«

»

Νοε 22

Τα χρώματα, Δραστηριότητες

 

 1. Χρώματα παντού

1η Δραστηριότητα

-Διαβάσαμε το ποίημα της Ντίνας Χατζηνικολάου: ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ

και……

  • Ακούστηκαν απόψεις για το που υπάρχουν χρώματα
  • Τι μας προσφέρουν τα χρώματα
  • Ποιος βοηθάει στο να δημιουργηθούν τα χρώματα
  • Τι θα γινόταν αν δεν υπήρχε το φως και ο ήλιος; Ποιο χρώμα θα κυριαρχούσε;
  • Πως θα αισθανόμασταν αν γύρω μας υπήρχε μόνο μαύρο;

-Τέλος, φτιάξαμε μια όμορφες ζωγραφιές ,με όμορφα χρώματα.

«Ένας κόσμος γεμάτος χρώματα»

422708941_1404699740135837_3925522780753922205_n

 2η Δραστηριότητα

-Παρουσιάσαμε το ποίημα σε μεγάλο χαρτόνι και το διαβάσαμε

-Βγάλαμε τις εικόνες και στο κενό σημείο, τα παιδιά αφού έψαξαν στον πίνακα αναφοράς, βρήκαν τις σωστές λέξεις των χρωμάτων και τις έβαλαν στη σωστή θέση. Ξαναδιάβασαν

Και….

423766479_923827552513026_5027165091295874673_n

 3η Δραστηριότητα

 -Χορέψαμε με το ….τραγούδι των χρωμάτων

 Παίζουμε με τα χρώματα

1η Δραστηριότητα

  • Τα χρώματα χορεύουν (Παιχνίδι με γάλα, χρώματα ζαχαροπλαστικής και υγρό πιάτων)

???????????????????????????????

???????????????????????????????

???????????????????????????????

  • Μίξεις χρωμάτων (Ο κήπος της κυρίας Χρωματούλας)

???????????????????????????????

  • Ουράνιο τόξο με διάφορα υγρά που βυθίζονται ή επιπλέουν στο νερό(Μέλι, σιρόπι, υγρό πιάτων, χρωματιστό νερό, λάδι και οινόπνευμα)

???????????????????????????????

( Τις ιδέες για τα παιχνίδια με τα χρώματα τις δανειστήκαμε από την ιστοσελίδα hartaetoi.wordpress.com)

 2η Δραστηριότητα

-. Τα χρώματα  χωρίζονται σε ΘΕΡΜΑ ΚΑΙ ΨΥΧΡΑ. Έτσι και μεις…….

  • Μάθαμε ποια είναι τα θερμά και ποια τα ψυχρά χρώματα
  • Βρήκαμε πίνακες ζωγραφικής και τους ομαδοποιήσαμε ανάλογα με τα χρώματά τους

423541941_336595012689138_3888512218927552943_n

Θερμά χρώματα

  • Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, την ψυχρή και τη θερμή και έφτιαξαν τους δικούς τους πίνακες

415829953_1342427339970894_5332999440473230729_n

Και τα χρώματα έχουν οικογένεια

 Τα χρώματα έχουν οικογένειες. Η περιέργεια μας έσπρωξε να γνωρίσουμε αυτές τις χρωματοοικογένειες

 1η Δραστηριότητα

-Ο κύριος Στέλιος που έχει μαγαζί με χρώματα, μας δάνεισε μια βεντάλια με πολλά χρώματα

???????????????????????????????

  • Παρατηρήσαμε τη διαδοχή των χρωμάτων και τους αριθμούς που υπήρχαν δίπλα σε κάθε απόχρωση
  • Ετοιμάσαμε καρτελίτσες με τα βασικά χρώματα και τις αποχρώσεις τους και τα παιδιά έφτιαξαν ένα διαφορετικό……..αριθμητήριο
  • Μετρούσαν σε κάθε σειρά τις καρτελίτσες ξεκινώντας από το 1 και καθώς προχωρούσαν συνειδητοποιούσαν ότι το χρώμα γινόταν πιο σκούρο μέχρι που φτάναμε στη……μαμά

???????????????????????????????

 2η Δραστηριότητα

- Την βεντάλια του κυρίου Στέλιου πρέπει να την επιστρέψουμε, γιατί τη χρειάζεται. Έτσι…

……φτιάξαμε τη δική μας

  • Το κάθε παιδί επέλεξε το χρώμα που του άρεσε και με την σωστή μίξη στο βασικό χρώμα, έφτιαξε  τη δική του οικογένεια

416045169_755753749405463_9064316272621506726_n

  3η Δραστηριότητα

 -Τελειώσαμε, παίζοντας ένα παιχνίδι: Πες το και Βρες το

  • Οι κύριοι Χρωματούληδες επισκέφτηκαν τα παιδιά στην παρεούλα.

