«

»

Ιουλ 09

Καινοτόμο πρόγραμμα: «Στα χνάρια του Βανγκόγκ»

 1η Ενασχόληση: Η ζωή του μεγάλου ζωγράφου.

Ο Βίνσεντ βαν Γκογκ γεννήθηκε στο ολλανδικό χωριό Ζούντερτ (Zundert) και ήταν ο μεγαλύτερος από τα συνολικά επτά παιδιά της οικογένειάς του, γιος του πάστορα Θεόδωρου βαν Γκογκ.

1η Δραστηριότητα

- Μέσα από την ανάγνωση του βιβλίου: Μικρά παιδιά με μεγάλα όνειρα- Βίνσεντ Βάν Γκόγκ, μαθαίνουμε για την παιδική ηλικία του ζωγράφου.

-Ζωγραφίζουμε το χωριό του Ζωγράφου, όπως το φανταζόμαστε.

Φύλλο εργασίας

6bd1f10b-7e99-4af9-b5b1-6ce042125ce5

Το χωριό του Βαν Γκογκ

2η Δραστηριότητα

-Φτιάχνουμε το γενεαλογικό του δέντρο.

αρχείο λήψης

Γενεαλογικό δέντρο

3η Δραστηριότητα

-Κλείσαμε την πρώτη μας επαφή με τον ζωγράφο, κάνοντας μία…..επίσκεψη στο Άμστερνταμ και στο μουσείο του

https://youtu.be/WjbZP8Kkw4Q

 2η Ενασχόληση: Τα πορτρέτα

Οι αυτοπροσωπογραφίες του βαν Γκογκ δεν έχουν σταματήσει να μελετώνται προκειμένου να εξερευνηθεί όχι μόνο η καλλιτεχνική του πρακτική αλλά και η ψυχική του κατάσταση

1η Δραστηριότητα

- Παρουσιάζουμε τα πορτρέτα του ζωγράφου και…

  • Ποιοι είναι αυτοί που απεικονίζονται στους πίνακες
  • Είναι το ίδιο πρόσωπο;
  • Ποιος νομίζετε ότι ζωγράφισε τους πίνακες; Με ποιον τρόπο;
  • Ποιες οι ομοιότητες και ποιες οι διαφορές μεταξύ τους;
  • Ποια τα συναισθήματα του ζωγράφου.

Φύλλο εργασίας

12a4db75-6c93-42bf-accf-b4c65f14661c

«Φτιάξε το πορτραίτο του ζωγράφου που σου άρεσε»

2η Δραστηριότητα

-Παρατηρούμε τα πορτραίτα και αντιστοιχίζουμε τις λεπτομέρειες

e1e46425-e590-4c5b-b138-745ae0d16637

Φύλλο εργασίας

7f63adb7-f407-45ce-a8fa-9550ee111386

φύλλο εργασίας

3η Δραστηριότητα

«Tι μπορούμε να κάνουμε ή να πούμε στον ζωγράφο μας για να χαμογελάσει;

-Καταγράφουμε τις απαντήσεις τους

e736c965-05b7-4e3c-80ce-c8595ab26f21

 3η Ενασχόληση: Ηλιοτρόπια

1η Δραστηριότητα

Για τον Βαν Γκογκ το ηλιοτρόπιο, που κάποτε έβλεπε ως ένα απλό διακοσμητικό, είχε γίνει κάτι σχεδόν ιερό, ένα σύμβολο που αντιπροσώπευε το ίδιο το φως, την ιδανική ζωή στη φύση. Σύμφωνα με τον ίδιο τον Βαν Γκογκ, τα ηλιοτρόπια αντιπροσώπευαν μία συγκεκριμένη ιδέα: την ευγνωμοσύνη.

