«

»

Νοε 16

Η Ομπρέλα, Δραστηριότητες

 

 

Ένα πολύ ενδιαφέρον γλυπτό, του Γιώργου Ζογγολόπουλου, το οποίο βρίσκεται στην νέα παραλία της Θεσσαλονίκης, μας έδωσε αφορμή, να συζητήσουμε για την εποχή που διανύουμε, αλλά και……να ταξιδέψουμε και να ονειρευτούμε με τα φτερά της φαντασίας μας

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Παρουσιάζουμε τον πίνακα στην οθόνη μας και….

  • Τι βλέπετε στην εικόνα; (Δίνουμε πληροφορίες για το συγκεκριμένο έργο)
  • Είναι πολλές ή λίγες; Που στηρίζονται;
  • Που κοντά είναι στημένες;
  • Πως βρέθηκαν τόσες πολλές ομπρέλες μαζί;
  • Τι χρώμα έχουν; Γιατί ο Ζογγολόπουλος δεν έδωσε χρώμα στις ομπρέλες του;
  • Ξέρετε τι σημαίνει ομπρέλα; (μέσο, τρόπος με τον οποίο αποφεύγεται κάτι δυσάρεστο ή επικίνδυνο)
  •  Τι θέλει να προστατέψει;
  • Οι ομπρέλες πατούν στη γη ή πετούν στον ουρανό;
  • Πως αισθάνεσαι όταν βλέπεις να πετάει μια ομπρέλα ψηλά;
  • Φαντάσου ότι ταξιδεύεις με μία ομπρέλα. Τι θα έβλεπες από κει πάνω;

*

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

VAK_6103-1-@1-1024x677

ΤΟ ΜΑΤΙ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ του Κωστούλα Βαγγέλη

papagiannis orfeas katerini1

ΟΡΦΕΑΣ του Θεόδωρου Παπαγιάννη

VAK_6112-1-@4-1024x677

ΙΧΘΥΣ του Θοόδωρου Μπουκουβάλα

VAK_6120-1-@3-1024x677

ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ του Francesco Moretti

-Δείξαμε τις εικόνες στα παιδιά, συζητήσαμε, προσπαθήσαμε να μαντέψουμε τι αναπαριστούν και αφού κάναμε τον διαχωρισμό μεταξύ ζωγράφων και γλυπτών…..

  • Φτιάξαμε μια ιστορία, χρησιμοποιώντας τις εικόνες των παραπάνω γλυπτών: Ορφέας, ψάρι, μάτι, ορίζοντας

*

ΜΟΥΣΙΚΗ

-Τραγουδήσαμε και χορέψαμε :

Η Κίτρινη Ομπρέλα

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ : ΑΝΑΓΝΩΣΗ

Μια από τις ομπρέλες του Ζογγολόπουλου ξέφυγε και ήρθε να μας ζητήσει μια……χάρη.

Να της δώσουμε χρώματα. Έτσι και μεις για να την ευχαριστήσουμε….

-Παρουσιάσαμε στα παιδιά μια ομπρέλα, πάνω στην οποία υπήρχαν λέξεις χρωμάτων, ένα πίνακα αναφοράς με χρώματα και λέξεις και κομμάτια χρωματιστά ,τα οποία φροντίσαμε να εφάπτονται πάνω στην ομπρέλα

-Τα παιδιά, διάβαζαν τις λέξεις της ομπρέλας με τη βοήθεια του πίνακα και τοποθετούσαν ανάλογα τα χρωματιστά κομμάτια. Έτσι η παραπονεμένη ομπρέλα έγινε πολύχρωμη

Πίνακας χρωμάτων

*

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

-Με τη βοήθεια εικόνων από: Η Ομπρέλα της Τασούλας Τσιλιμένη 

  • Τα παιδιά τοποθέτησαν αυτές σε σωστή χρονική σειρά, δημιουργώντας μια ιστορία
  • Στη συνέχεια, παίρναμε μόνο μία εικόνα και τα παιδιά τοποθετούσαν το….πριν και το….μετά

*

ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

-Παίξαμε με τις ομπρέλες παιχνίδια προσανατολισμού στο χώρο και όχι μόνο…

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ

Οι ομπρέλες του Ζογγολόπουλου πολλές. Η παραπονεμένη ομπρέλα μία. Αφορμή για να μάθουμε τον Ενικό και τον Πληθυντικό αριθμό

  • Διαβάσαμε το ποίημα της Ανθής Ζήση,μερικές φορές για να το κατανοήσουμε
  • Διαβάζαμε και κάθε φορά που ακούγαμε μία λέξη στον Πληθυντικό αριθμό την δίναμε στον Ενικό και το αντίθετο
  • Απλώσαμε στη μοκέτα το ποίημα, γραμμένο δύο φορές. Μία στον Ενικό και μία στον Πληθυντικό αριθμό  Εμείς διαβάζαμε και ένα παιδί κάθε φορά τοποθετούσε τα εικονίδια στο σωστό αριθμό

Εικονίδια ποιήματος

  • Τέλος αφήσαμε στην μοκέτα μας την παραπονεμένη ομπρέλα από τη μία και τις ομπρέλες του Ζογγολόπουλου από την άλλη Τοποθετούσαν στην σωστή θέση εικόνες

*

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Από το γλυπτό του Ζογγολόπουλου…..ξέφυγε άλλη μια ομπρέλα. Της άρεσε η τάξη μας και θέλησε να μείνει κοντά μας Έτσι και μεις επωφεληθήκαμε και…..

