«

»

Δεκ 02

Η Ελιά και το Λάδι, Δραστηριότητες

Καταγραφή

 «Ξεφόρτωσε τη την ελιά, να σε φορτώσει λάδι.»

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

1.Μικρός καρπός, μεγάλος θησαυρός

1η Δραστηριότητα

Ξεκινήσαμε την συζήτηση παίρνοντας αφορμή από τα προϊόντα που υπήρχαν στη γωνιά μας, αλλά και από έναν καταπληκτικό πίνακα του Θεόφιλου με τίτλο: Το μάζεμα των Ελαιών

- Αφού παρατηρήσαμε και παίξαμε με  τον πίνακα…

462550414_872361651676508_2735142907815566686_n

462542140_1991688061261979_8190018587577077816_n

….συζητήσαμε τα εξής…

  • Τι είναι η ελιά;
  • Τι μας δίνει;
  • Μπορείς να βρεις στην τάξη προϊόντα που παράγονται από την Ελιά;
  • Πως χρησιμοποιούμε το λάδι;
  • Πως λέγεται ο χώρος που η ελιά γίνεται λάδι;
  • Τι είναι το χωράφι με τις πολλές ελιές;
  • Τι προσφέρει στο ανθρώπινο σώμα και γιατί οι ελιές και το λάδι πρέπει να υπάρχουν στην διατροφή μας;

-Τέλος, εντοπίσαμε στον χάρτη της Ελλάδας περιοχές φημισμένες για τις ελιές και το λάδι τους.

462574507_440305975428982_461825286720961551_n

2η Δραστηριότητα

-Μετρήσαμε τις ελιές στον πίνακα του Θεόφιλου και μάθαμε τον αριθμό 4, κάπως έτσι….

  • Βάλαμε στον ελαιώνα 4 ελιές
  • Γύρω από κάθε δέντρο βάλαμε 4 ανθρώπους για να μαζέψουν τους καρπούς
  • Τους……δώσαμε 4 καλάθια
  • Και μέσα σε κάθε καλάθι βάλαμε 4 ελιές

462553338_1123642272511621_6313060151795815162_n

-Βρήκαμε το 4 στη φύση, στην τάξη, στα ζώα και όπου αλλού είναι κρυμμένο

-Το φτιάξαμε με διάφορα υλικά

-Και πριν το γράψουμε το περπατήσαμε

462553549_1331013778278929_5976258035815790611_n

Φύλλο εργασίας

3η Δραστηριότητα

-Παίξαμε το παραδοσιακό παιχνίδι : Ελιά-ελιά, μαυροελιά
( Το κουτί της τέχνης » Σοφίας Γιαλουράκη)

4η Δραστηριότητα

-Οι ελιές λοιπόν θέλουν μάζεμα. Ήρθε ο καιρός. Όμως τι θα πάρουμε μαζί μας για να γίνει η δουλειά μας πιο εύκολη;

  • Πρώτα ακούσαμε τις απόψεις των παιδιών
  • Μετά παρουσιάσαμε τα απαραίτητα εργαλεία και τα ονομάσαμε

 ΜΑΖΕΜΑ ΕΛΙΑΣ

  • Δείξαμε τις αντίστοιχες λέξεις και τις διαβάσαμε
  • Παίξαμε με κινητές κάρτες, για να τα εμπεδώσουμε

462559362_755594586730361_8650554140327076874_n

  • Γράψαμε ένα κατάλογο με τα απαραίτητα εργαλεία για να είμαστε προετοιμασμένοι.

5η Δραστηριότητα

-Βοηθήσαμε τον γεωργό να βάλει τις ελιές στα σακιά και αφού μάθαμε να μετράμε από το 1 ως το 5….

  • …….. απλώσαμε στη μοκέτα σακιά . Τα παιδιά έβαζαν στο σωστό τσουβάλι τις ελιές, μετρώντας τις κουκίδες.(Απαριθμώ, από το 6 ως το 10)

462550414_507211905642899_3839239106360563393_n

  •  Μπερδεύαμε  κάρτες και τα παιδιά τις έβαζαν στη σωστή σειρά από το 1 ως το 10
  • Τέλος, φτιάξαμε μια αριθμογραμμή

462565404_3934515793498639_1368420480821598725_n

Φύλλο εργασίας

6η Δραστηριότητα

-Στην αυλή του σχολείου μας ελιές αρκετές. Τυχεροί είμαστε. Συνεχίσαμε το…..μάθημα στην αυλή

-Παρατηρήσαμε τα δέντρα και αφού περιγράψαμε το καθετί πάνω τους…

  • Πως λέγεται το δέντρο;
  • Που καλλιεργείται;
  • Πως λέγονται τα κτήματα με τις ελιές;
  • Ποιοι ασχολούνται με την καλλιέργειά τους;
  • Τι μας προσφέρει;
  • Πόσα χρόνια ζει;
  • Ποιοι οι εχθροί της;
  • Πως αναπαράγεται;

Και…..