-Τα ηλιοτρόπια στον πίνακα παρατήρησης

  • Παρατηρούμε χρώματα
  • Μετράμε πόσα ηλιοτρόπια υπάρχουν σε κάθε βάζο

b38bd219-ea82-419f-bbb9-3944cf91eb23

  • Δίνουμε απάντηση στην ερώτηση: Γιατί ο ζωγράφος αγαπούσε τα ηλιοτρόπια; Τι συμβόλιζαν γι΄αυτόν;

Φύλλο εργασίας

Ποιο λουλούδι θα ζωγράφιζες, για να δείξεις την ευγνωμοσύνη σου

8090218a-86de-4bdc-a057-7c81e28faff9

2η Δραστηριότητα

Υπήρχε, μια εποχή στη ζωή του, όπου ο καλλιτέχνης ήταν ευτυχισμένος. Ήταν όταν έκανε τα πρώτα του βήματα ως ζωγράφος και διακατεχόταν από μία πρωτόγνωρη αισιοδοξία. Άρχισε να ζωγραφίζει εκατοντάδες ηλιοτρόπια σε πολλές διαφορετικές παραλλαγές, σε κάθε “φάση” της ζωής τους, από την άνθιση μέχρι και τον μαρασμό τους. Κατά κάποιο τρόπο, οι πίνακες του αποτύπωναν τον κύκλο της ζωής.

-Μαθαίνουμε λίγες πληροφορίες για το ηλιοτρόπιο, με αφορμή έναν μύθο.

-Παρατηρούμε τα στάδια ανάπτυξης του

-Βάζουμε στην σωστή σειρά τις εικόνες, με την βοήθεια των αριθμών.

6931b1e6-2e00-45fd-b497-56026ebc5b69

Φύλλο εργασίας

Ζωγράφισε τα στάδια ανάπτυξης του ηλιοτρόπιου

846ad364-ad99-474e-afe3-d703cf7aa2c6

3η Δραστηριότητα

-Φτιάχνουμε τα δικά μας ηλιοτρόπια.

4e6495ef-8afd-4fc1-9090-3d1c72d6548a

 4η Ενασχόληση: Βαν Γκογκ και φύση

1η Δραστηριότητα

Η σχέση του με τη φύση ήτανε σαφώς ερωτική:  «Δε πρέπει ν’ ακούμε τόσο τη γλώσσα της ζωγραφικής όσο τη γλώσσα της φύσης.  Υπάρχουν απέραντα καλαμποκοχώραφα κάτω από μουντούς ουρανούς κι εγώ δε δίστασα ν’ απεικονίσω αυτή τη μελαγχολία και την απόλυτη μοναξιά

-Παρατηρούμε πίνακες του Βαν Γκογκ με θέμα τη Φύση, μέσα από ένα powerpoint

Βαν Γκόγκ και φύση

  • Σε ποια από τα έργα του νομίζετε ότι είναι χαρούμενος και σε ποια λυπημένος;
  • Διαλέγουμε τους πίνακες που μας άρεσαν και συνθέτουμε μία ιστορία

0bae8764-72b1-4e88-8e23-5b44633f77b0

2η Δραστηριότητα

Ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ με την γέννηση του παιδιού του αδελφού του, που πήρε και το όνομά του, ζωγραφίζει στην Άρλ της Προβηγκίας ένα μεγάλο έργο με γαλάζιο ουρανό πάνω στον οποίο ξεχωρίζουν ανθισμένα κλαδιά αμυγδαλιάς.

Προορίζεται να κρεμαστεί πάνω στο βρεφικό κρεβάτι και ο Τεό γράφει στον αδελφό του ότι το μωρό το κοιτάζει πραγματικά γοητευμένο.

  • Εστιάζουμε στην ανθισμένη αμυγδαλιά και δίνουμε στα παιδιά τις παραπάνω πληροφορίες
  • Διαβάζουμε το μύθο της αμυγδαλιάς

Φύλλο εργασίας

Αν μάθαινες ένα χαρούμενο γεγονός

be9f7879-f81b-4670-b861-70b718fcd2f5

3η Δραστηριότητα

-Φτιάχνουμε τη δική μας αμυγδαλιά

2d2799dc-27a5-4392-9448-20afdb3accc5

 5η Ενασχόληση: Τα παπούτσια του Βαν Γκογκ

1η Δραστηριότητα

Τα παπούτσια που είναι το κεντρικό θέμα της σύνθεσης είναι φθαρμένα και σε κακή κατάσταση, μοιάζουν με παπούτσια εργάτη. Σύμφωνα με κάποιον γνωστό του van Gogh, ο τελευταίος είχε αγοράσει αυτά τα παπούτσια από μια υπαίθρια αγορά στο Παρίσι. Ο van Gogh τα είχε φορέσει τα παπούτσια και περπάτησε με αυτά μέσα στη λάσπη ώστε να λερωθούν. Τότε τα φθαρμένα, λερωμένα παπούτσια κέντρισαν το καλλιτεχνικό ενδιαφέρον του van Gogh για να τα ζωγραφίσει.