-Η Ομπρέλα μας προστατεύει από δύσκολες καταστάσεις. Διώχνει μακριά, την βροχή και τον ήλιο, αλλά και…..τα άσχημα συναισθήματα

-Ποια συναισθήματα θέλετε να διώξετε μακριά;

-Το κάθε παιδί……προστατεύεται μέσα  στη δική του ομπρέλα, διώχνοντας μακριά τα συναισθήματα που το απασχολούν

*

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΤΠΕ

-Βλέπουμε το βίντεο:

Agueda Arts Festival- AgitAgueda

 

*

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ : ΑΝΑΓΝΩΣΗ

Η παραπονεμένη μας ομπρέλα πάλι έχει παράπονα Αυτή τη φορά έχασε το γράμμα  Ο…!

Ακούστε την..

Μια ομπρέλα είμαι εγώ

που φωνάζω όλο οοο…

Μα έχασα το γράμμα ο

κι όλο ψάχνω να το βρω!

Μέσα στη βροχή γυρίζω

με σταγόνες πλημμυρίζω.

Μια ομπρέλα είμαι εγώ

που φωνάζω όλο οοο…

Και στον ουρανό ψηλά

χρώματα σκορπώ πολλά!

Με βροχή και με λιακάδα

πάω και καμιά βαρκάδα

Μια ομπρέλα είμαι εγώ

που φωνάζω όλο οοο…

Τα παιδιά με αγαπούν

και στο χέρι με κρατούν

η ομπρέλα είμαι εγώ

κι όλους σας, σας αγαπώ!

Την βοηθήσαμε λοιπόν να το….βρει!!! Πως; Με τη βοήθεια ενός…..δικού μας γλυπτού. Φτιάξαμε ένα δέντρο και μιας και είναι Φθινόπωρο έπρεπε να του βάλουμε τα φύλλα του Προσοχή!!! Όχι ότι να ναι. Φύλλα που πάνω τους έχουν λέξεις από Ο!! Μόνο έτσι θα βοηθήσουμε την μικρή παραπονιάρα μας

-Απλώσαμε στη μοκέτα φύλλα σε φθινοπωρινά χρώματα και τα παιδιά επέλεγαν αυτά που οι λέξεις τους άρχιζαν από Ο και τα έβαζαν πάνω στο γλυπτό μας

(Εκτυπώνουμε σε χρωματιστά χαρτιά, στα χρώματα που θέλουμε)

Φύλλα

 ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στην Πορτογαλία προστατεύονται με τις ομπρέλες από τον ήλιο. Από τι άλλο προστατευόμαστε;

-Με αφορμή κάποιες ομπρέλες που εμφανίστηκαν στο σχολείο μας, συζητήσαμε για το Φθινόπωρο, κάπως έτσι:

  • Καιρικές συνθήκες
  • Συμπεριφορά ζώων
  • Γεωργικές ασχολίες
  • Μήνες και φρούτα του Φθινοπώρου

ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΑΣΕ

*

ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

 ΠΑΡΑΜΥΘΙ – ΠΑΡΑΜΥΘΙ…_ Ο κύκλος του νερού σε παραμύθι_ _O Σταγονούλης πετάει στα σύννεφα_

- Αφού παρακολουθήσαμε το παραμύθι, τα παιδιά έφτιαξαν τον κύκλο του νερού, δουλεύοντας ομαδικά και τώρα δεν θα έχουμε απορίες κάθε φορά που βρέχει

*

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

- Διαδρομές – καμπύλη γραμμή, με αφορμή το ταξίδι του Νούλη Σταγονούλη

Διαδρομή του Σταγονούλη

Και τελειώσαμε το πρόγραμμά μας κάπως έτσι…

-Ζητήσαμε από τους γονείς να μας φέρουν ομπρέλες και κάναμε αντιστοιχίσεις Έχουν όλα τα παιδιά ομπρέλες; Τότε είμαστε έτοιμοι

-Ανοίξαμε μια ομπρέλα και ρίξαμε πάνω της ένα ποτήρι νερό. Περνάει το νερό κάτω από την ομπρέλα ; Γιατί ; Από τι υλικό είναι φτιαγμένη;

Να το πρώτο επίθετο!!!!! ΟΜΠΡΕΛΑ ΑΔΙΑΒΡΟΧΗ. Τώρα η ομπρέλα έχει όνομα και επίθετο όπως εμείς

-Παρουσιάσαμε και άλλες ομπρέλες, από χαρτί, καραβόπανο, νάυλον και αφού παρατηρήσαμε την συμπεριφορά του νερού, δώσαμε στις ομπρέλες τα επίθετά τους

-Δώσαμε επίθετα και σε άλλους…..φθινοπωρινούς επισκέπτες

-Γνωρίσαμε τα άρθρα και την παρέα του μέσα από φθινοπωρινές εικόνες

-Τέλος φτιάξαμε το δικό μας γλυπτό. Καμαρώστε το!!!!

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>