???????????????????????????????

  • Κάθε φορά ένα παιδί  διαλέγει τυχαία ένα χρωματούλη  μέσα από το μαγικό μας καλάθι. Φωνάζει δυνατά το χρώμα που του έτυχε και μόλις δώσουμε το σύνθημα τρέχει να βρει ένα αντικείμενο μέσα από την τάξη με το ανάλογο χρώμα.

Η Τάξη μας εκλογικό κέντρο

 Η τάξη μας μετατρέπεται σε εκλογικό κέντρο. Υποψήφιοι τα χρώματα, ψηφοφόροι τα νήπια. Και να τα απότελέσματα

  1η Δραστηριότητα

-Το κάθε παιδί μπαίνει στο παραβάν που ετοιμάσαμε και γράφει στο χαρτάκι του το αγαπημένο χρώμα Το ρίχνει στην κάλπη

???????????????????????????????

???????????????????????????????

 2η Δραστηριότητα

-Η ώρα της καταμέτρησης έφτασε.Μετρήσαμε τις ψήφους και……

  • Ποιος είναι ο νικητής;
  • Ποιος ήρθε δεύτερος;
  • Ποιος τρίτος;

???????????????????????????????

Και τέλος……

 3η Δραστηριότητα

……..φτιάξαμε μια όμορφη ιστορία για τον νικητή των εκλογών…

Χρώμα και συναίσθημα

Και όμως και τα χρώματα μιλούν, εκφράζονται και……αισθάνονται!!!!  Δύσκολα να το πιστέψουμε, αλλά με την βοήθεια της παλέτας τω συναισθημάτων… 

1η Δραστηριότητα

-Διαβάσαμε το βιβλίο και αφού σχολιάσαμε πάνω σε αυτό….

  • Φτιάξαμε ένα πίνακα, όπου συνδέσαμε τα χρώματα με το συναίσθημα, έτσι για να έχουμε έναν οδηγό

???????????????????????????????

 2η Δραστηριότητα

  • Αναγνώρισαν σε πίνακες ζωγραφικής το συναίσθημα και το αντιστοίχισαν με το ανάλογο χρώμα

???????????????????????????????

και

 3η Δραστηριότητα

  • Ζητήσαμε από τα παιδιά να ακούσουν ένα μουσικό κομμάτι και να ζωγραφίσουν με το κατάλληλο χρώμα, ανάλογα με το συναίσθημα που τους προκάλεσε η μουσική

 Χρώμα και ασφάλεια

Το ξέρετε ότι το χρώμα μας προστατεύει ; Βέβαια!!!! Ρίξτε μια ματιά γύρω σας και θα δείτε Και όχι μόνο. Μας δίνουν και πληροφορίες!!!!

 1η Δραστηριότητα

medium

vrx-tlp200inc230f3r_g

Snap 2013-05-11 at 22.53.39

 

-Δείξαμε στα παιδιά εικόνες και αρχίσαμε συζήτηση ως προς:

  • Έχετε δει ποτέ αυτές τις εικόνες; Τι μας δείχνουν;
  • Μπορείτε να φανταστείτε τι σημαίνουν
  • Ποια χρώματα εμφανίζονται;
  • Που βλέπουμε αυτά τα σήματα;

-Τα παιδιά συνειδητοποίησαν ότι το κόκκινο χρώμα είναι απαγορευτικό, το κίτρινο προειδοποιητικό και το μπλε μας δίνει πληροφορίες

???????????????????????????????

-Τα ομαδοποίησαν ανάλογα με το χρώμα και τη σκοπιμότητά τους

2η Δραστηριότητα

Και όπως ήταν φυσικό επωφεληθήκαμε.

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ : ΑΝΑΓΝΩΣΗ

-Ρωτήσαμε τα παιδιά αν μπορούσαμε να φτιάξουμε στην τάξη μας παρόμοια σήματα τα οποία να…….μιλούν

Μας βγήκε έτσι….

-Τοποθετήσαμε τους δικούς μας σηματοδότες στις γωνιές μας

???????????????????????????????

???????????????????????????????

3η Δραστηριότητα

Και αφού ο μπλε σηματοδότης μας, μας δίνει πληροφορίες, πήγαμε στην γωνιά του υπολογιστή μας και….

