????

11

Μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς

*

Φυσική αγωγή

-Παίζουμε το παιχνίδι :Προσοχή!!!! Κόκκινο φανάρι

Ένα παιδί γυρισμένο στον τοίχο και τα υπόλοιπα σε σειρά, αρκετά μακριά του.Το παιδί χτυπάει ρυθμικά το χέρι και φωνάζει: Ένα, δύο, τρία κόκκινο φανάρι Τα παιδιά προχωρούν προς τη μεριά του. Μόλις όμως σταματήσει, γυρίζει απότομα και τα υπόλοιπα μένουν ακίνητα Καίγεται το παιδί που θα κουνηθεί ( Το κουτί της τέχνης΄Σοφίας Γιαλουράκη)

 

2η Μέρα ( ΤΡΕΝΟ )

Προφορική επικοινωνία

Στις ράγες πάνω προχωρά

του- του όλο σφυρίζει

βαγόνια σέρνει στη σειρά

και το ταξίδι αρχίζει

-Με αφορμή το παραπάνω αίνιγμα ξεκινάμε τη συζήτηση ως προς

  • Ποια τα είδη των τρένων
  • Από τι αποτελείται ένα τρένο
  • Τι υπάρχει σε ένα σιδηροδρομικό σταθμό

Κοιτάξτε αυτό…

DSC04994

Σιδηροδρομικός σταθμός…..χτισμένος με μεράκι

  • Ποιοι άνθρωποι εργάζονται σε αυτά
  • Τα πρώτα τρένα
  • Σύγκριση αυτοκινήτου – τρένου
  • Βρίσκουμε στο χάρτη το σιδηροδρομικό δίκτυο

-Ζωγραφίζουν το αίνιγμα

???????????????????????????????

*

Μαθηματικά

-Με αφορμή την ανάγνωση του παραμυθιού:Ο λαίμαργος τουνερόδρακος….

……Μαθαίνουμε την έννοια της ανισότητας

  •  Απλώνουμε στη μοκέτα κάρτες τρένων με διαφορετικό αριθμό βαγονιών

Κάρτες

  • Μετρούν τα βαγόνια
  • Χωρίζουν σε ομάδες τα τρένα με τον ίδιο αριθμό βαγονιών

DSC04996

  • Παρουσιάζουμε το σύμβολο της ανισότητας ( >) και εξηγούμε τι είναι
  • Δίνουμε ζευγάρια καρτών και τα παιδιά τοποθετούν το σύμβολο αναλόγως (λιγότερα-περισσότερα)

DSC04997

1

*

Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση

-Οπτική εξοικείωση με την λέξη τρένο

Αφού την συλλαβίσουμε και την συνθέσουμε με τα κινητά μας γράμματα….

  • Ταξιδεύουμε με το τρενάκι μας στην Ελλάδα. Ο προορισμός μας; Πόλεις και χωριά που αρχίζουν από Τ

-Στη συνέχεια, φτιάχνουμε καινούριες συλλαβές ενώνοντας το Τ με τα φωνήεντα και φτιάχνουμε το τρενάκι των συλλαβών Το εμπόρευμα που μεταφέρει, λέξεις που αρχίζουν από την αντίστοιχη συλλαβή

DSC04998

3η Μέρα (ΤΟ ΠΛΟΙΟ)

Προφορική επικοινωνία

-Αφού παρακολουθήσουμε το παραπάνω, αρχίζουμε τη συζήτηση ως προς:

  • Πως κινείται ένα πλοίο
  • Ποια τα καυσιμά του
  • Τα είδη πλοίων
  • Το λιμάνι και οι άνθρωποί του

Να και το λιμάνι μας

DSC05000

  • Τα μεγαλύτερα λιμάνια στη χώρα μας
  • Τα πρώτα πλοία

*

Φυσικό περιβάλλον

-Κάνουμε τα παρακάτω πειράματα

  • Τα πλοία και ο άνεμος Βάζουμε χάρτινα καραβάκια σε μια λεκάνη με νερό και φυσάμε

Ποια κατεύθυνση θα ακολουθήσουν τα καραβάκια μας?

DSC05004

  • Τα πλοία και η άνωση- Ρίχνουμε ένα φουσκωμένο μπαλόνι στο νερό και τα παιδιά το βουλιάζουν.Μια δύναμη το ωθεί προς τα πάνω(άνωση)

-Ρίχνουμε αντικείμενα που δεν βουλιάζουν.Είναι ελαφριά και η δύναμη της άνωσης μεγαλύτερη

-Ρίχνουμε βαριά αντικείμενα, τα οποία βουλιάζουν.Η άνωση είναι μικρότερη από το βάρος

DSC05007

  • Εκτόπισμα και όγκος Γεμίζουμε ένα ποτήρι ως ένα σημείο με νερό Τραβάμε μια χρωματιστή γραμμή

Ρίχνουμε διαδοχικά μέσα πέτρες διαφόρων μεγεθών.Διαπιστώνουμε ότι,όσο μεγαλύτερη είναι η πέτρα, τόσο πιο ψηλά ανεβαίνει το νερό

DSC05008

-Τέλος,μετά τους πειραματισμούς,τα παιδιά βγάζουν τα συμπεράσματά τους για την πλεύση των πλοίων και τα καταγράφουν(Πειράματα στο Νηπιαγωγείο’Αγγελική Θάνου)

*

Μουσική

 Με αφορμή το παραπάνω τραγούδι…..