-Περιγράφουμε τα παπούτσια του πίνακα.

  • Χρώμα
  • Κατάσταση στην οποία βρίσκονται (καινούργια-παλιά, καθαρά-βρώμικα)
  • Σε ποιο είδος ανήκουν
  • Ποιος τα ψάχνει

-Τα παιδιά απαντούν στην ερώτηση: Που βρίσκονται τα παπούτσια τώρα, που ήταν πριν. που θα είναι μετά.

Φύλλο εργασίας

Που βρίσκονται τα παπούτσια

1c982467-3896-4d8f-a469-0363197b0114

2η Δραστηριότητα

-Ομαδοποιούμε παπούτσια, ανάλογα με το είδος τους.

e5fcce00-defe-415c-ad46-58ee301b7c34

Φύλλο εργασίας

Βάψε μόνο τα παπούτσια, που μοιάζουν με αυτά του Βαν Γκογκ

a2b856e0-663f-48ab-889b-8114c7cafce8

3η Δραστηριότητα

https://youtu.be/gxN2K8Liz0g

-Με αφορμή το παραπάνω βίντεο….οι Μπότες του Βίνσεντ, ταξιδεύουν

  • Που ταξίδεψαν
  • Τι είδαν

34fc225f-eed8-4ffd-ba57-5b60202822e8

ΚΑΙ…..

ce496b86-b4d6-4e52-a140-23cbb0aa613c

 6η Ενασχόληση: Το κόκκινο αμπέλι

1η Δραστηριότητα

 Το έργο Κόκκινο αμπέλι  είναι  το μοναδικό έργο που κατάφερε να πουλήσει ο βαν Γκογκ εν ζωή.

-Αφού περιγράψουμε και σχολιάσουμε πάνω στο θέμα του πίνακα….

  • Συνθέτουμε το παζλ του πίνακα, με την βοήθεια του τίτλου.

e6cd2f83-6eff-49b6-9814-dd43f26647aa

  • Δίνουμε φωνή στους εργάτες

e6b36e18-c3ba-4afc-8d90-c332ddf9f0f7

2η Δραστηριότητα

-Με αφορμή το μάζεμα των σταφυλιών, μαθαίνουμε την πρόσθεση.

b53ba53c-b864-49dd-ab98-166ffe494c4c

3η Δραστηριότητα

-Ζωγραφίζουμε τον δικό μας πίνακα

3b451eca-1d1b-4a4e-a68e-a57a6dc1ec3e

 7η Ενασχόληση: Το Δωμάτιο του Βαν Γκογκ

1η Δραστηριότητα

-Παρατηρούμε προσεκτικά τον πίνακα «Το υπνοδωμάτιο του Βαν Γκογκ».

  • Συζητάμε  την ιδιαίτερη ατμόσφαιρα που αποπνέει το έργο, τα χρώματα που κυριαρχούν και τα σημεία που τραβούν την προσοχή μας.
  • Συζητάμε για την ατμόσφαιρα που μας δημιουργεί το έργο και τα συναισθήματά μας γι” αυτό.( Ένταση, ηρεμία κ. “α.)
  • Επιλέγουμε μια λεπτομέρεια του πίνακα και αυτοσχεδιάζουμε ελεύθερα μετασχηματίζοντας την σε μοτίβο, τοπίο, αντικείμενο ή αφαιρετική σύνθεση.

Φύλλο εργασίας

93be968a-460d-47e5-85f5-0dc4318f486f

3η Δραστηριότητα

-Φτιάχνουμε το δωμάτιο του ζωγράφου

e5f49f2b-dcb5-45b7-9962-b9af511a84d4

ΚΑΙ…….

89a529c4-f475-48f7-9f56-c9f3ee3c2996

7affbe72-b06f-4290-aa8f-5782a49b8e4c

Την παρουσίαση του προγράμματος μας, θα την βρείτε εδώ..

Στα χνάρια του Βαν Γκόγκ, γιορτή λήξης

Μόνιμος σύνδεσμος: http://users.sch.gr/mkalfapa/?p=913

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>