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΤΠΕ

Τα χρώματα πριν πολλά…….πολλά χρόνια

Τα χρώματα μπήκαν στη ζωή των ανθρώπων πριν πολλά χρόνια. Σε κείνους τους προϊστορικούς ανθρώπους χρωστάμε την ανακάλυψη των χρωμάτων, που ομορφαίνουν τη ζωή μας, γι” αυτό είπαμε να κάνουμε μια μικρή αναδρομή, έτσι για να τους τιμήσουμε

1η Δραστηριότητα

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

-Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το παραμύθι: Ο μικρός ζωγράφος των βράχων

και αφού τα σχολιάσαμε στρέψαμε τη συζήτηση ως προς:

  • Με τι ζωγράφιζαν οι προϊστορικοί άνθρωποι, η οικογένεια του Ποκ;
  • Που έβρισκαν τα χρώματα;
  • Γιατί ήθελαν τόσο πολύ να ζωγραφίζουν;
  • Πως ανακαλύφθηκαν τα χρώματα;

 Ιστορική αναδρομή στον κόσμο των χρωμάτων

2η Δραστηριότητα

Γίναμε και μεις σαν τον Ποκ και την οικογένεια του και ……

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Φτιάξαμε ζωγραφιές με κιμωλία

???????????????????????????????

Μια άλλη πληροφορία που μας έδωσε ο Πινελάκης, ήταν ότι τα χρώματα θεραπεύουν. Συγκλονιστικό!!!!!! Έτσι τελειώσαμε την σημερινή μας μέρα με παιχνίδια χαλάρωσης και διαχείρισης των συναισθημάτων μας

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Μέσα από την παντομίμα, τα παιδιά εξέφραζαν διάφορα συναισθήματα και ο Πινελάκης με την βοήθεια των χρωμάτων, προσπαθούσε να τα αυξήσει ή να τα μειώσει, ανάλογα

  • Το παιδί εκνευρισμένο και ο Πινελάκης το…..σκέπαζε με το ΜΠΛΕ, για να διώξει μακριά τα νεύρα
  • Ένα παιδί με πονοκέφαλο, γιατρεύτηκε με το ΠΡΑΣΙΝΟ
  • Το ΚΙΤΡΙΝΟ, γιάτρεψε την πνευματική κατάπτωση
  • Το ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ, την κούραση του συμμαθητή μας

Όμως……

  • Το ΚΟΚΚΙΝΟ μας έφερε πολύ διάθεση και χαρά
  • Και με το ΜΩΒ γίναμε κοινωνικοί και φιλικοί

???????????????????????????????

Χρώμα και διατροφή

Χρώματα και στα τρόφιμα. Μια τεράστια ποικιλία τροφών σε διαφορετικά χρώματα, που δεν είναι τυχαία. Επιλέγοντάς τα σωστά θα είμαστε υγιείς και γεμάτοι ζωντάνια. Γιατί να αφήσουμε την ευκαιρία να πάει χαμένη;

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

-Παρουσιάζουμε στα παιδιά εικόνες με διάφορα τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων και…

  • Αναγνώρισαν τα τρόφιμα και τα χρώματά τους
  • Τα ομαδοποίησαν ως προς το χρώμα
  • Μάθαμε πως το χρώμα των τροφών, επηρεάζει την υγεία μας
? Η κόκκινη τροφή (ντομάτες, κεράσια, φράουλες, καρπούζι, παντζάρια, κόκκινο λάχανο και πιπεριές): κάνει καλό στο αίμα, στα νεφρά, στο ανοσοποιητικό σύστημα.
? Η πράσινη τροφή (αβοκάντο, ακτινίδια, πιπεριές και όλα τα πράσινα λαχανικά): ενισχύει την άμυνα του οργανισμού στις μολύνσεις, στις δερματοπάθειες στις πεπτικές διαταραχές.
? Η μπλε-μοβ τροφή (σταφύλια, δαμάσκηνα, μελιτζάνες, σύκα) βοηθά στην τόνωση του οργανισμού, στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος, στο πρόβλημα της δυσκοιλιότητας.
? Η πορτοκαλί τροφή (καρότα, πορτοκάλια, βερίκοκα, γλυκοπατάτες, λωτοί, μανταρίνια), διατηρεί υγιές το νευρικό σύστημα, προστατεύει από την υπεριώδη ακτινοβολία, ανοικοδομεί τους ιστούς του δέρματος και τα κύτταρα.
? Η κίτρινη τροφή (λεμόνια, αχλάδια, μπανάνες, ανανάς, γκρέϊπ ?φρουτ): καταπολεμά την ατονία και τη νευρικότητα, καθαρίζει το αίμα, βοηθά στη χώνεψη και την καλή λειτουργία εντέρων και στομάχου.
? Η άσπρη τροφή (μήλα, μανιτάρια, πατάτες, κρεμμύδι, σκόρδο): Προστατεύει την καρδιά και συντελεί στην καλή λειτουργία του αναπνευστικού και πεπτικού συστήματος.
? Η καφέ τροφή (σπόροι, όσπρια, ξηροί καρποί, δημητριακά, ρύζι): Εμποδίζει τη δημιουργία νεοπλασιών του εντέρου, τονώνει το μυϊκό και νευρικό σύστημα

*

Αυτές είναι πολύ σημαντικές πληροφορίες. Πρέπει να τις θυμόμαστε και για μας αλλά και για τις οικογένειές μας. Ο Πινελάκης θα φύγει. Δεν θα είναι μαζί μας συνέχεια. Τον περιμένουν και άλλα σχολεία. Γι” αυτό, να τι κάναμε….