Λογοτεχνία

-Παραμύθι:Το καΐκι που δεν ταξίδευε πια

-Αφού διαβάσουμε το παραμύθι,ζητάμε από τα παιδιά να φανταστούν και να ζωγραφίσουν, πως ήταν το καΐκι…….στα νιάτα του και τι είδε στα ατέλειωτα ταξίδια του

DSC05001

-Και επειδή αγαπήσαμε αυτό το καΐκι, είπαμε να το ετοιμάσουμε για ένα ταξίδι…..Στην Ερμούπολη

DSC05002

4η Μέρα (ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ)

Προφορική επικοινωνία

-Διαβάζουμε το παραμύθι: Ο λαγός που ήθελε να πετάξει και….

-Συζήτηση για το αεροπλάνο

  • Πως κινείται
  • Τα καυσιμά του
  • Το αεροδρόμιο και οι άνθρωποι που δουλεύουν σ’αυτό
  • Τα είδη του
  • Χρήσεις του αεροπλάνου
  • Τύποι αυτών
  • Διαφορές και ομοιότητες με τα μέσα της ξηράς
  • Τα μεγαλύτερα αεροδρόμια της χώρας μας
  • Τα πρώτα αεροπλάνα

*

Παιδί και γλώσσα

-Ρήματα Ερωτήσεις στα παιδιά ως εξής:

  • Τι κάνει το αυτοκίνητο(τρέχει)
  • Τι κάνει το τρένο(σφυρίζει)
  • Το καράβι (πλέει)
  • Το αεροπλάνο;

-Για να εμπλουτίσουμε το λεξιλόγιό τους ζητάμε περισσότερες λέξεις π.χ.Το καράβι ταξιδεύει,αρμενίζει κ.ά

DSC05010

-Στη συνέχεια δείχνουμε εικόνες επαγγελμάτων που σχετίζονται με τα μέσα συγκοινωνίας και μας δίνουν το ανάλογο ρήμα π.χ αχθοφόρος-κουβαλώ

DSC05011

-Τέλος,σηκώνουμε ένα παιδί κάθε φορά και μας δίνει μια κίνηση με παντομίμα.Τα άλλα παιδιά μαντεύουν την κίνηση και απαντούν  στην ερώτηση «τι κάνει»

DSC05012

Παλεύει

DSC05014

Κουβαλάει

*

Παιδί και ΤΠΕ

Και αφού παρακολουθήσουμε τα παραπάνω βιντεάκια…..

Φανταστείτε ότι είστε μέσα στο αεροπλάνο. Που θέλετε να ταξιδέψετε;

DSC05009

5η Μέρα

Συνεχίζουμε τη γνωριμία μας με τα μέσα μεταφοράς και συγκοινωνίας ,κάπως έτσι…..

Μαθηματικά

-Απλώνουμε στη μοκέτα εικόνες μέσων συγκοινωνίας και μεταφοράς και τα κλείνουμε σε ένα στεφάνι,βρίσκοντας ταυτόχρονα ομοιότητες και διαφορές

-Παροτρύνουμε τα παιδιά να φτιάξουν σύνολα και να τα χωρίσουν σε μέσα ξηράς,αέρα και θάλασσας

DSC05018

-Φτιάχνουμε υποσύνολα όπως,μέσα συγκοινωνίας,μεταφοράς,κοινωνικών υπηρεσιών,δίκυκλα κ.ά

DSC05019 - Αντίγραφο

2

*

Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση

-Παρουσιάζουμε ένα ζάρι με λέξεις μέσων συγκοινωνίας

  • Απλώνουμε στην μοκέτα ένα πλαστικό τραπεζομάντηλο και πάνω του κολλάμε κάρτες με εικόνες και λέξεις και χαραγμένες διαδρομές ή κάνουμε διαδρομές
  • Τα παιδιά ρίχνουν το ζάρι,αναγνωρίζουν το μέσο και περπατάν στο τραπεζομάντηλο και στη σωστή διαδρομή έως ότου βρουν το parking του μέσου που έφεραν στο ζάρι

DSC05020

DSC05021

*

Μουσική

-Απλώνουμε εικόνες με μέσα συγκοινωνίας

-Στο κασετόφωνο ακούμε διάφορους ήχους και τα παιδιά αναγνωρίζουν μόνο αυτούς που αντιστοιχούν στο θέμα μας,αφήνοντας πάνω στην εικόνα ένα πιόνι

DSC05022

6η Μέρα

Μαθηματικά

-Γραμμές Ένα τρελο…. λεωφορείο ξεκινάει από τη στάση και αρχίζει μια ξέφρενη πορεία Έτσι γνωρίζουν την ευθεία,πλάγια,καμπύλη,κάθετη και τεθλασμένη γραμμή

DSC05024

*

Παιδί και γλώσσα: Ανάγνωση

-Φτιάχνουμε και παίζουμε με ένα ντόμινο των μέσων συγκοινωνίας

DSC05026

φγηφδηδρ

*

Θεατρική αγωγή 

-Κουκλοθέατρο: Ταξίδι στο νησί

( Τασούλας Τσιλιμένη, ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ ΙΙ)

7η Μέρα

Ανθρωπογενές περιβάλλον

-Διαβάζουμε τον μύθο: Ο Δαίδαλος και ο Ίκαρος και παίρνουμε αφορμή να συζητήσουμε για τα πρώτα μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς και τις δυσκολίες που αντιμετώπιζαν οι πρώτοι

  • Βάζουμε στη σωστή χρονική σειρά εικόνες που δείχνουν την εξέλιξη των μέσων

???????????????????????????????

  • Δίνουμε στα παιδιά το παρακάτω φύλλο εργασίας

γξγ

*

Μαθηματικά

-Παίζουμε τρίλιζα 

γδφγδ

γγδφ

*

Εικαστικά

-Φτιάχνουμε ένα…..μουσείο παλιών μέσων συγκοινωνίας

DSC05027

 DSC05029
DSC05030
DSC05031
Μέσα συγκοινωνίας με μεικτή τεχνική

DSC05015

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>