462545698_2272320989793611_1553549534136761934_n

 7η Δραστηριότητα

-Αφού μάθαμε τόσα πράγματα για την Ελιά και τα προϊόντα της, μάθαμε και πως γράφεται η λέξη Ελιά. 

  •  Τη διαβάσαμε
  • Τη συλλαβίσαμε

462556822_1502910176916583_1334196537224137771_n

  • Βρήκαμε λέξεις από Ε….

-Θυμηθήκαμε τα γράμματα που μάθαμε σε προηγούμενες δραστηριότητες και φτιάξαμε συλλαβές.

  • Παίξαμε τα μαντήλια

( Τα παιδιά κρατώντας από ένα μαντήλι χορεύουν πιασμένα σε κύκλο. Η Νηπιαγωγός κάθεται στο κέντρο του κύκλου και προφέρει κάποιες λέξεις. Τα νήπια σηκώνουν το μαντήλι μόλις ακούσουν λέξεις που αρχίζουν από τις συλλαβές που θέλουμε να μάθουμε: ΣΕ, ΝΕ ΔΕ, ΦΕ,ΒΕ)

462572675_897667372089946_7578755196137894862_n

 Φύλλο εργασίας

462562420_3862910197297313_927947211412093348_n

8η Δραστηριότητα

https://youtu.be/v1FDmd3YqOo?si=E51yaDdbV18zPWYy

-Ακούσαμε τον μύθο της Αθηνάς και του Ποσειδώνα και…..

  • Φτιάξαμε το προφίλ των δύο θεών, για να τους γνωρίσουμε καλύτερα

462581519_554823907145555_1635731598234425383_n

462571663_525618020281565_3995482911340688946_n

  • Περιηγηθήκαμε  εικονικά στο Μουσείο της Ακρόπολης για να ανακαλύψουμε  το κομμάτι, από την εικόνα που βρήκαμε στην στην τάξη, από το άγαλμα της Θεάς Αθηνάς

«Φιλονικία Αθηνάς και Ποσειδώνα»

ιστοσελίδα:   www.acropolis-athena.gr / Αθηνά, η θεά της ακρόπολης

  • Δραματοποιήσαμε τον μύθο

9η Δραστηριότητα

-Παίξαμε παιχνίδια με την Ελιά

(Σύνδεσμος Ελαιοκομικών Δήμων Κρήτης)

2.Λάδι, το χρυσό υγρό

1η Δραστηριότητα

-Οι ελιές μας μαζεύτηκαν. Τι πρέπει να κάνουμε για να πάρουμε το νόστιμο και θρεπτικό τους λαδάκι;

  • Διαβάσαμε το παραδοσιακό ποίημα:

Η ελίτσα, η ελιά

είπε στη μαμά της, γεια!!!!!

μπήκε μ” άλλες στα σακιά και έφυγε μακριά

ΑΧ!!!! Ελίτσα μου ελιά

τόσο φίνα γευστικιά

Σε λιοτρίβι έφτασε

πλύθηκε και γυάλισε

και έπειτα πιέστηκε

πλούσιο λάδι έφτιαξε

Με λαδάκι της μεμιάς

της ελίτσας της ελιάς

άναψε στην Παναγιά

το καντήλι η γιαγιά

  • Σχολιάσαμε τους στίχους του ποιήματος και παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο

https://youtu.be/wi2Sk5c5j7I?si=tjBQV90fn9YpvS_5

  • Τοποθέτησαν τις εικόνες στη σωστή σειρά, ακούγοντας ταυτόχρονα το ποιηματάκι

 Φύλλο εργασίας

462542638_530278073166222_6835443075146469014_n

2η Δραστηριότητα

-Γνωρίσαμε το Λάδι μέσα από παιχνίδια και πειραματισμούς

462548931_1967336120402325_806456464945055549_n

3η Δραστηριότητα

-Μάθαμε Σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό την Ελιά και το Λάδι.

462570242_574016191798671_7319042632092675691_n

 ΚΕΝΤΡΑ ΜΑΘΗΣΗΣ

Εικαστικών: Αμφορέας

462554060_575336508386882_8148716793162532969_n

Μαθηματικών: Έννοιες Χοντρό-Λεπτό, Ομαδοποίηση

462548991_1105903674467222_7664495186326258087_n

 Ρομποτικής: Βρες το δρόμο για τον Ελαιώνα

462544124_1249387042993979_1516479662652592401_n

Ζωγραφικής: Λιομάζεμα

462542595_2042526676195024_4177336710131276680_n

 

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>