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ : ΓΡΑΦΗ

-Βρήκαμε όμορφα κουτιά στα χρώματα των τροφίμων

  • Τα παιδιά τακτοποίησαν τα τρόφιμα στα σωστά κουτιά ανάλογα με τα χρώμα τους
  • Μια ομάδα παιδιών, βρήκε και έκοψε εικόνες των οργάνων του σώματός μας και τις κόλλησε στα ανάλογα κουτιά
  • Μια δεύτερη ομάδα, έγραψε τις αντίστοιχες λέξεις

-Τώρα δεν πρόκειται να ξεχάσουμε όσα ο Πινελάκης μας έμαθε

DSC03451DSC03452

Και επειδή με τόσα τρόφιμα μας άνοιξε η όρεξη………

ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ

Φτιάξαμε και δοκιμάσαμε μια πολύχρωμη νόστιμη  σαλάτα φρούτων και καρπών

DSC03454DSC03455

ΦΡΟΥΤΟΣΑΛΑΤΑ

Το Χρώμα και η γλώσσα της ποίησης

Μεγάλοι ποιητές ύμνησαν τα χρώματα και προσπάθησαν να εκφράσουν συναισθήματα και ιδανικά μέσα από αυτά. Κάναμε μια προσπάθεια να διαβάσουμε κάποιους στίχους που αναφέρονται στα χρώματα και να γνωρίσουμε τους δημιουργούς τους

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

  • Κράτησα τη ζωή μου ταξιδεύοντας
    ανάμεσα στα κίτρινα δέντρα κατά το πλάγιασμα της βροχής

Γιώργος Σεφέρης, Κράτησα τη ζωή μου

  • Άνεμος…..Έπειτα θάλασσα, κύματα

Χρόνος γαλάζιος, ορίζοντες παντού

και μπροστά μας ο ουρανός

Γιώργος Σαραντάρης, Έπος

  • Κάτω από φώτα κόκκινα κοιμάται η Σαλονίκη
    πριν δέκα χρόνια μεθυσμένη μου είπες σ? αγαπώ

Νίκος Καββαδίας Θεσσαλονίκη

  • Έχω τρεις κόσμους. Μια θάλασσα, έναν ουρανό

και ένα πράσινο κήπο. Τα μάτια σου

Νικηφόρος Βρεττάκος Ο πράσινος κήπος

-Διαβάσαμε, εντοπίσαμε τα χρώματα και τα παιδιά φαντάστηκαν εικόνες

DSC03469

-Χωρίστηκαν σε ομάδες. Οι αρχηγοί της κάθε ομάδας, τράβηξαν από μία κάρτα. Διαβάσαμε τους στίχους που υπήρχαν πάνω, και η κάθε ομάδα, ανέλαβε να φτιάξει μια εικόνα

- Στο τέλος, οι εικόνες ενώθηκαν και φτιάξαμε ένα mιχ  κολλάζ

DSC03470

*

Πολλές πληροφορίες πήραμε και μάθαμε για τα χρώματα. Αυτό που καταλάβαμε ήταν πόσο σημαντικά είναι τα χρώματα στη ζωή μας και πόσο ανούσια θα ήταν χωρίς αυτά 

Το σχολείο μας πηγή χρωμάτων και δημιουργίας. Μετά από όλα όσα μάθαμε, πρέπει τελικά να προσέχουμε και να σεβόμαστε τα……σύνεργα της ζωγραφικής, που έχουμε στην τάξη μας;

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ : ΑΝΑΓΝΩΣΗ

-Βρήκαμε  μέσα στην τάξη μας όλα αυτά τα….σύνεργα, τα ονομάσαμε και μάθαμε πως γράφονται και πως μπορούμε να τα χρησιμοποιούμε σωστά

- Η παρακάτω αφίσα που έφτιαξαν τα παιδιά, μας δίνει την απάντηση και βάζει τέλος στην θεματική μας προσέγγιση

DSC03471Και αποχαιρετήσαμε τα χρώματα……..

ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

Γίναμε μικροί επιστήμονες και ανακαλύψαμε σπουδαία πράγματα για τα χρώματα

Ο δίσκος του Νεύτωνα

Και με παιχνίδια…..

DSC03472DSC03474

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>